تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806877481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شريفي:هرگز در پي شهرت نيستم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شريفي:هرگز در پي شهرت نيستم
ظهر امروز رييس كميته‌ي انضباطي فدراسيون فوتبال با حضور در نشست خبري به پرسش‌ها و ابهاماتي كه در چند روز اخير در رسانه‌ها پيرامون راي‌ها و تصميم‌هاي گرفته شده از سوي اين كميته انجام شده بود، پاسخ گفت.

به گزارش ايسنا، مجتبي شريفي در اين نشست كه با حضور نمايندگان رسانه‌ها انجام شد، در ابتدا پيرامون آنچه در روزهاي اخير در رابطه با راي‌ها و تصميمات صادره از سوي كميته‌ي انضباطي منتشر شده بود، صحبت كرد و نسبت به مطالب نوشته شده در اين روزنامه‌ها انتقاد كرد. او سپس در ادامه به پرسش نمايندگان رسانه‌ها پاسخ گفت.

شريفي در ابتداي سخنان خود با انتقاد از برخي رسانه‌ها كه نوشته بودند كميته‌ي انضباطي با بي‌اطلاعي از قانون سعي در صدور راي و دخالت در كار بقيه‌ي كميته‌ها دارد، گفت: بعضي از دوستان ما در رسانه‌ها مطالبي را مي‌نويسند كه به نظر مي‌رسد درمورد آنها اطلاعات چنداني ندارند. حداقل انتظار ما از اين دوستان مطبوعاتي آن است كه پيش از آنكه درمورد مطلبي اظهارنظر كنند، درمورد آن كسب اطلاع كنند و سپس به درج مطلب در روزنامه و رسانه‌ي خود بپردازند. از آنها انتظار مي‌رود پيش از نوشتن مطلب آن را آناليز كرده و از درستي و نادرستي آن اطلاع حاصل كنند.

شريفي با اشاره به انتقاد رسانه‌ها از تصميم كميته‌ي انضباطي پيرامون برگزاري بازي در شهر يا استاني ديگر و اينكه اين تصميم در حوزه‌ي اختيارات كميته‌ي انضباطي است، گفت: برخي‌ها اظهار مي‌كنند تصميم‌گيري درباره‌ي انجام بازي در شهر يا استان مجاور به كميته‌ي انضباطي مربوط نمي‌شود و اين سازمان ليگ است كه بايد در اين باره تصميم‌گيري كند. در اين مورد مجبور شدم در يك برنامه‌ي تلويزيوني با آوردن آيين‌نامه‌ي انضباطي آن را به طور دقيق توضيح و تشريح كنم.

وي با اشاره به ماده‌ي "ي" از بند 32 آيين‌نامه‌ي انضباطي مندرج در صفحه‌ي 14 آيين‌نامه‌ي انضباطي گفت: تصميم‌گيري درباره‌ي برگزاري بازي در شهر يا استان مجاور به عهده‌ي كميته‌ي انضباطي فدراسيون فوتبال است و در ماده‌ي 32 آمده است، الزام به برگزاري بازي در شهر يا استان مجاور به عهده‌ي كميته‌ي انضباطي فوتبال است.

اين چنين تصميمي در گذشته نيز سابقه داشته است. در يكي از روزنامه‌ها نوشته شده بود كه كميته‌ي انضباطي با بي‌اطلاعي از آيين‌نامه‌ي انضباطي فدراسيون فوتبال دست به تصميم‌گيري در اين رابطه زده است. من با نويسنده‌ي اين مطلب تماس گرفتم و بند مربوط به آيين‌نامه را به او نشان دادم. دست آخر هم متوجه نشدم كه من از كدام ماده در آيين‌نامه‌ي انضباطي بي‌اطلاع هستم.

شريفي افزود: اميدواريم پيش از آنكه درباره‌ي مطلبي چيزي نوشته و به انتقاد از كميته‌ي انضباطي بپردازيد، درمورد آن مطلب و موضوع با كميته‌ي انضباطي صحبت كرده و از آن به طور كافي آگاهي پيدا كنيد. آنچه كه براساس آن تصميم‌گيري مي‌شود، مستندات قانوني است. كميته‌ي انضباطي به خودي خود و بنا به آنچه كه خودش صلاح مي‌داند، تصميم‌گيري نمي‌كند و تنها به آنچه كه در قانون و آيين‌نامه‌ي انضباطي آمده است، استناد مي‌كند.

وي ادامه داد: اصولا در راي‌هاي خودمان به بند و مستند قانوني كه به آن استناد كرده‌ايم، اشاره مي‌كنيم. راي صادره هم در شوراي استيناف قابل طرح و فرجام‌خواهي است و مي‌توان به اين راي در شوراي استيناف اعتراض و فرجام‌خواهي كرد.

شريفي ادامه داد: من حتي حاضر هستم درباره‌ي راي صادره از طرف فرد معترض با شوراي استيناف صحبت كنم تا مبادا حقي از كسي ضايع شود. اصولا هيچ‌گونه رابطه‌اي ميان كميته‌ي انضباطي و شوراي استيناف وجود ندارد. در صورت نقض، راي صادره در كميته‌ي استيناف را حتي پيگيري هم نمي‌كنم. بعضي‌ها از من مي‌پرسند كه از نقض راي كميته‌ي انضباطي ناراحت مي‌شوم يا نه كه بايد بگويم خير اين چنين نيست و ناراحت نمي‌شوم.

شريفي گفت: اصولا چرا بايد ناراحت شوم. اين حقي است كه فيفا به كميته‌ي انضباطي و شوراي استيناف داده است. از خدا هم مي‌خواهم كه اگر در تصميم‌گيري و صدور راي از طرف ما خطايي صورت گرفته است، در شوراي استيناف بررسي و خطاي ما به گونه‌اي جبران و اصلاح شود. اميدوارم شوراي استيناف راي دلخواه شما را صادر كند.

يكي ديگر از مواردي كه در روزهاي اخير در روزنامه‌ها زياد به آن پرداخته شده و درمورد آن مطلب نوشته شده است، پيرامون واژه‌ي ارشاد است. آنها مي‌گويند شما با ارشاد چه كار داريد. شما بايد تنها راي صادر كنيد و متخلفان را جريمه و محروم كنيد. جريمه و محروم كردن هم به جاي خود. ما اين كار را مي‌كنيم اما، در كنار اين وظيفه‌ي خود به چيزهاي ديگري هم توجه داريم و موارد ديگري را هم مدنظرمان داريم.

به گزارش ايسنا، رييس كميته‌ي انضباطي ادامه داد: به عنوان مثال همين حالا 9 بازيكن از سوي ما محروم شده‌اند و معلوم هم نيست تا كي محروم بمانند. اما، چون ما اين محروميت‌ها را رسانه‌اي نمي‌كنيم، اين حرف‌ها درباره‌ي ما در كميته‌ي انضباطي گفته و نوشته مي‌شود. فكر نمي‌كنم هيچ گاه در تاريخ برگزاري رقابت‌هاي ليگ برتر ما اين تعداد بازيكن محروم داشته‌ايم.

وي افزود: چون ما راي‌هاي صادره را رسانه‌اي نمي‌كنيم اين حرف‌ها زده مي‌شود. ما سعي داريم بازيكن در كنار محروميت خود به علت آن هم بينديشد و ديگر آن را تكرار نكند. ما سعي داريم به بازيكن بفهمانيم كه در صورتي كه محروميتش را طي كرد ولي دوباره مرتكب خطا شد، براساس تعهدي كه داده است، حتي با احتمال از دست دادن تمامي فصل هم روبه‌روست. پيش از اين، اين مطلب را درباره‌ي سياوش اكبرپور هم گفته بودم.

به او گفته بودم كه تو تعهد فصل را پر كرده‌اي. به او گفته بودم كه اگر اشتباه كند، فصل را از دست خواهد داد. درمورد بقيه‌ي بازيكنان هم اوضاع همين گونه است. نمي‌دانم ما چرا دوست داريم در همان ابتدا براي بازيكن خطاكار محروميت سنگين را در نظر بگيريم و او را محروم كنيم. ما اهل جنجال نيستيم و دوست داريم كارهاي پيشگيرانه را نيز انجام دهيم.

شريفي در ادامه به پنج راي صادره از سوي كميته‌ي انضباطي فدراسيون فوتبال اشاره كرد و با ياد كردن مورد به مورد آنها درباره‌ي هر يك توضيح داد.

شريفي با اشاره به نوشته‌ي روزنامه‌ها درباره‌ي "نظرمحمدي" گفت: همه مي‌گويند شكر خداوند محروميت ندارد. من كه او را به خاطر اين كار محروم نكردم. چه كسي بازيكن را به خاطر بلند كردن دست‌هايش به آسمان محروم مي‌كند؟!

نظرمحمدي براساس تصاوير گرفته شده از سوي سه دوربين تلويزيوني محروم شده است. او از پشت سر به هواداران پرسپوليس اهانت كرد و براساس آن از سوي كميته‌ي انضباطي محروم شد. اشاره‌ او نسبت به هواداران پرسپوليس توهين‌آميز بود. اين اشاره‌ي توهين‌آميز مصداق تحريك تماشاگران است و تحريك از نظر آيين نامه‌ي انضباطي يكي از تخلفات روشن است و تا شش جلسه محروميت به آن تعلق مي‌گيرد.

بنابراين ما درمورد راي صادره درمورد او اشتباه نكرده‌ايم و فيلم رفتار او نيز وجود دارد. او به كميته‌ي انضباطي خواهد آمد و فيلم‌هاي موجود را هم تماشا خواهد كرد. حتي در اين مورد با آقاي شاد هم صحبت كرده‌ام. او نيز به من گفت كه اين فيلم را ديده است.

رييس كميته‌ي انضباطي فدراسيون فوتبال درمورد آرش برهاني هم گفت: برخي مي‌گويند ما برهاني را به خاطر نشنيدن سوت داور محروم كرده‌ايم. بلكه ما او را به خاطر اين كار به كميته فرا نخوانده‌ايم. برهاني پس از آنكه دروازه‌بان تيم حريف سعي در گرفتن توپ داشت، توپ را به او نداد و چون بازي داربي حساس بود، اين حركت تحريك آميز به نظر مي‌رسد.

چرا كه هواداران آماده‌ي كوچكترين حركت تحريك آميز بودند، پيش از بازي هم به بازيكنان سپرده بوديم كه حركات تحريك آنها هواداران را برآشفته خواهد كرد و جو داربي را به هم مي‌زند. بنابراين او را به خاطر حركت تحريك آميزش به كميته‌ي انضباطي فراخوانديم نه به خاطر نشنيدن سوت داور.

شريفي درباره‌ي احضار عليرضا نيكبخت واحدي به كميته‌ي انضباطي هم گفت: در روزهاي اخير در اين باره در رسانه‌ها نقدهاي زيادي نوشته شد كه همه‌ي آنها را خوانده‌ام و از آنها استفاده هم كرده‌ام. در اين نوشته‌ها آمده بود كه رفتار او در داربي نسبت به افشين قطبي به كميته‌ي انضباطي باشگاه مربوط مي‌شود نه به ما. اين طور نيست. بند "و" ماده‌ي 35 كه اكنون در اختيار شما نيز قرار گرفته شده،‌ مربوط به بي‌احترامي است كه در اين مورد كميته‌ي انضباطي حق دخالت و اظهارنظر دارد. بي‌احترامي بازيكن به بازيكن، به سرپرست، به مربي. نيكبخت به قطبي بي‌احترامي كرد قصد ما دفاع از قطبي نيست، از نظر ما بي‌احترامي مربي تخلف است و بايد با آن برخورد كرد.

شريفي درباره‌ي بيژن كوشكي بازيكن استقلال و رخدادهاي مربوط به اين بازيكن در پايان بازي استقلال و پرسپوليس هم گفت: مهمترين مطلب درمورد او صدمه زدن به خبرنگار است. قرار است در روزهاي اخير اين خبرنگار در فدراسيون فوتبال حاضر شده و در اين باره توضيح بدهد. برخي از خبرنگاران هم گفته‌اند كه در جريان مقدمات كار بوده‌اند و با حضور در فدراسيون فوتبال قصد دارند در اين باره توضيح بدهند.

گفته مي‌شود پيش از وقوع آن حادثه حرفي گفته شده است كه باعث وقوع اين رخداد شده است و آنها گفته‌ام كه بيايند و حرف‌هاي خود را بزنند. در صفحه‌ي 81 آيين‌نامه‌ي انضباطي كه انتظار دارم آن را همگي فرا بگيريم، آمده است هر كاري كه در جريان بازي تخلف شمرده مي‌شود، قبل يا پس از بازي هم تخلف به حساب مي‌آيد. گرچه كوشكي در پايان بازي مرتكب اين عمل شده است اما، او اگر در جريان بازي هم اين كار را مي‌كرد تخلف بود كما اينكه در پايان بازي هم تخلف شمرده مي‌شود. ايشان هم به همين دليل محروم شده‌اند.

محروميت مهدي هاشمي‌نسب از سوي كميته‌ي انضباطي هم موضوع ديگري بود كه شريفي درمورد آن توضيح داد. وي گفت: مي‌گويند هاشمي‌نسب در جريان بازي اخراج شده است و ديگر كميته‌ي انضباطي در اين مورد حقي ندارد. در اين باره بايد بگويم: در ماده‌ي 34 آيين‌نامه‌ي انضباطي تبصره‌اي آمده است كه براساس آن بازيكني كه كارت قرمز گرفته است، مي‌تواند با محروميت كميته‌ي انضباطي روبرو شود. در ماده‌ي 35 هم آمده است كه اگر بازيكني مرتكب خطا شد و داور از جريمه‌ي او غافل ماند، در اين مورد نيز كميته‌ي انضباطي مي تواند دخالت كند و بايد به بند 33 استناد كند.

براساس اين بند كميته مي‌تواند بازيكن را حتي تا دو سال محروم كند. بنابراين ما حق ورود درمورد او را داريم و اگر فكر مي‌كنيد كه كاري خلاف قانون صورت مي‌گيرد، پيش از آنكه درمورد آن بنويسيد، درباره‌ي آن سوال كنيد تا توضيحات لازم را درباره‌ي آن بدهم. هاشمي‌نسب را علاوه بر داور ما هم محروم كرده‌ايم. خداداد عزيزي را هم همين طور و او را هم داور و هم ما محروم كرده‌ايم. عزيزي به خاطر محروميت اعمال شده از سوي ما حق حضور در ميادين ورزشي را ندارد. وحيد عسگري هم وضعيت مشابهي داشته است.

او براساس محروميت كميته‌ي انضباطي بود كه نتوانست در ديدار برابر پرسپوليس حاضر شود. مقياس‌هايي كه ما در كميته‌ي انضباطي در نظر مي‌گيريم همگي قانوني بوده، ما پنج عضو هستيم كه حداقل سه نفر از ما حق امضا دارند. من تصميم گيرنده تنها نيستم و با همديگر تصميم‌گيري مي‌كنيم. از شما خواهش مي‌كنم پيش از آنكه در روزنامه‌ها از تصميم ما انتقاد كنيد و به راي ما اعتراض كنيد، با ما صحبت كرده و درباره‌ي آن آگاهي حاصل كنيد.

شريفي ادامه داد: شايد قانوني كه شما به آن استناد مي‌كنيد از ديد ما دور مانده است و ما آن را بلد نيستيم. خواهش مي‌كنم بياييد موارد را با هم بررسي كنيم تا ديگر از اينگونه اشتباهات صورت نگيرد.

شريفي با اشاره به آيين‌نامه‌ي جديد گفت: 85 درصد آن مشابه آيين‌نامه‌ي كنوني است. كساني كه آيين‌نامه‌ي كنوني را مطالعه كنند، به 85 درصد آيين‌نامه‌ي بعدي اشراف خواهند داشت. تغييرات آيين‌نامه‌ي جديد مربوط به شكل آن بوده يعني درمورد اعضاي كميته‌ي انضباطي و استيناف تغييراتي رخ داده و درمورد جرايم نيز دگرگوني‌هايي صورت گرفته است. تاكنون حداكثر جريمه‌هاي نقدي 10 ميليون تومان بوده است. ما در حال حاضر روي جريمه‌هاي حداكثر تا 150 و 200 ميليون تومان كار مي‌كنيم. مي‌خواهيم جرايم را بالا ببريم تا دست‌مان باز باشد.

مي‌خواهيم در برخي از موارد جريمه‌هايي را در نظر بگيريم كه بعد بازدارندگي‌اش زياد باشد و فرد با توجه به آن مرتكب خطا نشود. براساس آيين‌نامه‌ي جديد همچنين تعداد جلسات محروميتي كه قابل اعتراض نخواهند بود تا سه جلسه افزايش پيدا مي‌كند. براساس آيين‌نامه‌ي جديد اگر بازيكن تا سه جلسه محروم شد حق اعتراض به شوراي استيناف را ندارد ولي اگر اين محروميت پنج جلسه بود او مي‌تواند فرجام‌خواهي كند. مي‌خواهيم حد نصاب‌هايي بگذاريم كه مجازات‌هايمان به زودي نشكند و هر مجازاتي كه اعمال مي‌كنيم، نقض نشود. درمورد عفو و تعليق هم دگرگوني‌هايي صورت خواهد گرفت. در آيين‌نامه‌ي جديد كميته‌ي انضباطي مي‌تواند حكم تعليق هم داشته باشد.

شريفي در توضيح تفاوت ميان عفو و تعليق نيز گفت: در تعليق فرد در صورت تكرار خطا علاوه بر گذراندن مجازات جديد، مجازات‌هاي گذشته را نيز از سر خواهد گذراند. نكته‌ي جالب درمورد مجازات‌هاي تعليقي آن است كه در صورتي كه فرد شامل اين مجازات‌ها شد، حق فرجام‌خواهي در شوراي استيناف را نيز ندارد.

شريفي درمورد "وحيد امرايي" كه از اين پس بايد با نام كيوان امرايي در رقابت‌هاي فوتبال شركت كند، هم گفت: كيوان امرايي انسان خوبي است و در گذشته در تيم ملي هم بازي كرده است. علي دايي هم قرار بود از او در تيم ملي استفاده كند. اما، با توجه به آگاهي از تخلف انجام گرفته از سوي او، از دعوتش به تيم ملي چشم‌پوشي كرد. دايي به من گفت هر كسي را كه كميته‌ي انضباطي محروم كند، به تيم ملي فرا نمي‌خواند. به امرايي هم گفته‌ايم كه از اين پس بايد با مشخصات شناسنامه‌اي جديدش در رقابت‌ها حاضر شود. او فعلا تا يك سال حق بازي ندارد و محروم است.

وي ادامه داد: از ما مي‌پرسند كه چرا نتيجه‌ي بازي‌هايي كه او در آنها شركت داشته را برنگردانده‌ايم، براساس ماده‌ي 66 آيين‌نامه‌ي انضباطي احراز هويت بازيكن با سرپرست تيم است كه در صورت انجام تخلف در اين مورد براساس اين آيين‌نامه موارد زير را مي‌توان به صورت تك تك يا با هم در نظر گرفت. اين ماده اختياري است و الزامي نيست.

براساس اين ماده كميته‌ي انضباطي مي‌تواند بازيكني را محروم كند يا نكند. اين كميته مي تواند نتيجه بازي را سه بر صفر اعلام كند يا نكند. كميته‌ي انضباطي مي‌تواند همه‌ي اين موارد را در نظر بگيرد يا نگيرد. ما در مورد اين بازي‌ها الزامي به تغيير نتيجه‌ي آن نداريم. بعضي‌ها در اين مورد به فيفا استناد مي‌كنند. بايد بگويم كه تاكنون چند بار به فيفا رفته‌ام، با اين موضوع به خوبي آشنا هستم. فيفا هم گفته است حتي اگر دو يا سه بازيكن مرتكب تخلف شده باشند و در نتيجه‌ي بازي هم نقش داشته باشند،‌ مي‌توان نتيجه بازي را تغيير داد و الزامي وجود ندارد.

اما وقتي بازيكني غير مجاز بوده و نقشي هم در نتيجه‌ي بازي نداشته است، نمي‌توان گفت كه تلاش 10 بازيكن به هيچ و تنها عملكرد آن يك بازيكن را در نظر گرفت. اگر قرار بود براي پرسپوليس با توجه به بزرگ بودنش نتيجه بازي با ذوب آهن را عوض كنيم، اين كار را مي‌كرديم اما، نكرديم. من نمي‌دانم كه چه زماني مي‌ترسم. اگر به من بگوييد كه چه زماني مي‌ترسم و براساس ترس راي صادر كرده‌ام، خوشحال مي‌شوم. بارها گفته‌ام كه هيچ كس در كميته‌ي انضباطي و راي‌هاي صادره آن دخالت نمي‌كند. تاكنون كفاشيان يا نبي با من تماسي نگرفته‌اند، اصولا با توجه به آنكه موارد استنادي‌ام مشخص و روشن است قرار نيست كسي در كار ما دخالت كند.

وي گفت: در شوراي استيناف مي‌توانند راي ما را نقض يا حتي بشكنند، تاكنون مواردي هم پيش آمده كه بازيكني كه رايش شكسته شده به ما مراجعه كرده و گفته است راي صادره ما درست بوده اما، به او گفته‌ايم در اين مورد كاري نمي‌توانيم بكنيم. براساس اصل فراغ كسي را كه رايي را صادر كرد حق رجوع به راي خود را ندارد چرا كه از راي خود فارغ شده است.

رييس كميته‌ انضباطي فدراسيون فوتبال در ادامه‌ي نشست خود با خبرنگاران گفت: هرگز به دنبال شهرت نيستم.

شريفي ادامه داد: در روزنامه‌ها عنوان مي‌شود كه شريفي كه زماني گفته بود اهل مصاحبه و جنجال نيست اكنون در پي شهرت است. بايد بگويم هرگز اين طور نيست اما، براساس ادب بايد به كسي كه به من تلفن مي‌كند، پاسخ بدهم. نمي‌خواهم با پاسخ ندادن به تلفن او به او بي‌حرمتي كنم، از هر كجا كه باشد. بدون اينكه او را بشناسم به تلفنش جواب مي‌دهم. هيچ روزنامه‌اي نمي‌تواند ادعا كند كه به روزنامه‌ي آنها رفته‌ام و گفت‌وگو كرده‌ام. من جايي نمي‌روم. من هيچ وقت اهل مصاحبه نبوده‌ام. ابتدا مي‌گفتند به سختي مي‌توان از او حرف بيرون كشيد الان هم مي‌گويند او مصاحبه مي‌كند. كدام را باور كنم. شما را به خدا از من سوال نكنيد.

وي گفت: از اين به بعد قرار است هر دو، سه هفته يك بار يك نشست خبري داشته باشم و در آن به سوالات دوستان پاسخ بدهم. دوست دارم در اين جلسه‌ها به انتقادها از خودم نيز پاسخ بدهم. دوست دارم انتقادها از من به صورت مستقيم و رودررو صورت بگيرد. از هيچ انتقادي نمي‌ترسم، به كار خودم ايمان دارم و اصلا براي كسي كار نمي‌كنم، فقط براي حاكم شدن نظم و انضباط در فوتبال كار مي‌كنم و اينكه حقي پايمال نشود.

شريفي خطاب به خبرنگاران گفت: اگر جايي از ما خطايي ديديد، حتما به ما گوشزد كنيد، درمورد سهل‌انگاري هم همين طور. درمورد مماشات و اينكه سنگ روي سنگ بند نمي‌شود، بايد بگويم كه اين حرف‌ها را قبول ندارم. اينكه بازيكني را پس از محروميت ارشاد هم كرده‌ايم، را مورد انتقاد قرار مي‌دهند، هرگز قبول ندارم. هميشه رفتار خطا مولود ذهن خطاست. درمورد رفتار خطا داريم كار مي‌كنيم. درمورد محروميت كسي سرمان كلاه نمي‌رود.

ما آماده‌ آن هستيم كه فرد خطا كند تا او را محروم كنيم. اينكه فردي دوباره مرتكب خطا شود، سرخودش را كلاه گذاشته است نه ما چرا كه فصل را از دست مي‌دهد. در ابتدا با بازيكن خاطي تلفني صحبت مي‌كنم و او را از خطايش بازمي‌دارم. در ادامه پس از آنكه خطايش را تكرار كرد، او را به كميته‌ي انضباطي فرا مي‌خوانم.

رييس كميته انضباطي اضافه كرد: به من ياد بدهيد كه گرفتن تعهد چه منافاتي با كميته‌ي انضباطي دارد. دوست دارم در اين باره توجيه شوم. مي‌گويند چرا هدايتي را چهار جلسه محروم كرده‌اند و سپس او سر بزنگاه دو جلسه محروم شد. دوستي كه اين مطلب را نوشته است، بسيار بي‌توجه است. چرا كه كم كردن محروميت هدايتي كار كميته‌ي استيناف بوده است و ربطي به من نداشته است. من در اين موضوع دخيل نبوده‌ام.

درمورد برگزار شدن بازي ملوان در رشت هم بايد بگويم كه هيچ گاه از اين شهر نام نبرده‌ام. تنها از برگزاري بازي در شهرهاي مجاور با رعايت مسايل امنيتي صحبت كرده‌ام و هيچ گاه از شهر خاصي در حكم خود نام نبرده‌ام. چه طور وقتي كه از رشت نامي نبرده‌ايم، به انتخاب اين شهر اعتراض مي‌كنيد؟ آيا روي سايت فدراسيون فوتبال در اين مورد چيزي آمده بود؟ مي‌گويند چرا مردم را محروم مي‌كنيد شما كه قول داده بوديد اين كار را نمي‌كنيد.

بايد بگويم ما هم تنها گفته‌ايم هواداران محترم ملوان براي تماشاي بازي تيم محبوب‌شان بايد به شهري بروند كه در آنجا امنيت برقرار است. چرا كه بازي در ملوان براي ما قابل كنترل نيست. همه‌ تيم‌هايي كه به انزلي رفته‌اند، از اين موضوع شكايت دارند. احمدزاده مربي ملوان بسيار دوست داشتني است، پورطهماسبي هم همين طور. حال اگر ليدرها يا ديگران مقصر هستند، مي‌خواهيم كاري بكنيم تا هواداران ملوان به خودشان بيايند.

مي‌خواهيم آنها را وادار كنيم كه نسبت به رفتار خطاي ليدرها واكنش نشان بدهند چرا كه مي‌دانند در صورت اين كار محروم شده و بايد براي تماشاي بازي ملوان به شهر ديگري بروند. ما هوادار را محروم نكرده‌ايم و تنها گفته‌ايم براي تماشاي بازي تيمش به شهر ديگري بايد برود. هنوز هم از انتقادها سر درنمي‌آورم. نوع انتقادها در روزنامه‌ها به گونه‌اي است كه نبايد به آنها جواب داد. چرا كه پاسخ دادن به اين موارد خود به خود دامن زدن به آن موارد است.

رييس كميته‌ي انضباطي فدراسيون فوتبال همچنين گفت: پنج، شش نفر هستند كه حاضر نيستند به تلفن‌هاي من درباره‌ي مطالب انتقادي كه مي‌نويسند، پاسخ بدهند. به من مي‌گويند مقاله‌اي بنويس و به مطالب نوشته شده پاسخ بده. من كه ژورناليست نيستم و كار خبري نكرده‌ام.

شريفي در ادامه به تشكيل آرشيو روزنامه‌ها در فدراسيون فوتبال و همچنين ارايه‌ي آيين‌نامه‌ي جديد همراه با CD اشاره كرد و گفت: به زودي اين آيين‌نامه‌ي جديد در اختيار افراد قرار خواهد گرفت. درمورد لمپنيسم رايج در ورزش و همچنين خشونت در آ‌ن نيز دارم كار مي‌كنم.

شريفي در ادامه به پرسش خبرنگاران پاسخ داد. او درباره‌ي تعامل كميته‌ي انضباطي فدراسيون فوتبال با CAS گفت: ما تاكنون سه بار به CAS رفته‌ايم و همچنين IRCAS را هم تاسيس كرده‌ايم. مسايل حقوقي آن نوشته شده و نزد معاونت حقوقي رياست جمهوري است. در صورت موافقت ساختاري با آن اساسنامه‌اش نيز مصوب مي‌شود و بقيه موارد نيز پيگيري خواهد شد. در آن صورت بازيكنان با توجه به آنكه قوانين فيفا در كشور ما نيز حاكم است، مي‌توانند در مسايل مربوط به قراردادها به آن مراجعه كنند. با توجه به آنكه از اين به بعد قرار است همه‌ي موارد اختلافي در خانواده‌ي ورزش حل شود، سعي داريم همه چيز را به كميته‌ي انضباطي فدراسيون فوتبال ارجاع دهيم.

شريفي با استقبال از شكل‌گيري منطقه‌ي Mixed Zone در ورزشگاه‌ها آن را در كاهش تنش‌هاي پس از بازي موثر دانست و گفت: از اين اقدام استقبال مي‌كند. ضمن آنكه قرار شده است به زودي در ورزشگاه آزادي اين منطقه براي خبرنگاران و رسانه‌ها تاسيس شود.

با اين حال او تاكيد كرد كه حضور نيافتن بازيكنان يا مربيان در نشست خبري پايان بازي الزامي نيست و كميته‌ي انضباطي نمي‌تواند مربي يا بازيكن حاضر نشده در نشست مطبوعاتي را جريمه كند. براساس قوانين فيفا هم نمي‌توان بازيكن يا مربي را جريمه كرد.

شريفي درباره‌ي پرونده‌ي چلنگر و همچنين فرهاد كاظمي و پرونده‌ي دوپينگ بازيكنان مس كرمان هم گفت: در مورد پرونده‌ي چلنگر قرار شده است در آيين‌نامه‌ي جديد مطلبي وارد شود كه براساس آن مي‌توانم وارد شوم. در مورد پرونده‌ي دوپينگ مس كرمان نيز چون به زمان من مربوط نمي‌شده است، حق دخالت ندارم.
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن