تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804707579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بورس و بازار - توافقي در كار نيست


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: بورس و بازار - توافقي در كار نيست


بورس و بازار - توافقي در كار نيست

گروه اقتصاد:در حالي‌كه روز قبل سازمان امور مالياتي اعلام كرد كه با اصناف به توافق رسيده است، يكي از اعضاي شوراي اصناف كشور به كارگزاران خبر داد كه اين نشست به نتيجه نرسيده است. او بيان داشت كه عرب‌مازار جلسه اصناف را براي حضور در مجلس ترك كرده است. از همين روي نشست روز گذشته بدون نتيجه به پايان رسيده است. عرب‌مازار به جلسه كميسيون اقتصادي مجلس رفته بود. نمايندگان مجلس نيز از عرب‌مازار شرح جلسه صبحگاهي با اصناف را جويا شده بودند كه او بازهم تاكيد كرده بود اين جلسه نتيجه داده است، اما به موازات او برخي از چهره‌هاي حاضر در جلسه جريان اتفاقات نشست اصناف و سازمان امور مالياتي را به نمايندگان مجلس اطلاع مي‌دهند تا بازهم بازي تغيير كرده باشد. سازمان امور مالياتي در اطلاعيه خود تاكيد كرده بود كه با اصناف به توافق نهايي رسيده است. با وجود اين گزارش‌هاي غيررسمي از نشست صبح اطلاعات ديگري را منتشر مي‌سازد. در همين حال روز گذشته نيز اعلام شد كه بازار تبريز نيز همچنان به اعتصابات خود ادامه مي‌دهد و همچنان فعاليت‌هاي خود را آغاز نكرده است. اين در حالي است كه بخشي از بازار اصفهان به تعطيلي‌ها پايان داده و بازارهاي خود را گشوده‌اند. تنها طلافروشان اصفهاني همچنان به اعتصاب خود ادامه مي‌دهند.

فروشنده بازاري: حاج‌آقا اون كسي كه به ما توهين كرده بود، تكليفش چه مي‌شود؟
رئيس اتحاديه بنكداران پارچه: به حساب ايشان هم رسيدگي مي‌كنيم. قول مي‌دهم كه ايشان بروند.
فروشنده بازاري: آقا اينكه نمي‌شود هرروز يك نفر حرف تازه‌اي مي‌زند.
رئيس اتحاديه بنكداران پارچه: ما مذاكره مي‌كنيم.
ديروز به موازات آنكه بخش عمده‌اي موتلفه اسلامي فعاليت‌هاي رسمي خود در بازار تهران را با سخنراني حبيب‌الله ‌عسگراولادي آغاز كرد، بازار تهران همچنان در اعتراض به تعطيلي خود ادامه مي‌داد.
در حالي كه بازار تهران اعتصابات خود را ادامه مي‌داد، همزمان شايعات بسياري در بازار پيچيد و به موازات آن موتلفه اسلامي و جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار نيز به صورت رسمي بيانه‌اي در مورد اعتصابات اخير صادر كردند. روزگذشته در شرايطي كه خبرگزاري‌هاي همراه دولت اخباري از بازگشايي بازار منتشر كرده بودند كه بازار تهران همچنان كركره‌هاي خود را پايين كشيده بود. گزارش كارگزاران حاكي است كه بازار پارچه به صورت كامل در تعطيلي قرار داشت. بازار طلا نيز همچنان اعتراض را ادامه مي‌داد. فرش‌‌فروشان بازار بزرگ نيز به تبعيت از بازارهاي ديگر فعاليت‌هاي خود را متوقف كرده بود. بازارهاي ديگر نيز روز قبل به صورت كامل در تعطيلي بودند. روز پيش درگيري‌هاي بازار تهران به پايان رسيد ولي اصناف حاضر به از سرگيري فعاليت‌هاي خود نشدند. روساي برخي از اتحاديه‌هاي صنفي به بازار تهران آمده بودند تا شايد اصناف را براي ادامه فعاليت‌هاي‌شان مجاب سازند، ولي اظهارنظرهاي آنان نيز با واكنش تند بازارياني همراه شد كه به صراحت خواهان تعليق اين قانون شده‌اند. همزمان با جدال‌هاي روساي اتحاديه‌هاي صنفي با اصناف، ‌نمايندگان شوراي اصناف كشور به ديدار رئيس سازمان امور مالياتي رفتند تا شايد براي اين داستان پاياني را ترسيم كرده باشند. در حالي كه آنان در سازمان امور مالياتي سرگرم گفت‌وگوهاي خود بودند، بازاريان به شدت به مواضع سازمان امور مالياتي معترض شدند. اطلاعيه سازمان امور مالياتي در سراسر بازار تهران نصب شده بود اما اصناف در مواجهه با اين اطلاعيه واكنش‌هاي تندي را نشان مي‌دادند. آنان اتحاديه‌هاي صنفي را متهم به ناكارآمدي مي‌كردند و سازمان امور مالياتي را نيز با جملات تند مي‌نواختند. بازار پارچه‌فروشان تهران روزقبل رهبر اعتراض‌ بازاريان بود. پارچه‌فروشان به صراحت بيان داشتند كه تا زمان تعليق كامل اين قانون فروشگاه‌هاي خود را باز نخواهند كرد. اين در حالي بود كه سايت‌هاي نزديك به دولت اخباري را منتشر ساخته بودند كه همگي از بازگشايي بازار اطلاع مي‌داد. اما براساس گزارش كارگزاران تمام سراهاي بازار بزرگ در كنار، بازار طلا و بازار فرش به صورت كامل در تعطيلي بودند. روز قبل رئيس اتحاديه بنكداران پارچه سعي داشت تا با گفت‌وگوهاي رودرروي خود با بازاريان آنان را مجاب به پايان اعتصاب سازد ولي اظهارنظرهاي او نيز به شدت از سوي اصناف با واكنش مواجه شد. او در ميان تجمع 50 نفري پارچه‌فروشان سعي داشت تا شرح آخرين مذاكرات را منتشر سازد ولي به صراحت اعلام كردند تا رسيدن به تمام خواسته‌هاي خود تعطيلي را ادامه مي‌دهند.

يكي از پارچه‌‏فروشان خطاب به رئيس اتحاديه بنكداران، گفت: غير از بحث ماليات، آنهايي كه به ما تهمت زدند و ما را قاچاقچي دانستند بايد عذرخواهي كنند. نايب‌رئيس اتحاديه بنكداران در پاسخ به معترضان مي‌‏گفت: اين تهمت به ما هم زده شده است مطمئن باشيد وادار به عذرخواهي مي‌‏شوند. نمي‌‏گذاريم به اين سادگي از كنارش بگذرند.
معترضان اشاره به گفتار يكي از مسوولان صنف پارچه‌فروشان داشتند كه معترضان را قاچاقچي معرفي كرده بود. آنان همچنان به گفتار قاسم نوده‌فراهاني كه اعتصابات را تحريك شده قلمداد كرده بود، همچنان معترض بودند. نيروهاي امنيتي و پليسي نيز سعي داشتند كه با حضور خود در محل بازار از تكرار حوادث دو روز گذشته جلوگيري كنند. اما تعطيلي فراگير بازار به شكلي درآمده بود كه حتي جعيت حاضر در بازار از تعداد فروشگاه‌ها نيز كمتر بود. اما روزگذشته بازار طلاي تهران در شرايطي در تعطيلي قرار داشت كه رئيس اتحاديه طلافروشان در گفت‌وگوي خود با فارس اعلام كرد كه 80 درصد بازار طلا فعاليت‌هاي خود را از سرگرفته است.
|
طلافروشان قلب بازار
«تا زماني كه بازار طلا فعاليت‌هاي خود را آغاز نكند، ‌كل بازار تعطيل خواهد بود.» يكي از فروشندگان بازار تهران روايت مي‌كند تمام فعاليت‌هاي مالي بازار تهران، ‌تحت تاثير معاملات بازار تهران قرار دارد. از همين‌روي تا هنگامي كه طلافروشان اعتراض خود را پايان ندهند، اميدي به آغاز فعاليت ديگران نيز وجود نخواهد داشت. براساس اظهارنظرهاي يكي از فروشندگان معترض بازار تهران طلافروشان اصلي‌ترين بخش معاملات ريالي ساير بازاريان را برعهده دارند، از همين‌روي در روزهايي كه آنان كركره فروشگاه‌هاي خود را پايين كشيده‌اند، ديگران نيز از ادامه كسب‌وكار خود باز خواهند ماند. براساس اظهارنظرهاي اين فروشنده بازار تهران، پولشويي بازار در راسته طلافروشان صورت مي‌گيرد. ادامه اعتصاب آنان نيز كسب‌وكار ديگر بازاريان را تحت تاثير قرار داده است.
كسب‌وكار رستوران‌داران كساد شد
اعتراض بازار تهران ابعاد ديگري هم به خود گرفته است. تعطيلي سراهاي اصلي بازار سبب شده تا رستوران‌داران بازاري نيز فعاليت‌هاي خود را متوقف كنند. آنان مشتريان اصلي خود را از دست داده‌اند و اكنون در دوران كسادي به سر مي‌بردند. يكي از رستوران‌داران بازار تهران در اين مورد مي‌گويد: «روزانه 400 مشتري ثابت از ميان فروشندگان بازار داشتيم ولي طي پنج روز گذشته كه بازار تهران تعطيل بود، تمام اين سفارش‌ها قطع شده است.»

سازمان امور مالياتي متهم مي‌كند
در حالي كه بازار تهران همچنان اعتصاب خود را ادامه مي‌داد، سازمان امور مالياتي نشستي را با سران اصناف برگزار كرد و بخشي از مذاكرات اين ديدار محرمانه باقي مانده است. براين اساس خبر مي‌رسد كه در اين بخش رئيس سازمان امور مالياتي يكي از وزارتخانه‌هاي دولتي را در مورد جنجال‌هاي اخير متهم كرده است. اين بخش از مذاكرات از سوي سازمان امور مالياتي منتشر نشده است. اما براساس آنچه سازمان امور مالياتي منتشر ساخته در اين جلسه توافقاتي صورت گرفته است.

عرب مازار: ما آگهي كرديم شما نديديد
اظهارنظرهاي رئيس سازمان امور مالياتي با دفاع او از نهاد متبوعش آغاز شد. او در دفاع از فعاليت‌هاي سازمان امور مالياتي بيان داشت كه اين سازمان اطلاع‌رساني دقيقي انجام داده است. رئيس سازمان امور مالياتي كشور با دفاع از اطلاع‌رساني انجام‌شده از سوي سازمان براي اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده به اصناف اطمينان داد تا رفع تمامي مشكلات آنها اين قانون اجرايي نخواهد شد. علي‌اكبر عرب‌مازار ـ‌ رئيس سازمان امور مالياتي كشور ـ با اظهار تاسف از سوء‌تفاهم‌هاي به وجود آمده بين اصناف و سازمان امور مالياتي كشور گفت: سياست سازمان از دو، سه سال قبل مبتني‌بر تعامل با تمامي موديان بوده است و در زمينه مسائل ماليات بر ارزش افزوده هم ما همين سياست را در پيش گرفته‌ايم. او گفت: در اجراي اين قانون مسلما ايجاد زيرساخت و انجام اطلاع‌رساني در اولويت‌هاي ما بوده است و ماهيت اين قانون به گونه‌اي است كه بايد تدريجي پياده شود. ما كساني كه در مرحله اول مشمول اين قانون بوده‌اند را آموزش كافي داده‌ايم اما متاسفانه ابهاماتي در سطح جامعه ايجاد شد كه غير قابل پيش‌بيني بود. او گفت: ما تمامي 100 هزار مشمول مرحله اول را مي‌شناختيم با اين حال اقدام به آگهي در روزنامه‌ها كرديم تا مردم از اجراي اين قانون آگاه بشوند. او گفت: ما نمي‌توانيم قانون را صبح به صبح در صدا و سيما قرائت كنيم، بنابراين هركدام از مشمولان را در مورد بخش مربوط به خود آموزش داده‌ايم. رئيس سازمان امور مالياتي كشور با دفاع از اطلاع‌رساني انجام شده در مورد اين قانون گفت: جوي ‌كه در اين زمينه به وجود آمده اين احساس را ناشي شده كه شرايط به وجود آمده به دليل نبود اطلاع‌رساني بوده است اما ندانستن قانون و نديدن آگهي‌هاي فراوان در روزنامه‌ها دليل بر اطلاع‌رساني ضعيف نبوده است.

او ادامه داد: سازمان امور مالياتي آنقدر در روزنامه‌ها آگهي‌ چاپ كرد كه سهميه آن به پايان رسيد و با دستور ويژه، انتشار آگهي‌ها ادامه پيدا كرد. عرب‌مازار گفت: اصناف كشور مطمئن باشند تا زماني كه زيرساخت‌ها به طور كامل فراهم و اطلاع‌رساني صحيح انجام نشود، اين قانون براي آنها اجرا نخواهد شد. او اظهار كرد: پيشنهاد ما اين است كه صنوفي كه ميانگين ماليات پرداختي آنها براي سال گذشته شش‌ميليون تومان به بالا بوده است مشمول مرحله اول ثبت‌نام بشوند و پس از آن اصناف با تنظيم يك برنامه كاري دقيق اقدام به آموزش اعضا كنند و سازمان هم در كنار آنها خواهد بود. رئيس سازمان امور مالياتي كشور بار ديگر با دفاع از اطلاع‌رساني و آموزش انجام شده در اين مورد گفت: از حدود 40 هزار نفر مشمول مرحله اول ثبت‌نام 21 هزار نفر مورد آموزش قرار گرفته‌اند كه از آن جمله مي‌توان به مديران گمرك در سراسر كشور و شركت‌هاي بزرگ توليدي اشاره كرد و اينگونه نبوده است كه اجراي اين قانون برنامه‌ريزي نشده و عجله‌اي بوده باشد چون شركت‌هاي بزرگ دولتي و خصوصي و موديان بزرگ دقيقا اين كار را از اول مهر انجام مي‌دادند و مشكلي در اين زمينه نداشتند. او تصريح كرد: ما اطلاع‌رساني را درحدي كه ضروري بود انجام داده‌ايم و در حال پيش بردن برنامه‌هايي با وزارت بازرگاني براي فراهم ساختن زيرساخت‌ها براي اجراي قانون با اصناف هستيم. عرب مازار گفت: اين ماليات باري براي اصناف نيست و به همين دليل آنها نبايد نگران باشند.

شايعه حضور داوودي در بازار تهران
ظهر روزگذشته بازار تهران شاهد انتشار شايعاتي نيز بود. گروهي از رسانه‌ها خبر دادند كه پرويز داوودي در مسجد بازار تهران حاضر خواهد شد. اين خبر در شرايطي انتشار مي‌يافت كه جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار از چنين اتفاقي ابراز بي‌اطلاعي كرده بود. اين نهاد بازاري خبر داد كه قصد دعوت از رادان به بازار را داشته‌اند ولي معارفه او به مسووليت جديد سبب شده تا اين جريان به تاخير بيفتد. دبيركل جامعه انجمن‌‏هاي اسلامي اصناف و بازار گفت: من هم امروز از چند نفر شنيدم معاون اول رئيس‌جمهور قصد آمدن به مسجد بازار را دارند درحالي كه در اين خصوص به ما اطلاعي داده نشده است. احمد كريمي اصفهاني ادامه داد: از آمدن يا نيامدن آقاي داوودي به بازار اطلاعي نداريم اما هماهنگ كرده بوديم تا امروز سردار رادان در مسجد بازار سخنراني كند كه به دليل حضور ايشان در مراسم توديع و معارفه اين امر محقق نشد. تا پايان هفته نيروي انتظامي امكان حضور آقاي رادان نيست و احتمالا هفته آينده ايشان به بازار خواهند آمد و سخنراني مي‌‏كنند.
وي درخصوص تعطيلي بازار تهران ابراز نظر نكرد و گفت: در حال كنترل شرايط بازار هستيم تا زماني كه آرامش به طور كامل برقرار نشود مصاحبه نمي‌‏كنم، چراكه اين مصاحبه‌‏ها نه‌تنها كمكي نمي‌‏كند بلكه بيشتر فضا را ملتهب مي‌‏كند.

مجلس تشكيل جلسه داد
نمايندگان مجلس و كميسيون اقتصادي نيز وارد جريان اعتصاب شده‌اند. نمايندگان كميسيون اقتصادي گزارش‌هاي خود را در مورد اعتراض بازار قرائت كردند و تعليق قانون را نيز منتفي دانستند. آنان چنين جرياني را خارج از اختيارات رئيس‌جمهور دانستند.
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن