تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815442360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كشورهاي اسلامي شركت كننده در اتحاديه بين المجالس تصويب كردند پشتيباني از ايران براي عضويت در شوراي امنيت سازمان ملل متحد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كشورهاي اسلامي شركت كننده در اتحاديه بين المجالس تصويب كردند پشتيباني از ايران براي عضويت در شوراي امنيت سازمان ملل متحد
كشورهاي اسلامي شركت كننده در اتحاديه بين المجالس پشتيباني از ايران براي عضويت در شوراي امنيت سازمان ملل متحد را تصويب كرد.
كشورهاي اسلامي شركت كننده در اتحاديه بين المجالس قبل از آغاز به كار اين اتحاديه با حضور لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي جلسه تشكيل دادند.
در اين جلسه پيشنهاد لاريجاني براي پشتيباني كشورهاي اسلامي از عضويت ايران در شوراي امنيت سازمان ملل متحد مطرح شد.
پس از توضيحات لاريجاني كشورهاي مختلف اسلامي از اين پيشنهاد پشتيباني كردند و نهايتا رئيس جلسه مذكور پشتيباني از ايران براي عضويت در شوراي امنيت سازمان ملل متحد را به عنوان مصوبه جلسه اعلام كرد.
خبر ديگر اينكه پيشنهاد پنج كشور ايران ; بلژيك مكزيك مصر و امارات در باره اينكه مجالس جهان چگونه مي توانند اقداماتي براي كنترل بحران مالي جهان انجام دهند در يكصدو نوزدهمين اجلاس بين المجالس در ژنو مطرح شد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه اين اجلاس در خصوص اين پيشنهاد گفت : در اين پيشنهاد درباره اينكه چگونه بحران مالي كه به دليل سياست هاي غلط اقتصادي آمريكا و چند كشور بزرگ به وجود آمده است را كنترل كنيم راهكار ارايه شده است .
وي با اشاره به بررسي اين پيشنهاد در جلسه صبح ديروز اتحاديه بين المجالس اظهار داشت : قرار شد اين پنج كشور در همكاري با هم محتواي پيشنهادات را جمع بندي كنند و در جلسه بعدي براي تصويب نهايي ارائه دهند.
رئيس مجلس افزود : اين پيشنهاد اولا يك پيام سياسي دارد كه نارضايتي كشورهاي عضو اين اتحاديه از روند تاثيرگذاري بحران اقتصادي كشورهاي بزرگ را نشان مي دهد.
لاريجاني تصريح كرد : اين كشورها بحران هاي اقتصادي شان را به سمت كشورهاي در حال توسعه سرازير مي كنند.
رئيس مجلس درباره دومين پيام پيشنهاد پنج كشور در صورت تصويب نهايي گفت : با تصويب اين پيشنهاد از مجالس كشورهاي جهان خواسته مي شود اقداماتي را براي كنترل اين بحران انجام دهند.
وي ادامه داد : پيشنهاد ايران اينست كه كشورهايي كه از اقتصاد ملي برخوردارند و ثبات اقتصادي دارند با هم روابط محكم تري برقرار كنند.
لاريجاني افزود : اين پيام بسيار مهم است و به كشورهاي دنيا توصيه مي كند از اين بحران پند بگيرند و به جاي وابستگي به اقتصاد كشورهاي بزرگ با كشورهايي كه اقتصاد بومي و باثبات دارند ارتباط و پيوند محكمي برقرار كنند.
ديدار لاريجاني با روساي مجالس اندونزي عمان و مصر
دكتر لاريجاني از مواضع مجلس اندونزي درباره فعاليتهاي هسته اي كشورمان و همكاريهاي بين دو مجلس تشكر كرد و گفت : مجلس اندونزي نماد خوبي براي همكاريهاي پارلماني بين المجالس است .
رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه نشست مجمع اتحاديه بين المجالس در ژنو سوئيس در ديدار با همتاي اندونزيايي خود گفت : رويه كشورهاي غربي ظلمي است كه در آينده به همه جهان تسري بيدا مي كند وما معتقديم مواضع اين كشورها به ضرر امنيت جهاني است .
وي با اشاره به اينكه همكاريهاي دو جانبه اقتصادي كشور روبه رشد است گفت : سفر رئيس مجلس اندونزي به ايران موجب تنظيم قرار دادهاي مختلف شده است .
الو نگ لاك سو نو نيز در اين ديدار گفت : ما از مواضع ايران درباره مسئله هسته اي و نيز مسئله فلسطن حمايت مي كنيم و با شما موضع مشترك داريم .
وي افزود : اندونزي قصد دارد در آينده نزديك نيروگاه هسته اي براي تامين انرژي تاسيس كند.
رئيس مجلس اندونزي همچنين با اشاره به احداث پالايشگاه سيصد هزار بشكه اي باكمك ايران گفت : اين پالايشكاه در آينده نزديك به پايان مي رسد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين با رئيس مجلس عمان نيز ديدار و گفتگو كرد.
لاريجاني در اين ديدارگفت : باتوجه به ريشه روابط ديرينه دو طرف ظرفيت هاي فراواني براي تقويت روابط دو جانبه وجود دارد.
يحيي بن محفوظ المنظري هم بااشاره به وضعيت حساس منطقه تاكيدكرد : ضروري است دراين شرايط همه كشورها رايزني داشته باشند.
وي افزود : در گذشته منطقه شرايط ملتهبي داشته ولي بايد تلاش كنيم در همكاري با هم آغينده اي با صلح و آرامش بسازيم .
رئيس مجلس ايران همچنين ملاقات وگفتگوهاي غيررسمي با برخي روساي مجالس از جمله رئيس مجلس مصر داشت .
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن