تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814703037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به شكرانه خدمت در حرم رضوي؛من ذره اي بودم رضا (ع) تو آفتابم كرده اي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: به شكرانه خدمت در حرم رضوي؛من ذره اي بودم رضا (ع) تو آفتابم كرده اي
مشهد - خبرگزاري مهر: در آستانه ايام ميلاد امام رئوف، خادمان بارگاه هشتمين نشانه خدا در زمين به شكرانه خدمت در اين حريم مقدس مراسم شكرگزاري برگزار مي كنند.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، هفته شكرگزاري توفيق خدمت در بارگاه منور حضرت رضا(ع) از 10 تا 17 شوال با برگزاري برنامه هاي ويژه اي در اماكن متبركه رضوي برگزار مي شود.

معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي در اين خصوص به خبرنگار مهر گفت: 17 هزار خادم كه سال گذشته 14 ميليون و 500 هزار نفر ساعت كار در اماكن متبركه رضوي به زائران خدمت رساني كردند، شكرانه اين نعمت را درآستانه دهه كرامت طي مراسمي ويژه به جا مي آورند.

محمود ممتاز تصريح كرد: 15 هزار و 500 خادم افتخاري و حدود يك هزار و 500 پرسنل اين مجموعه در هشت كشيك به زائران خدمت رساني مي كنند.

وي افزود: خدمه طي مراسمي خاص در رواق داراكرامه، حسينيه امام رضا (ع) و طبقه سوم مهمانسراي حضرت مراسم ويژه اي را در شكرگزاري از نعمت خدمت برگزار مي كنند.

ممتاز اظهار داشت: برگزار سلسله همايشهاي معرفت ولايي براي ارتقاي سطح خدمت و افزايش شور و نشاط در ميان خدام، برپايي شب شعر، برگزاري مسابقات فرهنگي، ادبي و پژوهشي از برنامه هاي اين ايام است.

اين هفته كه از روز جمعه با عناوين روزانه "خادم، معرفت ولايي و انتظار فرج" ، " خادم، اخلاص، شور و شعف معنوي"، "خادم، تواضع، سعه صدر و تكريم زائرين"، "خادم، مهارت هاي خدمتي و آداب خدمت در حضور"، " خادم، نظم، امنيت و آرامش "،"خادم، خانواده، اخلاق و سيره رضوي"، " خادم، ايثار، نيكوكاري و مشاركت هاي اجتماعي" و"خادم، شكوفائي و نوآوري در خدمات رساني به زائرين" نامگذاري شده تا آخر هفته جاري ادامه دارد.

خدمتگزاران بارگاه منور امام رضا (ع) طي مراسمي ويژه در دارالكرامه، قبل از آغاز خدمت روزانه و شبانه با حضرتش پيمان مي بندند.

در اين مراسم، مداح با تكرار ابياتي دلنشين دلهاي همه را براي پيمان عاشقانه با امامشان آماده مي كند:

من ذره اي بودم رضا (ع) تو آفتابم كرده اي

مسرور و شادم زان كه تو، خادم خطابم كرده اي

و خدام براي همراهي با وي، زمزمه مي كنند:

كسي قدم به حرم بي مدد نخواهد زد بدون واسطه دم از احد نخواهد زد

گداي كوي رضا شو كه اين امام رئوف به سينه زائرش دست رد نخواهد زد

در پايان اين مراسم پيمان نامه " منشور خدمت" قرائت و در هر بند آن صداي تكبير خادمان در رواق دارلكرامه بلند مي شود.

خدمتگزاران بارگاه امام رضا (ع) هم دل و هم صدا مي خوانند: سپاس بيكران به درگاه ايزد منان كه اين سرزمين را به قدوم مبارك ثامن‌الحجج(ع) منور گردانيد و توفيق خدمتگزاري به زائران آستان ملائك پاسبانش را به عنوان موهبتي بس ارزشمند به ما عنايت فرمود، به شكرانه اين نعمت عظيم با حضرتش پيمان مي‌بنديم كه همواره خود را در محضر خداوند تبارك و تعالي دانسته و با اعتقاد به اينكه امام همام و رئوف حي، حاضر و ناظر بر تمامي افكار، رفتار و گفتارمان هستند. ضمن تلاش در ارتقاي سطح معرفت ولايي با تأسي به سيره آن حضرت نهايت توان خود را در ارائه خدمات هر چه شايسته‌تر به زائران حرمش به كار ‌گيريم.

تمامي تلاش و توان خود را در حفظ و حراست از دستاوردها و ارزش‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي به رهبري ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي كه زمينه‌ساز حكومت جهاني حضرت مهدي عجل الله فرجه الشريف است به كار خواهيم بست.

اجراي دقيق منويات والاي مقام منيع توليت عظمي حضرت آيت ا... واعظ طبسي دامت تأييداته و تلاش در جهت تحقق اهداف سند چشم‌انداز بيست ساله آستان قدس رضوي كه به تأييد معظم له رسيده را به عنوان تكليفي شرعي بر خود فرض دانسته و تمام تلاش خود را در التزام عملي به آنها به كار خواهيم بست.

تلاش در جهت نوآوري در ارائه خدمات‌رساني به زائران، نظم و انضباط كاري، رعايت دقيق ضوابط و مقررات، دقت در انجام انجام وظايف محوله و اجراي دقيق نيات واقفان محترم را همراه با همدلي، هماهنگي و همكاري از اصول كاري دانسته و سخت بدان پاي بند مي‌باشيم.

رعايت ادب، تواضع، حسن خلق، خوشروئي، سعه صدر، متانت و آراستگي ظاهري را از ويژگي‌هاي خدمت دانسته و بدان اهتمام مي‌ورزيم.

خدمتگزاري خالصانه زائران كه بندگان خاص خداوند و ميهمانان ويژه اين بارگاه منور مي‌باشند را به عنوان يك عبادت ارزشمند و وسيله تقرب الي ا... تلقي نموده و تمامي زحمات و تلاش‌هايمان را به پيشگاه ولي نعمتمان حضرت امام علي بن موسي الرضا(ع) تقديم و جز رضايت و تأييد آن حضرت آرزويي نداريم.

در تمامي لحظات، بر اجراي اصل امر به معروف و نهي از منكر به عنوان فريضه‌اي شرعي جديت داشته، در جهت تقويت ارزش‌هاي معنوي به ويژه لزوم رعايت حجاب اسلامي و رفتار خداپسندانه تلاش وافر مي‌نمائيم و از هرگونه رفتاري كه به دور از اخلاق كريمه رضوي و شئونات بارگاه منور اين امام همام باشد با دقت و وفق ضوابط ابلاغي جلوگيري خواهيم كرد.
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 298]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن