تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812913881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره تئاتر فجر مهم ترين فرصت براي نمايش توانايي هنرمندان تئاتر ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: جشنواره تئاتر فجر مهم ترين فرصت براي نمايش توانايي هنرمندان تئاتر ايران است
تهران/واحد مركزي خبر/ فرهنگي 1387/07/29
دبير جشنواره بين المللي تئاتر فجر گفت:اين جشنواره مهم ترين فرصت براي نمايش توانمندي هاي هنرمندان تئاتر كشور و تعامل با عرصه هاي بين المللي تئاتر جهان است.
حسين مسافر استانه ، امروز در نشست با خبرنگاران رسانه هاي تخصصي هنرهاي نمايشي افزود: برغم برخي انتقادها ، حضور گروه هاي نمايشي خارجي براي اعتلاي تئاتر ايران بسيار مفيد است ، زيرا علاوه بر انكه هنرمندان ما با اخرين تحولات نمايشي جهان اشنا مي شوند ، فرصت تعامل انان با فعالان تئاتر جهان را نيز فراهم مي كند.
وي تصريح كرد:در كنار گروه هاي خارجي ، بسياري از مديران جشنواره ها و فعالان بين المللي هنرهاي نمايشي هم در ايام برگزاري جشنواره بين المللي تئاتر فجر به ايران مي ايند كه اين امر امكان ديدن نمايش هاي ايراني و دعوت از اين نمايش ها براي حضور درجشنواره و اجراهاي بين المللي را نيز فراهم مي كند.
دبير جشنواره بين المللي تئاتر فجر گفت : البته در گزينش و دعوت از گروه هاي خارجي بايد به سطح كيفي و مفاهيم نمايش انان توجه جدي مبذول شود تا حضورشان در جشنواره موجب افزايش دانسته ها و كمك به اعتلاي سطح كيفي تئاتر كشورمان شود.
وي با اشاره به نقش انقلاب اسلامي در رشد كيفي هنر در ابعاد مختلف افزود: رشد و اعتلاي تئاتر ايران مرهون جشنواره تئاتر فجر و اين جشنواره مديون پيروزي انقلاب اسلامي در كشورمان است .
مسافر استانه گفت : جامعه هنري ما همواره وامدار رشادت هاي جان بركفاني هستند كه در ايام پيروزي انقلاب اسلامي و همچنين در دفاع مقدس با رشادت هاي خود ، جان بركف اخلاص گذاشتند و موجب پديد امدن امنيت امروز ما شدند.
دبير جشنواره بين المللي تئاتر فجر در ادامه با اشاره به مشكلات و تنگناهاي مالي جشنواره افزود : امسال برغم افزايش تورم بودجه نسبت به پارسال افزايش نيافته است و برخلاف سال گذشته كه چند نهاد پشتيبان مالي جشنواره بودند تا كنون پشتيبان مالي پيدا نكرده ايم .
وي ورود نهادها و سازمان هاي تجاري واقتصادي در وادي هنر بويژه در حوزه تئاتر را در گرو فرهنگ سازي صحيح دانست و گفت : اگر فرهنگ سازي درست انجام شود و اين نهادها متوجه نقش هنر در حوزه رونق اقتصادي شوند ، بدون شك در انان نيز گرايش براي ورود به عرصه هاي فرهنگي بوجود مي ايد.
مسافر استانه تصريح كرد : در كشورهاي پيشرفته اين امر نهادينه شده است و مي بينيم بسياري از سازمان ها در طول سال همه مخارج گروه هاي نمايشي را تقبل مي كنند تا ان ها در جشنواره اي كار خود را اجرا كنند و انان به عنوان نهاد حامي فرهنگ خود را درجامعه معرفي كنند.
وي خواستار تعامل وهمكاري همه نهادها و سازمان هاي علاقه مند و همدلي جامعه هنري كشور براي برگزاري جشنواره بين المللي تئاتر فجر شد و گفت : ستاد برگزار كننده جشنواره اماده دريافت هرگونه پيشنهاد و انتقاد همه دلسوزان عرصه فرهنگ وهنر است .
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن