تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815177477




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

‌استاندار خراسان رضوي‌: فرهنگ‌سازي براي اصلاح باورهاي جامعه در مورد زنان‌ ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ‌استاندار خراسان رضوي‌: فرهنگ‌سازي براي اصلاح باورهاي جامعه در مورد زنان‌ ضروري است
خبرگزاري فارس: استاندار خراسان رضوي تصريح كرد: باورهاي جامعه در مورد جايگاه زن بايد اصلاح شده و خودباوري در ميان بانوان ارتقا يابد.


به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، محمدجواد محمدي‌زاده امروز در دومين همايش ملي سلامت زنان در مشهد افزود: با اصلاح باورهاي جامعه در مورد جايگاه زن و ارتقاي خودباوري آنان مي‌توان به ايفاي نقش زنان در جامعه و خانواده كمك كرد.
وي با تاكيد بر ضرورت توسعه ورزش همگاني و بانوان اظهار داشت: يكي از افتخارات دولت نهم اين است كه در تصميمات كشوري و استاني به نقش و جايگاه و اهميت زنان توجه ويژه‌اي دارد به گونه‌اي كه نيمي از ورزشگاه‌هاي مصوب در خراسان رضوي براي بانوان در نظر گرفته شده است.
وي همچنين به اهميت معماري اماكن و فضاهاي مربوط به بانوان متناسب با شرايط فيزيكي، جسمي، روحي‌ آنان اشاره كرد و افزود: توانمندسازي بانوان در مهارت‌هاي زندگي با رويكرد جلوگيري از آسيب‌هاي اجتماعي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
استاندار خراسان رضوي زنان ايراني را فهيم و عفيف خواند و گفت: در شرايط كنوني جهان كه اردوگاه غرب و شرق از هم پاشيده و يا در حال از بين رفتن است، فرصت مناسبي فراهم شده تا كارآمدي نظام اسلامي در تمامي زمينه‌ها به ‌ويژه مباحث مربوط به بانوان و فرهنگ اسلامي را به جهان نشان دهيم.
وي با اشاره به حساسيت‌هاي روحي و جسمي زنان ادامه داد: گر چه مادر‌شدن مهم‌ترين رويداد زندگي يك زن است اما بايد بپذيريم كه اگر اين مهم در جامعه مديريت نشود، موجب فرسودگي زودرس آنان مي‌شود.
محمدي‌زاده بر لزوم توجه به شرايط جسمي و روحي بانوان در ‌محل كار آنان تاكيد كرد و گفت: نبايد بنيان‌هاي خانواده را در تعارض با تعاملات اداري قرار دهيم.
استاندار خراسان رضوي تغذيه بانوان را يكي از مهم‌ترين مباحث مرتبط با آنان و حتي جامعه خواند و افزود: با وجود نيازهاي متفاوت بانوان به تغذيه مناسب در دوران‌هاي متفاوت زندگي، آنان با محدوديت‌هاي بيشتري در امر تغذيه مواجه هستند.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي خراسان رضوي ادامه داد: براي ارتقاي سلامت بانوان بايد موانع فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي را به ‌خوبي شناسايي كنيم و از آموزش‌هاي مناسب، رسانه‌هاي جمعي و روش‌هاي جذاب و عاميانه براي برطرف كردن اين مشكلات بهره‌گيريم.
وي ريشه بسياري از مشكلات اجتماعي جامعه را در دوري از فرهنگ و باورهاي اسلامي خواند و گفت: هر چند بايد از علم و فناوري‌هاي كشورهاي ديگر استفاده كنيم اما مقاومت در برابر فرهنگ وارداتي يك ضرورت جدي است.
محمدي‌زاده افزود: علاقمنديم نظام جامع اطلاعات سلامت بانوان ايجاد شود و از آن براي ارتقاي سطح آگاهي زنان از نقش‌ها، مسئوليت‌ها‌، نيازهاي جسمي و روحي و اجتماعي‌شان و راهنمايي تصميم‌گيران استفاده شود.
انتهاي پيام/ص
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن