تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813249034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيسي: نظريه كارشناسي پزشكي قانوني ابزاري مهم در كشف حقيقت قضايي است


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: رئيسي: نظريه كارشناسي پزشكي قانوني ابزاري مهم در كشف حقيقت قضايي است
معاون اول قوه قضاييه به روز بودن علم قضات و پزشكان را در صدور حكم عادلانه در پرونده ها مؤثر دانست.

سيد ابراهيم رئيسي در همايش طب و قضا با بيان اين كه مرز قاضي شناخت حقيقت است، اظهار داشت: از مهم ترين ابزاري كه مي تواند به قضات در جهت كشف حقيقت كمك بكند، مسئله كارشناسي پزشكي است كه نقش به سزايي در اين امر دارد.

وي با برشمردن برخي از صفات مشترك قضات و پزشكان قانوني گفت: داشتن دانايي، علم پزشكي و بهره مندي از علوم روز در صدور حكم عادلانه نقش مهم و اساسي دارد.

وي تأكيد كرد: همان گونه كه نياز است قضات با علوم پزشكي آشنا باشند، پزشكان قانوني نيز بايد از مفاهيم حقوقي و فقهي و به ويژه قانون مجازات اسلامي اطلاع كافي بيابند و با تطبيق آن ها با نظرات كارشناسي خود به قضات كمك كنند.

معاون اول قوه قضاييه با بيان اين مطلب كه نفوذپذيري قضات يك سم مهلك است، گفت: اين مقوله نيز براي پزشكان قانوني متصور مي شود؛ چرا كه نظر كارشناسي پزشك قانوني براي حكمي است كه در دادگاه قرار است، صادر شود.معاون اول قوه قضاييه با انتقاد از برخي اظهارات پزشكان قانوني گفت: گاهي اظهارنظر برخي پزشكان قانوني موجب ايجاد بحث هاي ديگري مي شود.

پزشكان در اظهارنظرهاي خود از بعضي واژه هايي استفاده مي كنند كه بسيار مجمل است و اگر نظر كارشناسي شفاف تر و به دور از اجمال باشد، موجب كاهش اطاله دادرسي خواهد بود و از رفت وآمدها و سؤالات مكرر جلوگيري خواهد كرد.

رئيسي با اشاره به بحث سرعت در دادرسي ها اظهار داشت: نبايد در بحث فرآيندها، كارشناسي را فداي سرعت كنيم؛ چرا كه تسريع در فرآيند كارشناسي و دادرسي بايد به صورت علمي و عملي باشد.

معاون اول قوه قضاييه به نقش پزشكان قانوني در تخصيص مسئوليت كيفري و مدني اشاره كرد و گفت: مسئوليت مدني و كيفري در احكام قضات مبتني بر نظرات پزشكان قانوني است.

معاون اول قوه قضاييه با اعلام اين كه بسياري از ممنوعيت ها را با اعلام نظر پزشك جايز دانسته اند، ادامه داد: نظريه پزشك بسياري از بايدها را نبايد و بسياري از نبايدها را بايد مي كند.

وي گفت: اطاله دادرسي از مسائل مهم و ريشه اي و خواست مردم است، امري كه ممكن است در زمان محدودي رسيدگي شود نبايد بسيار طولاني انجام گيرد.بايد به شدت با گروه هاي خرافي برخورد شود.

حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي در حاشيه همايش طب و قضا در جمع خبرنگاران درباره اقدامات قوه قضاييه براي برخورد با فعاليت فرقه و گروه هاي خرافاتي كه موجب تخدير اذهان مردم مي شوند، گفت: در دين اسلام نسبت به بدعت گذاران واكنش هاي شديدي صورت گرفته است و هيچ فردي مجاز به كوچك ترين بدعت گذاري در دين نيست.

وي با بيان اين كه در خرافات آن چه را كه در دين نيست به نام دين به خورد جامعه مي دهند، گفت: با اين گونه گروه ها بايد به شدت برخورد شود و جامعه متدين بايد اين گونه افراد را طرد كند.
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن