تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813215285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوجوانان ايران در انديشه فتح جام جهاني فوتبال


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: گامبيا ؛ اولين حريف شاگردان علي دوستي
نوجوانان ايران در انديشه فتح جام جهاني فوتبال
جام جم آنلاين: در حالي تيم ملي نوجوانان زير 17 سال ايران امروز در آغاز رقابتهاي خود در جامجهاني نيجريه مقابل گامبيا ميايستد كه كارشناسان رمز موفقيت در برابر قهرمان آفريقا را ايجاد خودباوري و شرايط روحي رواني خوب ميدانند.



اين ديدار در ورزشگاه اسوئن كالابار نيجريه برگزار ميشود و مليپوشان نوجوان ايران كه چند جلسه تمريني در اين كشور برگزار كردهاند ، به عنوان قهرمان بلامنازع آسيا به مصاف همتاي آفريقايي خود ميروند كه 4 سال پيش در همين چارچوب به پيروزي درخشان 3 بر يك مقابل برزيل رسيده بود.

فيزيك بدني عالي بازيكنان گامبيايي نكتهاي است كه به اعتقاد كارشناسان مهمترين برگ برنده حريف محسوب ميشود. حميد درخشان، سرمربي پيشين اين تيم كه هدايت نوجوانان ايراني در جامجهاني را قبلا عهدهدار بوده، در همين زمينه ميگويد: طبيعي است قهرمان آفريقا بايد از لحاظ فيزيكي آمادگي فوقالعادهاي داشته باشد؛ چون آفريقاييها با اتكا بر همين ويژگي ممتاز خود در چند دوره جامجهاني، المپيك و رقابتهاي نوجوانان و جوانان جهان خوش درخشيدهاند و اين، كار را براي بچههاي ما بسيار سخت ميكند. البته تيم به لحاظ تكنيكي و تاكتيكي چيزي از حريف خود كم ندارد.
نادر دستنشان، مربي پيشين اين تيم هم ميگويد: امروز كار سخت و بزرگي پيش روي بچههاي ايراني است چون در مقابل تيمي قرار ميگيرند كه به لحاظ فيزيكي 100 درصد بالاتر از ما قرار داشته و البته به لحاظ فني نيز به دليل ارتباط زياد با فوتبال اروپا و بويژه فرانسه پيشرفت زيادي كرده است. البته شناخت خوبي از بازيكنان خودمان دارم و ميدانم كه كيفيت بسيار خوبشان را با هارموني و هماهنگي مناسب تلفيق كردهاند.
فريدون معيني، رئيس كميته جوانان فدراسيون فوتبال كه از متوليان اين تيم به شمار ميرود هم بر تواناييهاي بالاي گامبيا اذعان دارد و ميگويد: خوشبختانه علي دوستي (سرمربي) نوار بازيهاي تيم گامبيا را مثل فيلم مسابقههاي هلند و كلمبيا بارها مشاهده كرده و شناخت خوبي از اين تيم دارد. ضمن اينكه ما هيچ چيزي براي تيم نوجوانان كم نگذاشتهايم تا اين نفرات با استعداد از لحاظ جسماني و تاكتيكي هم به آمادگي بالايي برسند.
اما اين كه براي مقابله با توان بالاي جسماني حريف چه تمهيدي بايد انديشيد، پرسشي است كه اين كارشناسان، پاسخ تقريبا مشتركي به آن دادهاند. درخشان، رمز كم نياوردن در برابر حريف را تجهيز روحي رواني بازيكنان ميداند و ميگويد: فقط بايد وحشت بازيكنانمان از حريف از بين برود تا بتوانند با تمام وجود كارايي خود را نشان داده و از تجربههاي خوب به دست آمده در ديدارهاي تداركاتي، در جهت موفقيت استفاده كنند. دستنشان هم ميگويد: هيچ كسي مثل علي دوستي اكنون نميتواند وظيفه خود را انجام دهد و تيم را با رساندن به اصل خودباوري در بهترين شرايط قرار دهد. اگر بچههاي ما، با تواناييهاي خود تكيه و شخصيتشان را حفظ كنند، كم نخواهند آورد. بايد به آنها اين گونه القا شود كه در صورت شكست چيزي را از دست نميدهند، ولي با پيروزي صاحب خيلي چيزها خواهند شد.
خود عليدوستي هم در حاشيه تمرينهاي تيم ايران در ورزشگاه 25 هزار نفري اسوئن به خبرنگاران داخلي و خارجي گفت: تيم ايران قهرمان آسياست و براي فتح جام جهاني به نيجريه آمده است. تيم ما با برگزاري اردو و بازيهاي تداركاتي در سنگال، مهياي بازي در نيجريه شده است.
آزمايش سن بازيكنان، جديتر از هميشه فيفا قصد دارد در مسابقههاي جهاني نوجوانان (نيجريه) با انجام آزمايشهاي مكرر، برخورد شديدي با پديده صغر سني كند. بر اين اساس در هر بازي برخي بازيكنان از ناحيه مچ دست مورد عكسبرداري ام.آر.آي قرار ميگيرند.
انتشار اين خبر تحولاتي جدي در برخي تيمها بويژه آفريقاييها به وجود آورد، آنقدر كه در تيم گامبيا 11 بازيكن، كنار گذاشته شدند و جاي خود را به بازيكنان ديگري دادند.
فريدون معيني در اين زمينه ميگويد: خوشبختانه اين حركت فيفا كاملا به نفع تيم ماست چون تمام بازيكنان تيم نوجوانان ايران داراي شرايط سني واقعي هستند و اميدواريم آزمايشهاي صغر سني فيفا كه به صورت اتفاقي (رندوم) و غيراتفاقي انجام ميشود، شرايط بهتر و منصفانهتري را در ديدارهاي ما برابر حريفان به وجود آورد.
به هر حال بايد تا ساعت 30/18 امروز (به وقت تهران) منتظر بمانيم تا هنرنمايي مليپوشان پراميد نوجوانان ايران برابر حريف قلدر خود را ببينيم.
ايران سفيد ميپوشد تيم نوجوانان كشورمان در مسابقه امروز با پيراهن يكدست سفيد به مصاف حريف آفريقايي خود ميرود. بازيكنان گامبيا نيز با پيراهن قرمز، شورت ورزشي آبي و جوراب سبز وارد زمين ميشوند.
مجيدعباسقلي









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 250]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن