تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815602340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستين بار در كشور تمامي روستاهاي رزن داراي تلفن خانگي شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نخستين بار در كشور تمامي روستاهاي رزن داراي تلفن خانگي شدند
براي نخستين بار در كشور شامگاه چهارشنبه با برقراري نخستين تماس تلفني وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با روستاي "سنگران كوه"، رزن، جشن واگذاري تلفن ثابت به تمامي روستاهاي اين شهرستان برگزار شد.


در اين آيين، نماينده ولي فقيه و امام جمعه همدان خدمات دولت نهم در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات را ارزنده برشمرد و گفت:"با ديده انصاف به عملكرد دولت نهم نگاه نشده، برخي كمر به ضعف دولت بسته اند و ضعفهايش را بزرگ نمايي مي كنند".
وي باانتقاد از چنين اظهارنظرهايي تصريح كرد:"از آنچه داريم چيزي نمي گوييم و از آنچه نداريم وايمان (فريادمان ) به آسمان است، با اين كارها دولتمردان ما دلسرد شده و كارها عقب مي ماند".
وي اظهار داشت: "زماني يك دفتر روستايي هم نداشتيم اما امروز يك چوپان دو خط تلفن همراه در جيبش دارد.
" وي اظهار داشت: در جنگي نابرابر امروز در تحريم دشمنان هستيم و بانكها، بيمارستانها و داروهايي كه بايد به بيماران برسانيم و خيلي از خدمات نظير خدمات هواپيمايي به بهانه غني سازي در تحريم است.
وي ادامه داد: در چنين شرايطي دولتمردان چقدر بايد جانفشاني كنند كه خدمات به مردم برسد؟ وي افزود: با توجه به فشارهاي داخلي و خارجي و آنهايي كه جناحي عمل و خوبيها را ضعف دانسته و عناد مي ورزند ، در چنين شرايطي ماندن و كار كردن و خدمات و امكاناتي كه دولت نهم ارائه كرده در حد معجزه است، بايد خدمات ايثارگران را درك كرد تا از عهده شكر خدا برآمد.
نماينده مردم رزن در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: دولت نهم در انجام خدماتي كه در پيش گرفته بسيار موفق بوده و فناوري مخابرات در سالهاي اخير تاثير خوبي داشته و زحمات شبانه روزي دولت سريعتر و بهتر به نتيجه رسيده است.
"محمدمهدي مفتح"، با اشاره به اينكه رزن از نظر ارتباطات مخابراتي در سطح پاييني قرار داشت، افزود: در دوره هاي گذشته آنقدر ارتباطات كم بود كه براي برقراري يك دفتر مخابراتي در روستايي مشكل داشتيم ولي امروز تمامي روستاهاي شهرستان داراي تلفن خانگي هستند.
وي اضافه كرد: رزن اولين شهرستان استان همدان و كشور است كه از اين نعمت برخوردار شده و از تمامي منازل روستايي شهرستان امكان برقراري تماس تلفني فراهم شده است.
وي ادامه داد: رزن در برنامه هاي دولتها به عنوان شهرستان محروم بوده و از كمترين ميانگين در شاخصهاي كشوري برخوردار بود ولي اتفاقي كه امروز شاهد آن هستيم در هيچ يك از استانهاي كشور رخ نداده است.
وي گفت: دولت نهم تلاشهاي زيادي دارد تا مردم شهرستان رزن راحت تر و در شرايط و با امكانات بهتر زندگي كنند به گونه اي كه در برخي شاخصها نزديك برگزاري چنين جشنهايي هستيم.
همچنين مديرعامل مخابرات همدان با اشاره به فعاليتهاي سه ساله دولت نهم در عرصه ارتباطات در رزن گفت: تعداد مشتركان تلفن ثابت دراين شهرستان از 16هزار و 786 در شهريور سال 84 به 33 هزار 129 اشتراك در پايان شهريور امسال رسيده است.
"قاسم نظري پويا"، افزود: در اين مدت مشتركان تلفن همراه از يك هزار و 290 به 14 هزار و 727 رسيده و ظريب نفوذ تلفن همراه به ميزان 21/12 درصد رسيده است.
وي با اشاره به افزايش تعداد BTSها از سه به 19 سايت در اين مدت گفت: امروز تمامي 126 روستاي رزن صاحب تلفن خانگي هستند.
وي همچنين درباره خدمات دولت نهم در عرصه ارتباطات در استان همدان توضيح داد: در اين مدت ميزان واگذاري تلفن ثابت از 364 هزار و 195 به 541 هزار و 808 مورد رسيده و هم اكنون بيش از 150 هزار خط تلفن ثابت نيز آماده واگذاري است.
وي با اشاره به رشد 147 درصدي در واگذاري تلفن ثابت در دولت نهم اظهار داشت: هم اكنون در تمامي شهرها و روستاها به غير از برخي مناطق واگذاري تلفن ثابت به روز است.
وي رشد 604درصدي در واگذاري خطوط تلفن همراه را نيز خاطرنشان كرد و گفت: تعداد مشتركان تلفن همراه در اين مدت از 84 هزار و 953 به 513 هزار و 706اشتراك رسيده است.
وي ظرفيت موجود براي واگذاري خطوط همراه در استان همدان را بيش از يكصد هزار عنوان و خاطرنشان كرد: پوشش راديويي از 90 سايت BTS تا پايان شهريور امسال به 337سايت رسيد.
وي تعداد روستاهاي داراي سكنه استان همدان را يك هزار و 85 روستا عنوان و يادآوري كرد: در اين مدت 375 روستا تلفن خانگي داشتند كه هم اكنون با رشدي 279درصدي اين تعداد به يك هزار و 35 رسيده است.
وي افزايش دفاتر ICT روستايي از 20 به 301مورد را خاطرنشان ساخت و گفت: ميزان فيبرنوري نصب شده در اين مدت از يك هزاز و يكصد كيلومتر به سه هزار و 264 كيلومتر در استان همدان رسيده است.
وي تمامي تعهدات دور نخست سفر استاني هيات دولت به استان همدان در حوزه مخابرات را صددرصد انجام شده عنوان و اضافه كرد: بيش از 45 درصد تعهدات دور دوم سفر نيز محقق شده و در موعد مقرر به اتمام مي رسد.
وي ميزان صرفه جويي حاصله در سه سال فعاليت دولت نهم در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات در همدان را بيش از 256 ميليارد ريال دانست.
شهرستان 103 هزار نفري رزن در حدود 85 كيلومتري همدان واقع شده است.
506/645/564 ماره 1014 ساعت 19:19 تمام
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 325]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن