تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806579600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امسال سي دوره از جشنواره مرور مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امسال سي دوره از جشنواره مرور مي شود
19 داور ايراني و خارجي از جمله مجيدي مجيدي، پوران درخشنده، علي اكبر عالمي و كامران شيردل سي وهشتمين جشنواره بين المللي فيلم رشد را قضاوت خواهند كرد.


سرويس هنري برنا
جشنواره فيلم رشد با 44 سال سابقه و 37 دوره برگزاري، قديمي ترين جشنواره فيلم در ايران است كه هر ساله توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار مي شود. در همين راستا و در آستانه برگزاري سي و هشتمين دوره برگزاري اين جشنواره گفت و گويي با "حميد رضا كفاش" دبير سي و هشتمين جشنواره بين الملل فيلم رشد كرده ايم كه در زير مي خوانيد:

* در ابتدا درباره تاريخچه اي از برگزاري جشنواره بين المللي فيلم رشد توضيح دهيد.

- اين جشنواره براي نخستين بار در سال 1342 با عنوان جشنواره بين المللي فيلم هاي آموزنده برگزار شد و حتي لغت جشنواره نيز نخستين بار در همان سال توسط وزارت آموزش و پرورش ابداع و وارد فرهنگ ادبيات فارسي كشور شد. پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز روند برگزاري اين جشنواره تداوم يافت و پانزدهمين دوره آن به مناسبت هفته بزرگداشت معلم از 12 ارديبهشت ماه سال 1364 به مدت يك هفته در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار شد.

از دوره بيستم نام اين جشنواره به جشنواره بين الملل فيلم هاي آموزشي تربيتي رشد تغيير كرد و از دوره بيست و پنجم به بعد گستره، برگزاري اين جشنواره به منظور بهره وري از ظرفيت هاي موجود علاوه برتهران به مراكز استان ها و شهرستان هاي ديگر توسعه يافت.

* شما سه دوره در جشنواره حضور فعال داشته ايد. ارزيابي شما از برگزاري اين جشنواره چيست؟

- من البته در دو دوره قبل مسئول شواري سياستگذاري جشنواره بوده ام و در دوره سي و هشتم علاوه بر اين مسئوليت، دبيري اين جشنواره را نيز عهده دار شده ام. سه دوره اخير همچون دوره هاي گذشته جشنواره از نظر كمي و كيفي رشد قابل توجهي داشته است و هر ساله شناخت فرهيختگان در داخل و خار ج از كشور از آن بيشتر مي شود. اميد ما به روزي است كه فيلم هاي منتخب جشنواره بين المللي رشد در فرايند آموزش قرار گيرد و در تمامي مدارس كشور جزو برنامه درسي محسوب شود.

* سي و هشتمين دوره چه ويژگي نسبت به دوره هاي قبل دارد؟

- در اين دوره از برگزاري جشنواره فيلم رشد، مشاركت بخش هاي دولتي، سازمان ها، نهادها و وزارتخانه ها بسيار گسترده شده است. همچنين بخش ويژه مروري به 30 دوره جشنواره هاي قبل به مناسبت سي امين سال پيروزي انقلاب اسلامي از جمله مواردي است كه به جشنواره امسال افزوده شد. در اين دوره علاوه بر موارد ياد شده، كارگاه هاي آموزشي ونقد فيلم نيز با حضور استادان و داوران داخلي و خارجي برپا خواهد شد.

بخش هاي اين دوره از جشنواره همچون دوره هاي گذشته در 6 بخش به اضافه دو بخش دانش آموزان و معلمان فيلم ساز برگزار مي شود.

* تاكنون چند نهاد در برگزاري سي و هشتمين دوره جشنواره با شما همكاري دارند؟

- تاكنون 25 سازمان، نهاد و وزارتخانه با دبيرخانه جشنواره همكاري مادي و معنوي داشته اند كه اين تعداد نسبت به سال قبل از رشد 5 برابري برخوردار است.

* چند داور ايراني و خارجي اين دوره از جشنواره را داوري مي كنند؟

- 11 داور خارجي و 8 داورايراني در اين جشنواره حضور دارند كه مجيد مجيدي، علي اكبر صادقي، كامران شيردل، علي اكبر عالمي، محمود اماني تهراني، پوران درخشنده، مهين جواهريان و نگار جعفربيگ به عنوان داوران ايراني و توماس مندل از سوييس، بوگان المن از استراليا، كارلوس آلستري از اسپانيا، مين نونويان از ارمنستان، فربزاحمدف از جمهوري آذربايجان، جيان لويي جي استفانو از ايتاليا، لن اوليوري از كانادا، دراولايچ از صربستان، برند نوربرگر از استراليا، استفان واكر از آلمان و كريستو فرفوربي از انگلستان 11 داور خارجي هستند كه در اين دوره از جشنواره فيلم رشد با ما همكاري مي كنند.

* درباره برگزاري جشنواره دانش آموزان فيلم ساز توضيح دهيد.

- يكي از برنامه هاي جذاب حوزه معاونت پرورشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش، برگزاري مسابقه فيلم سازي دربين دانش آموزان سراسر كشور است كه همه ساله در سطح مدارس، مناطق و استان هاي كشور برگزار مي شود. 6 سال است كه منتخبان كشوري اين برنامه جذاب با عنوان جشنواره دانش آموزان فيلم ساز به جشنواره بين المللي فيلم رشد ملحق شده اند و دانش آموزان فيلم ساز ايراني مي توانند با همسالان خود در سطح جهاني رقابت كنند.

* تعريف جشنواره از فيلم هاي آموزشي و تربيتي چيست؟

- از نظر ما فيلم آموزشي و تربيتي فيلمي است كه حداقل بخشي از هدف هاي مصوب نظام آموزشي و پرورشي كشورمان را پوشش دهد و در تسهيل فرايند يادگيري براي دانش آموزان موثر باشد. همه ساله هيئت انتخاب جشنواره كه از افراد متخصص عرصه تعليم و تربيت و هنر تشكيل شده اند، مجموعه فيلم هاي واصله را مورد بازبيني دقيق تر قرار مي دهند و پس از تطبيق با موضوعات از قبل اعلام شده به علاوه اهداف مصوب آموزش و پرورش دردوره هاي تحصيلي و ارزش هاي حاكم برجامعه، فيلم هاي مرتبط را انتخاب و به بخش مسابقه و جنبي هدايت مي كنند.
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن