تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815341818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ليست کالاهاي وارداتي غيرمجاز


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: غضنفري به خبرنگاران اعلام کرد:
ليست کالاهاي وارداتي غيرمجاز
جام جم آنلاين: وزير بازرگاني امروز چهارشنبه از تشکيل کميته ملي سلامت برنج خبر داد و گفت: ليست کالاهاي وارداتي غيرمجاز اعلام مي شود.



به گزارش مهر، مهدي غضنفري در حاشيه همايش شوراي اصناف کشور در جمع خبرنگاران در خصوص وضعيت سلامت برنجهاي وارداتي گفت: به دليل اينکه دستگاههاي متعددي در رابطه با سلامت برنج اظهار نظر مي کردند، تصور مي رفت که لازم است يک مرجع ملي، براي اظهار نظر نهايي در خصوص سلامت برنج هاي وارداتي معرفي شود.

وزير بازرگاني افزود: از نظر ما، وزارت بهداشت تنها مرجعي است که مي تواند در خصوص سلامت برنجها اظهار نظر کند و اگر لازم باشد تستها و نمونه برداري هاي بيشتري را صورت خواهد داد.

وي تصريح کرد: اين اظهار نظر، يک کار تخصصي است و براساس يک نمونه و دو نمونه نمي توان اظهار نظر کرد. اما هر تصميمي که اتخاذ شود و هر نتيجه اي که از مجموعه آزمايشات تخصصي، حاصل شود، مبناي عمل خواهد بود.

غضنفري گفت: مهم آن است که کار را بايد به اهلش که وزارت بهداشت است، واگذار کرد. به هرحال ما منتظر هستيم که وزارت بهداشت نتيجه آزمايشات را اعلام کند.

وي اظهار داشت: در اين ميان، مجموعه اي از هماهنگي ها در سطح وزارت خانه ها شکل گرفته تا نگراني هايي که دررابطه با برنج هاي وارداتي وجود دارد، حذف کند. اما به هر حال مرجع، وزارت بهداشت است که قرار شد سخن آخر را در اين زمينه مطرح کند.
وي در خصوص تنظيم بازار داخلي برنج و جلوگيري از بالارفتن قيمت اين محصول در بازار داخلي گفت: وقتي اجازه مي دهيم که دستگاههاي غيرتخصصي در رابطه با هر موضوعي، اظهار نظر کنند ممکن است قيمتها بي جهت بالا رود. اما بايد متوجه بود که از يک موضوع کاملا علمي و تخصصي، بهره برداري اقتصادي بي جهت صورت گيرد.

وي ادامه داد: وزارت بازرگاني بر روي اين موضوع حساس است که اظهار نظر هاي غيرتخصصي، برهم زننده وضعيت بازار نشود. به هرحال ما منتظرهستيم که وزارت بهداشت نتيجه نهايي را اعلام کند. بايد به مردم آگاهي رساني شود که وزارت بهداشت تنها مرجع تخصصي اعلام سلامت برنجها است و نبايد به ديدگاههاي غيرتخصصي گوش فرادهند.
ورود کالاهاي بي کيفيت ممنوع ميشودوزير بازرگاني از انتشار ليستي در آينده نزديک خبر داد که در آن کالاهايي که به دليل بي کيفيتي، اجازه ورود به کشور را ندارند.
غضنفري در خصوص جلوگيري از ورود کالاهاي بي کيفيت به کشور گفت: در وهله اول منتظر هستيم که موسسه استاندارد، کالاهايي را که به هر دليل غيراستاندارد تشخيص داده شده اند را با ذکر نام شرکتها، به وزارت بازرگاني اعلام کند.

وزير بازرگاني افزود: ليست اين کالاها، به زودي از طرف سازمان توسعه تجارت ايران منتشر مي شود. در واقع، اين اولين ليستي از کالاها خواهد بود که اجازه ورود به کشور را ندارند و ثبت سفارش آنها نيز ممنوع خواهد بود.

وي تصريح کرد: در مرحله بعد، اگر آن برندها و کالاها، ادعا دارند که با کيفيت هستند بايد اين امر را به موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران ثابت کنند و براساس نامه موسسه استاندارد، دوباره مي توانند به کشور وارد شوند.

به گفته غضنفري، در مرحله نخست ما يکسري کالاهاي ممنوع را اعلام مي کنيم ولي، اثبات کيفيت آنها مراحل خاص خود را دارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن