تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815367221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طائب: با استحكام پيوند مدرسه و بسيج انقلاب اسلامي بيمه مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: طائب: با استحكام پيوند مدرسه و بسيج انقلاب اسلامي بيمه مي‌شود
سياسي. نيروي مقاومت بسيج . حسين طائب
فرمانده نيروي مقاومت بسيج با اشاره به پيوند مدرسه و مسجد، گفت : بسيج در مساجد شكل گرفت و به مدارس نيز سرايت كرد و اگر بتوانيم پيوند بين مدرسه و مسجد را محكم كنيم، انقلاب اسلامي را بيمه كرده ايم.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، حسين طائب كه روز شنبه در پنجمين همايش اعضاي ستادهاي هماهنگي و پشتيباني بسيج دانش آموزي سخن مي‌گفت، افزود:
بسيج زير ساخت انقلاب اسلامي است و هر چه قدر در تحكيم اين پايه كوتاهي كنيم درتداوم بناي عظيم انقلاب كوتاهي كرده‌ايم و بايد با بازنگري درحوزه جذب، تربيت و سازماندهي بسيجيان وظيفه خود را در تشكيل بسيج دهها ميليوني به منصه ظهور برسانيم.

فرمانده نيروي مقاومت بسيج اظهار داشت : متوليان امر تعليم و تربيت بايد نوجوانان و جوانان را براي تداوم انقلاب تربيت و براي الگو شدن آنها براي جهانيان برنامه ريزي كنند .

وي با بيان اين كه دو نوع علم نافع و غيرنافع وجود دارد، گفت: در آيات متعددي در قرآن كريم به اهميت علم پرداخته شده و در واقع يكي از موضوعاتي كه در قرآن جايگاه و اهميت ويژه‌اي دارد، توجه به علم و عالم است.

فرمانده نيروي مقاومت بسيج اولويت اول انقلاب اسلامي را مقاومت در برابر استكبار جهاني دانست و افزود: اولين مقاومت در داخل كشور صورت گرفت و بعد تبديل به مقاومت اسلامي شد و امروز بعد از گذشت سه دهه شاهد شكل‌گيري جبهه مقاومت مسلمين و جهان مستضعفين هستيم.

طائب افرود: امروز براي جهانيان و بشريت مقاومت در برابر زر، زور و تزوير تبديل به يك فرهنگ رايج شده است.

وي اولويت دوم انقلاب اسلامي را ساخت كشور مستقل، آباد و برخوردار از امنيت و ثروت ذكر كرد و گفت:با برنامه ريزي و سازماندهي ملت به عنوان سرمايه هاي اصلي انقلاب در ايجاد مقاومت و ساخت يك الگو براي جهان عمل خواهيم كرد معاون فرمانده كل سپاه قدرت نرم را حضور ملت با ايمان و فداكار و قدرت سازماندهي اين ملت ذكر كرد و افزود: اگر در اين قدرت نرم دقت كنيم نوجوانان و جوانان به عنوان ركن محوري اين قدرت نرم نقش خود را ايفا مي كنند.

طائب افزود: مسووليت توليد اين قدرت نرم و حفظ آن امروز به عهده آموزش و پرورش و سازمان بسيج دانش آموزي قرار داده شده است.

فرمانده نيروي مقاومت بسيج با اشاره به برنامه پنجم، گفت: در قالب برنامه پنجم نظام و در آستانه دهه چهارم انقلاب اسلامي براي توليد قدرت نرم بايد متناسب با ويژگي‌هاي امروز انقلاب ساماندهي و سازماندهي كنيم.

طائب با بيان اين كه جذب، آموزش و سازماندهي و به كارگيري ازجمله فعاليت ها در حوزه نيروي مقاومت بسيج مي‌باشد، گفت: اين امور در آموزش و پرورش به عهده بسيج دانش آموزي مي‌باشد و بسيج دانش آموزي با حفظ انسجام ميليونها دانش آموز و به كارگيري آنها با كمك دستگاه‌هاي كشور در امر مقابله با دشمن و دفاع از انقلاب و ساخت كشور به عنوان يك الگو براي جهانيان نقش مهمي دارد.

طائب به گذشته و سابقه بسيج دانش آموزي در امر دفاع مقدس اشاره كرد و گفت : بسيج دانش آموزي در دوران دفاع مقدس جذب، سازماندهي و اعزام گروههاي ‪ ۵۰۰‬هزار نفري در دفعات مكرر را به عهده داشته و با تقديم ‪ ۳۶‬هزار شهيد و جاويد الاثر جامعه دانش آموزي را بيمه و براي آيندگان الگوسازي كرد.

فرمانده نيروي مقاومت بسيح رساندن پيام شهداي دانش آموز به نسل جديد را رسالت مهم سازمان بسيج دانش آموزي دانست و افزود: با نشر و توزيع كتاب ها ي دست اول دفاع مقدس در بين دانش آموزان بايد نقش بسيجيان را در دوره دفاع مقدس تبيين و به نسل جديد نشان دهيم.

معاون فرمانده كل سپاه با بيان اين كه سازمان بسيج دانش آموزي بايد همانند دوران دفاع در حوزه آموزش نيروهاي بسيجي عمل كند، افزود: بسيج دانش آموزي در حوزه آموزش و به كارگيري نقش قابل قبولي داشته اما تا حد ايده آل آن فاصله زيادي دارد.

فرمانده نيروي مقاومت بسيج تشكيل اين همايش‌ها را براي هماهنگي و پشتيباني سازمان بسيج دانش آموزي موثر دانست و افزود: با چشم اندازي كه در نيروي مقاومت بسيج ترسيم شده، بسيج دانش آموزي تشكيل و سازماندهي ‪۳۰‬ درصد ارتش بيست ميليوني و ارتش دهها ميليوني را به عهده دارد.

وي برگزاري اردوهاي هجرت و بسيج سازندگي را در عرصه خدمت و فداكاري موثر دانست و گفت: در شش ماه اول سالجاري دو ميليون نفر روز را در عرصه خدمت و محروميت زدايي سازماندهي كرديم و در پايان برنامه پنجم اين سهم به ‪۲۰۰‬ ميليون نفر روز در سال افزايش خواهد يافت.

وي افزود: در پايان برنامه پنجم ‪ ۲۰‬ميليون نفر به طور متوسط ‪ ۲۰‬روز در سال در عرصه سازندگي و محروميت زدايي كشور حضور خواهند داشت.

طائب درمورد نقش بسيج دانش آموزي در ايجاد فضاي انقلابي - اسلامي در مدارس، گفت: يكي از محوري‌ترين اصول عدالت كه شعار انقلاب اسلامي است، پيشرفت درسطح علمي دانش آموزان است و بسيج دانش آموزي با جذب كساني كه با حفظ ايمان وعمل صالح رتبه‌هاي بالاي علمي را هم كسب مي‌كنند در ايجاد فضاي انقلابي و اسلامي تلاش كند.

فرمانده نيروي مقاومت بسيج برنامه آيه‌هاي تمدن را به عنوان يك برنامه محوري در بسيج دانش آموزي دانست و گفت: در اين طرح دانش آموزان مقطع راهنمايي كه عضو بسيج دهها ميليوني هستند را در سه محور حافظه، خلاقيت و مهارت توسط سازمان بسيج دانش آموزي شناسايي مي‌كنيم و در مقطع متوسطه برنامه‌هاي علمي و تربيتي ويژه‌اي را در اختيار آنها قرار خواهيم داد.

وي افزود: اين دانش آموزان توسط بسيج دانش آموزي از حمايت ويژه اي برخوردار مي‌شوند تا در كنكور و در رقابت با سايرين رتبه‌هاي برتر را كسب كنند.

معاون فرمانده كل سپاه درباره پيوند بين سازمان بسيج دانش آموزي با ساير اقشار نيروي مقاومت بسيج، گفت: امسال بسيج دانش آموزي وظيفه دارد پرونده و لوح تقدير دانش آموزان بسيجي را كه در كنكور قبول شدند را به دانشگاهي كه در آن قبول شده اند، ارسال كند.

طائب هدف از اين كار را ارتباط هر چه سريع تر اين دانش آموزان با بسيج دانشگاهها ذكر كرد و افزود: سازمان بسيج نبايد به صورت جزاير پراكنده باشد و بسيج دانشگاهها بايد با دريافت پرونده‌هاي قبول‌شدگان بسيجي به استقبال آنها برود و سازماندهي را ادامه دهد.
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن