تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815507711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره كارتهاي زرد وقرمز در دربي مادريد؛طلسم كالدرون نشكست


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: جشنواره كارتهاي زرد وقرمز در دربي مادريد؛طلسم كالدرون نشكست
دانيال صدقي

شوستر: داور اجازه نداد 5 بر يك پيروز شويم
سرمربي آلماني- آندولوسي رئال مادريد از نحوه قضاوت داور دربي مادريد بشدت انتقاد كرد.

به نقل از رويترز، برند شوستر اظهار داشت: اين كمال بي انصافي است كه بگوييد رئال مادريد در دقيقه پاياني نجات پيدا كرد. در كل بازي موقعيتهاي بسياري را خلق كرديم. سه گل سالم به ثمر رسانديم كه داور آنها را ناديده گرفت.
وي افزود: داور اجازه نداد پنج بر يك پيروز شويم و با قضاوت بسيار پر اشتباه خود، حريف ما را هم سردرگم كرده بود. از ديد من، اتلتيكو مادريد نيز نتوانست به خاطر قضاوت نادرست داور، بازي هميشگي خود را ارائه كند.
***
رئال مادريد در بهترين زمان ممكن در دربي شهر مادريد كه اين بار از يك ويژگي خاص برخوردار بود، حريفش را شكست داد.نبرد اتلتيكو و رئال در بيسنته كالدرون با دو اخراجي، دو گل مردود اعلام شده، 6 كارت زرد، يك بار برخورد توپ به ديرك دروازه، يك پنالتي در وقت اضافه و درنهايت حتي مصدوميت داور بازي به سود كهكشانيها خاتمه يافت تا تيم شوستر براي بازي اين هفته خود در ورزشگاه المپيك تورينو مقابل يوونتوس بحران زده كه شنبه شب يك شكست ديگر را هم درسن پائولو ناپولي در كارنامه خود ثبت كرد، انگيزه دوچنداني داشته باشد.
براي اتلتيكو مادريد، طلسم دربيهاي «مادريلنو» نشكست و سفيد و قرمزپوشان پايتخت در ادامه ركورد منفي به جا مانده از رويارويي آنها با كهكشانيها، هفتاد و هفتمين شكست را هم مقابل حريف نام آشناي خود پذيرا شدند.
در 143 بازي انجام شده ميان دو تيم، اتلتيكو تنها 35 بار توانسته مقابل رئال به برتري دست يابد و 31 بار هم نبرد آنها با نتيجه تساوي خاتمه يافته است. ضمن اينكه شكست شنبه شب اتلتيكو در ورزشگاه خانگي اش، سومين باخت متوالي آنها در دربيهاي شهر مادريد بود. اتلتيكو از سي اكتبر 1999 نتوانسته رئال مادريد را مغلوب كند.
درآن تاريخ آنها در سانتياگو برنابئو با نتيجه قابل قبول سه بريك رئال را شكست دادند، اما بازهم در انتهاي فصل به دسته پايين تر سقوط كردند. از 9 سال پيش تا امروز طلسم شكست ناپذيري رئال در «مادريلنو» در چهارده دربي انجام شده ميان آنها دست نخورده باقي مانده و پنج نتيجه تساوي و 9 پيروزي براي سفيدپوشان پايتخت حاصل اين رويارويي بوده است.
تيم خاوير آگيره البته اين بار مي توانست با توجه به شرايط كنوني رئال به اين سيرصعودي ناكاميهايش مقابل رقيب ديرينه پايان بخشد. مصدوميت ديارا، ميگل تورس، گوتي و روبن و نگراني بابت بازي خارج از خانه اين هفته در ليگ قهرمانان مقابل يووه مي توانست برگ برنده اتلتيكو درمهمترين بازي اين هفته رقابتهاي لاليگا باشد، اما اخراج پرئا در دقايق اوليه بازي همه حساب و كتابها را بهم ريخت. اگرچه فان نيستلروي هم با تكل بي موردي كه در ميانه ميدان انجام داد، مقدمات اخراجش از زمين را فراهم آورد تا دو تيم حداقل از نظر تعداد بازيكن درزمين در شرايط يكسان قرار گيرند. به هرحال هرچه بود و نبود سرنوشت دربي صد و چهل و سوم را ضربه پنالتي ايگواين در دقيقه ششم وقت اضافه تعيين كرد. اتليتكو شايسته باخت نبود، اما همه مي دانند كه رئال مادريد جايگاه و موقعيت فعلي خود را بدون ترديد مديون پيروزيهاي مشابه است. لبخند خوشحال، اما همراه با ترس كاسياس در پايان بازي روايت كننده قصه اين دربي نفسگير بود. نبردي كه درآخرين ثانيه به نفع رئال تمام شد تا حسرت، تنها واژه ممكن براي توصيف حال و روز شاگردان آگيره باشد. گل نيستلروي بعد از گذشت تنها 35 ثانيه از شروع بازي، جايي براي محك زدن و ارزيابي تيمها باقي نگذاشت.
لئوفرانكو مقهور ضربه او از فاصله بيست متري شد تا بازيكنان ميزبان كنترل اعصاب خود را از دست بدهند. از اين لحظه بود كه كارناوال كارتهاي زرد و قرمز روي چمن ورزشگاه بيسنته كالدرون به راه افتاد. تنها 9 دقيقه زمان براي داور كافي بود تا پرئا را به خاطر خطاي آشكار روي رائول با يك كارت زرد جريمه كند. كارتي كه البته در فاصله 10 دقيقه تغيير رنگ داد و اين بار به خاطر ضربه احمقانه مدافع كلمبيايي به اشنايدر، اخراج از زمين بازي و حضور در رختكن را براي او به همراه داشت.
تنش در اردوي اتلتيكو به اوج رسيد، به گونه اي كه در فاصله اخراج پرئا تا دقيقه بيست و هفتم بازي، اتلتيكو تا مرز دريافت سومين گل هم از سوي رقيب همشهري پيش رفت و اگر يك داورخط سخاوتمند به كمك آنها نشتافته بود، دو گل كاملاً صحيح رئال مادريد تيرخلاص را برپيكره ميزبان وارد آورده بود چراكه گلهاي سالم بازيكنان شوستر بنا به تصميم بحث برانگيز داور به خاطر قرارداشتن نيستلروي و رائول در موقعيت آفسايد مردود اعلام شدند.
در اين لحظات كابوس تكرار فاجعه نيوكمپ كه شكست تحقيرآميز اتلتيكو مقابل بارسلونا را به همه يادآوري مي كرد، به سراغ هواداران تيم دوم پايتخت آمده بود.
جو حاكم بر بازي حتي نيستلروي را هم به جمع بازيكنان خاطي كشاند تا به خاطر تكل خطرناكي كه روي پاي مانيش رفت، با كارت قرمز مستقيم كارلو كلوس گومس روبرو شود. اتلتيكو در نيمه دوم خودش را به آب و آتش زد تا غرور از دست رفته خود را با شكستن طلسم ناكاميهايش در كالدرون در دربيهاي شهر مادريد و جلوگيري از سومين باخت پياپي بعد از تسليم شدن مقابل سويا و بارسلونا، بازيابد. حملات بازيكنان آگيره تا دقيقه 89 ادامه يافتند. لحظه اي كه اتلتيكو صاحب يك ضربه ايستگاهي از فاصله بيست متري شد و سيمائو پشت آن ايستاد. كاسياس سرجايش ميخكوب شد تا بيسنته كالدرون منفجر شود. تساوي عادلانه به نظر مي رسيد، اما داور بازي كه در اواسط نيمه با مصدوميت مواجه شده بود، 6 دقيقه وقت اضافه اعلام كرد. زماني ايده آل براي تيمي همچون رئال مادريد. درنته در محوطه هجده قدم ميزبان نقش زمين شد تا نقطه پنالتي نشان داده شود. ايگواين نمي توانست اين توپ سرنوشت ساز را اشتباه كند. اتلتيكو مثل ديدار مقابل بارسلونا بهاي سنگين شروع پراشتباه خود را پرداخت. بي تجربگي بازيكنان اين تيم در دقايق اضافه كه يك پنالتي بادآورده را به رئال بخشيدند هم مزيد برعلت شد تا كهكشانيها با گلهاي ثانيه سي و پنج و دقيقه نود وششم بازي سرنوشت دربي را به نفع خود رقم زنند.
اتلتيكو در جدول لاليگا شرايط جالبي ندارد و در ليگ قهرمانان هم كه يوفا هفته قبل يك حكم سنگين براي جريمه هواداران آنها به خاطر شعارهاي نژادپرستانه عليه بازيكنان مارسي در نظرگرفته بود كه فعلاً به حالت تعليق درآمده است، اما اگر گرفتاريهاي اتلتيكو تمام نشدني به نظر مي رسند، در اردوي كهكشانيها فعلاً آرامش برقرار شده و از درگيريهاي هميشگي شوستر با كادر مديريتي باشگاه خبري نيست. مربي آلماني هنوز بابت اقدامهاي خودسرانه مسؤولان تيم در فصل نقل و انتقالات تابستان دلخور است و اين موضوع را در همه گفتگوهايش به زبان مي آورد. واكنش مسؤولان رئال هم به اين اعتراضهاي پياپي او تهديدهاي مكرر مبني بر عدم تمديد قرارداد شوستر درانتهاي فصل بوده كه ظاهراً فرقي به حال مربي آلماني نداشته است. سفيدپوشان ترجيح مي دهند در اين مقطع زماني حساس كه رقابتهاي ليگ قهرمانان هم بر فشردگي مسابقات افزوده است، به دور از اين جنجالهاي هميشگي تنها روي بازيهاي آينده تمركز كنند. بازي با يوونتوس رانيري در تورينو اولين مرحله از اين مسير طولاني خواهد بود. اگرچه معلوم نيست بينكونري در چه شرايطي ميزبان كهكشانيها هستند. بحران دراردوي آنها در آستانه حساس ترين بازي فصل با رئال مادريد كاملاً جدي است.
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن