تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818849538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار ويژه كيهان// با اين وضع كله پزي باز كنيد بهتر است!// قطعنامه بعدي كجا بود!// دوستي خاله خرسه با خاتمي و عبدالله نوري// اقدام ضد فرهنگي راديو فرهنگ!!// بي اعتنايي به «مجموعه دروغ ها»ي هاليوود-پنتاگون


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: اخبار ويژه كيهان// با اين وضع كله پزي باز كنيد بهتر است!// قطعنامه بعدي كجا بود!// دوستي خاله خرسه با خاتمي و عبدالله نوري// اقدام ضد فرهنگي راديو فرهنگ!!// بي اعتنايي به «مجموعه دروغ ها»ي هاليوود-پنتاگون
خبرگزاري آريا- كيهان در شماره امروز خود (23 مهر)، اخبار ويژه زير را درج كرده است.

با اين وضع كله پزي باز كنيد بهتر است! ( خبر ويژه )

يك سايت اينترنتي وابسته به ضدانقلاب كه از خارج كشور مديريت مي شود تاكيد كرد مشكل اصلاح طلبان بيش از آن كه «سر» باشد، «پا» مي باشد.

ايران امروز به قلم كيوان صميمي از عناصر نزديك به گروهك هاي ملي مذهبي و مدير نشريه نامه، با بيان اينكه نامزدهاي زيادي در ميان طيف هاي اصلاح طلب و تحول خواهان ]عناصر تندرو[ از جمله عبداله نوري، شيرين عبادي و عباس اميرانتظام مطرح مي شوند، خود نيز عزت اله سحابي را پيشنهاد كرد اما نوشت: اين نگراني وجود ندارد كه سر جنبش و كانديداي جنبش چه كسي باشد بلكه تنها يك نگراني و مشكل وجود دارد و آن من هستم و شمايي كه اين جملات را مي خوانيد ولي يك گام به جلو برنمي داريد و منتظريد ديگري قدم نخست را بردارد و ديگري به همين ترتيب. نگراني اصلي ما لايه هاي پايين هستيم. مشكل و مانع، تعلق و چسبندگي من به دارايي و منيتم است... بنابراين نگران «سر» نباشيم نگران «پا» باشيم. اگر من و توي مبتدي پا به جلو برداريم مي توانيم با انبوهي از حركت كرده ها آشنا شويم. انبوهي از پا، انبوهي از سر، انبوهي از دل (دل سوخته)، انبوهي از مغز (مغز پخته).

ميليشياسازي و تشجيع و تحميق عناصر ساده لوح براي پيش مرگي و هزينه دادن، شيوه اي است كه گروهك هاي نفاق همواره از آن براي تحقق اغراض و مطامع خود بهره جسته اند.

ادعاي حل مشكل راس و مسئله ساز شدن بدنه (يا به قول اين آقا پا!) در حالي مطرح مي شود كه جريان هاي معارض با انقلاب اسلامي در همان مسئله راس هم گرفتار بحران هستند و از آن به عنوان گله گرگ ها و ژنرال هاي خودراي تعبير مي كنند.

قطعنامه بعدي كجا بود! ( خبر ويژه )

روزنامه فايننشال تايمز به نقل از يك ديپلمات اروپايي از بن بست در شوراي امنيت براي تشديد تحريم عليه ايران خبر داد و اعلام كرد آمريكا و متحدانش مجبورند ائتلافي خارج از شوراي امنيت تشكيل دهند.

اين روزنامه مي نويسد: آمريكا و حاميانش از بيم اينكه نتوانند قطعنامه تازه اي تصويب و تحريم جديدي را عليه تهران اعمال كنند دنبال يك ائتلاف اراده خارج از شوراي امنيت هستند تا بدون حمايت سازمان ملل بتوانند تحريم هايي را عليه بخش انرژي و مالي ايران اعمال كنند.

يك ديپلمات اروپايي به فايننشال تايمز مي گويد: كشورهاي غربي پس از قطعنامه كاملا تهي و توخالي اخير به اين نتيجه رسيدند كه تصويب قطعنامه اي ديگر به زمان بسياري نياز دارد و محتواي بسيار اندكي هم خواهد داشت. با توجه به مشكلاتي كه ما براي تصويب قطعنامه با روسيه و چين خواهيم داشت، ايده مطرح، بر ائتلاف اراده خارج از سازمان ملل براي جلوگيري از گسترش ظرفيت پالايشگاهي ايران و تامين بنزين مصرفي اين كشور تكيه دارد. بنابراين ما روي سرمايه گذاري در صنعت پالايشگاهي ايران كار مي كنيم و احتمالا اقدامات ما بخش مالي را هم هدف بگيرد. اين كشورها احتمالا ماه نوامبر (آبان) به توافقي در اين باره برسند.

در همين زمينه روزنامه وال استريت ژورنال از بي ميلي آلمان براي تحريم بيشتر عليه ايران خارج از چارچوب شوراي امنيت خبر داد و علت آن را منافع مالي آلماني ها عنوان كرد.

در همين حال راديو فردا از قول يوهانس رايسنر كارشناس ارشد مؤسسه آلماني علوم و سياست در برلين گفت: ادعاي اينكه آلمان مي تواند با استفاده از اهرم هاي اقتصادي ايران را وادار به توقف برنامه هسته اي كند خواب و خيالي بيش نيست و درباره نقش آلمان در اقتصاد ايران اغراق شده است.

اين كارشناس اضافه كرد: فرانسوي ها و انگليسي ها هم با ايران روابط گسترده اقتصادي دارند و داشتن توقع قطع روابط اقتصادي با ايران از آلمان، منطقي به نظر نمي رسد. آنهايي كه اين پيشنهاد را مطرح كرده اند، جزء لابي و هواداران اسرائيل هستند و بي آنكه راهي براي حل مسئله هسته اي ايران پيشنهاد كنند، فقط مي خواهند دولت آلمان را تحت فشار بگذارند. بايد بگويم دولت آلمان به تنهايي و يك جانبه كاري انجام نخواهد داد و دليلي هم براي اين كار وجود ندارد. بايد توجه كرد سياست يك جانبه آمريكا كه بر مبناي انزواي هرچه بيشتر ايران استوار است، نتيجه نداده است. نمي توان با كشوري مانند ايران با هفتاد ميليون جمعيت، طوري رفتار كرد كه انگار وجود خارجي ندارد.

رايسنر با بيان اينكه كشورهاي غربي نتوانسته اند نظمي سازنده در خاورميانه برقرار كنند و بايد از ايران كمك گرفت، گفت: سياست مبتني بر انزواي ايران كارساز نخواهد بود.

پيشدستي شيخ به پشتوانه روحانيون اصلاح طلب ( خبر ويژه )

تحليلگران نزديك به جبهه اصلاحات، اعلام نامزدي دبيركل حزب اعتماد ملي را پيشدستي وي و بستن راه نامزدي خاتمي ارزيابي مي كنند.

مرتضي حاجي از مسئولان بنياد باران به سايت اصلاحات گفته است «شخصيت هاي شاخصي همچون كروبي و خاتمي به طور قطع با هماهنگي يكديگر وارد مي شوند و نگراني زيادي از لحاظ اجماع اصلاح طلبان وجود ندارد. تنها بايد مراقب جناح مقابل بود تا در القاي اختلاف پيروز نشود.» مجيد انصاري عضو مركزيت مجمع روحانيون نيز تاكيد كرد كه «معتقد بودم آقاي كروبي حتما كانديدا خواهد شد. در روزهاي آينده به احتمال زياد افراد زياد ديگري در جبهه اصلاحات اعلام آمادگي خواهند كرد و مهم تصميم قاطع بزرگان جبهه اصلاحات براي دستيابي كانديداي واحد است.» وي در اين ميان از تصميم خاتمي ابراز بي اطلاعي كرد.

اما غير از اين اظهارنظر دو همراه خاتمي در بنياد باران و مجمع روحانيون ، اغلب تحليلگران نامزدي كروبي را دشوارشدن كار بر خاتمي خوانده اند به نحوي كه ماشاءالله شمس الواعظين سردبير برخي نشريات زنجيره اي توقيف شده به العربيه گفت: كروبي با تصميم خود، پيشدستي كرد تا راه را بر رقيبان يا دوستان خود در جناح اصلاح طلب از جمله خاتمي ببندد و تصميم وي در اين جناح ايجاد شكاف خواهد كرد.

وي گفت: بسياري از اصلاح طلبان به ويژه طيف تندرو از اين تصميم كروبي انتقاد و اعلام كردند كه پس از اينكه اصلاح طلبان درباره او اجماع نكردند خود اين تصميم را گرفته است. محمد خاتمي همچنان مساله نامزدي در انتخابات آتي را بررسي مي كند و براي موفقيت در آنچه كه در دوره گذشته خود ناكام ماند شروطي را دارد و كروبي با اين اقدام خود در واقع راه را بر او بست.

حسن فتحي از همكاران نشريات زنجيره اي هم در گفت وگو با راديو فردا به انتقاد از كروبي پرداخت و گفت: كروبي عملا هدفش مقابله با سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي و جبهه مشاركت است. اين نشان مي دهد كه حزب اعتماد ملي به نوعي سياست انحصارطلبانه در پيش مي گيرد.

وي گفت: كروبي در ملاقاتي كه با آقايان در قم داشت بعضي از آقايان روحانيون اصلاح طلب از جمله آيت الله صانعي و ديگران از او حمايت كردند و با توجه به اين پايگاه حمايتي روحانيون اصلاح طلب قم، ايشان به عنوان نامزد اصلاح طلبان مطرح مي شود و اين يك نوع پيش دستي بر ديگر نامزدهاي اصلاح طلب و مات كردن آنهاست.

دوستي خاله خرسه با خاتمي و عبدالله نوري ( خبر ويژه )

سايت وابسته به گروهك ادوار تحكيم با تداركاتچي خواندن خاتمي مجدداً خواستار نامزدي شيخ خاموش(عبدالله نوري) شد.

نويسنده جوان ادوار نيوز مي نويسد: تجربه شكست 8 ساله گويي خاتمي را زيرك تر كرده و به اين آساني فريب نمي خورد. او اين بار با افق ديد بلندتر، نگاهي ژرف تر دارد و براي همين است كه ترديد دارد بيايد و مايل است كه نيايد. خاتمي سردار جبهه شكست خورده است نه مرد لشگرهاي پيروز. محمد خاتمي با اين منش محافظه كار مرد اين كار نيست. البته نيك آدمي است و كاريزماتيك و دوست داشتني اما «رئيس جمهور» نيست اگر هم به زور بشود، هرگز از نقش يك «تداركاتچي» فراتر نخواهد رفت و در اين راه آبروي اوست كه حراج و تاراج مي شود، اين سرمايه اي كه توشه گرانسنگ هر سياستمداري است و خاتمي به سختي به دست آورده. آن مشاوراني كه اين روزها خاتمي را آب و نان خود كرده اند، به گمانم بيشترين جفا را به اين سيد بزرگوار مي كنند و حكايت آنها كه حيات و ممات اصلاحات، ايران و جهان را به آمدن و نيامدن او گره زده اند به داستان «دوستي خاله خرسه» مي ماند و در آخر داستان چنان شود كه چيزي از خاتمي، آبروي خاتمي و خاتميسم باقي نخواهد ماند.

ادوار نيوز خواستار رفتن خاتمي به منطقه دربند(منزل نوري) براي فراخواندن وي به كارزار شد و نوشت: روزي رسالت تاريخي خاتمي كانديداتوري بود و امروز شايد اين رسالت چكيده شده باشد در پذيراندن كانديداتوري اكثريتي خاموش به شيخ خاموش.

مواضعي از اين دست در حالي از سوي برخي نوچه هاي نهضت آزادي ابراز مي شود كه اغلب عناصر متنفذ و مطلع در جبهه اصلاحات از چراغ سبز نوري به خاتمي براي حمايت از وي- اگرچه به صورت مشروط- خبر داده اند.

اقدام ضد فرهنگي راديو فرهنگ!! ( خبر ويژه )

راديو فرهنگ در برنامه عصرگاهي روز يكشنبه خود در اقدامي كه گويا از سر ناآگاهي بود به تعريف و تمجيد از اردشير محصص، طراح و كاريكاتوريست ضد امام و حامي سلمان رشدي پرداخت همچنين در همان شب نيز در راديو پيام توسط سهيل- م شاعر معاصر نيز تجليل ويژه اي از محصص گرديد. اين اقدام راديو فرهنگ و برخي از نشريات، روزنامه ها و سايت هاي خبري مدعي اصلاحات نظير اعتماد، دنياي اقتصاد در تعريف و تمجيد از عملكرد اردشير محصص در حالي صورت مي پذيرد كه كيهان در اخبار ويژه شنبه 20 مهرماه خود، سابقه و عملكرد ضد ايراني، اسلامي اين كاريكاتوريست فراري را همراه با خبر مرگش در خارج از كشور به چاپ رسانده بود. تمسخر عقايد و باورهاي ايرانيان، اهانت و به سخره كشيدن اسطوره هاي قدسي مسلمانان و اهانت هاي مكرر به حضرت امام(ره) در آثار و طرح هاي منتشر شده اردشير محصص در سه دهه گذشته در آمريكا و اروپا و همكاري با مجله مبتذل و سكسي playboy در سطح گسترده اي ديده مي شود.

عضو سابق سيا: بن لادن مدتهاست كه مرده است ( خبر ويژه )

«رابرت بائر» عضو ارشد پيشين سازمان اطلاعات و امنيت آمريكا گفت «اسامه بن لادن» مدتها است كه مرده است.

به گزارش انتخاب وي كه يكي از كارشناسان شناخته شده در زمينه مسائل امنيتي و سياست خارجي است نسبت به اصل بودن نوارهاي صوتي و ويديويي منسوب به بن لادن ابراز ترديد كرده و افزود: هيچ تصوير جديدي از بن لادن وجود ندارد.

برخي تحليلگران معتقد بودند دستگيري بن لادن مي تواند آخرين برگ برنده دولت رو به زوال «جورج بوش» در پس هفت سال جنگ بي ثمر با تروريسم باشد. اين در حالي است كه چندي پيش دستور يافتن زنده و يا مرده بن لادن از سوي رئيس جمهور آمريكا به تمام واحدهاي ارتش و سازمان جاسوسي اين كشور و كشورهاي هم پيمان آمريكا ابلاغ شد.

بي اعتنايي به «مجموعه دروغ ها»ي هاليوود-پنتاگون ( خبر ويژه )

منابع خبري آمريكا از شكست فيلم تبليغاتي «مجموعه دروغ ها» در جلب توجه عمومي و فروش پايين آن خبر مي دهند.

دراين باره لس آنجلس تايمز تاكيد كرد عدم اعتماد به صداقت هاليوود در فيلم هاي مرتبط با سياست خارجي آمريكا دليل اصلي شكست اين فيلم هاليوودي است. به گزارش الف، لس آنجلس تايمز اضافه مي كند: دليل عدم فروش مجموعه دروغ ها اين است كه افكارعمومي آمريكا درباره موضوعاتي مانند عراق، و نيروهاي نظامي و سياست خارجي آمريكا اعتماد ندارد و اميدوار نيست فيلم هاي ساخته هاليوود در اين موضوعات، صادقانه و منصفانه موضع بگيرند و تا زماني كه به عملكرد هاليوود درباره سياست خارجي اعتمادي وجود نداشته باشد، فيلم هاي تبليغاتي مشابه هم با وجود ستاره ها و صحنه هاي اكشن، به موفقيت نخواهد رسيد .

«ددلاين هاليوود ديلي» نيز با نااميدكننده دانستن آمار فروش مجموعه دروغ ها، آن را دومين فيلم كم فروش كمپاني فيلم سازي وارنر بروس دانست كه براي توليد آن بيش از 100 ميليون دلار هزينه شده است.

اين سايت تحليل اخبار هاليوود، فروش پايين فيلم با وجود تبليغات فراوان قبل از اكران را براي بازيگران اسكاري آن همانند لئوناردو دي كاپريو و راسل كرو و كارگردان معروف فيلم، ريدلي اسكات، تحقيرآميز خواند.

گفتني است حضور گلشيفته-ف بازيگر ايراني در فيلم مذكور، با ذوق زدگي برخي نشريات هنري و سياسي زرد مواجه شد و مافياي سينمايي مرتبط با هاليوود به بهانه همين فيلم، بازيگر مذكور را وادار به ترك وطن و اقامت در نيويورك كرد.

تا آخر دنيا كه نمي شد صبر كند ( خبر ويژه )

صادق زيباكلام با پيش بيني نامزد نشدن خاتمي گفت: كروبي محبوبيت نسبي در ميان دانشجويان تحكيمي دارد و احتمالا نامزد اصلي اصلاح طلبان خواهد بود.

وي در گفت وگو با بي بي سي اظهار داشت: كروبي در مجموع نمايندگي روحانيون مبارز چپگرا را دارد اما بعيد است چالشي جدي در برابر احمدي نژاد باشد.

زيباكلام درباره تاثير تصميم كروبي بر تصميم خاتمي هم گفت: تصور مي كنم كه كروبي به اندازه كافي صبر كرده كه تصميم خود را قبل از اعلام نظر خاتمي اعلام نكند اما واقع مطلب اين است كه به هر حال كروبي و يا هر فرد ديگري نمي تواند تا آخر دنيا منتظر باشد كه ببيند آقاي خاتمي به نگراني ها و دغدغه هايشان مي توانند فائق بيايند يا نه. واقع مطلب اين است كه در مجموع كروبي كار درستي كرد براي اينكه به هر حال خاتمي مثل ميرحسين موسوي همان رويه را در پيش مي گيرد و برغم اصراري كه بسياري كردند به ايشان كه شما بيائيد ايشان متاسفانه حاضر نشد و به گمان من خاتمي حاضر نخواهد شد ضمن اينكه حالا با اين قطعيت و قاطعيتي كه كروبي نشان داده احتمال اعلام نامزدي خاتمي كمتر و كمتر خواهد شد
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن