تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815417346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي نخستين بار اتفاق افتاد نام بانك هاي ايراني در جمع 1000 بانك برتر جهان


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: براي نخستين بار اتفاق افتاد نام بانك هاي ايراني در جمع 1000 بانك برتر جهان
مجله بين المللي «بنكر» (The Banker) براي اولين بار نام بانك هاي ايراني را در بين هزار بانك اول جهان ذكر كرد و به بررسي عملكرد آنها پرداخت.
به گزارش برنا، مجله بين المللي «بنكر» كه از معتبرترين نشريات حوزه امور مالي است هرساله در ماه جولاي فهرستي ازهزار بانك برتر جهان در سال قبل ميلادي را منتشر مي كند. اين ارزشيابي براساس ميزان سرمايه لايه اول (شامل سهام عادي، ذخيره هاي مشهور) بوده و از اعتبار خاصي در ميان بانك هاي جهان برخوردار است.
بنابر تازه ترين نتايج حاصل از ارزيابي بانك هاي جهان كه در شماره جولاي (تير و مرداد) سال 2008 ميلادي مجله بنكر منتشر شده و مربوط به سال 2007 ميلادي است، بانك مسكن ايران توانسته است از لحاظ بازدهي سرمايه، رتبه نخست را د رمنطقه خاورميانه به خود اختصاص دهد. همچنين درمورد سود حاصل از سرمايه بانك مسكن توانسته است با كسب سودي به ميزان 66.03 درصد، رتبه هفتم را در سطح جهان از آن خود كند. بانكهايي از چين، ژاپن، روسيه، آمريكا و آفريقاي جنوبي در رتبه هاي بالاتر از بانك مسكن قرار دارند.
علاوه بر اين بانك مسكن توانسته است براي نخستين بار در بين هزار بانك برتر جهان جاي گيرد و رتبه دوازدهم كشورهاي تازه پيوسته به يكهزار بانك برتر جهان را به دست آورد.
بنابر رتبه بندي نشريه بنكر بانك پاسارگاد نيز به جمع هزار بانك برتر جهان پيوسته و در اين رابطه رتبه 22 را در بين كشورهاي تازه پيوسته به اين جمع از آن خود كرده است.
همچنين در بين بانكهايي كه مطلوبترين نسبت سرمايه به دارايي را داشته اند، بانك صنعت و معدن با نسبت 29.08 درصد در رتبه بيستم جهان قرار دارد.
بنابراين گزارش بانك سپه نيز در ميان بانك هايي كه بيشترين تحرك و جابجايي را در سال گذشته در جهان تجربه كرده اند با سرمايه لايه اول به ميزان 1053 واحد و جهش به رتبه 438 جهان به ميزان 370 پله ترقي، رتبه نهم جهان را داراست. در سال 2006 ميلادي رتبه بانك سپه 808 بود.
در ميان بانك هايي كه بيشترين وام بلاتكليف را دارا هستند، بانك تجارت با 22.47 درصد از سهم پرداختي هاي بلاتكليف برگشت ناپذير، داراي رتبه دوم جهان و بانك كشاورزي با 16.57 درصد در جايگاه هشتم قرار دارند.
همچنين بانك صادرات ايران با 15.60 درصد و بانك صنعت و معدن با 13.62 درصد به ترتيب رتبه هاي 13 و 18 را در همين شاخص به خود اختصاص داده اند.
بنابر گزارش نشريه بنكر، در ميان بانك هايي كه پايين ترين سطح تسويه تجاري را داشته اند، بانك پارسيان با 8.57 درصد در بين 25 بانك آخر جهان، مقام 24 را داراست.
بررسي هاي نشريه بنكر نشان مي دهد كه در فاصله سال 2006 تا 2007ميلادي، بانك ملي ايران با 37 پله سقوط در رتبه 418، بانك صنعت و معدن با 86 رتبه صعود در جايگاه 425، بانك سپه با 370 پله ترقي در جايگاه 438، بانك صادرات با 314 پله نزول در رتبه 491، بانك ملت با 94 پله صعود در رتبه 557، بانك تجارت با 51 رتبه نزول در جايگاه 579، بانك پارسيان با 19پله نزول در رتبه 595، بانك كشاورزي با 4رتبه سقوط در رتبه 596 و بانك توسعه صادرات نيز با 42 پله نزول در جايگاه 867 قرار گرفته اند.
همچنين بانك هاي مسكن و پاسارگاد كه در دوره گذشته رتبه اي نداشتند در بررسي امسال به ترتيب در رتبه هاي 604 و 705 جاي گرفته اند.
 جمعه 26 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن