تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815426321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيانيه آيت الله وحيد در شهادت امام صادق


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بيانيه آيت الله وحيد در شهادت امام صادق
به گزارش شيعه نيوز ، ايت الله العظمي شيخ حسين وحيد خراساني(دام ظله) به مناسبت فرارسيدن 25 شوال سالروز شهادت رييس مذهب تشيع حضرت امام جعفر ضادق عليه السلام بيانيه اي را صادر فرمودند كه متن اين بيانيه به شرح زير است :

غرض از افرينش عالم و ادم ، معرفت و عبادت خداوندي است كه ايات علم و قدرت و حكمت بي انتهاي او در تمام كائنات نمايان است ، و نظم حاكم بر جهان از تركيب يك ذرّه تا هزاران كهكشان گواه وحدانيّت او است .

وبعثت تمام انبياء براي اين است كه عقل ادمي را به علم ، و اراده او را به ايمان، و روح او را به مكارم اخلاق ، و اعمال او را به خير و صلاح هدايت كنند ، و نظامي قائم به قسط و عدل با اجراي احكام خداوندي كه اسمان و زمين را به عدل به پا داشته به وجود اورند ، و ان غرض از خلقت و ان هدف از بعثت به وجود كسي ميسّر شد كه اصول و فروع اسلام را كه حاصل رسالت فرستادگان خدا از ادم تا خاتم است از مبدأ تا معاد و از طهارت تا ديات به بشريّت اموخت ، و افاق افكار را به انوار علم و حكمت كتاب و سنّت منوّر كرد .

عامّه و خاصّه به علم و اجابت دعاء او كه دو علامت امامت است اعتراف كردند ، و اعلام علماي اسلام شهادت دادند كه انچه بشر به علم ان تا روز قيامت محتاج است ، در كتاب اوست .

خاتم انبياء او را صادق ناميد ، و اسم او را به روايت امام زين العابدين ( عليه السلام ) نزد اهل اسمان صادق است .

خداوندي كه فرموده « يا ايّها الذين آمنوا اتقو الله و كونوا مع الصّادقين » چنين صادقي را حجّت خود قرار داده است .

اول امام اهل سنت ، مالك بن انس ميگويد :« چشم من افضل از جعفربن محمّد در فضل و علم و ورع نديده است » .

و ابو حنيفه او را اعلم الناس دانسته ، و از امام مالكيه نقل شده است كه بر قلب بشري افضل از اودرعلم و عبادت و فضل و ورع خطور نكرده است .

سعادتمند مردمي كه پيرو صادقي باشند كه صادق ال محمّد ( صلوات الله عليهم اجمعين ) است .

ابن شهر اشوب در(مناقب) و قطب راوندي در (خرائج) از مفضل بن عمر روايت كردند كه :

« با ابي عبدالله جعفربن محمّد ( عليه السلام ) مي رفتيم ، به زني برخورد كرديم كه گاو مرده در مقابلش بود ، و ان زن و كودكانش گريه ميكردند . ان حضرت از سبب گريه ان زن و طفلانش پرسيد . گفت : اين حيوان وسيله معيشت من و وطفلانم بود ، و اكنون در كار خود متحّيرم كه چه كنم ؟ فرمود : ميخواهي خدا او را براي تو زنده كند ؟ ان زن گفت : ايا با اين مصيبت مرا مسخره ميكني ؟ دعايي خواند و پاي خود را به ان حيوان زد ، گاو به سرعت سر پا ايستاد ، ان زن گفت : به پروردگار كعبه ، او عيسي بن مريم است .

ان حضرت به ميان مردم رفت تا كسي او را نشناسد »

كسي كه از قدمش اعجاز نفس عيسي ظاهر ميشود و نفسش حيات ابد به ادميّت مي بخشد و مذهبش صراط مستقيمي است كه انبياء و مرسلين و شهدا و صّديقين و عباد الله الصّالحين به ان متنعّمند ، روز شهادتش روز مصيبت اسلام و مسلمين است .

وظيفه كساني كه مشرّف به شرف مذهب جعفري هستند ان است كه روز شهادت ان حضرت به پا خيزند و در هيئات عزاداري به شوق زيارت ان قبر ويرانه كه كنر مخفي خدا در ان ارميده ، بر سر و سينه زنند ، و به ناله هاي جانسوز به ياد ان امام مظلوم و پيكر مسموم و مرقد مهدوم، مشمول دعاي ان حضرت شوند كه فرمود : « اللهم ارحم الصّرخة التي كانت لنا » .

خوشا به حال ان دسته هاي عزاداري كه با ان ناله ها، به دعاي او رحمتي نصيبشان شود كه خداي متعال فرمود:« و رحمة ربّك خير ممّا يجمعون »

« فعلي الآطائب من اهل بيت محمّد و علي ( صلي الله عليهماو الهما) فلبيك الباكون »

انا لله و انا اليه راجعون

حسين وحيد خراساني

15 شوال
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن