تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815290694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فشار خون بالا منجر به بروز سكته در افراد مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فشار خون بالا منجر به بروز سكته در افراد مي شود
تحقيقات نشان مي دهد افزايش فشار خون يكي از عوامل بروز سكته در افراد است به طوري كه از هر سه مورد سكته يكي بدليل فشار خون بالا رخ مي دهد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از بلومبرگ ، بررسي ها نشان مي دهد در بسياري از كشورها به دليل برنامه غذايي نامطلوب و استرس زياد بر ميزان مبتلايان به فشار خون بالا افزوده مي شود.

يك تحقيق پنج ساله در امريكا نشان مي دهد كه از سال 1999 تا 2004 مبتلايان به فشار خون بالا به حدود 9/28 درصد از كل جمعيت اين كشور رسيده اند كه اين آمار تكان دهنده ايست.

با توجه به اينكه فشار خون بالا از جمله عوامل مستعد كننده افراد براي ابتلا به بيماريها و حملات قلبي است و در سنين گوناگون نيز فرد را با مخاطراتي همراه مي كند بنابراين نياز به توجه بيشتر افراد در اين زمينه وجود دارد.

كارشناسان چاقي را يكي از مهم ترين عوامل بروز فشار خون بالا مي دانند . مصرف غذاهاي پر كالري و آماده و عدم تحرك بدني و همچنين سابقه خانوادگي نيز از ديگر علل موثر در بروز اين عارضه به شمار مي رود.

مسئله ديگر اين است كه سن ابتلا به فشار خون در سراسر جهان كاهش يافته و دردهه 1990 در زنان از حدود 40 سالگي و در مردان از 60 سالگي بروز اين مساله ديده مي شد در حالي كه در حال حاضر بسياري از افراد در ددهه 30 سالگي نيز با آن مواجه مي شوند.

در حالي كه 72 درصد از افراد مبتلا به فشار خون بالا از اين عارضه در خود اطلاع دارند 61 درصد تحت درمان قرار مي گيرند و فشار خون 35 درصد كاملا تحت كنترل قرار مي گيرد.

بنابر اين بهتر است به منظور جلوگيري از بروز سكته ها و حملات قلبي و مغزي كه از عوارض پر فشاري خون است بيماران داروها را به طور مرتب مصرف كنند و در برنامه غذايي و تحرك و وضعيت روحي خود نيز دقت بيشتري داشته باشند.
 شنبه 27 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن