تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815607154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتبارات عمراني لرستان متناسب با جمعيت و محروميت استان نيست‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اعتبارات عمراني لرستان متناسب با جمعيت و محروميت استان نيست‌


خرم‌آباد - خبرنگار اطلاعات: استاندار لرستان گفت: تسريع در اختصاص بودجه به طرح‌هاي عمراني، مي‌تواند نقش بسيار مؤثري در محروميت‌زدايي استان داشته باشد.‌

دكتر صابري در جلسه شوراي توسعه و برنامه‌ريزي استان كه با حضور رئيس و اعضاي كميسيون عمراني مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.

به محروميت‌هاي استان در بخش‌هاي راه، راه‌آهن، عمران شهري، سدسازي و آبرساني به روستاها اشاره كرد و خواستار همكاري بيشتر اعضاي كميسيون عمراني مجلس شوراي اسلامي براي تسريع در اجراي طرح‌هاي عمراني استان شد.

وي به تلاش‌هاي گسترده اداره كل راه و ترابري لرستان در انجام برنامه‌هاي بهسازي و توسعه راههاي اين استان اشاره كرد و گفت: تمامي محورهاي ارتباطي استان به كارگاه‌هاي راهسازي تبديل شده‌اند و اين اداره كل توان خود را براي بهسازي راههاي استان به كار گرفته است اما با وجود اين همه تلاش، اعتبارات اختصاص يافته نمي‌تواند جوابگوي نيازهاي اساسي استان باشد.

وي با اشاره به اينكه اگر اعتبار لازم براي اين امر تأمين شود ظرف سه سال همه محورهاي استان چهار خطه خواهد شد افزود: به دليل سرمايه‌گذاري نكردن كافي در بخش راهها، هنوز مناطقي در شهرستان اليگودرز وجود دارد كه با نخستين بارش برف مدت زمان زيادي ارتباطشان به‌طور كلي با ساير مناطق قطع مي‌شود از اين رو اميدواريم در بودجه سال 88 توجه ويژه‌اي به استان لرستان بشود.

وي توسعه راه‌آهن در لرستان را بسيار ضروري عنوان كرد و گفت: دردها، كمبودها و مشكلات به جا مانده از گذشته در اين استان بسيار زياد است كه اميدواريم با همدلي، همكاري، همفكري نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي، مديريت استان و مديران كل دستگاههاي اجرايي و توجه ويژه كميسيون عمراني مجلس شوراي اسلامي گامي محكم براي رفع اين كمبودها و مشكلات موجود برداشته شود.‌رئيس كميسيون عمراني مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به اين كه نخستين بار در تاريخ بودجه‌نويسي 25 درصد كل بودجه كشور به طرح‌هاي عمراني اختصاص يافته است، افزود: عقب‌ماندگي برخي استانها همچون لرستان ايجاب مي‌كند كه سرمايه‌گذاري در بخش هاي مختلف براساس آمايش سرزمين صورت گيرد.

دكتر آقايي از تخصيص نيافتن كامل اعتبارات عمراني با وجود همكاري خوب مجلس شوراي اسلامي انتقاد كرد و گفت: از آغاز امسال تا پايان تيرماه گذشته فقط 23 درصد اعتبارات عمراني به طرح‌ها اختصاص پيدا كرده كه رقم ناچيزي است.

مديركل راه و ترابري لرستان نيز گفت: مطالعات چهار خطه كردن همه محورهاي منتهي به مركز استان و شهرهاي تابعه انجام شده كه براي عملياتي شدن آن 135 ميليارد تومان اعتبار نياز است.

مهندس رضايي افزود: از 5100 كيلومتر راه روستايي استان حدود 1600 كيلومتر خاكي و شني است و راه‌شكافي 10 روستاي بالاي 20 خانوار نيز آغاز شده است.

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي لرستان هم گفت: تاكنون دو سد در استان لرستان ساخته شده است كه مجموع ذخيره‌سازي آب آنها 18 ميليون مترمكعب است.

دكتر حقي آبي تخصيص اعتبارات به بخش مهار آب و تبديل اراضي ديم استان به آبي را نامناسب عنوان كرد و افزود: با روند موجود تخصيص اعتبارات، سد ايوشان 14 سال، سد كمندان 17 سال و سد زياران 21 سا ل طول خواهد‌كشيد تا مورد بهره‌برداري قرار گيرند.

وي با اشاره به اين كه طرح انتقال آب رود فاز كاكارضا به خرم آباد 168 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد، گفت: سالانه 3 تا 5/3 ميليارد تومان اعتبار به اين طرح تخصيص داده مي‌شود كه با اين روند تخصيص، 57 سال طول مي‌كشد تا طرح به سرانجام برسد در صورتي كه اگر اعتبار مورد نياز تامين در اسرع وقت در اختيار گذاشته شود ظرف 5 سال مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.

مهندس كلاهي معاون شركت آب و فاضلاب شهري لرستان نيز با اشاره به اين كه اگوسازي نشدن فاضلاب براي مردم مشكل ايجاد كرده است، گفت: براي اجراي فاضلاب 9 شهر استان 204 ميليارد تومان اعتبار نياز است اما براي سال جاري 34 ميليارد تومان پيشنهاد شده كه فقط 6 ميليارد تومان آن مصوب شده‌ است.

وي با بيان اينكه براي هر شهر استان لرستان 59 ميليارد تومان اعتبار نياز است تا ظرف سه سال شبكه فاضلاب آنها ساماندهي شود افزود: 34 درصد جمعيت شهري استان زيرپوشش فاضلاب شهري قرار دارند كه برخي از آن نيز سنتي و فرسوده است.

مهندس موسوي مديرعامل شركت توزيع برق منطقه‌اي لرستان نيز با بيان اين كه از بيش از 2800 روستاي استان، 2325 روستا برقدار هستند، گفت: توليد برق استان لرستان در حد مقبول است اما نياز به اجراي سدهاي آبي برقي در استان بسيار ضروري به نظر مي‌رسد.

مديركل مسكن و شهرسازي لرستان نيز گفت:‌ بافت‌هاي مساله‌دار و فرسوده حدود 20 درصد محدوده شهري و 30 درصد جمعيت اين مناطق را تشكيل مي‌دهند.

مهندس غلامي با بيان اين كه در خرم‌آباد حدود 1200 هكتار را بافت‌هاي مسأله‌دار و همين وسعت را بافت فرسوده تشكيل مي‌دهد افزود: فقط در خرم‌آباد و بروجرد حدود 5 هزار هكتار را بافت‌هاي فرسوده و مساله‌دار تشكيل مي‌دهند.‌

وزارت مسكن و شهرسازي 7 پروژه ملي در استان لرستان دارد كه تاكنون براي آن 25 ميليارد تومان هزينه كرده است و 70 ميليارد تومان ديگر نيز نياز دارد تا اين طرح‌ها تكميل شوندو به بهره‌برداري برسند.

مهندس طاهري مديركل بنياد مسكن استان لرستان نيز گفت: از 773 روستاي بالاي 50 خانوار در اين استان براي 490 روستا طرح هادي تهيه شده است كه در مجموع براي رسيدن به اهداف تعيين شده 58 ميليارد و 960 ميليون تومان اعتبار نياز است.

وي گفت: لرستان سالانه به 30 هزار واحد مسكوني جديد در روستاها نياز دارد.

ملك‌شاهي‌راد نماينده مردم خرم‌آباد در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: سهم لرستان از اعتبارات عمراني كشور 4/1 درصد است كه اين سهم با جمعيت و محروميت استان هيچگونه همخواني ندارد.

رحماني نماينده مردم اليگودرز در مجلس شوراي اسلامي نيز به مشكلات و محروميت‌هاي موجود در حوزه انتخابيه خود استان اشاره كرد و گفت: بيمارستان 96 تختخوابي و راه‌آهن ازنا به اصفهان، تأمين آب آشاميدني و پارك 500 هكتاري از مهمترين طرح‌هاي نيمه‌تمام شهرستان اليگودرز هستند.

وي خواستار تخصيص اعتبار لازم براي تكميل هرچه زودتر اين طرح ها شد.

گفتني است كه اعضاي كميسيون عمراني مجلس شوراي اسلامي از طرح‌هاي عمراني در دست اجراي استان لرستان ديدن كردند.

استاندار لرستان گفت: اين اعضا در دو جلسه سنگين كارشناسي و در 5 گروه تخصصي از پروژه‌هاي در دست اجرا در بخش‌هاي راه، مسكن، آب و فاضلاب، عمران شهري، سدها، خطوط انتقال آب، برق و بافت‌هاي فرسوده ديدن كردند و در مجموع به اين نتيجه رسيدند كه اگر در اعتبارهاي تخصيص داده شده به طرح‌هاي عمراني تسريع شود اين طرح‌ها زودتر به بهره‌برداري مي‌رسند .

در حال حاضر بودجه‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي و پروژه‌هاي نيمه‌تمامي كه از درصد پيشرفت بالايي برخوردارند، اولويت بيشتري براي اختصاص بودجه دارند.

صابري افزود: با اين وجود با ديداري كه اعضاي كميسيون عمراني مجلس شوراي اسلامي از طرح هاي استان لرستان در اين فصل مناسب داشتند به‌طور حتم در يكي دو ماه آينده زماني كه طرح‌ها و بودجه‌ها در مجلس و كميسيون‌هاي خاص مطرح شود در تسريع و اختصاص بودجه به استان نقش مؤثري خوهد داشت.




 پنجشنبه 25 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 341]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن