تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815650148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

40 هكتار از نخلستانهاي خور و بيابانك آماده جايگزيني است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 40 هكتار از نخلستانهاي خور و بيابانك آماده جايگزيني است
اصفهان - معاون توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان گفت40: هكتار از نخلستانهاي خور و بيابانك كه درحريق تابستان امسال از بين رفته بود، آماده جايگزيني است.


"محمد نصر اصفهاني" روز دوشنبه در نشست مطبوعاتي با رسانه هاي استان در باره احياء و بهسازي نخلستانهاي منطقه گفت800: هكتار از نخلستانهاي خور و بيابانك به دليل سرماي شديد و50 هكتار بدليل آتش سوزي در سال زراعي گذشته ازبين رفت كه تاكنون 40 هكتار ازاين نخلستانها آماده جايگزيني شده است.
وي با تاكيد بر اينكه حفظ نخلستانها براي تامين زندگي مردم منطقه ضروري است،افزود:روستاي"فرخي"،"مهرجام"،"بياضه"، "عروسان"،"گرمه"، "جعفرآباد" و "ابراهيم آباد" از مهمترين روستاهاي نخل خيزمنطقه با10 هزار نفر جمعيت است كه سرما و شش بار آتش سوزي سال جاري باعث حذف نخلستانهاي اين مناطق شده است.
نصر اصفهاني اظهار داشت: براي احياء وبهسازي اين نخلستانها درمرحله اول مطالعات خاكشناسي اجرا شده و هم اكنون نيز در حال طراحي ، تجهيز و يكپارچه سازي اراضي است.
به گفته وي،حذف نخلستانهاي خشكيده و انتخاب ارقام مناسب از اقدامات آتي براي احيا نخلستانهاي خور و بيابانك است.
وي افزود: اين كار درسه بعد فني، اعتباري و اجتماعي انجام مي شود و جهاد كشاورزي دربعد فني توانمند و دربعد اعتباري نيز مقامات استان اعتبارات را مشخص كرده،اما دربعد اجتماعي،مسوولان محلي بايد با آماده كردن مردم، كمك و رضايت آنها را جلب كنند.
"رضا سرافرازي" مديرآب وخاك سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان نيز گفت: نوسازي آب و خاك وعمليات كنده كني، طراحي سيستم آبياري و اجراي عمليات زه ـ كشي برعهده مديريت آب وخاك است كه با انعقاد قرارداد با سه شركت مشاور كار مطالعات انجام شده است.
وي گفت: تاكنون نواحي "خور" و "ميهن دوست" به مساحت 338 هكتار 60 درصد، "فرخي"و"ابراهيم آباد" و"جعفرآباد"به مساحت165 هكتار70 درصد و نواحي"گرمه"، "عروسان" و "مهرجان" به وسعت 250 هكتار30 درصد پيشرفت فيزيكي داشته اند.
وي، پايان اجراي طرح را بهمن ماه اعلام كرد وگفت: كل قرارداد 16 ميليارد و 244 ميليون ريال است و با اجراي اين طرح بهترين شيوه آبياري و سيستم جايگزيني درهر يك از مناطق انجام مي شود.
"اصغر محسن زاده كرماني" مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان نيز با اعلام خسارت 90 درصدي سرما به خرماي خور و بيابانك گفت60: ميليون تومان از سوي ستاد حوادث غيرمترقبه براي هرس نخلستانها اختصاص داده شده است در حاليكه امكان بازگشت نخلستانها وجود ندارد.
وي،بذري و نامرغوب بودن، عملكرد پايين، عدم بهره وري بهينه ازآب، كمبود راههاي ارتباطي و كانالهاي آبياري، پوشش و تراكم بيش از حد درختان را از عواملي دانست كه باعث ضروري سازي تجهيز و بهسازي نخلستانهاي منطقه مي شود.
كرماني گفت: جايگزيني نخليلات از اهداف سازمان جهاد كشاورزي است و امسال حدود 400 تا500 هكتار از نخلستانهاي منطقه را جايگزين مي كنيم.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي،وي تصريح كرد: اكنون 60 تا70 هزار پاجوش نخل (نهال خرما) از ارقام مختلف انتخاب شده است.
"مصطفي طغياني" مدير هماهنگي وترويج سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان هم اظهار داشت:براي اجراي طرحهاي ويژه احيا نخلستانهاي خور و بيابانك با توجه به پايين بودن اعتبارات ترويجي سعي شده از اعتبارات استاني نيز استفاده شود.
وي،بازديد200 نفر از كشاورزان خور از طرحهاي تجهيز ونوسازي شده لنجان و نخلستانهاي بازسازي شده استانهاي جنوب و هرمزگان و ديدار با كشاورزان پيشرو اين استانها و توزيع جزوات آموزشي بين كشاورزان و اعزام سربازان سازندگي فارغالتحصيل در مقاطع كارشناسي به بالابه اين منطقه را از اقدامات ترويجي جهاد كشاورزي در اين خصوص اعام كرد.
"گودرز صادقي" مدير برنامه وبودجه سازمان جهاد كشاورزي استان نيز گفت: نوسازي نخلستانهاي خور، اعتباري بالغ بر50 ميليارد ريال نياز دارد كه 20 ميليارد ريال آن از اعتبارات تملك دارايي هاي سرمايه استان و 30 ميليارد ريال از محل تسهيلات است كه ازاين ميزان 10 ميليارد ريال بلاعوض بوده و از سوي ستاد خشكسالي تخصيص داده شده و مابقي وام كم بهره است.
وي افزود: ما معطل تامين اعتبار نشده ايم و با بستن قرارداد كار شروع شده و اكثر پروژه ها 60 تا70 درصد پيشرفت داشته اند.
ك 4 7141/558/543 شماره 758 ساعت 16:48 تمام
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن