تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815645158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قاليباف: چالش هاي مديريتي دليل بروز مشكلات در حوزه ساخت و ساز است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: قاليباف: چالش هاي مديريتي دليل بروز مشكلات در حوزه ساخت و ساز است


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: شهردار تهران با بيان اينكه مشكل جدي در كشور ما در حوزه ساخت و ساز است ، گفت: تنها چيزي كه باعث اين معضل شده چالش هاي مديريتي است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، دكتر محمد باقر قاليباف صبح امروز در همايش "نقش صنعت بيمه و نظام كنترل و تضمين در ارتقاي كيفيت ساخت و ساز" كه در هتل المپيك تهران برگزار شد ، اعلام داشت: البته نمي خواهم بگويم ما در زمينه دانش فني با كشورهاي پيشرفته رقابت مي كنيم اما ظرفيت در كشور ما آنقدر بالاست كه بتوانيم ساخت و سازي درست و منطبق بر استانداردها داشته باشيم.
وي ادامه داد: ما ياد نگرفته ايم كه خيلي از اقدامات در كشور يك فرآيند هستند و كمتر كاري در كشور به صورت بخشي قابل اداره است و همچنين فراموش كرده ايم كه بايد نگاه سيستمي به موضوعات داشته باشيم .

**نخبگان و مديران درخصوص مشكلات جامعه مسئول هستند
قاليباف افزود: اگر در كارها به اين موضوعات توجه نكنيم هر چقدر كار كنيم هيچ گاه به نتيجه نمي رسيم و اين نكته به توده ها و قشر هاي پايين جامعه بر نمي گردد . يقين داشته باشيد كه هر اشكالي در هر بخشي وجود داشته باشد نخبگان ، مسئولان و مديران جامعه در خصوص آن مسئوليت دارند.
به گفته وي اگر در خيلي از موضوعات فرهنگ جامعه به ما اجازه برخي كارها را نمي دهد مقصر توده هاي مردم نيستند بلكه مقصرنخبگان ، تاثيرگذاران و مديران هستند و فرقي هم نمي كند كه مشكل در حوزه مسائل فني و مهندسي ، فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي و يا سياسي باشد.
شهردار تهران در ادامه به زمان انجام وظيفه خود در نيروي انتظامي اشاره كرد و گفت: در آن زمان يكي از معضلات بحث فرهنگ ترافيك و مسائل ترافيكي بود كه نتيجه آن تلفات و كشته ها در تصادفات بود به طوري كه در سال قريب به 27 هزار نفر كشته و حدود 150 هزار تن مجروح مي شدند و اين رقم از تلفات جنگ هم بيشتر بود . در اين خصوص 14 دستگاه مسئوليت داشتند ولي در هنگام ارائه آمار همه دستگاه ها اعلام مي كردند كه كارشان را به درستي انجام داده اند اما به اين موضوع توجه نمي كردند كه ديگر گزارش دادن و اقدام كردن فردي و سازماني ولو اينكه خوب باشد جواب نمي دهد . از اين رو ما نيازمند تركيبي از كار هستيم.
وي افزود: در بحث ساختمان هم اينگونه است . انسان گاهي احساس مي كند نگاه سيستمي ، خرد جمعي ، رويكرد علمي و فرهنگ جهاد اصلا در عرصه مديريت كشور وجود ندارد . در صورتي كه اين ها كاملا با مباني انقلاب ، نظام و اسلام آميخته شده است ولي ما به غلط در جامعه از آن فاصله گرفتيم .

**مهم ترين چالش كشور ما شكاف بين تدبير و تغيير است
قاليباف با بيان اينكه مهمترين چالش كشور ما شكاف بين تدبير و تغيير است ، گفت: تغييرات و تحولات چه بخواهيم و چه نخواهيم به سرعت پيش مي رود و ما مديران يا برايش تدبير نمي كنيم و يا آنقدر با تاخير تدبير مي كنيم كه آثاري از اين تغيير و تحول وجود ندارد.
وي ادامه داد: موضوع مهاجرت و شهرنشيني و قطب هاي جمعيتي تغيير بزرگي است كه در حال اتفاق است اما در 2 ، 3 دهه اخير تدبيري برايش نكرده ايم . اين نكته است كه خيلي از سرمايه هاي اجتماعي ما را هم از بين مي برد.
شهردار تهران با بيان اينكه مهمترين سرمايه اجتماعي اعتماد است ، تصريح كرد : براي اداره جامعه مهمترين نكته اعتماد بين مردم و مسئولان و بخش هاي مختلف است.
وي ادامه داد: ما بايد از نگاه بخشي و سازماني خود كه به اعتقاد من بت پرستي قرن بيست و يكمي است بيرون بياييم و تا زماني كه اين كار را نكنيم و همچنين به وظيفه ديني ، اخلاقي و انقلابي خود نگاه نكنيم و به خرد جمعي توجهي نكنيم هيچ مشكلي حل نمي شود.
وي از كار شكلي به عنوان يك مشكل ديگر ياد كرد و گفت: كار شكلي به ماهيت كار و همچنين روح قانون و ضابطه ، كاري ندارد كه اينگونه كاركردن جواب نمي دهد . البته نمي خواهم بگويم نبايد ظواهر و شكل كار را درست كنيم اما شكل كار پوسته كار است در حالي كه مغز و اساس كار ماهيت كار است.
شهردار پايتخت در ادامه خاطرنشان كرد: بايد در مجموعه شهرداري لباس هاي منيت را از تن خارج كنيم و كنار هم بنشينيم و با منطق به كارها نگاه كنيم ، تشويش اذهان عمومي نكنيم ، همديگر را محكوم نكنيم و خدا و خلق او را در كشور مورد توجه قرار دهيم.

**در بحث ساخت و ساز قوانين مناسب است ولي در اجرا مشكل داريم
وي همچنين در حاشيه برگزاري همايش " نقش صنعت بيمه و نظام كنترل و تضمين در ارتقاي كيفيت ساخت و ساز" در جمع خبرنگاران ، گفت: در كشور ما بحث ساخت و ساز از استانداردهاي لازم برخوردار نبوده و اين بدان معنا نيست كه ما قوانين مناسب نداريم بلكه قوانين وجود دارد ولي ما در اجرا مشكل داريم.
قاليباف همچنين در خصوص موضوع زلزله ، گفت: بحث مربوط به زلزله مخصوصا بعد از زلزله بم به صورت جدي مورد توجه قرار گرفته و اقدامات مناسبي هم در اين زمينه صورت گرفته است . سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران هم اقدامات خوبي در خصوص پيشگيري قبل از حادثه ، زمان وقوع حادثه و بعد از حادثه انجام داده است.
وي با بيان اينكه اگر در حادثه اي موضوعات حاشيه اي براي رسانه ها مهم باشد آن حادثه را بزرگ جلوه مي دهند ، گفت: خواهش من از رسانه ها اين است كه در موضوعات مختلف از بخش جنجالي آن بكاهند و ماهيت و اساس كار را پيش ببرند.

**با ورود سالانه 400 هزار خودرو به شهر مشكل ترافيك حل نمي شود
در ادامه خبرنگاري در خصوص معضل ترافيك پايتخت سوالي پرسيد كه شهردار تهران در پاسخ گفت: مقوله ترافيك تهران مانند مقوله مسكن يك كار جمعي است كه اگر در خصوص آن جمعي تصميم گرفته نشود و مسئول واحدي پيدا نكند مشكلات ادامه خواهد داشت.
وي افزود: وقتي در سال 400 هزار دستگاه خودرو به شهر اضافه مي شود اگر اين روند ادامه يابد مشكل حل نخواهد شد.
قاليباف ادامه داد: روزي فكر مي كردند سهميه بندي بنزين مشكل را حل مي كند اما من اعلام كردم كه مشكل ترافيك را حل نمي كند . روي هم رفته براي حل مشكل ترافيك تهران همه تلاش مي كنند اما هيچ تلاش منطقي ، اصولي و آينده نگر صورت نمي گيرد و اگر به همين روش ادامه دهند كه بخشي نگري كنند و توپ را به زمين همديگر بيندازند اين مشكل حل نمي شود.
وي در ادامه با بيان اينكه معضل ترافيك تهران قابل حل است ، گفت: اين موضوع نيازمند تصميم گيري و اراده قوي است ./187/110
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن