تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813023682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار ويژه كيهان


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: اخبار ويژه كيهان
فرجام پرونده مصادره اموال ميراشرافي ( خبر ويژه )

فعاليت هاي خانواده مهدي ميراشرافي (از كارگزاران رژيم ستم شاهي كه پس از انقلاب اسلامي اعدام شد) براي بازپس گرفتن صدها ميليارد اموال مصادره شده وي، با افشاگري هاي روزنامه «كيهان» تاكنون نافرجام مانده است.
پيش از اين، ابوالحسن (كيوان) ميراشرافي- پسر وي كه داراي حكم «حبس ابد» بوده است و چند سال بعد با «عفو» از زندان خارج شد- از قوه قضائيه درخواست كرده بود كه از اموال پدرش رفع مصادره شود و در پي اين درخواست و انجام پاره اي از فعاليت هاي غيرحقوقي(!) اين اموال رفع مصادره و در آستانه برگشت به اين خانواده طاغوتي قرار گرفت.
انتشار اخبار تلاش هاي خاندان ميراشرافي مبني بر رفع مصادره از اين اموال كه رقم آن صدها ميليارد تومان است، سبب شد تا روزنامه كيهان با انتشار گزارش ها و اخبار ويژه اي مانع از صدور حكم قضايي به نفع خاندان ميراشرافي شود.
چند ماه پيش مجددا، خبرهايي تاييد نشده مبني بر تلاش مجدد ميراشرافي براي بازپس گيري اين اموال به دست روزنامه «كيهان» رسيد. اين اخبار حكايت از آن داشت كه ابوالحسن (كيوان) ميراشرافي رايزني ها و تلاش هايي مجدد را براي بازپس گرفتن اموال مصادره شده پدرش آغاز كرده است. اين اخبار سبب گشت تا مدير مسئول روزنامه «كيهان» در نامه اي به رياست محترم قوه قضائيه، به چنين تلاش هاي غيرقانوني اي كه موجب از بين رفتن بيت المال و حقوق مردم است، اشاره كند. حسين شريعتمداري در نامه خود به آيت الله شاهرودي با اشاره به نظر رئيس قوه قضائيه پيرامون پرونده ميراشرافي مبني بر اينكه «رفع مصادره از اين اموال غيرقانوني و ناممكن است»، نوشت كه با توجه به شائبه هاي موجود درباره كوشش هاي مجدد ميراشرافي، روشنگري مسئولان قضايي مي تواند نقش مهمي داشته باشد.
پس از آن، بر اساس دستور رياست محترم قوه قضائيه در پاسخ به نامه مدير مسئول روزنامه كيهان، از دادسراي ذيربط درخواست شد تا اين نامه را پيگيري كنند. روز 13مردادماه 1387 به رئيس دفتر ويژه رئيس قوه قضائيه اعلام شد كه هيچ گونه سابقه اي از تلاش مجدد خانواده ميراشرافي مبني بر بازپس گيري اموال مصادره شده، ملاحظه نگرديد و سند مالكيت كليه املاك شناسايي شده از محكوم عليه به نام دولت جمهوري اسلامي تغيير نام يافته و سپس به غير منتقل گرديده است. روز 4 شهريور 1387 مديركل دبيرخانه قوه قضائيه طي نامه اي اين مطلب را رسما به روزنامه كيهان ارسال كرد.
روزنامه «كيهان» ضمن سپاس از توجه رياست محترم قوه قضائيه و همه دست اندركاران اين پرونده كه پيرامون حقوق مردم حساسيت ويژه اي دارند، اعلام مي دارد همه كساني كه هرگونه ادعا، سند و يا خبري مبني بر تلاش هاي ابوالحسن(كيوان) ميراشرافي براي بازپس گيري اموال مصادره شده دارند، مي توانند با روزنامه «كيهان» تلفن 33110709 تماس بگيرند.

فعلاً بر سروكله هم نزنيم...! رفقا تعريف تازه اي به دست مي دهند ( خبر ويژه )

همزمان با ورشكستگي شركت هاي بزرگ در كشورهاي سرمايه داري و گرايش دولت هاي غربي به نوعي «سوسياليسم اشرافي» با محوريت حمايت رانتي از بانك ها و موسسات مذكور، نشريه نزديك به جريان سرمايه داري در كشور در مقاله اي غيرعلمي و توجيهي مدعي شد: ليبراليسم و سوسياليسم با هم بيگانه نيستند بلكه دو دوست هستند!
شهروند امروز پس از آن كه به قلم احمد زيدآبادي درباره «اغتشاش مفهومي، مصرف نابجاي واژگان و دقيق نبودن تعاريف» قلم فرسايي كرد، نوشت: ليبراليسم و سوسياليسم چندان با هم بيگانه نيستند كه نزاع و دعوا بر سر آنها موجه باشد و اگر ما صد سال بر سر آنها مجادله كرده و خون همديگر را ريخته ايم، احتمالا انگيزه مان چيز ديگري بوده كه در سايه اين دو واژه تعريف نشده خود را پنهان كرده است.
گفتني است برخي چپ هاي دوآتشه طرفدار اقتصاد دولتي ناگهان در دهه 70 سر از راست افراطي و اقتصاد كاملاً آزاد درآوردند بدون آن كه توضيح دقيقي دراين باره بدهند.
اخيراً نشريات غربي از جمله لوموند فرانسه و ال پائيس اسپانيا از حلول نوعي سوسياليسم اما مختص حمايت از سرمايه سالاران خبر داده و آن را به استهزاء گيرنده تمام باورهاي كاپيتاليسم، ليبرال دموكراسي و دولت رفاهي مدرن ارزيابي كرده بودند.

حركت هماهنگ آمريكا و عربستان در حمايت از تروريست ها ( خبر ويژه )

همزمان با تحركات مشترك دولت سعودي و رژيم انگليس براي دور جديد مذاكره و توافق با گروهك تروريستي طالبان، سايت العربيه نيز دور جديد حمايت هاي خود از گروهك تروريستي ريگي را آغاز كرده است.
سعودي ها كه سرمايه گذاري گسترده اي در زمينه گسترش وهابيت و گرايش هاي افراطي تروريستي در كشورهاي پاكستان و افغانستان و مرزهاي جنوب شرقي ايران انجام داده اند، عملاً بزرگ نمايي رسانه اي گروهك ورشكسته ريگي را هم در دستور گذاشته اند. در اين زمينه العربيه شبكه وابسته به سرمايه داران سعودي طي گفت وگويي با عبدالمالك ريگي سركرده گروهك موسوم به جنداله مدعي شد اين گروه براي دفاع از حقوق بشر از جمله حقوق اهل سنت فعاليت مي كند اما درباره دستگيري و شهادت مظلومانه چند سرباز وظيفه نيروي انتظامي كه هيچ گناهي جز حراست از امنيت مردم مظلوم منطقه سيستان و بلوچستان در برابر اشرار و قاچاقچيان و تروريست ها نداشته اند سكوت كرد.
ريگي كه گروهكش اخيراً با تلفات و ريزش هاي سنگين هم مواجه شده، مدعي شد صرفاً با حضور طرف هاي بين المللي به رسميت شناخته شده مايل به مذاكره با دولت ايران است كه احتمالاً منظورش همان انگليسي ها و سعودي ها بوده اند!

دولت عقب مانده آلمان! ( خبر ويژه )

وزير خارجه روسيه مي گويد: سياست اعمال تحريم هاي يكجانبه عليه ايران كه بعضي كشورها به دنبال آن هستند، نتيجه معكوس خواهد داشت.
به گزارش بي بي سي سرگئي لاوروف همچنين گفته است: من اين موضع روسيه را در ديدار رئيس كميته سياست خارجي مجلس نمايندگان آمريكا در ميان گذاشتم.
بي بي سي در تحليل واكنش روسيه نسبت به تلاش برخي كشورهاي غربي عليه ايران گفت: روسيه از تنبيه جديد عليه ايران حمايت نمي كند و اين نشانه برخوردهاي متعارض در نظام بين الملل نسبت به برنامه هسته اي ايران است كه موجب شده وضع موجود تداوم پيدا كند.
رسانه رسمي دولت انگليس افزود: علي رغم تبليغاتي كه طي چند ماه اخير بوده، برنامه هسته اي ايران حساسيت خاصي را در ماه هاي گذشته در نظام بين المللي برنيانگيخته. چندان كه ديديم مدت ها بحران گرجستان توجه ها را از برنامه هسته اي ايران به خود معطوف كرد و حالا هم با اين بحران اقتصادي بزرگي كه در دنيا به وجود آمده تمايل بسيار اندكي براي توجه به برنامه اتمي ايران وجود دارد و به نظر مي رسد كشورها راضي هستند وضع موجود تا بعد از انتخابات رياست جمهوري آمريكا ادامه پيدا كند.
در همين حال نشريه اشپيگل مدعي شد دولت آلمان مايل به تشديد تحريم ها عليه ايران است و جلساتي ميان برخي دولتمردان و شركت هاي آلماني برگزار شده است.

جنبش خودش مي آيد! ( خبر ويژه )

نشريه اكونوميست ضعف مفرط اصلاح طلبان و شكست هاي انتخاباتي گذشته آنها را از عوامل ترديد خاتمي در نامزدي معرفي كرد.
به نوشته اين نشريه چاپ لندن با توجه به ضعف مفرط اصلاح طلبان و شكست هاي پي در پي آنها از جمله در انتخابات رياست جمهوري و مجلس گذشته، ترديد خاتمي كاملاً بجاست.
اكونوميست مي افزايد: از دوره تصدي خاتمي هم به خوبي ياد نمي شود. او در اواخر رياستش يك آدم ضعيف قلمداد مي شد و اصلاح طلبان مأيوس شده بودند. در مقابل احمدي نژاد در دوره خود در تقويت نقش و جايگاه رياست جمهوري موفق بوده است.
اين نشريه نامزدي كروبي را از ديگر عوامل ترديد خاتمي معرفي كرد.
در همين حال حميدرضا جلايي پور عضو مركزيت مشاركت، در گفت وگو با ايلنا مدعي شد: فعال نبودن جنبش اصلاحات به معناي تعطيل بودن آن نيست... ظهور جنبش ها فقط به اراده نيروهاي طرفدار آن بستگي ندارد و به عوامل شناخته شده و شناخته نشده]![ ديگري ارتباط دارد. براي همين برخي صاحب نظران مي گويند جنبش ها مي آيند و نمي توان آنها را آورد.
وي در ادامه اظهاراتش گفت: اصرار بر خاتمي به معني فرد محوري نيست. اتفاقاً در انتخابات پيش رو، رويكرد اصلاح طلبان شخص محور نيست. حمايت از ضرورت نامزدي خاتمي، شخص محوري نيست.

بنيادگرايي دولت - بازار مضحكه اي رو به پايان است ( خبر ويژه )

روزنامه آلماني زود دويچه سايتونگ در تحليلي به قلم پروفسور جان كري تأكيد كرد: دوران آمريكا مانند شوروي به پايان رسيده و اين قدرت ديگر آينده خودش را تعيين نخواهد كرد.
استاد كالج اقتصاد لندن در اين تحليل كه به بررسي بحران اقتصادي اخير در آمريكا پرداخته مي نويسد: اگرچه تمامي بازارهاي مالي فلج شده اما اتفاق مهم تر، تغيير مسير تاريخي است، ديگر دوران رهبري آمريكا به سر آمده و او قدرتش را در حياط پشتي اش مدفون مي كند. آنها نمي توانند حتي هوگو چاوز را كه مدام سرزنششان مي كند، مجازات كنند. آمريكايي ها با دولتي كردن بخش هاي محوري نهادهاي مالي، بازارهاي مالي را نابود ساخته و اقتصاد را كاملاً فلج كرده اند. پيامدهاي اين فلجي آن چنان گسترده است كه مي توان با ماجراي فروپاشي شوروي مقايسه كرد.
پروفسور جان كري مي نويسد: صندوق بين المللي پول مدام سياست هاي آمريكا را در دنيا پياده مي نمود اما كشورهايي نظير چين زيربار اين اندرزها نرفتند و با اين بي توجهي، اكنون بانك هاي چيني در آستانه ورشكستگي قرار ندارند... اكنون مقامات اقتصادي آمريكا مشغول وصله پينه كردن هستند اما نتيجه مداخله دولت، وابستگي بيشتر آمريكا به قدرت هاي پيشرفته خواهد بود. اكنون آمريكا در حال از دست دادن كنترل جهان است. سرنوشت امپراطوري ها غالباً با فعل و انفعال هاي جنگ و بدهي مهر خورده است، مانند انگليس و روسيه. آمريكا هم با جنگ عراق و تركيدن آماس بدهي ها، از قدرت پيشين دوره افتاده است. وي اضافه مي كند: اين خود مضحكه تاريخ است كه افول كمونيسم به دنبال خود صعود ايدئولوژي تخيلي ديگري را به همراه آورد و از همه مهم تر در آمريكا و انگليس، بنيادگرايي بازار فلسفه دولت شد. سقوط آمريكا مانند فروپاشي شوروي عارضه هاي عظيم جغرافيايي و سياسي در پي خواهد داشت. اقتصاد ضعيف و بي بنيه آمريكا ديگر نمي تواند عمليات نظامي را تأمين مالي كند و عقب نشيني از عراق غيرقابل اجتناب است. اگرچه طبق نقشه پيش نخواهد رفت. آمريكا به سرعت قدرت خود را از دست مي دهد. نامزدهاي انتخابات آمريكا مشغول مبارزه و مجادله انتخاباتي هستند و ناتوانند از ديدن اين كه به چه سرعتي نقش رهبري آمريكا محو مي شود.

امكانات نبود، تحريمي شديم! ( خبر ويژه )

همكار روزنامه هاي زنجيره اي مي گويد قبلاً به خاطر ناپختگي، طفوليت سياسي، سردرگمي و ناآگاهي طرفدار تحريم انتخابات بوده و اكنون از «تحريمي هاي تواب»! به شمار مي رود.
«م-ف» در سايت ياري نيوز، نتيجه گيري تحريمي ها را ناشي از ناپختگي و طفوليت سياسي خوانده و مي نويسد: به فرض كه تمامي تقاضاي تحريميان به نتيجه برسد، از كجا معلوم كه با روحيه عمومي و نيم بند ما و عدم اطلاع و آگاهي كافي از يك زندگي دموكرات و بدون حضور افراد دموكرات مي توان به يك جمهوري تمام اميد بست؟ چند درصد پروژه تحريم ناشي از سردرگمي و ناآگاهي بود؟ براي من به عنوان يك تحريمي تواب، بيشترين درصد. گفتني است وي با روزنامه كارگزاران هم همكاري دارد.
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن