تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812948826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوذري چهارشنبه به بحرين سفر مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نوذري چهارشنبه به بحرين سفر مي‌كند
خبرگزاري فارس: وزير نفت كشورمان بنا به دعوت رسمي «عبدالحسين ميرزا» وزير نفت و گاز بحرين چهارشنبه در رأس هيئتي و به منظور بررسي صادرات گاز به بحرين وارد منامه خواهد شد.


به گزارش خبرگزاري فارس، غلامحسين نوذري وزير نفت جهت پيگيري همكاري‌هاي دو كشور به ويژه صادرات گاز ايران به بحرين روز چهارشنبه 24/7/1387 در رأس هيئتي از مسئولين ارشد و كارشناسان عاليرتبه وزارت نفت وارد منامه خواهد شد.
وزير نفت و گاز و رئيس سازمان ملي نفت و گاز بحرين در مصاحبه‌اي با روزنامه‌ها پيش‌بيني كرد كه تا پايان سال جاري توافقنامه خريد گاز از ايران به نتيجه خواهد رسيد و در آغاز سال آينده ميلادي به امضا مي‌رسد.
عبدالحسين ميرزا سفر وزير نفت ايران طي هفته جاري به بحرين را تأكيدي بر اهتمام و جديت طرفين در به پايان رساندن توافقنامه صادرات گاز به بحرين توصيف كرد.
وي افزود: مذاكرات واردات (روزانه) يك ميليارد متر مكعب گاز از ايران در مراحل پاياني قرار دارد و بحرين تلاش مي‌كند توافقنامه‌اي را كه طي آن واردات گاز ايران را به طور مستمر تضمين شود، به امضا برساند.
وزير نفت و گاز بحرين با بيان اينكه دو كشور توافقنامه‌اي را مطابق با منافع ملي دو كشور و تضمين تداوم مستمر صادرات گاز آماده مي‌كنند، گفت: در صورت امضاي توافقنامه در سال آينده ميلادي، وصول گاز ايران به بحرين بين 3 تا 4 سال به طول مي‌انجامد.
وي در پاسخ به سؤالي پيرامون قيمت‌ها، خاطرنشان كرد: تاكنون اشاره‌اي به اين موضوع نشده ولي بحرين سعي مي‌كند به بهترين قيمت‌ها دست يابد به گونه‌اي كه در خدمت به روند توسعه صنعتي و اقتصادي بحرين و استمرار گازرساني به اين كشور باشد.
ميرزا در خصوص روند عمليات واردات گاز از ايران نيز گفت: در اين خصوص چند راه وجود دارد و شايد بارزترين آنها اين باشد كه اولاً بحرين در ايران سرمايه گذاري كند و مسئوليت استخراج و صادرات گاز به بحرين را برعهده گيرد، دوم اينكه بحرين در ايران سرمايه گذاري كند و طرف ايراني آن را استخراج و به بحرين صادر كند و راه سوم اينكه تمامي مراحل استخراج و صادرات گاز به بحرين به صورت سرمايه گذاري مشترك انجام شود.
وي گفت: تمامي اين راه‌ها در حال حاضر مطرح است و اين اقدام بيشترين ضمانت را براي تداوم گاز رساني به بحرين در برخواهد داشت.
عبدالحسين ميرزا در خصوص سفر وزير نفت ايران هم گفت: وزير نفت جمهوري اسلامي ايران روز چهارشنبه 24/7/87 در رأس هيئت بلندپايه‌اي از مقامات و كارشناسان وزارت نفت وارد منامه خواهد شد و با مقامات عاليرتبه و پادشاه ديدار خواهد كرد.
وي اضافه كرد: مذاكرات به خوبي پيش مي‌رود و در پرتو ديدارها در سطوح عالي، روند انجام كار تسريع خواهد شد.
وزير نفت و گاز بحرين خاطرنشان كرد: در اين سفر توافقنامه چارچوب حمايت از همكاري در زمينه واردات گاز از ايران به امضا خواهد رسيد. اين توافقنامه الزام آور نيست و درپي امضاي يادداشت تفاهمي مي‌باشد كه در آغاز سالجاري ميلادي امضا شده و گامي به پيش خواهد بود و ما را به امضاي توافقنامه نهايي در پايان سال جاري، رهنمون مي‌سازد.
بحرين و ايران در تاريخ 17 نوامبر سال گذشته و در حاشيه سفر رسمي محمود احمدي نژاد رئيس جمهور به بحرين MOU را در خصوص گاز امضا كردند.
وزير امور نفت و گاز بحرين در ملاقاتي با همتاي ايراني خود در حاشيه دومين ميزگرد وزراي انرژي كشورهاي غرب و شرق آسيا كه در تاريخ 7 مي سال 2007 در رياض برگزار شده بود، از وي جهت انجام ديدار رسمي از بحرين دعوت به عمل آورده است.
فاصله مستقيم سواحل بحرين با ميادين نفت و گاز جمهوري اسلامي ايران حدود يكصد و پنجاه كيلومتر مي‌باشد.
انتهاي پيام/خ
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن