تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815548079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اشتغال زنان و مشكلات آن


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اشتغال زنان و مشكلات آن
در بخش قبل به حقوق و وظايف زنان كه در قانون اساسي بدانها اشاره شده است، پرداختيم و نقش زن را به عنوان فردي شاغل در جامعه و به عنوان همسر بررسي كرديم. در اين بخش و در ادامه بحث پيشين مي خوانيم:

يك زن شاغل به عنوان همسر، مادر، معلم، يا يك كارمند دلسوز و زحمتكش بر شوهر و فرزندان و در پي آن بر جامعه تأثير و نفوذ فراواني دارد.

حضور فعال زنان در جريان امور روزمره زندگي و نقش پراهميت آنان در اداره امور خانه، شوهرداري، انجام وظايف خانه‌داري و تربيت و پرورش كودكان حقيقتي غيرقابل انكار است.زنان فرهنگي تقريباً از وضعيت درسي خوبي برخوردار بوده‌اند و شايد يكي از دلايل اين امر نيز به علت احاطه به درس و سطح آگاهي و سواد مادران آنها بوده است.

يكي از نتايجي كه از اين تحقيق به دست آمده و حاكي از اثبات يكي از فرضيه‌هاست، اين است كه اشتغال مادران و خروج آنان از خانه با رسيدگي به امور تحصيلي و تربيتي فرزندان آنها ارتباط دارد. اگر چه در بعضي از موارد اين تأثير مثبت بوده است ولي در پاره‌اي از موارد ديگر نيز هر قدر تعداد ساعات كاري يك زن در مدرسه بيشتر بوده، رسيدگي وي به امور درسي و تربيتي فرزندانش كمتر شده است.

از طرفي به اعتقاد بعضي از مادران، نظام تربيتي مهدكودك فرزندان‌شان با نظام تربيتي خانواده آنها هماهنگ نيست.

مسلماً اين ناهماهنگي در تربيت صحيح و اصولي فرزندان آنها اثرات نامطلوب خواهد داشت. در مواردي فرزندان آنها حتي دچار دوگانگي تربيت مي‌شوند و اين خود مشكلاتي را براي خانواده به همراه دارد.مطابق اطلاعات به دست آمده زنان پس از بازگشت از محل كار بيشترين ساعات اوقات فراغت خود را (بنا به گفته خود آنان) به امور منزل و خانه داري، نظافت و آشپزي، خريد و... مي‌پردازند.اين خود بيانگر آن است كه وسعت كار در منزل به قدري است كه يا اوقات فراغتي براي آنها باقي نمي‌ماند و يا معمولاً فرصت لازم را براي استفاده شخصي از اوقات فراغت باقي نمي‌گذارد.

پيشنهادات

1ـ ناهماهنگي‌ها و اعمال سليقه‌هايي كه در زمينه اشتغال‌ زنان به طور اعم خودنمايي مي‌كند، ضرورتاً بايد از بين رفته و نظام مدرن قانوني جايگزين آن شود.

2ـ اصلاح اصول و قوانين استخدامي و حاكميت ضوابط بر روابط و اصلاح عملكرد مراجع هماهنگ‌كننده و سياست‌گذاران به ويژه در ارتباط با تأمين و تسهيل امكانات بايد به طور پيگير مورد اعمال نظر قرار گيرد.

3ـ بايد حقيقت نظم و برنامه‌ريزي را در اذهان تقويت كرد و آن را از اصول ويژگي‌هاي حسن انجام كار دانست. مسأله اشتغال زنان در خارج از خانه در صورت فقدان دو عامل «نظم و برنامه‌ريزي» توفيقي ندارد.




 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن