تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815202490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فضانورد انديور كيفش را درفضا گم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: فضانورد انديور كيفش را درفضا گم كرد

يكي از فضانوردان شاتل انديور در هنگام راهپيمايی فضايی وتعمير ايستگاه بين المللی فضايی كيف تجهيزات خود را در فضا گم كرد.

فضانوردان شاتل اندیور روز سه شنبه برای انجام نخستین راهپیمایی فضایی خود از ایستگاه بینالمللی فضایی خارج شدند و در حین انجام این راهپیمایی، كیف تجهیزات یكی از فضانوردان در فضا رها شده و گم شده است.

«هایدی استفانیشین پایپر» فضانورد شاتل اندیور روز گذشته در حالی كه تازه شروع به كار بر روی صفحات خورشیدی این ایستگاه كرده بود، كیف خود را در فضا از دست داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ناسا در مأموریت شاتل اندیور چهار راهپیمایی فضایی را پیشبینی كرده بود كه با گم شدن این كیف، امكان دارد در این مأموریت تغییراتی ایجاد شود.

ناسا اعلام كرد: «استفانیشین پایپر» به همراه «استو باون» با دو كیف تجهیزات در ساعت 20:33 دقیقه به وقت گرینویچ از ایستگاه فضایی خارج شدند و بعد از راهپیمایی 6 ساعته در ساعت 1:01 بامداد به وقت گرینویچ تنها با یك كیف، به داخل ایستگاه برگشتند.

با توجه به اینكه یكی از كیف ها در ابتدای این راهپیمایی فضایی گم شد، اما مأموریت همانطور كه پیشبینی شده بود با موفقیت انجام شد و صفحات خورشیدی به طور كامل تعمیر شد.

ناسا این كیف گم شده را در فضا دنبال میكند تا بتواند آن را پیدا كند زیرا این كیف در نزدیكی ایستگاه فضایی و شاتل گم شده و میتواند برای فضاپیماها خطرناك باشد و با آنها برخورد كند.

شاتل اندیور طبق برنامهریزی انجام شده در ساعت 19:55 دقیقه جمعه 14 نوامبر به وقت شرق آمریكا (00:55 شنبه به وقت گرینویچ) از مركز فضایی كیپ كاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شد و سفر خود به ایستگاه بینالمللی فضایی را آغاز كرد و بعد از طی مسافتی معادل 360 كیلومتر (223 مایل) روز دوشنبه به ایستگاه بینالمللی فضایی رسید.

بر اساس برنامهریزی ناسا قرار است؛ فضانوردان در طی این مأموریت ظرفیت ایستگاه فضایی را از سه فضانورد به 6 خدمه افزایش دهند و همچنین در این مأموریت سیستم جدید گردش آب كه ارزش آن در حدود 250 میلیون دلار است بر روی این ایستگاه نصب خواهد شد و همچنین جای خواب جدید فضانوردان نیز در این مأموریت بر روی ایستگاه فضایی نصب میشود.

یكی دیگر از فعالیتهای مهمی كه در این مأموریت انجام میشود، تعویض توالت ایستگاه فضایی است زیرا این توالت مدتی قبل خراب شده بود و خدمه این ایستگاه را با مشكلات زیادی مواجه كرد.

ایستگاه بینالمللی فضایی پروژه بینالمللی است كه در ساخت آن كشورهای آمریكا، ژاپن، روسیه، كانادا و 11 كشور اروپایی سهیم هستند.


منبع:جام جم آنلاين






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن