تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815683673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهی گذرا به فیلمهای ایرانی كه تا امروز به آکادمی اسكار معرفی شدهاند


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:
نگاهی گذرا به فیلمهای ایرانی كه تا امروز به آکادمی اسكار معرفی شدهاند
از «دایره مینا» تا «درباره الی ...»؛ در جست وجوی مجسمه طلایی


سرانجام در آخرین روزهای شهریور ماه؛ بنیاد سینمایی فارابی «درباره الی» به كارگردانی اصغر فرهادی را به عنوان نماینده سینمای ایران به هشتاد و دومین دورهی اسكار معرفی كرد.اگر به تاریخچهی حضور سینمای ایران در اسكار برگردیم، سینمای ایران تاكنون موفق به دریافت اسكارخارجی نشده است اما فیلم «بچههای آسمان» ساختهی مجید مجیدی كه در سال 1377 با عنوان نمایندهی ایران به اسكار معرفی شد، برای اولینبار در جمع نامزدهای بهترین اسكار غیر انگلیسی زبان در سال 1999 انتخاب شد.

سالها پیش برای نخستین بار وزارت فرهنگ و هنر وقت در سال 1356 فیلم «دایرهی مینا» ساختهی داریوش مهرجویی را به اسكار معرفی كرد و پس از آن فیلم «باد صبا» ساختهی آلبر لاموریس به عنوان نمایندهی ایران در سال 57 راهی آكادمی اسكار شد.
سینمای ایران به مدت 16 سال نمایندهای به اسكار معرفی نكرد تا سال 1373 كه فیلم «زیر درختان زیتون» ساختهی عباس كیارستمی معرفی شد و سپس در سال 1374 «بادكنك سفید» به كارگردانی جعفر پناهی، سال75 فیلم معرفی نشد، 76 «گبه» محسن مخملباف، 77 «بچههای آسمان» مجید مجیدی (جزو نامزدها قرار گرفت)، 78 «رنگ خدا»مجید مجیدی، 79 «زمانی برای مستی اسبها» بهمن قبادی ، 80 «باران» مجید مجیدی ، 81 «من ترانه 15 سال دارم» رسول صدرعاملی ، 82 «نفس عمیق» پرویز شهبازی‏، 83 «لاكپشتها هم پرواز میكنند» بهمن قبادی و 84 «خیلی دور خیلی نزدیك» رضا میركریمی، 85 «كافه ترانزیت» ، 86 «میم مثل مادر» رسول ملاقلیپور و 87 «آواز گنجشكها» مجید مجیدی معرفی شد.

فارابی رسما اعلام كرد: هیات معرفی فیلم برگزیده ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی، فیلم «درباره الی»را به اتفاق آراء به عنوان نماینده سینمای ایران در هشتاد و دومین مراسم اسکار انتخاب كرد.
این هیات با توجه به شایستگیهای فیلم آخر اصغر فرهادی به لحاظ ساختاری، مضمونی و تکنیکی و همچنین موفقیتهای حاصله در سطوح ملی و بینالمللی و امکان پخش مناسب در آمریکای شمالی و به اجمال در تمامی جوانب مورد بررسی، «درباره الی» به كارگردانی اصغر فرهادی را به اتفاق آراء برای رقابت در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی زبان انتخاب کردند. کمال تبریزی، ایرج تقیپور، محمد داودی، مرتضی رزاق کریمی، سید جمال ساداتیان، کیانوش عیاری، علی معلم و امیر اسفندیاری امسال اعضاء هیات معرفی فیلم ایرانی اسکار بودهاند.
«دربارهالی» به كارگردانی اصغر فرهادی كه حضور موفقی در عرصهی داخلی و خارجی داشته است،در آن بازیگرانی چون «گلشیفته فراهانی»، «ترانه علیدوستی»، «شهاب حسینی» و «مریلا زارعی» ایفای نقش داشتهاند و در خلاصه داستان آن آمده است: «سه روز تعطیلی در پیشروست و چند خانواده برای تفریح راهی شمالاند، اما شلوغیهای شمال باعث میشود محل مناسبی برای اسكان پیدا نكنند و...»
اخیرا بعد از «رابرت دنیرو» و مایكل مور؛«امیر كاستاریكا» كارگردان سرشناس اهل صربستان، از اصغر فرهادی برای حضور در جشنوارهی «كاستندورف» كه هر ساله توسط این كارگردان در شهر زادگاهش برگزار میشود، شخصا دعوت كرد.
«امیر كاستاریكا»، برنده دو جایزه نخل طلای كن ودر تماسی مستقیما از «اصغر فرهادی» دعوت كرد تا جدیدترین ساختهاش را برای نمایش به جشنواره فیلم صربستان ببرد.
فرهادی برای آغاز اكران عمومی فیلمش طی هفتههای اخیر به فرانسه سفر كرد. كمپانی ممنتو فیلمز كه اكران عمومی این فیلم را در فرانسه برعهده دارد با تبلیغ وسیع شهری، این فیلم را از 9 سپتامبر ـ 18 شهریور ماه ـ در 50 سینمای فرانسه به نمایش گذاشته است.
«دربارهالی» تاكنون در سیوسومین جشنواره فیلم هنگكنگ، هشتمین جشنواره فیلم ترایبكا آمریكا،هفدهمین جشنواره «سینمای باز» بلژیك، بخش سینمای معاصر سیوپنجمین جشنواره سیاتل آمریكا،هشتمین جشنواره ترانسیلوانیا رومانی، چهلوچهارمین جشنوارهی كارلوویواری چك، پنجاهوهشتمین جشنواره ملبورن استرالیا، پنجمین جشنوارهی تراورس سیتی آمریكا به نمایش درآمده است.
اصغر فرهادی برای «درباره الی» خرس نقرهای بهترین كارگردانی را در برلین گرفت و «رابرت دنیرو» در جشنوارهی «ترابیكا» جایزهی بهترین فیلم بلند را به اصغر فرهادی اهدا كرد و طی ماههای این فیلم به دعوت مایكل مور در جشنواره تراورسیتی به نمایش درآمد و همچنین جایزهی نتپك (شبكهی توسعه سینمای آسیا) جشنوارهی «بریسبان» استرالیا را طی هفتههای گذشته دریافت كرد و همچنین در جشنوارهی فیلم فجر سیمرغ بهترین كارگردانی به اصغر فرهادی برای كارگردانی فیلم «درباره الی» اهدا شد.








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن