تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815361107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سازمان هواشناسي : نابهنجاري شديد جوي در زمستان نداريم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: سازمان هواشناسي : نابهنجاري شديد جوي در زمستان نداريم
مديركل پيش بيني هواي سازمان هواشناسي گفت: با توجه به انحراف دمايي 5 دهم تا يك درجه در پائيز،نابهنجاري شديد پارسال را در زمستان امسال نداريم.
رضا زاده در گفتگوي اختصاصي با سايت شبكه خبر با اشاره به شروع سال زراعي جديد وادامه آن تا پايان شهريور 88 گفت: در مناطق شمالي و شمالغرب كشور بارندگي ها در حد انتظار بوده است و انتظار بارش باران در نيمه نخست پائيز (مهر تا اواسط آبان) را در شمالغرب در استان هاي حاشيه درياي خزر و همچنين جنوب كوه هاي البرز، از تهران به سمت قزوين و زنجان تا آذربايجان داريم.

وي افزود:در بقيه استانهاي كشور هم بارندگي كمتر از معمول مورد انتظار است.

مديركل پيش بيني هواي سازمان هواشناسي همچنين گفت : در نيمه دوم پائيز شامل نيمه دوم آبان و ماه آذر همچنان در مناطق شمالي كشور شرايط جوي مناسبي داريم، در شمالغرب شرايط خوب است و در نيمه جنوبي كشور نيز همچنان انتظار بارش هاي كمتر از معمول مي رود ولي به شرايط عادي نزديك مي شود.

رضازاده افزود:در فصل زمستان، بارش در شمالغرب و سواحل غربي درياي خزر در حد معمول و متمايل به بارش بيشتر از حد معمول است.

وي گفت: در استان هاي مناطق غربي بارش معمولي مورد انتظار است، در بخش هاي جنوب غرب به سمت مركز و شرق حتي تا شمال شرق بارش كمتر از حد معمول است و در ادامه آن در فصل زمستان در بيشتر استان هاي كشور بارندگي به نرمال نزديك است.

مديركل پيش بيني هواي سازمان هواشناسي همچنين اعلام كرد: بخش هايي كه خارج از نرم هستند، شامل مناطق مركزي به سمت شرق همچنان در همين وضع مي مانند در شمال غرب و سواحل بارندگي طبيعي و تا اندازه اي بالاتر از حد معمول خواهد بود.

رضازاده افزود: در فصل پائيز از نظر دمايي به طور تقريبي در سطح كشور از 5 دهم تا يك درجه دماي بالاتر از معمول ميانگين پيش بيني مي شود و اين وضع با توجه به دوره خشكسالي پارسال كمبود رطوبت خاك و آب هاي سطحي و زير سطحي را با توجه به تشديد تبخير، تحت تاثير قرار مي دهد و عوارض خشكسالي گذشته را طولاني تر مي كند.

وي افزود: پائيز پارسال بسيار خشك و زمستان هم از ماه آذر تا دي و بهمن همراه با سرماي شديد همراه بود ، اما بارندگي و بارش برف خوب بود،ولي از اسفند تا فروردين دوباره وارد مرحله خشك ،افزايش دما، و سال زراعي نابهنجارشديم .

رضازاده با اشاره به اعلام اين كه امسال هم در نيمه نخست پائيز تا اندازه اي مشكل داريم گفت : به جز سواحل و شمالغرب كه بارندگي معمول مورد انتظار است،در نيمه دوم پائيز بخش عمده كشور به شرايط طبيعي نزديك مي شود و شرايط خشكسالي پارسال را انتظار نداريم و پيش بيني هم نمي كنيم.

وي تصريح كرد:البته نبايد فراموش كنيم كه عوارض ناشي از كمبود بارش پارسال بر رطوبت خاك و آبهاي زير سطحي اثر گذاشته است و بايد توجه بيشتري به اين موضوع كنيم، يعني اين عوارض همراه با شرايط نزديك به نرم بايد تحليل شود.

رضا زاده افزود: با توجه به انحراف دمايي 5 دهم تا يك درجه كه در پائيز امسال داشته ايم نابهنجاري شديد پارسال را در زمستان امسال نداريم.

مديركل پيش بيني هواي سازمان هواشناسي در پايان با تاكيد بر مصرف بهينه آب تاكيد كرد مردم در مصرف عمومي و كشاورزي و صنعتي آب بايد با نگراني خاصي به اين موضوع نگاه كنند و مصرف بهينه داشته باشند.
 پنجشنبه 25 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن