تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815319000




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست - اين‌سو و آن‌سو


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: سياست - اين‌سو و آن‌سو
سياست - اين‌سو و آن‌سو

منافق كيست؛ كيهان يا كارگزاران؟
روزنامه «كيهان» در ادامه فحاشي‌هاي روزانه خود به روزنامه كارگزاران، در شماره ديروز خود اين روزنامه را «منافق» خواند و در واكنش به گزارش‌هاي اخير گروه سياسي درباره بازگشت ناطق‌نوري به مديريت جريان اصولگرا، كارگزاران را به «برخوردهاي منافقانه» با ناطق‌نوري متهم كرد. اين روزنامه ادعا كرده كه در مقطع تشكيل حزب كارگزاران در سال 75، مديران و نزديكان آقاي هاشمي از راستگراياني چون ناطق‌نوري جدا شدند و حال، طرح دوباره ناطق‌نوري از سوي روزنامه كارگزاران نشانه نفاق اين روزنامه و حزب است. در پاسخ به اين اتهام اولا بايد پرسيد كه رخدادي سياسي در 12 سال پيش، چه ارتباطي به انتشار اخبار و گزارش‌هاي مطبوعاتي از تحولات جريان اصولگرا در شرايط كنوني دارد؟ ثانيا اگر قرار بر هشدار دادن به آقاي ناطق‌نوري باشد، قطعا جريان‌هايي كه برخلاف نظر و تصميم ايشان و سران شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب در سال 84 مبني بر معرفي آقاي لاريجاني به‌عنوان نامزد اصولگرايان به طرح افرادي چون قاليباف و احمدي‌نژاد دست زدند، برخوردي منافقانه با ايشان و ديگر بزرگان جناح راست داشته‌اند؛ نه حزب كارگزاران كه در اعتراض به انحصارطلبي جناح راست در سال 75 و مقطع انتخابات مجلس پنجم، راه خود را جدا كرد و با تحولات بعدي در جبهه اصلاحات قرار گرفت. آنچه روشن است اينكه حزب و روزنامه كارگزاران داراي تمايز سياسي، فكري و هويتي نسبت به مجموعه اصولگرايان و حتي چهره‌هاي مورد احترام و باسابقه‌اي چون آقاي ناطق‌نوري هستند و از اين‌رو، برچسب « انفاق» در مورد آن مبنا و معنايي ندارد. اين اتهام‌زني‌ها اگر جايي و مخاطبي داشته باشد، متوجه جرياناتي است كه عنوان اصولگرايي و همراهي با روحانيت را بر خود گذاشته‌اند، اما در عمل به حمايت و همراهي با جريان تخريب و وهن روحانيت، بزرگان انقلاب و حتي مرجعيت مي‌پردازند كه قطعا كيهان، حلقه‌اي از زنجيره همين جريان است.

مصدق نبود، مدرس نبود
انتشار تحريف‌شده و غيردقيق سخنان آقاي هاشمي‌رفسنجاني در برخي روزنامه‌هاي ديروز، مجمع تشخيص مصلحت نظام را به توضيح واداشت. اين نهاد عالي حكومتي با ارسال متني به خبرگزاري‌ها درباره سخنراني هاشمي‌رفسنجاني در مراسم «ايران و استعمار انگليس» اعلام كرد: در انعكاس حضور آيت‌‏الله هاشمي‌رفسنجاني در همايش «ايران و استعمار انگليس»،‌ به جاي كلمه «مدرس» كلمه «مصدق» آورده و به جمله‌‏اي كه درباره دكتر مصدق بود، ‌‏هيچ اشاره‌‏اي نشده است كه اين اشتباه شنيداري خبرنگار باعث تفاوت ماهوي در جمله شده است.

رايزني‌هاي انتخاباتي حسن روحاني در قم
يك هفته پس از سفر كروبي به قم و ديدارهايش با مراجع تقليد كه در نهايت به اعلام كانديداتوري وي منجر شد، حسن روحاني هم صبح امروز راهي قم مي‌شود. روحاني در اين سفر يك‌روزه قرار است با تعدادي از مراجع تقليد از جمله حضرات آيات مكارم‌شيرازي، صافي‌گلپايگاني، نوري‌همداني، موسوي‌اردبيلي، جعفر سبحاني و جوادي‌آملي ديدار و گفت‌وگو كند. اين ديدارها بدون حضور خبرنگاران انجام خواهد شد.

محكوميت يك ايراني در لس‌آنجلس
خبرگزاري آسوشيتدپرس ديروز گزارش داد كه يك مقام سابق دولت ايران به جرم نقض قوانين آمريكا در زمينه تحريم ايران به تقريبا سه سال حبس محكوم شده است. بنابر اين خبر، يك دادگاه فدرال سيدمحمود موسوي، 49 ساله، ساكن شهر «داياموند بار» در شرق لس‌آنجلس را 12500 دلار جريمه و تابعيت او را باطل كرد. به ادعاي پليس فدرال آمريكا، اف‌بي‌آي، موسوي پيش از مهاجرت به آمريكا از بازجويان دادگاه انقلاب اسلامي بوده است.

دعوت از كردان با عنوان «دكتر»
هنگامي كه مجري برنامه ديروز نشست سراسري ائمه جمعه، وزير كشور را با عنوان «دكتر علي كردان» براي سخنراني به جايگاه دعوت كرد به ناگاه امام جمعه يكي از شهرستان‌هاي استان آذربايجان شرقي با فرياد بلند به اين عنوان اعتراض كرد فريادهاي اين روحاني با زمزمه هاي ديگر ائمه جمعه همراه بود . اما اين روحاني با فرياد بلند به مجري اعتراض كرد كه «چرا به كسي كه خودش اعتراف كرده دكترايش ساختگي است و حتي فوق‌ليسانيس و ليسانس هم ندارد عنوان دكتر داده مي‌شود؟» سايت خبري البرز با اعلام اين خبر، مي افزايد: كردان وقتي پشت تريبون قرار گرفت بدون كوچك‌ترين اشاره و عكس‌العملي به ايراد سخن پرداخت.

ترديد در وجود بن‌لادن و ملاعمر
حسين شريعتمداري سه‌‌شنبه‌شب طي سخناني در همايش «دانشجو، سياست، فرهنگ» در بجنورد در مورد وجود افرادي به نام بن‌لادن و ملاعمر ترديد كرد. وي در بخشي از سخنانش گفت: «بوش بعد از 11 سپتامبر داد مي‌زد كه بن‌لادن را زنده مي‌خواهم و كسي كه كمتر آسيب ديد بن‌لادن و ملاعمر بود و به گفته بعضي اصلا وجود خارجي ندارد».

ادعاي عجيب درباره جانشين مغنيه
روز گذشته در برخي مراكز خبري خارجي از جمله پايگاه اينترنتي «ورلد استراتژي» و «كوريرا دلاسرا» اعلام شد ايران، يكي از مقام‌هاي سپاه را جايگزين عماد مغنيه، مرد شماره دوي حزب‌الله لبنان، كرده است كه چندي پيش در دمشق بر اثر انفجار بمب كشته شد. اين ادعاي عجيب هنوز با واكنشي از سوي سپاه يا وزارت امور خارجه مواجه نشده است.

مداح احمدي‌نژاد تكذيب كرد
حاج منصور ارضي، مداح هوادار احمدي‌نژاد، اظهارات منتسب به خود عليه دولت كه در برخي سايت‌ها و روزنامه‌ها از جمله همين ستون منعكس شده بود، تكذيب كرد. وي در تماسي با دفتر رئيس‌جمهور ضمن تكذيب اين اخبار اظهار داشت: «آنچه به نقل از بنده در رسانه‌ها عنوان شده كذب محض است، بنده خدمتگزار دولت نهم و شخص دكتر احمدي‌نژاد هستم و هيچگاه نظرم برنمي‌گردد و به اين اعتقاد و مشي خويش افتخار مي‌كنم».

نگراني از پروژه جديد عليه فعالان دانشجويي
خبرگزاري دولتي ايرنا زمينه‌سازي براي برخورد با فعالان دانشجويي دانشگاه صنعت آب و برق (شهيدعباسپور) را كليد زد. اين خبرگزاري با طرح ادعاي انتشار مطالبي موهن در نشريه «پژواك انديشه» وابسته به انجمن اسلامي اين دانشگاه، از واكنش گروه‌هاي دانشجويي حامي دولت در اين زمينه خبر داد. بنابر اين خبر، دانشجويان و اعضاي تشكل‌هاي دانشجويي حامي دولت در حال تهيه توماري براي برخورد مسوولان دانشگاه با ناشران اين نشريه هستند. فعالان دانشجويي اين دانشگاه از تكرار پروژه‌اي مشابه بازداشت سه دانشجوي بي‌گناه دانشگاه پلي‌تكنيك ابراز نگراني كرده‌اند.
 پنجشنبه 25 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن