تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805383808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اقتصاد - چهارمين معاون وزير راه بركنار شد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: اقتصاد - چهارمين معاون وزير راه بركنار شد
اقتصاد - چهارمين معاون وزير راه بركنار شد

گروه اقتصاد:حميد بهبهاني بعد از ورودش به وزارت راه تاكنون چهار نفر از معاونين خود را تغيير داده است. تغييراتي كه مطرح مي‌شود همگي به دنبال درخواست معاونين براي بازنشستگي اتفاق افتاده است. در مقابل افرادي را بهبهاني انتخاب كرده كه هركدام به نوعي در گذشته با او ارتباط كاري يا غيركاري داشتند.به اين ترتيب او در بدو ورودش اصغر كتابچي معاونش در شركت فرودگاه‌هاي كشور را بركنار كرد و در مقابل سيدعلي مومني رخ را به عنوان معاون جديدش و مديرعامل شركت مادر تخصصي فرودگاه‌‏هاي كشور انتخاب كرد. وزير راه و ترابري بعد از چند روز با در خواست بركناري شريعتي معاون امور پارلماني، استان‌ها و راه‌هاي روستايي اين وزارتخانه موافقت كرد و در مقابل احمد بلوكيان را براي اين سمت انتخاب كرد.اواخر شهريورماه نيز با حكم بازنشستگي محمد بخارايي معاونش و رئيس جديد سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌اي موافقت كرد و شهريار افندي‌زاده كه از استاد دانشگاه علم وصنعت و از همكاران سابق خود بود را به عنوان رئيس جديد سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌اي منصوب كرد.

بهبهاني در اولين ماه‌هاي كاري در راستاي تغيير معاونين ارشد خود، معاون توسعه مديريت و منابع اين وزارتخانه را هم بركنار كرد. وزير راه و ترابري پس از بركناري مهدي بديعي، غفور پاك‌نهاد را به عنوان معاون توسعه مديريت و منابع جديد وزارت راه و ترابري منصوب كرد.
پاك نهاد پيش از اين معاون رحيمي، معاون فعلي امور حقوقي و پارلماني رئيس‌جمهوري در ديوان محاسبات كشور بوده است. با انتخاب او براي حوزه منابع چهارمين تغيير در بخش معاونت اتفاق افتاد. البته در اين مدت بخشي زاده، مهابادي و باقريان سه عضو هيات مديره شركت فرودگاه‌هاي كشور و رضيئي مديركل دفتر وزارتي وزارتخانه تغيير كردند. در ضمن بهبهاني پست جديد سازماني را به عنوان «قائم‌مقام» در اين وزارتخانه با مسووليت سيدمهدي هاشمي ايجاد كرده است. بدين ترتيب پيش‌بيني مي‌شود بقيه معاونين رحمتي تغيير كنند تا زماني كه خانه تكاني دلخواه بهبهاني اتفاق بيافتد.
دولت بايد پاسخ بدهد؟
وزير راه و ترابري در هفته‌هاي آغازين كارش براي توجيه عملكرد آينده‌اش گفته بود بودجه وزارت راه در شش ماه نخست سال جاري هزينه شده و او وزارتخانه را با بدهي تحويل گرفته است. در حالي كه منتقدان معتقدند است هر آنچه اتفاق افتاده نتيجه سياستگذاري و برنامه‌ريزي دولت بوده است.اگرچه از ديد آنها اصلا سياستگذاري درستي در انجام پروژه‌‏هاي عمراني صورت نگرفته و دولت نهم پول‌‏ها را بر روي چندين پروژه پخش كرد و هر كدام را قطره چكاني پول داده، در حالي كه بايد براي به بهره‌‏برداري رسيدن پروژه‌‏ها و منتفع شدن مردم بودجه را روي پروژه‌‏هاي مهم و اولويت‌‏دار متمركز مي‌‏كرد. در نتيجه عدم‌اجراي اين كار باعث شده تا هزينه‌‏ها بالا برود و بهره‌‏برداري را دچار مشكل كند. وزير راه و ترابري دولت اصلاحات با تاييد اين موضوع گفت: اگر بودجه عمراني هم در اين دوره دو برابر مي‌‏شد، بازهم جوابگوي افزايش قيمت‌‏ها نبود،گفت: اين تورم نشان مي‌‏دهد كه واقعيت آنچه كه انعكاس پيدا مي‌‏كند نيست و اطلاعات غلط و غيرواقعي به مردم داده مي‌‏شود.
احمد خرم در واكنش به اينكه وزير مطرح كرده وزارتخانه را با بدهي تحويل گرفته گفت: با هر شرايطي كه آقاي بهبهاني وزارتخانه را تحويل گرفته، سه سال‌ونيم اين وزارتخانه در اين دولت بوده، اگر هر اشكالي وارد است به اين دولت برمي‌‏گردد كه چرا تنظيم بودجه راه و ترابري را اينگونه انجام داده است.آقاي بهبهاني بايد از احمدي‌‏نژاد سوال كند كه چرا اين اتفاق نيفتاده است؟ چرا در سال گذشته خارج از بودجه پول داده شده است؟
خرم افزود: آقاي رئيس‌جمهور مي‌‏گويد يك دلار را نمي‌‏شود جابه‌جا كرد. آيا ايشان يادشان رفته كه سال گذشته مجلس براي 6/1 ميليارد دلار خريد بنزين اضافه از آنها سوال كرد. در اين سه سال مجلس با سكوت با دولت آقاي احمدي‌‏نژاد برخورد كرد.او در گفت‌وگو با ايلنا با اشاره به تركيب نابرابر بودجه‌‏هاي جاري و عمراني اظهار داشت: منابع حساب ذخيره ارزي، اموال شخصي رئيس‌جمهور نيست و پول مردم است. بايد تا دلار آخر مشخص شود كه در كجا هزينه شده است.
وي افزود: دولت ادعا مي‌‏كند كه اعتبار پروژه‌‏هاي عمراني در سه سال گذشته سه برابر شده، در حالي كه بر اساس آمارهاي رسمي موجود در بخش راه و ترابري اين اعتبارها حتي به دو برابر هم نرسيده است، يعني در سال 83 كه دولت را تحويل داديم 1580 ميليارد تومان بودجه ملي داشتيم و 700 ميليارد تومان بودجه استاني كه مجموعا دو هزار ميليارد تومان بود، اما امروز طبق اعلام آقاي بهبهاني، وزير راه و ترابري سه هزار ميليارد تومان بودجه بخش راه و ترابري است.خرم تصريح كرد: يعني هزار ميليارد تومان خارج از قانون و از صندوق ذخيره ارزي اضافه شده است. آنچه در پيوست قانون بودجه آمده 2 هزار و 50 ميليارد تومان است. دولت اعلام كرده كه به ميزان 700 ميليارد تومان بودجه پروژه‌‏هاي استاني است كه اگر با اين رقم جمع شود، سه هزار و 700 ميليارد تومان خواهد شد. وزير راه و ترابري دولت اصلاحات اضافه كرد: رقم سه هزار ميليارد تومان نشان مي‌‏دهد كه بودجه عمراني حداقل در فصل راه و ترابري به دو برابر هم نرسيده است، اين درحالي است كه درآمد ما از نفت به بيش از چهار برابر رسيده است.
وي با بيان اينكه بودجه‌‏هاي عمراني بايد با توجه به افزايش بهاي نفت در سه سال گذشته حداقل به چهار برابر مي‌‏رسيد، يادآور شد: حتي اگر سه برابر هم شده باشد، آقاي احمدي‌‏نژاد و دولتش بايد پاسخ بدهند كه چرا چهار برابر نشده است. ضمن اينكه مجموعه وزارت راه، راه‌‏آهن، بنادر و پشتيباني، معاونت ساخت و استان‌‏ها و پروژه‌‏هاي راه استاني در حال حاضر بيش از دو هزار ميليارد تومان به پيمانكاران بدهكار هستند. اين رقم نشان مي‌‏دهد كه معادل بودجه امسال آنها در پيوست بودجه، به پيمانكاران بدهكارند.
خرم اذعان داشت: البته بدهكاري به بدهكاران عيب نيست اما اگر يك دستگاهي معادل بودجه يك سال خود را بدهكار باشد، اين اشكال است، حتي اگر تا 50 درصد بودجه بدهكار باشد اما به سمت جلو برود، مي‌‏توان آن را يك حركت رو به جلو دانست، ولي در اين سطح بدهكاري بحران است.خرم اظهار داشت: دولت مي‌‏گويد فعاليت‌‏ها ادامه دارد اما عملا يك پروژه جديد به جز آنچه كه دولت آقاي خاتمي اجرا يا تعريف كرد، نتوانستند حتي شروع كنند؛ ضمن اينكه همان پروژه‌‏ها هم راكد شده است.
خرم در ادامه با اشاره به كندي اجراي پروژه‌‏هاي عمراني در كشور يادآور شد: يك نمونه در استان همدان گفتم كه بعضي از مسوولان برآشفتند. در دوره‌‏اي كه بنده وزير راه و ترابري بودم، اتوبان ساوه- همدان را كار مي‌‏كرديم. بخشي از روكش آسفالت آن باقي مانده بود كه تقاطع غير هم سطح در منطقه فامنين بود. در دوره ما اين كار شش ماهه انجام مي‌‏شد در حالي كه در سه سال‌ونيم گذشته هنوز اين پروژه ناتمام مانده است.او گفت: در سه سال‌ونيمي كه مسووليت وزارت راه و ترابري را برعهده داشتم، هزار و 500 كيلومتر راه‌‏آهن تحويل داديم كه تنها هزار كيلومتر آن راه‌‏آهن بافق به مشهد بود. اين درحالي است كه در اين سه سال‌ونيم گذشته دولت احمدي‌‏نژاد تنها 162 كيلومتر راه‌‏آهن تحويل داده شد.
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن