تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813039331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جليلي: همكاري راهبردي تهران و مسكو نيازمند مسئوليت پذيري دوطرف است


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: جليلي: همكاري راهبردي تهران و مسكو نيازمند مسئوليت پذيري دوطرف است
سولانا براي گفت و گو درباره مسئله هسته اي ايران و روابط با اعراب امروز به خاورميانه سفر مي كند
بيهقي- دكترسعيد جليلي، نماينده رهبر معظم انقلاب و دبير شوراي عالي امنيت ملي روز گذشته در ديدار با سرگئي ريابكوف، معاون سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه، همكاري راهبردي تهران و مسكو را جاده اي دوطرفه خواند كه نيازمند عزم مشترك و مسئوليت پذيري دوطرف است. معاون وزير خارجه روسيه نيز با تصريح اين كه روسيه از رويكرد منطقي ايران در موضوع هسته اي پشتيباني خواهد كرد، افزود: شكل و محتواي نامه شما به سولانا نشان داد كه رويكرد ايران در موضوع هسته اي منطقي و سازنده است. ريابكوف تجليل از نامه جليلي به سولانا را در مذاكراتش با علي باقري، معاون سياست خارجي دبير شوراي عالي امنيت ملي هم تكرار كرد. باقري در اين مذاكرات با تاكيد بر رفع تمامي ابهامات آژانس در قالب مداليته توافق شده ميان دوطرف خواستار خارج شدن پرونده ايران از دستوركار شوراي حكام آژانس شد. از سوي ديگر، درپي انتشار خبري توسط خبرگزاري يونايتدپرس به نقل از احمد فياض بخش معاون سازمان انرژي اتمي مبني بر ارسال هزار تن سوخت هسته اي از سوي روسيه براي نيروگاه بوشهر، حسين سبحاني نيا، نايب رئيس دوم و محمدمهدي شهرياري عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت و گو با خراسان با اشاره به تكميل ارسال سوخت اوليه نيروگاه بوشهر از ارسال محموله جديد اظهار بي اطلاعي كردند و آن را بعيد دانستند.

مذاكرات جليلي و ريابكوف
ايسنا گزارش داد: دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان روابط راهبردي متوازن ايران و روسيه را گزينه اي مناسب براي ٢طرف خواند. سعيدجليلي، نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي در ديدار با سرگئي ريابكوف، معاون وزيرخارجه روسيه همكاري راهبردي تهران و مسكو را جاده اي دوطرفه كه نيازمند عزم مشترك و مسئوليت پذيري ٢طرف است دانست كه ظرفيت ها و مزيت هاي نسبي ٢كشور بزرگ ايران و روسيه اين امكان را ايجاد مي كند. سرگئي ريابكوف نيز در اين ديدار با اشاره به عميق و ديرينه بودن روابط ٢كشور از مواضع سازنده ايران در موضوعات منطقه اي و بين المللي قدرداني كرد و گفت: روسيه از رويكرد منطقي ايران در موضوع هسته اي پشتيباني خواهد كرد. وي افزود: مسكو تاكيد دارد كه روابطش با تهران قوي و ريشه دار است و كسي نمي تواند آن را مخدوش كند.

ريابكوف: نامه جليلي به سولانا نشانه عزم ايران براي ادامه گفت وگو است
معاون وزيرخارجه روسيه با مهم و موثر قلمدادكردن نامه دبير شوراي عالي امنيت ملي به سولانا تاكيد كرد: شكل و محتواي اين نامه نشان داد رويكرد ايران در موضوع هسته اي منطقي و سازنده است. معاون وزيرخارجه روسيه همچنين نامه اخير دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان به خاويرسولانا را نشانه عزم جدي ايران در ادامه گفت وگوهاي منطقي در موضوع هسته اي خواند. سرگئي ريابكوف در ديدار با علي باقري، معاون سياست خارجي دبير شوراي عالي امنيت ملي رويكرد ايران را در موضوع هسته اي مثبت و سازنده توصيف كرد و گفت: نامه اخير جليلي نشانه روشن جديت ايران در گفت وگوهاي سازنده است. در اين ديدار باقري نيز با اشاره به انجام تعهدات ايران در برابر آژانس بين المللي انرژي اتمي و رفع تمامي ابهامات آژانس در قالب مداليته توافق شده ميان ٢طرف خواستار خارج شدن پرونده ايران از دستور كار شوراي حكام آژانس شد. معاون سياست خارجي دبير شوراي عالي امنيت ملي با انتقاد از رويكرد برخي قدرت ها در صدور قطعنامه غيرقانوني شوراي امنيت گفت: اين قطعنامه در عين بي محتوابودن فاقد مبناي حقوقي، سياسي و منطقي است.

ادعاي يونايتدپرس مبني بر تصميم روسيه براي ارسال هزار تن سوخت هسته اي به ايران
هم زمان با سفر معاون وزير خارجه روسيه به تهران، اعلام شد كه روسيه حدود هزار تن سوخت هسته اي را براي تكميل نيروگاه بوشهر به ايران ارسال مي كند.به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري يونايتدپرس، احمد فياض بخش، معاون سازمان انرژي اتمي گفت: انتقال سوخت هسته اي از سوي روسيه براساس توافق حاصل شده بين ٢ كشور انجام مي شود.سرگئي كرينكو، رئيس سازمان انرژي اتمي روسيه پيش از اين گفت كه انتظار دارد ساخت نيروگاه بوشهر پاييز امسال به پايان برسد.مقامات ايراني انتظار دارند اين نيروگاه تا اوايل سال آينده ميلادي راه اندازي شود.اين ادعاي يونايتدپرس مبني بر ارسال هزار تن سوخت هسته اي براي تكميل نيروگاه بوشهر در حالي بيان شده است كه فياض بخش پيش از اين سوخت اوليه نيروگاه بوشهر را ٨٢ تن عنوان كرده بود.در همين حال روزنامه ايران نيز روز گذشته خبر داد: شنيديم كه هم اكنون تمامي سيستم آب سرد مركزي نيروگاه بوشهر راه اندازي شده و شست و شوي اكثر سيستم ها انجام شده است و انتظار مي رود «سوخت مجازي» نيروگاه نيز تا چندماه ديگر به ايران حمل شود تا با قرار دادن آن در راكتور، آزمايش هاي لازم انجام شود.

اظهار بي اطلاعي ٢ عضو كميسيون امنيت ملي مجلس از خبر ارسال هزار تن سوخت جديد براي نيروگاه بوشهر
در همين حال، حجت الاسلام حسين سبحاني نيا، نايب رئيس دوم كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت و گو با خراسان درباره ارسال هزار تن سوخت جديد براي نيروگاه بوشهر گفت: براساس توافق با روس ها براي تامين سوخت اوليه نيروگاه بوشهر آن ها ٨ محموله سوخت به ايران ارسال كردند و ابتدا بايد اين ٨ محموله مصرف و پسماند آن به روس ها تحويل داده شود تا پس از آن محموله ديگري را ارسال كنند.

بنابراين من مبناي ارسال سوخت جديد را نمي دانم و حتي در جلسه ٢ هفته گذشته كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با آقاي آقازاده و فياض بخش مسئله ارسال سوخت جديد مطرح نشد. محمد مهدي شهرياري عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز در اين باره به خراسان گفت: ارسال محموله جديد قطعا در چارچوب توافقات براي تامين كل سوخت نيروگاه بوشهر است والا تصميم هاي مقتصدانه روس ها چنان نيست كه خارج از روال توافق اقدامي كنند. شهرياري درباره ارتباط و هم زماني ورود معاون وزير خارجه روسيه به تهران با ارسال هزار تن سوخت جديد اظهار بي اطلاعي و در عين حال اظهار كرد: قطعا در مذاكرات با معاون وزير خارجه روسيه گله ايران از تاخيرهاي پي در پي روسيه در راه اندازي نيروگاه بوشهر به اطلاع اين مقام روس مي رسد.

سولانا امروز به امارات متحده عربي سفر مي كند
از سوي ديگر، براساس بيانيه رسمي اتحاديه اروپا، خاوير سولانا درنظر دارد در سفر به كشورهاي خاورميانه، تحولات منطقه از جمله پرونده هسته اي ايران، مسائل بين الملل و روند صلح در خاورميانه را مورد بررسي قرار دهد.به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه الشرق الاوسط ، چاپ لندن در اين بيانيه آمده است: رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا ١٩ تا ٢٣ اكتبر( ٢٨ مهر تا ٢ آبان) به كشورهاي امارات، عربستان، قطر و سوريه سفر خواهد كرد.در اين بيانيه آمده است: سولانا يك شنبه و دوشنبه ١٩ و ٢٠ اكتبر با رئيس دولت و وزير خارجه امارات، دوشنبه و سه شنبه با پادشاه و وزير خارجه عربستان، سه شنبه و چهارشنبه با امير و وزير خارجه قطر و چهارشنبه و پنج شنبه با رئيس جمهور و وزير خارجه سوريه ملاقات و گفت وگو خواهد داشت.اين بيانيه افزود: رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا درصدد است در جريان سفر به كشورهاي خاورميانه روابط كشورهاي حوزه خليج فارس با اتحاديه اروپا، تحولات منطقه از جمله روند صلح در خاورميانه، پرونده هسته اي ايران و مسائل بين المللي را مورد بررسي قرار دهد.سولانا هم چنين قصد دارد در ديدار با مسئولان سوريه، تحولات اين كشور، روابط سوريه و اروپا، مسائل منطقه اي به ويژه روند صلح در خاورميانه و روابط با لبنان و ايران را بررسي كند.

سبحاني نيا:سولانا ممكن است از واسطه هاي منطقه اي براي ايجاد تحرك در از سرگيري مذاكرات استفاده كند
در مقام ارزيابي اهداف سفر انجام نشده سولانا به خاورميانه سبحاني نيا، نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به خراسان گفت: يك بعد اين سفر به گرايش كشورهاي عربي خاورميانه براي دستيابي به فناوري هسته اي باز مي گردد اما از بعد ديگر پس از ديدار دكتر لاريجاني و سولانا در ژنو، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا بايد به اين نتيجه رسيده باشد كه قطعنامه هاي بدون ضمانت اجرا نمي تواند ايران را متوقف كند و از سوي ديگر ايران پاسخگويي به بسته ١+٥ را موكول به رفع ابهامات آن و پاسخ غرب به بسته پيشنهادي ايران كرده است.با اين ٢ مقدمه و با توجه به ديدگاه مثبتي كه شخص سولانا به ادامه مذاكرات دارد ممكن است در سفر به خاورميانه از واسطه هاي منطقه اي براي ايجاد تحرك در از سرگيري مذاكرات استفاده كند.

سبحاني نيا تاكيد كرد: با وجود نظر مثبت سولانا به ادامه مذاكرات با ايران، طرح مسئله مطالعات ادعايي از سوي آمريكا مذاكرات ايران و ١+٥ را دچار وقفه كرد.
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن