تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815564075




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اميني خبر داد:كمبود 11 هزار مربي تربيت بدني/ شبكه مشخصي از موادفروشان در مدارس نداريم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اميني خبر داد:كمبود 11 هزار مربي تربيت بدني/ شبكه مشخصي از موادفروشان در مدارس نداريم
معاون پرورشي آموزش و پرورش در پاسخ به سوالي در خصوص وجود 30 هزار دانش آموز معتاد به مواد مخدر در مدارس گفت: اگر منظور از اين سوال اين است كه ما شبكه سازماندهي شده و مشخصي از موادفروشان در مدارس داريم اين مسئله را كاملا رد مي كنم ولي بايد بگويم كه دشمن در اين زمينه سرمايه گذاري كرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سيد مهدي اميني در نشست خبري كه صبح امروز برگزار شد در پاسخ به سوال مهر كه شما چرا در قبال هجوم فرهنگي دشمن سرمايه گذاري نمي كنيد، گفت: ما نيز ارتباط منظم و خوبي را با ستاد مبارزه با مواد مخدر داريم و اعتباري بالغ بر 6 ميليارد تومان را در بحث پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي هزينه كرده ايم كه البته 2 ميليارد و 500 ميليون آن از سوي ستاد مبارزه با مواد مخدر اختصاص يافته است.

وي به اين سوال خبرنگار مهر كه ستاد مبارزه با مواد مخدر از روند همكاري هاي خود با آموزش و پرورش راضي نيست و آموزش و پرورش از چاپ جزوه هاي پيشگيري از اعتياد را كه اين ستاد طراحي كرده است، امتناع مي كند، پاسخي را عنوان نكرد.

معلمان پرورشي استخدام نشده در انتظار استخدام بمانند

معاون پرورشي و تربيت بدني در پاسخ به سوالي مبني بر وضعيت استخدام 5 هزار مربي پرورشي كه در آزمون استخدامي سال گذشته وزارت آموزش و پرورش پذيرفته شده بودند، گفت: آموزش و پرورش دراين زمينه با مشكلات اعتباري روبرو است كه بعد از حل اين مسئله از طريق دولت و مجلس استخدام ها صورت مي گيرد.

ساختار جديد معاونت پرورشي و تربيت بدني

اميني از طراحي جديدي در ساختار معاونت پرورشي كه از زمان احيا تاكنون بارها تغيير دفاتر در آن صورت گرفته است، خبر داد و گفت: سه ماموريت اساسي جديد را در حوزه تربيت بدني ، سلامت و پرورشي طراحي كرده ايم.

وي با بيان اينكه پنج دفتر جديد درمعاونت آموزش و پرورش تشكيل شده است، افزود: دفتر مشاوره امور تربيتي و تحصيلي ، گسترش فرهنگ نماز ، قرآن و عترت ،توسعه فعاليتهاي فرهنگي، هنري و اردويي ، سلامت و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و كاهش بلاياي طبيعي و اداره كل تربيت بدني از دفاتر جديد معاونت پرورشي است.

معاون پرورشي آموزش و پرورش ادامه داد: همچنين 14 كارگروه تخصصي نيز همراستا با اين 5 دفتر فعاليت خود را آغاز كرده اند.

اميني در خصوص فعاليتهاي صورت گرفته در معاونت پرورشي طي ماه هاي اخير گفت: طي 6 ماه اخير كه به اين معاونت آمده ام برنامه هاي عملياتي خود را مورد بازنگري قرار داده ايم.

وي اظهار داشت: در حال تجميع برنامه هاي متنوع اين معاونت هستيم تا بتوانيم آن را به صورت منظم و برنامه ريزي شده اجرا كنيم.

اميني درادامه برنامه هاي دفاتر معاونت پرورشي و تربيت بدني در سال تحصيلي جديد را تشريح كرد و گفت: دفتر مشاوره امور تربيتي و تحصيلي 5 برنامه همراه با 28 فعاليت، دفتر گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت 26 برنامه با 25 فعاليت، دفتر فعاليتهاي اردويي 11 برنامه و 38 فعاليت و دفتر سلامت و پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي 6 برنامه و 14 فعاليت و براي دفتر تربيت بدني 4 برنامه و 11 فعاليت با اعتبارات مشخص تعريف شده است.

معاون پرورشي آموزش و پرورش با بيان اينكه اعتبار معاونت پرورشي در دو بخش متمركز و استاني اختصاص مي يابد، افزود: 42 ميليارد تومان بودجه از حوزه ستادي و 111 ميليارد تومان از طريق استانها به معاونت هاي پرورشي مناطق و مدارس تعلق مي گيرد.

انتخابات شوراهاي دانش آموزي فردا برگزار مي شود

به گزارش خبرنگار مهر، اميني در ادامه سخنان خود با بيان اينكه انتخابات شوراهاي دانش آموزي فردا برگزار مي شود، گفت: به اعتقاد ما دانش آموزان ظرفيت مشاركت در همه بخش هاي آموزش و پرورش را دارند و ما مي توانيم به آنها مسئوليت هاي مختلفي را واگذار كنيم، برهمين اساس فردا انتخابات سراسري شوراهاي دانش آموزي در سراسر كشور برگزار مي شود.

وي افزود: مدارس كم جمعيت 5 نفر، مدارس بالاي 350 دانش آموز 7 عضو، 450 تا 550 دانش آموز 9 نفر و بالاي 550 دانش آموز 11 عضو را براي شوراهاي دانش آموزي خود را انتخاب مي كند.

كمبود 11 هزار مربي تربيت بدني حل نشده است

به گزارش مهر، اميني در ادامه اين نشست خبري با بيان اينكه كمبود 11 هزار مربي تربيت بدني در مدارس همچون سال هاي گذشته حل نشده است و به قوه خود باقي است، افزود: به همين خاطر دانش آموزان پايه هاي اول تا سوم ابتدايي زنگ ورزش را با معلمان خودشان سپري مي كنند و تنها كلاس هاي چهارم و پنجم مربي تربيت بدني دارند.

وي ادامه داد: در مقاطع تحصيلي ديگر نيز كمبود مربيان تربيت بدني خود را به وسيله معلمان مازاد حل مي كنيم.

معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش اعتبارات اختصاص يافته در حوزه ورزش دانش آموزي را 45 ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: معتقديم كه اگر بخواهيم خود را در عرصه منطقه اي، آسيايي و جهاني مطرح كنيم، چاره اي جز توجه به ورزش آموزشگاهي نداريم و بايد در اين حوزه سرمايه گذاري كنيم.

اميني به ماده 117 قانون برنامه چهارم توسعه اشاره كرد و افزود: طبق اين قانون بايد ساعت درس تربيت بدني مدارس را افزايش دهيم.

وي همچنين از بيماري پنهان در سلامت جسماني دانش آموزان خبر داد و گفت: تحقيقات صورت گرفته در 680 هزار دانش آموز در 10 آيتم مختلف همچون كف پاي صاف، گودي كمر، زانوي ضربدري و...نشان مي دهد كه بسياري از دانش آموزان ما با اين مشكلات قامتي روبرو هستند.

111 هزار دانش آموز و معلم در طرح هجرت شركت كردند

اميني طرح هجرت و بهسازي مدارس را از فعاليت هاي تابستاني معاونت پرورشي دانست و گفت: طي تابستان امسال بيش از 97 هزار دانش آموز و 14 هزار معلم نزديك به 10 هزار مدرسه را بهسازي و تزيين كردند.

معاون پرورشي و تربيت بدني با اشاره به فعاليتهاي صورت گرفته معاونت پرورشي در تامين اوقات فراغت دانش آموزان افزود: درتابستان امسال 8 ميليارد و 900 ميليون ريال براي تجهيز فضا و برنامه هاي پايگاههاي تابستاني اختصاص يافت.
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن