تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812981055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني در ديدار با رئيس جمهور فنلاند: زنان در ايران از نقش ممتاز وحقوق مساوي با مردان برخوردارند


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: لاريجاني در ديدار با رئيس جمهور فنلاند: زنان در ايران از نقش ممتاز وحقوق مساوي با مردان برخوردارند
لاريجاني برنقش زنان درعرصه اداره امروز جامعه بشري تاكيد كرد و گفت: زنان در ايران از نقش ممتاز و حقوق مساوي با مردان برخوردارند.
به گزارش ايلنا علي لاريجاني در ديدار با رئيس جمهور فنلاند اظهارداشت: تبليغات منفي و فريبنده آمريكا عليه ايران از عمده ترين مشكلات امروز جهان است و از كشورهاي اروپايي انتظار مي رود واقعيت هاي بين المللي راعميق تر ببينند.
وي افزود: مديريت امروز دنيا با تحمل و اعمال ابزارهاي عقلاني دسته جمعي ممكن است و با نظامي گري نمي توان دنيا را اداره كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ضمن تبيين نقش سازنده جمهوري اسلامي ايران در تحولات منطقه اي از جمله عراق و افغانستان، عملكرد آمريكايي ها خصوصا در تحميل قراردادهاي عصر استعمارگري را اشتباه قلمداد كرد. وي با اشاره به مساله استفاده صلح آميز جمهوري اسلامي ايران از انرژي هسته اي تاكيد كرد: ايران به دنبال دانش اتمي است و امروز دانش غني سازي را به دست آورده است.
لاريجاني ضمن نفي استفاده غيرصلح آميز از انرژي هسته اي و با تاكيد بر پذيرش همه نظامات آژانس و قواعد بين المللي اظهار داشت: مشكل ما با برخي كشورهاي غربي، رفتار آنان براساس استانداردهاي دوگانه است و به نظر مي رسد كه برخي از اين كشورها با دستيابي ايران به دانش هسته اي مخالفت دارند. لاريجاني تصريح كرد: دروضعيت فعلي بحران مالي زمان مناسبي است كه اتحاديه اروپا با كشورهايي كه ظرفيت توسعه اي دارند ارتباط برقرار كند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ضمن تاكيد بر ضرورت رعايت حقوق بشر از گفت وگوهاي متقابل در اين خصوص استقبال كرد.
وي همچنين با تشريح وضعيت مواد مخدروتوليد و توزيع آن از ناحيه افغانستان گفت: سياست هاي ناتو در افغانستان موفقيت آميز نبوده است و اين وضعيت مواد مخدر براي جامعه بشري بسيارخطرساز است.
لاريجاني در پايان از مواضع سياست خارجي كشور فنلاند و روابط خوب دو كشور خصوصا در عرصه پارلماني تقدير و تشكر كرد.
براساس اين گزارش «تاريا هالونن» رئيس جمهور فنلاند ضمن انتقاد از يكجانبه گرايي برخي كشورها، نقش جمهوري اسلامي ايران را در عرصه بين المللي و تحولات منطقه اي بسيار مهم ارزيابي كرد.
وي جمهوري اسلامي را كشوري مهم و داراي تاريخ كهن و با مردمي دوست داشتني دانست. رئيس جمهور فنلاند بر جايگاه زنان در اداره جامعه امروز بشري تاكيد و نقش آنان در كشور فنلاند را تبيين كرد.
وي همچنين در موضوع هسته اي خواستار ادامه روند مذاكرات اتحاديه اروپا با جمهوري اسلامي ايران شد و اظهار داشت: اطمينان دارم كه جمهوري اسلامي ايران در استمرار و تقويت مذاكرات صادق است.
هايونن با تاكيد بر ضرورت عدم اتلاف وقت در روند مذاكرات گفت: تاخير در مذاكرات باعث متضرر شدن همه اطراف مذاكره و جامعه بين المللي خواهد شد. لازم به ذكر است رئيس مجلس شوراي اسلامي پس از انجام سفري 5 روزه به ژنو و هلسينكي كشور فنلاند را به مقصد تهران ترك كرد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در سفري سه روزه و براي شركت در اتحاديه اجلاس بين المجالس در راس هياتي بلندپايه پارلماني براي انجام سفر سه روزه عازم ژنو شده بود. وي همچنين بعد از شركت در اجلاس بين المجالس ژنو به هلسينكي مركز فنلاند رفت و به مدت دو روز نيز در اين كشور اقامت داشت. لاريجاني در سفر خود با رئيس مجلس و رئيس جمهور فنلاند و نمايندگان پارلمان اين كشور ديدار و گفت وگو كرد.

اظهارنظر شوراي نگهبان درباره پنج مصوبه مجلس

شوراي نگهبان پس از بررسي پنج مصوبه مجلس، نظر خود را درباره اين مصوبات اعلام كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شوراي نگهبان، لايحه «اصلاح سن فرزندان ذكور مشمولين صندوق هاي بازنشستگي كشوري، لشكري و تامين اجتماعي و ساير صندوق ها در برخورداري از خدمات درماني» كه با اصلاحاتي در جلسه مورخ بيستم مرداد ماه يك هزار و سيصد و هشتاد و هفت به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده است در جلسه مورخ /30 /5 1387 شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.
همچنين لايحه «تعيين تكليف هيات منصفه مطبوعات» مصوب جلسه مورخ بيستم مرداد ماه 1387 مجلس شوراي اسلامي درجلسه مورخ /30 /5 1387 شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت و مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.
لايحه «موافقتنامه همكاري هاي امنيتي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و شوراي وزيران بوسني و هرزگوين» مصوب جلسه مورخ بيستم مرداد ماه 1387 مجلس شوراي اسلامي نيز درجلسه مورخ /30 /5 1387 شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت و مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.
لايحه «موافقتنامه دوجانبه در مورد كمك متقابل اداري براي اجراي صحيح قانون گمركي، جلوگيري، تحقيق و مبارزه با تخلفات گمركي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري دموكراتيك سوسياليستي سريلانكا» مصوب جلسه مورخ 24 شهريور ماه 1387 مجلس شوراي اسلامي در جلسه مورخ /03 /7 1387 شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت و مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.
همچنين لايحه «حمايت از حقوق مصرف كنندگان» كه با اصلاحاتي در جلسه مورخ بيست و ششم شهريورماه 1387 به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده است در جلسه شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده نظر شورا به شرح زير اعلام مي شود:
1- مراد از جبران خسارت معنوي در ماده ( 2) از اين جهت كه آيا مقصود جبران مالي است يا غيرمالي؟ ابهام دارد پس از رفع ابهام اظهار نظرخواهد شد.
2- از عبارت «يا عدم انطباق كالا يا خدمات» در ماده ( 2) استفاده مي شود كه واگذاري كالا يا خدمات اگر بصورت كلي هم باشد و در عين حال منطبق بر آنچه عرضه شده است نباشد جبران خسارت در اين صورت صحيح است در صورتي كه الزام به جبران خسارت درخصوص مورد، خلاف موازين شرع مي باشد.
3- با توجه به ذيل بند ( 4) ماده ( 1) كه عدم امكان انتفاع متعارف را از مصاديق عيب دانسته است اطلاق الزام عرضه كننده نسبت به مواردي كه مطلقا قابليت انتفاع وجود نداشته باشد به جبران خسارت خلاف موازين شرع است.
4- اشكال صدر بند ( 5) نامه قبلي اين شورا در مورد ماده ( 14) در خصوص عبارت «نسبت به حل و فصل آن اقدام نموده» با توجه به حذف آن و جايگزيني عبارت «در صورت عدم توافق طرفين (شاكي و متشكي عنه)» رفع گرديده است اما ساير ايرادات معنونه در اين بند با توجه به اينكه اصلاحي به عمل نيامده كمافي سابق به قوت خود باقي مي باشد.
همچنين اشكال بند ( 6) در خصوص مواد ( 15)، ( 17) و ( 22) مبنيا بر اشكالات باقيمانده در ماده ( 14) كماكان به قوت خود باقي است.
گفتني است «اساسنامه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي» مصوب جلسه مورخ 26 خردادماه 1387 هيات وزيران، نيز در جلسه مورخ /5/30 1387 شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت و نظر شورا به شرح زير اعلام مي شود:
بند( 8) ماده ( 6) از اين جهت كه فركانس ارتش و نيروهاي مسلح را نيزدر بر مي گيرد مغاير اصول 110و 175 قانون اساسي شناخته شد.
 جمعه 26 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن