تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815210809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير بهداشت عنوان كرد:‌ ادغام برنامه سلامت روان در شبكه مراقبتهاي بهداشتي اوليه


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزير بهداشت عنوان كرد:‌ ادغام برنامه سلامت روان در شبكه مراقبتهاي بهداشتي اوليه
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

ايران از معدود كشورهايي است كه سلامت روان در شبكه مراقبتهاي بهداشتي اوليه ادغام شده است بدين ترتيب براي بهورز بستر كاري تعريف و مسير ارجاع مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر كامران باقري لنكراني در مراسم تقدير از مددكاران اجتماعي و فعالان عرصه سلامت روان با اشاره به قرارگيري 2 مقوله سلامت روان و مددكاري اجتماعي اظهار كرد: سلامت نه به معناي نبود بيماري بلكه احساس آرامش و اطمينان از ابعاد مختلف جسمي، رواني و اجتماعي است.

وي با بيان اين كه كه بايد در نظام ارايه خدمات پديده سلامت جلوه كند در ادامه تاكيد كرد: بايد به ازاء سلامت جسم، روان و اجتماعي در نظام سلامت مواردي تعريف و به صورت زنجيره‌اي به هم پيوسته و هم افزا باشد.

وزير بهداشت با بيان اينكه با بي توجهي به عوامل اجتماعي موثر بر سلامت، كار به شايستگي از پيش نخواهد رفت، گفت: منشا بسياري از بيماريهاي جسمي و رواني اجتماع است به نحوي كه در تجارب متعدد دنيا به مقوله اجتماعي توجه ويژه‌اي شده است از اين رو ظرفيت سازي اجتماعي موثر بر سلامت الزامي است.

دكتر لنكراني ادامه داد: هرچند برخي از وظايف بر عهده سازمانها و ارگانهاست اما با وجود عناوين متعدد همگي متعلق به يك نظام هستند كه بايد يكپارچگي و هم سويي حفظ و مستحكم شود.

وي يكپارچگي را عاملي براي رشد تصاعدي اثرگذاري برشمرد و افزود: اگر چنين نباشد به جاي كمك در تقابل خواهيم بود.

وزير بهداشت برگزاري اين جلسات را بازخواني و تاكيد بر يكپارچگي مفهومي نه تشكيلاتي دانست و افزود: هم سويي الزاما به معناي هم نامي نيست و آنچه كه از ارزش بالايي برخوردار است هم سويي و توجه براي حركت به يك سو است.

دكتر لنكراني با اعتقاد به اين كه قرارگيري سلامت روان و مددكاري اجتماعي ميزان اثرگذاري را بيشتر مي‌كند، ‌افزود: مي‌توان در چندين جنبه ارتقاي سلامت، پيشگيري و بازتواني موثر بود.

وزير بهداشت دريافت درمان دارويي را نشان از عقب افتادگي دانست و يادآور شد: درمان غير دارويي علمي تر و موفق‌تر است.

دكتر لنكراني با بيان اينكه بسياري از مشكلات روان نيز ريشه در مسايل اجتماعي دارد، گفت: با طراحي 2 واحد (مددكاري اجتماعي و سلامت روان) بايد با هم افزايي كار را پيش برد.

وزير بهداشت با تاكيد بر ضرورت توجه بيشتر به سلامت محوري يادآور شد: در شوراي عالي سلامت با ايجاد هماهنگي بين بخشي بر روي سلامت روان كار مي‌شود كه براي تصويب نياز به توليد برنامه است.

وي با بيان اينكه تا پيش ازاين بيش از 85 درصد روغن‌هاي خوراكي ميزان اسيد چرب ترانس آنها بيش از20 درصد بوده است، افزود: حال آن كه در فاصله كمتر از3 سال به حدود 8 درصد رسيد.

دكتر لنكراني افزود: امروزه با مشكلاتي روبرو هستيم كه نو پديد و بستر آن بالقوه خطرناك است كه تهديدي براي همه كشورها از جمله ايران است كه نبايد از دريچه محدود آنرا نگريست.

وزير بهداشت از برنامه‌هاي مهم وزارت بهداشت را توجه به سلامت اجتماعي به عنوان پشتيبان اصلي نظام سلامت برشمرد و افزود: اگر در جهت گيري حركت، سلامت محوري حاكم نباشد اثري نخواهد گذاشت.

انتهاي پيام
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن