تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815658532




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني در نشست خبري ژنو:براي شركت در انتخابات برنامه‌‏اي ندارمصدور قطعنامه به آبروي شوراي امنيت لطمه مي‌‏زند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: لاريجاني در نشست خبري ژنو:براي شركت در انتخابات برنامه‌‏اي ندارمصدور قطعنامه به آبروي شوراي امنيت لطمه مي‌‏زند


تهران- خبرگزاري كار ايران
رئيس‌‏مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: كشورهاي ديگر نبايد تاوان استراتژي‌‏هاي غلط آمريكا را بدهند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، عصر سه شنبه درگفت‌‏وگو با خبرنگاران رسانه‌‏هاي داخلي و خارجي در حاشيه اجلاس بين المجالس در ژنو اظهار داشت: هزينه لشكركشي‌‏هاي كشورهاي ديگر را نبايد ديگران بدهند.
وي خطاب به خبرنگاران گفت: سهم شما در ديپلماسي امروز بسيار مهم است.
رئيس مجلس در مورد اهداف اجلاس بين‌‏المجالس گفت: تلاش ما در اين اجلاس اين بود كه با كمك چهار كشور ديگر، پيشنهادي ارائه دهيم و خوشحاليم كه از اين پيشنهاد استقبال شد. گمان مي‌‏كنم پارلمان‌‏هاي دنيا براساس اين پيشنهاد مي‌‏توانند اقداماتي انجام دهند تا جلوي زيان‌‏ها گرفته شود و يا حداقل براي بحران‌‏هاي آينده پيش‌‏بيني‌‏هاي لازم داشته باشند.
لاريجاني افزود: بحران‌‏هاي موجود به مديريت ادعايي آمريكا صدمه وارد كرده است.
وي اظهار داشت: در حاشيه اجلاس، ملاقات‌‏هايي با شخصيت‌‏ها، صاحب‌‏نظران و برخي مسوولان سوئيس داشتم.
خبرنگار خبرگزاري كويت در خصوص ديدار لاريجاني با رئيس اتحاديه پارلمان‌‏هاي عرب و گفت‌‏وگوهاي صورت گرفته براي گسترش روابط دو كشور سوال كرد كه رئيس‌‏مجلس در پاسخ گفت:ما با اين‌‏گونه گفتگوها موافق هستيم زيرا مي‌‏تواند به تفاهم در سطح منطقه‌‏اي و بين‌‏المللي كمك كنند.
وي خطاب به اين خبرنگار اظهار داشت: خود شما متوجه هستيد كه در دنياي عرب، صداها و مواضع مختلفي وجود دارد اما با اين حال ما اصل اين گفت‌‏وگوها را سازنده مي‌‏دانيم.
خبرنگاري نيز نظر لاريجاني در قبال بحران مالي بين‌‏المللي و مطالبي كه وي در خصوص آمريكا گفته بود را جويا شد كه رئيس مجلس پاسخ داد: در طول دو دهه اخير، آمريكايي‌‏ها معتقد به مديريت جهاني واحد هستند، در حالي كه اشتباهات بسياري مرتكب شده‌‏اند. از نظر ما، مقدار زيادي از اشتباهات آمريكا در سال‌‏هاي اخير عامل اصلي اين بحران‌‏ها بوده است.
رئيس‌‏مجلس تاكيد كرد: كشورهاي ديگر نبايد تاوان استراتژي هاي غلط آمريكا را بدهند و هزينه لشكركشي‌‏هاي آنها را ديگران نبايد بپردازند.
وي افزود: آمريكا براي دستگيري بن لادن و مبارزه با تروريسم و مبارزه با مواد مخدر به افغانستان و عراق رفت، در صورتي‌‏كه در سال 2001 تا 2008 گزارشات موجود بيانگر اين امر است كه طي اين سال‌‏ها عمليات تروريستي 441 برابر شده و بن لادن نيز هنوز دستگير نشده است. همچنين در سال 2001 ، 200 تن مواد مخدر توليد شد كه امسال رقم آن به چيزي حدود 9 هزار تن رسيده است.
لاريجاني گفت: البته ما مي‌‏دانيم از چه كانال‌‏هايي موادمخدر ترانزيت مي‌‏شود و نكات جالبي در اين زمينه وجود دارد. به هر حال آنچه كه مي‌‏بينيد، وضعيت مديريت جهاني است.
خبرنگاري از لاريجاني در مورد مذاكرات هسته‌‏اي پرسيد و اينكه آيا تفاوتي بين دو كانديداي رياست جمهوري مي بينيد و اينكه آيا ديپلماسي بهتر است يا زورگويي كه رئيس‌‏مجلس در پاسخ به اين سوالات گفت: قطعاً ديپلماسي از زورگويي بهتر است، اما برخي موجودات در اين عرصه، اين درك را ندارند و سال‌‏هاست كه با زبان زور حرف مي‌‏زنند.
وي افزود: مذاكرات اخير در مورد مسايل هسته‌‏اي، راه‌‏هايي را براي حل مساله نشان مي‌‏دهد، با اين حال تعجب‌‏آور بود كه ميز مذاكره را ترك كردند و به سمت صدور قطعنامه رفتند.
رئيس مجلس ادامه داد: 1+5 هنوز زنده است و با اين كارها به آبروي شوراي امنيت لطمه مي‌‏خورد.
خبرنگاري پرسيد كه آيا به عنوان رئيس‌‏مجلس ايران، فرصت داشتيد تا با نمايندگان احزاب مختلف در آمريكا صحبت كنيد كه وي اظهار داشت: تا به حال صحبت نكرده‌‏ايم ولي چندي پيش، نامه‌‏هايي از سوي آن‌‏ها براي ما ارسال شد كه بخشي از آنها شخصيت‌‏ها و سناتورهاي رده بالا بودند كه درخواست كردند گفت‌‏وگوهايي صورت گيرد كه ما در حال بررسي آنها هستيم.
خبرنگار ديگري از لاريجاني پرسيد با اينكه ايران پاسخ بسته پيشنهادي را داده اما چرا تاكنون جوابي از سوي غرب داده نشده است كه وي در پاسخ گفت: به نظر مي‌‏رسد اين دو نوع پاسخ نقاط مشترك بسياري دارند و بايد بنشينند و با هم مذاكره كنند.
وي تصريح كرد: ديپلماسي با نامه نگاري صورت نمي‌‏گيرد و بايد نقاط مشترك خود را احصاء كنند كه ظرفيت اين كار وجود دارد.
لاريجاني گفت: اقدام انگليس و آمريكا كه تلاش مي‌‏كردند يك قطعنامه صادر كنند، تنها موجب بروز سوء تفاهم در ايران شد.
خبرنگار ديگري پرسيد كه آمريكا با ادعاي ابرقدرتي در مسايل اقتصادي شكست خورده، آيا در بحث مبارزه با تروريسم نيز وضعيت به همين‌‏سان بوده است كه لاريجاني در پاسخ گفت: اگر اطلاعات را براي شما سانسور نكنند، وضعيت مبارزه با تروريسم، اسفبارتر است و وضعيت افغانستان و عراق نشان‌‏دهنده اين است كه تا چه حد آنها موفق بوده‌‏اند.
وي تصريح كرد: امروز 21 استان از دست ناتو خارج شده كه جالب است.
لاريجاني اظهار داشت: درخصوص تروريسم و مواد مخدر در جهان يك فاجعه رخ داده است، زيرا امروز 320 لابراتوار مواد مخدر در افغانستان وجود دارد كه در فاصله زمان اشغال، اين تجهيزات مدرن گشته است.
وي افزود: اكثرا اين مواد از طريق فرودگاه بگرام، قندهار و كابل كه در دست اشغالگران است، در حال تزانزيت است كه از آنجا به جزيره «ديه گو گارسيا» مي‌‏رود و آنجا نيز نيروهاي آمريكايي و ناتو حضور دارند، سپس در غرب توزيع مي‌‏شود. بايد علت اين نوع عملكرد را پيدا كرد زيرا در پس شعارهاي فريبنده اين اقدامات صورت مي‌‏گيرند كه برخي از كشورهاي اتحاديه اروپا در اين خصوص كم نقش نيستند.
همان خبرنگار پرسيد كه آيا اين يك توطئه آمريكايي است؟ كه لاريجاني گفت: اين موضوع قطعاً يك سهل‌‏انگاري ساده نيست، يا خودشان آن را هدايت مي‌‏كنند و يا اينكه مديريت آنها افتضاح است.
خبرگزاري سوئيس در مورد ديدارهاي رئيس مجلس با وزير امور خارجه سوئيس و ديگر مسولان پرسيد كه وي پاسخ داد: با وزير خارجه سوئيس و نمايندگان در زمينه مسايل دو جانبه و همكاري‌‏هاي اقتصادي ديداري داشتم، خصوصاً بحث انتقال گاز به سوئيس كه فكر مي‌‏كنم يك پروژه استراتژيك براي منطقه است و مي‌‏تواند يك ثبات براي اروپا ايجاد كند. وزير خارجه سوئيس در خصوص مسايل هسته‌‏اي نيز نقش بسزايي داشته است.
وي افزود: در مورد مسايل حقوق بشر در ايران و سوئيس هم بحث‌‏هايي داشتيم.
يكي ديگر از خبرنگاران سوال كرد كه آيا شما در انتخابات رياست‌‏جمهوري شركت مي‌‏كنيد و اعتصابات بازار در چند روز اخير در آن تاثير خواهد داشت با خير؟ كه وي پاسخ داد: براي شركت در انتخابات برنامه‌‏اي ندارم و مسايلي هم كه در ايران گذشت، در مورد قانوني بود كه نگراني‌‏هايي را بوجود آورد اما مساله، خيلي مهم نبود و با توضيحات معاون رئيس‌‏جمهور برطرف شد.
خبرنگاري درخصوص تاثير بحران مالي آمريكا بر كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه پرسيد، كه رئيس مجلس گفت: اين وضع براي كشورهاي در حال توسعه و اروپايي متفاوت است. چرا كه در اروپا، تاثيري عميق گذاشته و آن به دليل به هم‌‏تنيدگي اقتصاد آنها با آمريكاست، ولي در مورد كشورهاي در حال توسعه، اين موضوع فرق مي‌‏كند.
وي تصريح كرد: برخي از كشورهاي در حال توسعه داراي اقتصاد بادكنكي هستند كه طبعا تاثير بيشتري را پذيرفته‌‏اند ولي برخي كشورها بر اقتصاد ملي خود استوار بوده‌‏اند كه همين امر موجب شده تا تاثير چنداني نپذيرند، زيرا ارتباطات بين‌‏المللي را باملاحظه دنبال مي‌‏كنند.
وي خاطرنشان ساخت: در اين اجلاس پيشنهاد داديم كه كشورهاي در حال توسعه به سمت اقتصاد بومي بروند، ضمن اينكه بايد ارتباط با اقتصاد جهاني داشته باشند ولي آن را با آرامش دنبال كنند.
رئيس‌‏مجلس اظهار داشت: مشكلات مالي در انتخابات ايران تاثير چنداني نمي‌‏گذارد زيرا جنس مبارزات انتخاباتي در ايران متفاوت است و حدس مي‌‏زنم انتخابات آتي پر شور و متفاوت باشد.
لاريجاني در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري در خصوص اينكه يكي از كانديداها، نظري نسبت به حمله نظامي به ايران ندارند و ديگري با گفتن بمب، شعر مي سرايد، گفت: ما با شعرخواني آنها و اينكه آنها با اين موضوع سرخوش هستند، مخالف نيستيم ولي اگر اين اشتباه را بكنند با حالت بدي از خواب بيدارشان مي‌‏كنيم و حال خوششان زود از بين مي‌‏رود. آنها مي‌‏دانند در اين زمينه نمي‌‏توانند نقش داشته باشند، همان‌‏طور كه چندي پيش فرماندهان نظامي به آن‌‏ها پيشنهاد دادند كه اين از ماجراجويي‌هاي ساده نيست كه خودشان شروع كنند و هر وقت خواستند تمام كنند و لذا فكر مي‌‏كنيم مختصر عقلي برايشان هست كه از اين بازي‌‏ها نكنند.
وي افزود: اين شرايط پارادوكسيكال بايد ذهن شما را به اين سمت ببرد كه آيا اين اطلاعات درست است؟
يك خبرنگار در خصوص اينكه چه چيزي موجب بازگشت ايران به مذاكرات هسته‌‏اي مي‌‏شود،سوالي كرد كه رئيس‌‏مجلس پاسخ داد: ما پشت ميز مذاكره هستيم و طرف مقابل ميز را ترك كرده و شرط و شروط بلاوجه گذاشتند و متوجه شدند كه اين امر فايده ندارد.
لاريجاني افزود: هر زمان كه خواستند، مي توانند بيايند و مذاكره كنند.
خبرنگار ديگري پرسيد پيرو صحبت هاي خشونت‌‏بار، نظر شما در مورد محو كردن اسرائيل چيست كه رئيس مجلس گفت: بارها توضيح داديم كه مسير تبليغاتي آن را به اين روز درآورده است و حال شما آن را مطرح مي كنيد. موضوع فلسطين از طريق رفراندوم قابل حل است و تعجب مي‌‏كنم كه چرا غرب و ديگر كشورها از اين رفراندوم حمايت نمي‌‏كنند. شايد نگران اين امر هستند كه رژيم اشغالگر در رفراندوم پيروز نشود.
وي تصريح كرد: قتل عام ياسين، بمباران غزه و 500 ترور توسط اسرائيل در كشورهاي مختلف روي ديگر سكه است و آيا اين‌‏ها نبايد ذهن‌‏ها را مشغول كند كه اسرائيل چكار مي‌‏كند؟
رئيس مجلس اظهار داشت: ما مي‌‏دانيم كه برخي كشورهاي غربي از آن‌‏ها حمايت مي‌‏كنند و بايد پاسخگو باشند.
آخرين پرسشگر گفت كه آيا غرب و آمريكا، ايران هسته‌‏اي را قبول مي‌‏كنند؟ كه رئيس مجلس گفت: منظور شما از ايران هسته‌‏اي چيست؟ ما به دنبال ساخت بمب نيستيم ولي دانش آن را دنبال مي‌‏كنيم، حال بايد ديد كه چرا بايد به كشوري كه در چارچوب NPT عمل مي‌‏كند، زور گفته مي‌‏شود.
لاريجاني در پايان گفت: دنيا را نبايد طبقه‌‏بندي كرد زيرا برخي از ديگران انسان‌‏تر نيستند.
پايان پيام

كد خبر: 451780
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن