تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809866933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدن نيمه پر ليوان، سلامت ميآورد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: زانوي غم بغل گرفتي، نشستي يک گوشه که چي ؟ دنيا که به آخر نرسيده... درست ميشه!
حرص نخور موهات ميريزه، کچل ميشيها ! اينقدر غصه نخور! سکته ميکني، ميافتي ميميري!»
همه اينها را بارها و بارها شنيدهايم. عبارتها و ضرب المثلهايي است که، ارتباط بين نوع نگاه و فکر ما را با اوضاع و احوال جسم ما، نشان ميدهد. دانشمندان هم شب و روز كار ميكنند، تا پايههاي اين استدلال را محكمتر كنند.
اين كه آدمهاي خوش بين و اميدوار سالمترند، و آدمهاي غرغرو و بدبين که هميشه نيمه خالي ليوان را ميبينند؛ يا از سردرد شاكياند يا قلبشان ميگيرد، يا فشار خونشان بالاتر از بقيه مردم است. حالا ديگر همه اين را ميدانند، حتي خواجه حافظ شيرازي. او هم گفته: «آسان گير بر خود کارها!»
تحقيقات پژوهشگران دانشگاههاروارد كه نتايج آن هفته گذشته منتشر شد، ميگويد كه افرادي که با نگاهي روشن و آفتابي به مسايل نگاه ميکنند، نسبت به افراد بدبين کمتر دچار استرس، اضطراب و افسردگي ميشوند.
محققان گفتهاند: «افراد شاد، اميدوار و خوشبين، دوستان بيشتري دارند و بهتر و عميقتر با ديگران ارتباط برقرار ميکنند. اين يکي از عوامل مهم کاهش استرس است.»
اين افراد در ارتباطهاي دوستي و اجتماعيشان موفقترند و کمتر دچار استرس ميشوند. به راحتي از دوستانشان کمک ميگيرند و از حمايت آنها استفاده ميکنند، اما افراد ترسو و بدبين چون فکر ميکنند در اصل کسي نميتواند به آنها کمک کند، معمولا دچار مشکل ميشوند.
نا اميدي زانو درد ميآورد
دانشمندان دانشگاه تگزاس روي 480 بيمار زير 65 سال، که از دردهاي مفصلي به خصوص زانو درد رنج ميبردند، مطالعه کردند. آنها نظر اين افراد را درباره جملههايي مانند اين پرسيدند: «من هميشه قسمتهاي روشن موضوعها را ميبينم»، يا «اگر حس كنم اتفاق بدي برايم ميافتد، حتما اينطور ميشود»، يا «بدبختي و مصيبت پشت سرهم بر من ميبارد». بررسيها نشان داده که افراد بدبين كه اين گزارهها را تاييد كردهاند، در انجام کارهاي روزمره، مثل بالا رفتن از پله، راه رفتن، سوار و پياده شدن از ماشين مشکل بيشتري داشتهاند.
واکنش اين بيماران به انجام تمرينهاي ورزشي هم جالب بود. افراد نا اميد و بدبين هنگام انجام تمرينهاي ورزشي، احساس درد بيشتري ميکردند. آنها احساس ميکردند که ورزش، بيماري آنها را برطرف نميکند. به همين دليل، تمرينهاي ورزشي را کنار ميگذاشتند. در صورتيکه افراد خوشبين، براي انجام تمرينهاي ورزشي بيشتر به خودشان زحمت ميدادند و همين موضوع روند بيماري آنها را کندتر ميکند و کمک ميکند تا وضعشان بدتر نشود.
اميدواري و خوشبيني به بهبودي و به هوش آمدن بعد از عمل جراحي هم کمک ميکند! اين را نتيجه شانزده تحقيقي که طي 32 سال، روي بيماران انجام شده، تاييد ميکند. اين يعني به زندگي و به بازگشت به آن اميدوار باش، تا بعد از عمل به خواب مرگ نروي و زود به هوش بيايي!
راز طول عمر
تفکر مثبت و نگاه خوشبينانه به روزگار، کليد زندگي شاد و طولاني است. براساس مطالعههاي انجام شده، در آدمهاي خوشبين و آنهايي که هميشه اميدوارند که اتفاقهاي خوبي در زندگيشان خواهد افتاد، خطر مرگ در اثر بيماري قلبي يا ساير مشکلها، كمتر است.
براي تحقيق بيشتر در اين مورد، پژوهشگران روي عدهاي زن و مرد 65 تا 85 ساله در اوهايو مطالعاتي انجام دادند. در ابتداي اين بررسي

با در نظر گرفتن ساير عوامل، احتمال
مرگ و مير در افرادي که به شدت خوشبين هستند و نگاه مثبتي به مسايل داشتند، 29 درصد کمتر بود. همچنين مشخص شد افراد خوشبين، کمتر در اثر بيماريها و حملههاي قلبي ميميرند، 77 درصد کمتر از بدبينهاست.
دنيا که به آخر نرسيده
خلاصه اين كه محققان ميگويند: افرادي که بدبين هستند و هميشه خودشان را سرزنش ميکنند، يا به شرايطي که نميشود تغيير داد، فکر ميکنند، بيشتر دچار بيماريهاي جسمي ميشوند.
در زندگي شرايط سخت و مشکل براي همه وجود دارد، اما مهم اين است که چهطور با اين مشكلها برخورد کنيم.
مهارت پذيرش و حل مشکل، بهترين راه حل براي رسيدن به سطح سلامت بيشتر است.
روانشناسان ميگويند: وقتي يک مشکل برايتان پيش ميآيد، سعي کنيد از زاويه ديگري به مشکل نگاه کنيد. مشکل واقعي را شناسايي کنيد. راهحلهاي ممکن را پيدا كنيد. هميشه چند راه حل براي مشکلتان پيدا کنيد.
روي راه حل انتخابي، تمرکز کنيد. بالاخره اگر فکر ميکنيد مشکل شما خيلي بزرگ و پيچيده است، آن را به مشکلهاي کوچکتر تقسيم کنيد، اينطوري راحتتر ميتوانيد از پس مشکلها برآييد. 9 ساله، واكنش اين افراد به 941 زير گروه و در چهار گروه سبک زندگي، شغل، تحصيلات و سابقه بيماري، سطح و ميزان خوشبيني يا بدبيني آنها سنجيده شد. پس از 9 سال نتيجه اين طور بود: 42 درصد افراد گروه مورد مطالعه مرده بودند؛ گروهي که در شروع مطالعه بالاترين سطح اميد و خوشبيني را داشتند، زنده بودند. (30 درصد در مقابل بيش از 57 درصد که در گروه افراد بدبين مرده بودند.)






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن