تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804820882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معافشدگان پزشكي بيكار ميمانند


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: معافشدگان پزشكي بيكار ميمانند
جام جم آنلاين: ظاهرا پشيماني سودي ندارد خصوصا براي كساني كه به هر ترتيب معافيت پزشكي گرفتهاند و حالا وقت استخدام كه شده به خاطر همين معافيت با استخدامشان مخالفت ميشود.



ماجرا از اين قرار است كه اگر مشمولي بتواند معافيت پزشكي بگيرد، كارت متفاوتي دريافت ميكند كه گوياي اين مساله است، حالا اين وسط، برخي، معافيتهاي پزشكي به خاطر چاقي و لاغري دارند كه براي استخدام لزوما مشكلي برايشان پيش نميآيد، اما برخي از اين معافيت ها مانند انواع مشكلات تنفسي، بيماريهاي قلبي و مانند آن هم هستند كه فرد معاف شده هنگام استخدام در برخي از مراكز به دليل بيماري با ممانعت استخدام روبهرو ميشود. محمد سروپور، از اين دسته است.

او در گفتگو با «جامجم» توضيح ميدهد كه به دليل مشكل صرع چند سال پيش معافيت پزشكي گرفته اما حالا كه بيمارياش وضعيت بهتري پيدا كرده و حتي دكترش معتقد است بهبودي او كامل شده است، نميتواند شغل مناسبي پيدا كند.

در اين ميان گروه ديگري هم وجود دارند كه اتفاقا در زمان گرفتن كارت معافيت تلاش زيادي ميكنند و حتي شده مثلا با رژيمهاي سخت غذايي و لاغري بيش از حد يا مواردي از اين دست هرجور شده كارت معافيت پزشكي به دست ميآورند اما وقت پيدا كردن كار از اين كرده خود پشيمان ميشوند. چون به خاطر معافيت پزشكي كسي آنان را استخدام نميكند. براي اين دست افراد يا كساني كه بهبودي پيدا ميكنند و قصد خدمت رفتن دارند، سازمان وظيفه عمومي راهحلهايي دارد.
سردار محمدجواد زادهكمند در اين باره ميگويد: تعدادي از مشمولان وظيفه عمومي كه در گذشته در چارچوب قانون خدمت وظيفه عمومي و در سن مشموليت به دليل بيماريهايي كه داشتهاند، درخواست معافيت پزشكي كرده و كارت معافيت پزشكي دارند، هماكنون به دليل مشكلاتي كه در زمينه استخدام آنان وجود دارد، تقاضاي ابطال كارت معافيت پزشكي و اعزام به خدمت دارند.
به گفته او اين موضوع پس از بررسيهاي لازم به تصويب ستاد كل نيروهاي مسلح رسيده و با رعايت چند شرط با تقاضاي ابطال كارت معافيت اين افراد موافقت شده است. رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا ادامه ميدهد: اين افراد بايد سلامت كامل جسمي، روحي و روانيشان از سوي شوراي پزشكي سازمان نظام وظيفه عمومي تاييد شود و صلاحيت امنيتي آنان مورد تاييد حفاظت اطلاعات ناجا قرار گيرد.
بر اين اساس اگر سن مشمولان زيرديپلم، ديپلم و فوقديپلم از 30 سال، كارشناسي 33 سال، كارشناسي ارشد 36 سال و دكتري از40 سال تجاوز نكند، ابطال كارت معافيت پزشكي تنها به شرط انجام خدمت سربازي امكانپذير است و اين افراد نميتوانند ساير معافيتها را درخواست كنند. همچنين هزينه معاينات تخصصي اين مشمولان به عهده خودشان است.
چه بايد كرد اما دستهاي از افراد هستند كه به هرحال معافيت پزشكي دارند و دنبال كار ميگردند و متاسفانه نميتوانند دقيقا به همين دليل كار مناسبي پيدا كنند.اميرحسين خوشنام از اين دسته از مشمولان است كه از سربازي معاف شده و به گفته خودش هنوز شغل ثابتي پيدا نكرده است. او ميگويد: براي استخدام و حتي قرار داد ساعتي با هر مجموعهاي به كارت پايان خدمت نياز است، از آنجايي كه من كارت معافيت پزشكي دارم و اين كارت را ارائه ميكنم، به دليل بيماري قلبي با شروع به كارم موافقت نميكنند و در اين مدت يا بيكار بودهام يا شغلهاي نيمه وقت و بدون مزاياي بيمه داشتهام. محمد كوثري، نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس كه اتفاقا بررسي طرح اصلاح موادي از قانون خدمت وظيفه عمومي چندي پيش در همين كميسيون انجام شده، در اين خصوص و با تاييد مشكلاتي براي برخي از معافشدگان پزشكي، ميگويد: اين قوانين و مقررات به شكل كلي تصويب ميشود و كساني كه براي معافيت پزشكي اقدام ميكنند كاملا آگاهانه دست به اين كار ميزنند.
او با اشاره به اين موضوع كه مسلما خيلي از جواناني كه به هر حال بيماريهايي هم دارند از معافيت پزشكي استقبال ميكنند و اين معافيت براي آنان ضروري است، ادامه ميدهد: نميتوانيم براي موارد استثناء كاري انجام دهيم و اگر قرار باشد اصلاحات و تغييراتي انجام شود بايد در سازمان وظيفه عمومي انجام شود وگرنه در مجلس مسائل كلان مورد بررسي و تصويب قرار ميگيرد.
به اعتقاد وي وزارت كار و امور اجتماعي براي مشكلات جواناني كه معافيت پزشكي دارند و جوياي كار هستند بايد فكري بينديشد.
بررسي آييننامه جديد معافيتهاي پزشكي رئيس سازمان وظيفه عمومي از بررسي آييننامه جديد معافيتهاي پزشكي مربوط به برخي بيماريها در هيات دولت خبر ميدهد و ميگويد: آييننامه يادشده مربوط به برخي بيماريهايي است كه در گذشته درمانناپذير بودند و اكنون از اين حالت خارج شدهاند.
زادهكمند ادامه ميدهد: اين آييننامه همچنين دربرگيرنده بيماريهايي است كه طي ساليان اخير شيوع پيدا كردهاند. رئيس سازمان وظيفه عمومي با اشاره به بيماريهاي چشمي كه منجر به معافيت پزشكي از خدمت سربازي ميشوند نيز اعلام ميكند: در حال حاضر براي دارندگان مدارك زيردپيلم و ديپلم شرط معافي نمره 8 و فوقديپلم و بالاتر نمره 10 لحاظ ميشود كه در آييننامه جديد براي تمامي افراد يكسان خواهد بود. زادهكمند تاكيد ميكند: در آييننامه جديد معافيتهاي پزشكي به دنبال تغييراتي در ملغي كردن بيماريهايي هستيم كه در ساليان اخير شيوع پيدا كردهاند و يا قبلا وجود داشته كه قابل علاج نبودند و در حال حاضر درمانپذيرند.
او در مورد امكان سوءاستفاده از بيماريهاي صوري براي كارت معافيت ميگويد: با توجه به شوراي پزشكي فعال در سازمان وظيفه عمومي، افراد متقاضي براي دريافت كارت معافيت پزشكي، لازم است از مراحل مختلف پزشكي عبور كنند كه با توجه به اين فرآيند، امكان سوءاستفاده بسيار مشكل است.
رئيس سازمان وظيفه عمومي در عين حال منكر دريافت كارت معافيت تقلبي نميشود و تاكيد ميكند: اين سازمان در هر زماني كه از دريافت اينگونه كارتها مطلع شود، با دارنده و صادركنندگان آن برخورد خواهد كرد.
راه حمايتي، قانون هر چند كه نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس تاكيد ميكند بررسي مشكلات بيكاري كساني كه معافيت پزشكي دارند بايد از سوي وزارت كار بررسي شود و وظيفه مجلس بررسي كليات قانون وظيفه عمومي است اما به هر حال بايد براي اين دسته از جوانان جامعه فكري شود حتي اگر فراگيري اين مشكل در جامعه محدود باشد.
مثلا درخصوص استخدام معلولان كشور براساس قانون، 3 درصد از استخداميهاي كشور بايد به اين هموطنان اختصاص يابد.
هر چند كه اين قانون تعدادي از همين جوانان معلول و صاحب معافيت پزشكي را تحتپوشش قرار خواهد داد اما به نظر ميرسد قوانيني مشابه ميتواند براي ساير جواناني كه به دليل بيماري امكان كار و امرار معاش را ندارند، راهگشا باشد.
مستوره برادراننصيري








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن