تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815386925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبالشريفي: مستقل عمل مي‌كنيمسياوش اكبر پور تا پايان فصل محروم خواهد شدبازيكنان استقلال و پرسپوليس توجيه شده بودند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: نشست خبري رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبالشريفي: مستقل عمل مي‌كنيمسياوش اكبر پور تا پايان فصل محروم خواهد شدبازيكنان استقلال و پرسپوليس توجيه شده بودند


تهران- خبرگزاري كار ايران
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال دخالت مسئولان رده بالاي اين فدراسيون در صدور آراي متخلفين را رد كرد و گفت: تا به حال هيچيك از مسئولان فدراسيون فوتبال دخالتي در صدور آراي اين كميته نداشته اند و ما كاملا مستقل عمل مي كنيم.

به گزارش ايلنا، مجتبي شريفي درنشست خبري ظهر امروز خود با بيان اين مطلب درجمع خبرنگاران افزود: دوستان ما در مطبوعات و رسانه هاي ورزشي مسائلي را عنوان كرده و مي نويسند كه متاسفانه براي بيان آنها توجه لازم را به خرج نمي دهند. انتظار ما از اين دوستان اين است كه قبل از نگارش هر مطلب به دقت مواضع مورد نظر خود را بررسي كنند و با اطمينان از صحت آن اقدام به نگارش مطلب كنند.
وي با تاكيد بر اينكه كميته انضباطي فدراسيون فوتبال بر اساس ماده 32 بند " ي " اختيار تغيير محل ميزباني مسابقات تيم ها را دارد در پاسخ به مسئولان باشگاه ملوان كه مدعي شده بودند كميته انضباطي نمي تواند محل ميزباني بازيهاي اين تيم را از انزلي به شهر و يا استان ديگر منتقل كند، گفت: متاسفانه دوستان ما در مطبوعات از زبان مسئولان ملوان مدعي شدند كه كميته انضباطي نمي تواند محل بازيهاي اين تيم را تغيير دهد در حالي كه مواد قانوني اين حق را براي ما قائل شده كه بر اساس قوانين اقدام كنيم.
شريفي با بيان اينكه هيچ ارتباطي بين دو كميته انضباطي و استيناف و كميته فدراسيون فوتبال وجود ندارد، افزود: در صورتي كه آراي كميته انضباطي از سوي كميته استيناف تغيير كند من به هيچ عنوان ناراحت نمي شوم. ما راي را بر اساس قانون صادر مي كنيم و كميته استيناف اين حق را دارد كه نسبت به تغيير آن اقدام كند.
وي ضمن اشاره به اينكه در حال حاضر 9 بازيكن و مربي حاضر در ليگ برتر مشمول محروميت هستند، اين ميزان محروميت را در ليگ برتر بي سابقه خواند و افزود: ما با ارشاد محرومين پس از پس از پايان مدت محرومتشان در صدد آن هستيم كه با فكر آنها را تغيير دهيم اگر ديدگاه آنها تغيير كرد كه ما به خواسته خود رسيده ايم درغير اين صورت اگر مجددا از آن بازيكن متخلف خطايي سر بزند بر اساس قوانين با او برخورد خواهيم كرد.
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال در ادامه افزود: بازيكني چون سياوش اكبرپور به ما تعهد داده اند كه اگر از اين به بعد تخلفي را مرتكب شوند بر اساس آن تا پايان فصل از همكاري تيمش محروم خواهد شد.
شريفي با تاكيد براينكه كميته انضباطي فدراسيون فوتبال اهل جنجال نيست و با اقداماتي پيشگيرانه درصدد كاهش تخلفات است با تشريح آراي كميته انضباطي درخصوص برخي از بازيكنان ليگ برتري گفت: علي نظر محمدي دروازه بان تيم فوتبال پگاه از سوي كميته انضباطي با محروميت روبرو شد برخي به ما خرده گرفتند كه چرا اين بازيكن را به خاطر شكر گذاري خدا محروم كرديد. من در پاسخ بايد بگويم اين بازيكن به خاطر شكر گذاري محروم نشده است بلكه به خاطر تخلفي كه در جريان بازي پرسپوليس پگاه گيلان مرتكب شده با محروميت از سوي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال روبه رو شده است. او در جريان اين مسابقات با حركت دست به بازيكنان و هواداران تيم پرسپوليس توهين كرده كه سه دوربين فيلم حركت او را ضبط كرده اند.
وي با تاكيد بر اينكه آرش برهاني به خاطرنشيندن سوت داور محروم نشده است، افزود: پيش از بازي پرسپوليس و استقلال به بازيكنان دو تيم تاكيد كرديم حركت تحريك آميز كه جو ورزشگاه را آشفته مي كند انجام ندهند. متاسفانه اين بازيكن در يك صحنه براي تصاحب توپ با دروازه بان پرسپوليس برخوردي داشت كه از ديد ما تحريك تماشاگران محسوب مي شد و به همين خاطر او را به كميته انضباطي احضار كرديم.
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال افزود: در مورد احضار نيكبخت به كميته انضباطي برخي تصميم ما را نقد كردند كه برخورد با بازيكني كه به مربي اش توهين كرده با باشگاه مربوطه اش براساس بند " و" ماده 35 يكي از وظايف كميته انضباطي برخورد با بازيكني است كه بي احترامي به بازيكن، مربي و سرپرست خود و تيم مقابل كرده است ما با احضار نيكبخت به كميته انضباطي قصد دفاع از باشگاه پرسپوليس را نداشتيم بلكه مي خواستيم با بازيكني كه نقض قوانين كرده و به مربي اش بي احترامي كرده برخورد كنيم.
شريفي درخصوص دلايل محروميت بيژن كوشكي گفت: اين بازيكن به خاطر صدمه زدن به يك خبرنگار به كميته انضباطي احضار شده بر اساس ماده 84 آيين نامه انضباطي اگريك بازيكن پيش و قبل ازمسابقه تخلفي را انجام دهد مشمول جرايمي مي شود كه در جريان مسابقه انجام داده است.
وي پيرامون محروميت مهدي هاشمي نسب و خداداد عزيزي، بازيكن و سرمربي تيم فوتبال پيام مشهد نيز گفت: مي گويند هاشمي نسب را داور اخراج كرده و كميته انضباطي حق ندارد اين بازيكن را احضار كند. در ماده 34 آيين نامه انضباطي تبصره اي دارد كه اگر فردي در جريان يك مسابقه از داور كارت زرد و قرمز دريافت كرد كميته انضباطي مي تواند آن بازيكن را احضار كند، براساس همين ماده قانوني هاشمي نسب و عزيزي به كميته انضباطي فراخوانده شدند علاوه بر اين ماده 35 آيين نامه انضباطي ذكر شده اگر فردي مستحق تنبيه باشد اين كميته مي تواند از تذكر تا محروميت دو ساله براي او در نظر بگيرد.
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال با بيان اينكه وحيد عسگري بازيكن تيم فوتبال ابومسلم علاوه بر جريمه ازسوي داور با محروميت از سوي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال روبرو شده است تاكيد كرد: غيبت اين بازيكن در بازي مقابل پرسپوليس به علت محروميتي بوده كه از سوي كميته انضباطي براي اين بازيكن در نظرگرفته شده است.
شريفي ضمن تاكيد بر اينكه مقياس هاي كميته انضباطي قانوني است افزود: ما دركميته انضباطي 5 عضو هستيم كه راي نهايي با امضاي سه نفر از ما قانوني مي شود اين نشان مي دهد كه من به تنهايي در صدور آرا تصميم گيرنده نيستيم.
وي همچنين در خصوص تضمين آيين نامه جديد انضباطي گفت: 85 درصد از مفاد آيين نامه جديد با آيين نامه قديمي يكي است و فقط درشكل آيين نامه و نوع جرايم و تغييراتي اعمال شده است.
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال درمورد عفو و تعليق نيزگفت: كميته انضباطي مي تواند نيز آراي تعليقي نيز براي بازيكنان درنظربگيرد تعليق بدين معناست كه اگر بازيكن تخلفي انجام دهد بايد محتاط باشد تا در صورت تكرار تخلف موارد جرايم تعليقي نيز برايش اعمال خواهد شد اما در مورد عفو خطاي بازيكن در ناديده گرفته مي شود و او مشمول بخشودگي مي شود.
شريفي در خصوص تخلف وحيد امرايي بازيكن تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت: وحيد امرايي كه از اين به بعد با نام كيوان در مسابقات فوتبال حضور خواهد داشت بازيكن خوبي است كه پيش از محروميت براي تيم ملي در رده هاي مختلف بازي كرده حتي قرار بود او به اردوي تيم ملي بزرگسالان نيز دعوت شود اما ما از آقاي دايي خواستيم كه اين بازيكن را به اردوي تيم ملي دعوت نكند پس از آن كه تخلف امرايي دراستفاده از شناسنامه ديگر براي ما محرز شد فورا اين بازيكن را با محروميت روبرو كرديم. در اين شرايط برخي به ما خرده مي گيرند چرا نتايج بازيهاي ذوب آهن را تغيير نداديم. بر اساس ماده 63 آيين نامه انضباطي احراز هويت يك بازيكن با سرپرست است. اگر آن بازيكن تخلفي صورت دهد اين ماده اختياري به كميته انضباطي اين اختيار را مي دهد كه براي بازيكن و باشگاه متخلف جرايمي همچون محروميت، جريمه و تغييرنتيجه بازيها و يا همه موارد را در نظر بگيرد ما الزامي نداريم كه براي محروميت امرايي همه موارد را با هم اجرا كنيم. چرا كه اين بازيكن در جريان بازيهاي تيمش نقشي تعيين كننده نداشته و فيفا به ما اين اجازه را مي دهد كه از تغيير نتايج بازيهاي ذوب آهن خوداري كنيم.
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال مدعي شد تا به امروز كفاشيان، تاج و نبي هيچ دخالتي در صدور آراي كميته انضباطي نداشته اند.
شريفي خاطرنشان كرد: من تا به امروز آقاي نبي را سه بار و آقاي كفاشيان را دو بار ديدم. مسئولان فدراسيون فوتبال دركار ما هيچ دخالتي ندارند چرا كه شرح وظايف كميته انضباطي كاملا مشخص است.
وي افزود: از انتقاد نمي ترسم چرا كه به كار خود ايمان دارم. ما براي خودمان كار نمي كنيم و به گونه اي كار مي كنيم كه حقي پايمال نشود. اگر در اين راه سهل انگاري از ما مي بييند گوشزد كنيد.
شريفي با اذعان به اينكه كميته انضباطي فدراسيون فوتبال منتظر خطا از سوي بازيكنان متخلف است گفت: اگر بازيكني كاري خلاف قانون انجام دهد ابتدا با او تماس مي گيريم كه موارد تخلف خود را تكرار نكند. اگر به اين خواسته ما توجه نكرد بر اساس قانون با او برخورد خواهيم كرد.
وي با تاكيد بر اينكه بازيهاي خانگي تيم ملوان به شهر رشت منتقل نشده است ، تاكيد كرد: كميته انضباطي با توجه به مشكلاتي كه در ميزباني بازي هاي تيم فوتبال ملوان انزلي به وجود آمده است تصميم گرفته محل ميزباني اين تيم را از شهر انزلي به يكي از شهرها و استانهاي همجوار با توافق به ساختار امنيتي آن شهر يا استان منتقل كنند.
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال افزود: با اين كار ما مردم انزلي را محروم نكرديم متاسفانه فضاي بدي در ورزشگاه انزلي حاكم است. ما با محروم كردن تيم ملوان از برگزاري بازي در اين ورزشگاه قصد داريم فضاي بد حاكم بر ورزشگاه اصلي شهر انزلي را تغيير دهيم .
شريفي در ادامه از تشكيل دادگاه حكميت ورزشي در ايران با نام " IRCAS " خبر داد و گفت: اين نهاد زير نظر رياست جمهوري فعاليت خواهد كرد و قرار است پرونده هاي انضباطي تيم هاي ورزشي در قاره آسيا را كه در نوع آن اختلاف نظر وجود دارد بررسي كند.
وي همچنين از تيم هاي ورزشي كشورمان خواست تا موارد انضباطي خود را به كميته انضباطي ارجاع دهن د و از مراجعه مستقيم به دادگاه (CAS) خوددداري كنند.
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال در ادامه خاطرنشان كرد: كميته انضباطي در نظر داشت علي كريمي بازيكن تيم فوتبال پرسپوليس را تشويق كند اما به دنبال برخورد اين بازيكن با گزارشگر سيما در پايان بازي مقابل ابومسلم از تشويق وي خودداري كرديم.
وي در خصوص پرونده محروميت 4 ساله رضا چلنگر كه ازسوي شوراي ضد دوپينگ فدراسيون فوتبال اعمال شده است گفت: در آيين نامه قبلي بررسي پرونده موارد مربوط به دوپينگ در صلاحيت كميته انضباطي قرار نگرفته است به همين خاطر ما نمي توانيم در خصوص محروميت چلنگر تصميم گيري كنيم. آراي شوراي دوپينگ تنها در كميته استيناف قابل اعتراض است. ما در اين كميته تنها يك عضو داريم كه به همان اندازه حق ورود و اظهار نظرخواهيم داشت. در آيين نامه جديد كميته انضباطي اختيارات بيشتري براي صدور راي مردم دوپينگ خواهد داشت و ما مي توانيم درخصوص پرونده رضا چلنگر تصميم گيري كنيم.
پايان پيام

كد خبر: 450914
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن