تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815451459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روزتان را با مصرف يك ميوه آغاز كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: ميوهها و سبزيها خيلي براي شما خوب هستند. پس چرا ما از خوردن برخي سبزيها امتناع ميورزيم؟ براي رفع اين معضل، بايد...

خبرها نميگويند، ميوهها و سبزيها براي شما خوب هستند، بلکه ميگويند ميوهها و سبزيها خيلي براي شما خوب هستند. آنها ميتوانند ضامن سلامت شما باشند.

آخرين تحقيقات دانشمندان، حاکي از آن است که غذاهاي گياهي سرشار است از هدايايي که ميتوانند دشمن انواع بيماري هاي مزمن باشند.

گروه بزرگي از ترکيبات گياهي كه در انواع سبزيها از سير گرفته تا کلم و برگهاي سبز چاي وجود دارند، ميتوانند با جلوگيري از تخريب سلولي با انواع بيماريها مبارزه کنند.

همچنين مشخص شده است يک رژيم غذايي پرفيبر ميتواند کمکي باشد به کاهش خطر بيماريهاي قلبي، فشارخون بالا، چاقي، ديابت و سرطان.

پس چرا ما از خوردن برخي سبزيها امتناع ميورزيم؟ براي رفع اين معضل، بايد سعي کنيد روشهايي بيابيد که غذاهاي گياهي را براي شما به غذايي لذيذ تبديل کنند.

دوست نداريد يک بشقاب پر از باميه يا کلم بروکلي روبه روي شما باشد؟ مجبور نيستيد سعي کنيد به تنوع روي آوريد و سبزيهاي مختلف را در سالادها، سوپها و سس ماکاروني و غذاهاي مختلف ديگر بگنجانيد.

گرچه تازه خوري بهترين کار است، اما اگر ميوه و سبزي تازه در دست نداشتيد، ميتوانيد از انواع کنسروي و يا منجمد آنها استفاده کنيد. يک سيب در هر روز يک منبع انرژي آن هم از نوع طبيعي است.

از آنجا که ميوهها بسيار متنوع هستند، ميتوانيد از انواع طعمها و مزههاي ميوههاي مختلف لذت ببريد. سعي کنيد به روشهاي جديدي براي افزودن ميوه به خوراکي هاي روزمرهتان بيانديشيد.

هر روز صبح را با يک نوع ميوه از قبيل موز يا ميوههاي توتي و ريز آغاز کنيد؛ هلو، گلابي يا خربزه و هندوانه را به وعده غذايي ظهر خود بيافزاييد و ميوههاي تازه يا خشک را به عنوان شيريني و تنقلات و ميان وعده برگزينيد.

ماجراجو باشيد. نترسيد و انواع ميوه و سبزيها را در انواع غذاها امتحان کنيد، تا در نهايت به طعم دلخواه خود دست يابيد.

بايد ذائقه خود را از حالت کنوني تغيير دهيد و آن را با ديگر طعمها آشنا کنيد.

سيب زميني شايد جزو يکي از محبوبترين غذاها باشد. چربي کمي دارد و کربوهيدرات بالا که تقريبا بسرعت در بدنمان تبديل به قند ميشود.

سعي کنيد روز خود را با يک ليوان آب ميوه شروع کنيد، تا صبحي سالم داشته باشيد. اگرچه بايد به خاطر داشته باشيم، آب ميوه کالري بيشتر و فيبر کمتري نسبت به ميوه تازه دارد، اما بازهم به عنوان يکي از 5 بخش توصيه شده ميوه و سبزي هاي روزانه به شمار ميآيد.

محققان معتقدند، فلاوونوئيدها ما را در برابر سرطان حفاظت ميکنند. ايندولها هم که نوعي ديگر از فيتوکميکالها هستند در خانواده کلمها به وفور يافت ميشوند و ما را از انواع امراض مزمن محافظت ميکنند.

بتاکاروتنها که شناخته شده ترين کاروتنوئيدها هستند، به هويج و ديگر سبزيها و ميوهها، رنگهاي نارنجي ، قرمز و زرد ميدهند و در بدن ما به ويتامين a تبديل ميشوند.

ليکوپن نيز که در گوجه فرنگي وجود دارد، ما را از بيماريهاي آب مرواريد، سرطان، بيماريهاي قلبي عروقي و بيماريهاي چشمي حفاظت ميکنند. اين هم دليلي مهم براي لزوم مصرف غذاهاي رنگي (البته از نوع طبيعي).

اين دسته از مواد جزو استروژنهاي گياهي هستند و به نظر ميرسد اثراتي مشابه استروژن داشته باشند. فوايد آنها شامل موارد زير است: کاهش چربي خون: کاهش خطر سرطانهاي وابسته به هورمون، مانند سرطانهاي سينه، تخمدان، پروستات و سرطان رحم.

فيبر؛ فيبر محلول که در آب به حالت نامحلول و چسبناک درميآيد؛ گوارش غذا را آهسته ميکند و به شکم احساس پر بودن بيشتري ميبخشد. ميتوان آنها را در سيب، مرکبات و هويج يافت.

فيبر نامحلول هم سرعت رد شدن غذا را از رودهها افزايش ميدهد و در سبوس گندم ، سبزيها و تمامي دانهها يافت ميشود.
سعي کنيد از سالادهايي که بيشتر مغذي هستند استفاده کنيد و در آنها از کاهو چيني نيز استفاده کنيد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن