تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815631562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به مناسبت روز جهاني غذاوزير جهاد كشاورزي از توليد سوختهاي زيستي انتقاد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:موج: به مناسبت روز جهاني غذاوزير جهاد كشاورزي از توليد سوختهاي زيستي انتقاد كرد
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد اجتماعي وزير جهاد كشاورزي در پيام خود به مناسبت روز جهاني غذا از توليد سوخت هاي زيستي انتقاد كرد.


به گزارش خبرنگار موج؛وزير جهاد كشاورزي در پيامي به مناسبت روز جهاني غذا آهنگ پيشرفت ابعاد مختلف امنيت غذايي را بسيار كند توصيف كرد.
در اين پيام كه توسط محمد حسين انصاري فرد مدير كل روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي قرائت شده آمده است: تعاليم اسلام، قانون اساسي و سند چشم انداز افق 2025 به عنوان عاليترين سند ملي كشور امنيت غذايي را به عنوان يكي از شاخص هاي كليدي اهداف توسعه اي خود قرار داده است.
اين پيام با اشاره به ناكامي جهاني در تامين امنيت غذايي و كاهش گرسنگي همچنين وجود 850 ميليون گرسنه در جهان، استفاده از منابع محدود غذايي براي توليد سوخت زيستي را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
وزير كشاورزي در پيام خود به جمعيت 2/4 ميليون نفري كشاورزي اشاره كرده و مي افزايد: واحدهاي توليدي نقش مهمي در اقتصاد ملي داشته و بخش كشاورزي 15 درصد توليد ناخالص داخلي، 22 درصد اشتغال، حدود 94 درصد نيازهاي غذايي و يك سوم از صادرات غير نفتي كشور را تامين مي كند.
در ادامه با اشاره به رتبه ايران در توليد 66 قلم كالاي كشاورزي، ايران را جزو 10 كشور برتر جهان معرفي كرده و مي افزايد: ايران از نظر توليد زعفران، پسته و پاره اي از ميوه هاي هسته دار نظير زرد آلو و توت جايگاه نخست در جهان است. ايران در توليد خرما، گيلاس، هندوانه، گردو و ميوه هاي جاليزي در جايگاه دوم و سوم و توليد ليموترش و شيرين، آجيل، انجير، نخود و حبوبات، آلبالو، بادام، سيب ، انواع نارنگي و فندق در جايگاه چهارم و پنجم جهان است.
وزير جهاد كشاورزي سياست گذاري و برنامه ريزي براي عرضه كافي مواد غذايي را از مهمترين وظايف دولت برشمرد و افزود: زحمت اصلي توليد بر دوش كشاورزان است.
وي با اشاره به توليد 102 ميليون تن انواع محصولات كشاورزي در سال زراعي جاري افزود: سهم توسعه غلات در تامين انرژي از حدود 60 درصد در وضع موجود به 50 درصد در سال 88 كاهش خواهد يافت. سهم فرآورده هاي حيواني در تامين انرژي از حدود 10 درصد به 14 درصد و تامين پروتئين از حدود 5/24 در وضعيت فعلي به حدود 9/29 تا پايان برنامه چهارم افزايش خواهد يافت كه بدين ترتيب هدف برنامه براي افزايش سهم پروتئين حيواني در الگوي تغذيه با رشد 4/6 درصد در سال معادل 29 گرم محقق مي شود.
وي در پيام خود افزايش مبارزه بيولوژيك در سطح 130 هزار هكتارف افزايش توليد محصولات ارگانيك در سطح 300 هزار هكتار، كاهش مصرف سموم شيميايي و افزايش پوشش بهداشت محصولات دامي و گياهي و نهادينه كردن استانداردهاي بين المللي اشاره كرد و افزود: افزايش توليدات باغي در سايه ارتقاي زير ساخت ها، آموزش و انتقال فناوري و تقويت تشكلهاي بهره وري حاصل شده است و باروري باغات نوسازي شده در سال آتي افزايش توليد بيشتري انتظار مي رود.
وي با اشاره به نقش بين المللي ايران در سايه همكاري هاي جنوب-جنوب ايران را شريكي مورد اطمينان براي آفريقا قلمداد كرد و افزود: جمهوري اسلامي ايران داراي ظرفيتهاي بالقوه در زمينه خدمات فني و مهندسي، عمراني و آماده سازي است و در راستاي كمك به محرومين عالم و امنيت غذايي جهاني گام بر خواهد داشت.
وي با اشاره به نقش تغييرات اقليمي در توليد محصولات كشاورزي بر اصلاح ساختار حقوقي و ماهيتي بسياري از نهادها، توزيع مناسب عوامل توليد و سرمايه گذاري، كاستن از هزينه هاي جنگ و افزايش صلح جهاني تاكيد كرده و كشورهاي جهان را به پايبندي به مصوبات و معاهده هاي بين المللي دعوت كرد.
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن