تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814724098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك شب داغ فوتبالى در سراسر جهان


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: يك شب داغ فوتبالى در سراسر جهان
باز هم با تعطيلى مسابقات باشگاهى در سراسر جهان كليه قاره ها درگير ديدارهاى ملى در دور مقدماتى جام جهانى ۲۰۱۰ بوده و به همين علت اين بار يك شب داغ را كه از عصر امروز در بعضى كشورهاى سردسير آغاز و تا صبحگاه فردا ادامه مى يابد سپرى خواهيم كرد.از اروپا شروع مى كنيم كه بازى ها داغ تر و دوستداران فوتبال با آشنايى بيشتر نسبت به بازيكنان و حال و هواى ديدارهاى اين قاره با رغبت بيشترى مسابقات را دنبال مى كنند و در ادامه به آمريكاى جنوبى، مركزى، كونكاكاف و آفريقا مى رسيم. با هم اين ديدارها را مرور مى كنيم.
گروه ۱ دوئل زلاتان و رونالدو در شمال اروپا
در اين گروه دانمارك در خانه ميزبان مالت است. جدالى آسان كه باعث مى شود با استفاده از فرصت در جدول خود را بالاتر بكشند چرا كه ۲ رقيب اصلى اين تيم در شمال اروپا بايد با هم مصاف بدهند.مجارستان در كنار رودخانه دانوب ميزبان آلبانى ديگر تيم آسان و درجه سومى اروپا برود كه بى ترديد اين مسابقه هم مى تواند براى ميزبان آسان تلقى شده و پيروزى ديگرى را براى قدرت سابق منطقه شرق اروپا به ارمغان آورد.سوئد در خانه از پرتغال و مردان كوئيروز پذيرايى مى كند. جدال ۲ سبك متفاوت در دنياى فوتبال ميزبان به زلاتان مى نازد و ميهمان رونالدو و ساير تكنيكى هاى پرتغالى! سوئد فيزيكى و ماشينى بازى مى كند و پرتغال سراسر تكنيك با روح فوتبال ناب برزيلى و تنها در اين ميان بايد ديد از بين كارواليو، دكو و سابروسا كه هر يك به دليل آسيب ديدگى بازى هاى باشگاهى را از دست داده اند كداميك در اين ميدان حاضر خواهند شد تا دست كوئيروز براى ارنج اصلى تيمش بازتر باشد.
گروه ۲ فاقد حساسيت و هيجان
يونان با هاگل در خانه از مولداوى پذيرايى مى كند. تيمى چغر و قلدر كه اگر فرصت پيدا كند و بر اوضاع مسلط شود كار ميزبان براى پيروزى دشوار است.لوكزامبورگ در خانه از اسرائيل پذيرايى مى كند كه به لحاظ فنى و هيجان بعيد است از دل اين مسابقه چيزى عايد فوتبالدوستان گردد.سوئيس با هيتزفلد هنوز مطابق انتظار نتيجه نگرفته و امشب در خانه از لتونى پذيرايى خواهد كرد تا براى جبران نتايج اخير با يك پيروزى شيرين راه صعود را در پيش گرفته و مربيگرى را براى يكى از نامداران اين حرفه آسان و هموار سازد.مسابقات اين گروه با توجه به حضور تيم هاى ياد شده فاقد حساسيت و هيجانات ساير گروه هاست كه بايد ديد سرانجام صعود كدام تيم به كار خود پايان مى دهد.
گروه ۳ يك جدال داغ شرقى!
لهستان يكى از ۲ ميزبان دور بعدى مسابقات يورو با هاكر سرمربى هلندى اش به سراغ چك مى رود كه در حال پوست انداختن است و ۲ تيم شرقى كه در يورو ۲۰۰۸ رگه هايى از سبك فوتبال شرقى را ارائه كردند. در مجالى ديگر خودنمايى مى كنند. سن مارينو با بضاعت پايين خود هنوز در حال تجربه اندوزى است و اين مرتبه بايد مقابل اسلواكى تلاش كند دست خالى از ميدان خارج نشود.اسلونى ديگر تيم منطقه شرقى اروپاست كه در خانه به استقبال ايرلند شمالى مى رود تيمى مرموز، سختكوش و با برنامه از جزيره بريتانيا كه هرچه تلاش مى كند راهى به سمت بازى هاى بزرگ بين المللى پيدا نمى كند. در اين گروه ۲ تيم لهستان و چك بخت هاى اصلى و اسلونى و اسلواكى گرمابخش ديدارها هستند.
گروه ۴ رويارويى ژرمن ها و گاس كبير
فنلاند اولين ميزبان اين گروه است جايى كه بايد از فوگتس و مردان آذربايجان به شايستگى پذيرايى كند. قدرت بدنى هر ۲ تيم و دوندگى اصلى ترين خصلت بازيكنان است وبايد منتظر يك جدال فيزيكى باشيم. ولز در حضور طرفدارانش از ليختن اشتاين پذيرايى مى كند تا گيگز و دوستانش در هياهوى بازى هاى امشب پيروزى پرگلى را جشن بگيرند. آلمان درخانه از روسيه و گاس هيدينك استقبال مى كند. يوآخيم لو خيلى خوب تركيب تيمش را شناخته اما مصدوميت بعضى از ستاره ها برايش دردسرساز است هرچند كه بازگشت بالاك به اردو پس از رفع مشكلاتى كه بيرهوف مدير فنى تيم داشت خلأ ساير ستاره ها را پر مى كند و از طرفى ملى پوشان بايرن مونيخ انگيزه فراوانى براى جبران نتيجه ضعيف باشگاهى قصد دارند مقابل يكى از تيم هاى خوب و آماده اين روزهاى اروپا خودنمايى كنند. اميد اول «لو» به پودولسكى، كلوزه و كورانى است كه اين آخرى در تركيب باشگاهش بسيار سرحال، آماده و گلزن نشان داده است. هيدينك احتمالاً پاوليچنكو مهاجم قدرتى و سرشناس خود را در اختيار ندارد اما بقيه بازيكنان را به همراه آورده تا با دست پر از ديار ژرمن ها به خانه برگردد. گاس كبير با آن همه اعتبار و سابقه به خوبى مى داند كه اول بايد خط حمله و هافبك حريف را از كار انداخته و سپس دنبال برنامه هاى تهاجمى باشد.
گروه ۵ نگاه ها به قهرمان يورو و ترك ها
بلژيك بهتر از هميشه نتيجه گرفته اما باز هم اميد صعود در اين گروه را بايد به اسپانيا و تركيه داد هرچند كه بلژيك امشب در خانه اش از ارمنستان پذيرايى مى كند و نتيجه اش مهم است اما كشور كوچك استونى بايد از ماتادورها به هدايت دل بوسكه امتياز بگيرد كه در غير اين صورت با توجه به آمادگى بالاى ملى پوشان قهرمان يورو ۲۰۰۸ مى توانيم گل هاى فراوانى را شاهد باشيم. زوج خط حمله اين تيم متشكل از تورس، ويا با بازيگردانى ژاوى، اينى يستا، فابرگاس و سنا در دل هر حريفى ترس ودلهره ايجاد مى كند و اين بار نيز ماتادورها در غياب سيلوا كه احتمالاً به دليل مصدوميت باز هم غايب خواهد بود دنبال هر ۳ امتياز هستند.تركيه با هدايت فاتح تريم در خانه و مقابل هوادارانش به نيت برترى قاطعانه مقابل بوسنى كه فوتبال را خوب بازى مى كند اما فاقد تجربيات بين المللى است گام به ميدان مى گذارد و ترديد نكنيد مردان ميزبان با آن روحيه ملى گرايى و هماهنگى بالا كاملاً آماده و مهياى برپايى جشن پيروزى در خانه هستند.
گروه ۶ و دست پخت جديد كاپلو
انگلستان با هدايت كاپلو تيمى متفاوت شده و نمايش در خور تحسين مردان جزيره مقابل كرواسى و جبران آن نتيجه شگفت انگيز نشان داده كه اين مربى به حق در زمره برترين هاى دنياى حرفه اى مربيان قرار دارد و دستپخت جديدش را نيز قصد دارد به تماشاگران انگليسى هديه كند. او به گروه قبلى به اضافه جوان مستعد آرسنال يعنى والكات اعتماد كرده و معتقد است بازيكنانى نظير بكهام و اوون بيشتر بايد تلاش كنند تا وقتى به تيم ملى آمدند فيكس بازى كنند نه اينكه نيمكت نشينى را طلب نمايند. دن فابيو امشب مقابل قزاقستان مى ايستد و دوست ندارد با تزلزلى كوچك پيروزى درخشان قبلى را تحت الشعاع قرار دهد لذا با اتكا به مهره هاى حاضر در ليگ برتر از ابتدا دستور حمله به دروازه قزاق ها را صادر كند.در اين گروه تنها يك بازى ديگر برگزار مى شود و در اين مسابقه اوكراين در خانه به مصاف كرواسى مى رود كه ميزبان اميدوار است با احيا مجدد شوچنكو نتيجه خوبى بگيرد و از طرف ديگر كروات ها با جديت دنبال جبران شكست قبلى مى گردند و بيليچ مى داند در صورت از دست رفتن امتياز حتى براى صعود هم مشكل خواهند داشت و در آن حالت زياد نبايد دلخوش به ماندن باشد.
گروه ۷ همه فرانسه در انتظار شكست!
جزاير فارو از اتريش پذيرايى مى كند. ديدارى آسان براى ميهمان كه مى تواند تفاضل گل خود را افزايش دهد. صربستان نيز در خانه ميزبان ليتوانى است تا جشن قهرمانى برپا كند و با كمى غفلت مطمئناً پشيمان خواهد شد چرا كه ليتوانى بسيار خطرناك بازى مى كند. اما در «رومانى» اين تيم خوش نقش كه در يورو ۲۰۰۸ با ارائه بازى هاى مناسب نگاه عموم را به خود جلب كرده بود، بايد به استقبال فرانسه برود، يعنى رقيبى كه در يورو با هم بازى كردند. نكته جالب درباره اين مسابقه راجع به ادامه كار «دومنش» در جمع خروس هاى آبى است، مردى منفور از نگاه فوتبالدوستان و طرفداران فرانسوى و حتى بسيارى از كارشناسان كه محبوبيت فراوانى نزد سران فوتبال اين كشور دارد. شايد براى اولين بار مردم يك كشور آرزوى شكست تيم خود را داشته باشند و امشب در فرانسه اين گونه است و بسيارى دوست دارند «دومنش» ببازد و برود!فرانسه تيمى باتجربه است كه تعدادى از مردان مصدومش نظير «ويه را» و «ريبرى» را دوباره در اختيار دارد و اين مسأله كمك مى كند، بهتر نتيجه بگيرند و نتيجه گيرى يعنى بقا سرمربى و ادامه لجبازى با هواداران اين كشور!
گروه ۸ و جدال مهم وارنا
«گرجستان» در خانه اش به استقبال قبرس مى رود كه اين مسابقه تحت الشعاع ديدار ديگر اين گروه قرار گرفته است. گرجى ها هميشه رونق بخش مسابقات گروه خود بوده و سعى مى كنند خود را به جمع تيم هاى بين المللى بكشانند و در بازى امشب هم تنها به دنبال برترى مقابل قبرس است. در ديگر مسابقه بنا به برنامه اعلام شده جدال بلغارستان و ايتاليا در «وارنا» برگزار مى شود كه در اينصورت طرفداران حاضر در بندر «وارنا» مى توانند تيمى متفاوت از آتزورى ها را ببينند چرا كه «ليپى» فرصت مطلوب براى شناسايى نفرات جديد را پيدا كرده و مطمئناً تركيب خود را بهتر از ۲ بازى قبلى آرايش مى دهد. تيم باتجربه او در غياب «پيرلو» طراح و بازيگردان اصلى و احتمالاً «بوفون» سنگربان بى نظير خود گام در اين ميدان مى گذارد و بايد ديد آيا مابقى ستاره هاى ايتاليا مى توانند به سلامت از اين مسابقه خارج شده و به خانه برگردند يا خير؟!
گروه ۹ بازگشت ون درسار
هلند در خانه از ايسلند پذيرايى مى كند. «مارويك» سرمربى جديد نارنجى پوشان «ون درسار» را به بازگشت وادار نمود و او باز هم شماره يك تيم ملى كشورش را مى پوشد تا در يك بازى نسبتاً ساده در جشن گلزنى همبازيانش شريك باشد.بازى شناور هلند حريف را وادار به شكست خواهد كرد و با اطمينان مى توان گفت كه ۳ امتياز در جيب مردان ميزبان است.اسكاتلند هم ميزبان نروژ است كه اين مسابقه ديدن دارد. جدال سرعت و قدرت را مى توان ديد و اگر ۲ تيم احتياط را كنار بگذارند، يك جدال داغ و مهيج را شاهد خواهيم بود كه هر بيننده اى را سيراب مى كند.
هيجان آمريكاى جنوبى در غياب برزيل
از هفته نهم بازى هاى منطقه آمريكاى جنوبى كه در غياب برزيل كارش را آغاز مى كند در «لاپار» جدال بوليوى و پرو را خواهيم داشت ۲ تيمى كه تلاش مى كنند خود را به جمع تيم هاى مدعى رسانده و از هم امتياز بگيرند و در اين بين شانس «پرو» براى كسب امتياز كمتر از ميزبان است چرا كه مشكل ارتفاع مهم ترين معضل براى تيم هاى ميهمان است. آرژانتين به همراه جمع كثيرى از ستاره هاى شاغل در ليگ هاى اروپايى براى سبقت از برزيل و جبران مساوى در بازى قبلى اش قصد دارد با قدرت هر چه تمام تر «اروگوئه» را برده و دست خالى از كشورش بيرون كند. كلمبيا ديگر ميزبان اين گروه است كه بايد از «پاراگوئه» صدرنشين فعلى جدول اين بازى ها پذيرايى كند. «پاراگوئه» احتمالاً «سانتاكروز» را به دليلى آسيب ديدگى همراه نخواهد داشت و اين مسأله زهر خط حمله ميهمان را كاهش مى دهد.
آمريكاى شمالى و جدال در هر ۳ گروه
در قسمت آمريكاى شمالى، مركزى و كونكاكاف هر ۳ دسته گروه مسابقه برگزار مى شود. از گروه اول آمريكا در خانه از كوبا پذيرايى مى كند تا راه صعود هموارتر و فاصله اش را با تيم هاى پايين تر هموار كند. گواتمالا هم در يك بازى دشوار به مصاف ترينيداد و توباگو مى رود.از گروه دوم جامائيكا پس از تغييراتى كه در كادر فنى داشته بايد از «اريكسون» سرمربى سرشناس سوئدى و مردانش پذيرايى كند. مكزيكى ها آماده و مهياى كسب هر ۳ امتياز اين مسابقه خارج از خانه هستند.هندوراسى كه هرگز توان ۳ دهه قبل را ندارد بايد به استقبال كانادا برود كه اين تيم هم براى آنكه حداقل تا پايان راه بخت صعودش را حفظ كند نياز به پيروزى در اين مسابقه دارد.از گروه سوم سورينام بايد از كاستاريكا پذيرايى كند و احتمالاً شاهد يك باخت سنگين براى ميهمان خواهيم بود و ديگر تيم ضعيف اين گروه يعنى «هائيتى» نيز در خانه پذيراى السالوادور است كه بايد مراقب باشد و مقابل ميهمانش به دفعات با دروازه باز شده روبرو نشود.
آفريقا و نقش ستاره هاى شاغل در اروپا
از هر ۱۱ گروه قاره سياه مسابقات برگزار مى شود كه با توجه به مسابقه روشن تيم ها و اينكه ميزبانى ۲۰۱۰ در اين قاره نصيب آفريقاى جنوبى شده، حساسيت و نگاه سران فيفا به نوع برگزارى ديدارها و نتايج بيش از گذشته است.در گروه A كامرون چشم به ساق هاى «اتوئو» دارد تا با پيروزى از ميدان خارج شود.گروه B ناميبيا و زيمبابوه در حالى رو بروى هم مى ايستند كه چهره آنچنانى را در بين مردان ۲ تيم نمى بينيم.نيجريه از گروه D در مصاف با سيرالئون باز هم چشم به مردانى دارد كه در ليگ برتر شاغلند از جمله كالو و كانو كه بايد ديد آيا پيروزى ديگر را براى كشور خود رقم مى زنند يا خير؟گابن با ليبى و غنا با لتوسو بازى مى كنند از گروه E كه در مسابقه دوم غائب بزرگ «ميشل اسين» از باشگاه چلسى است.ليبريا و الجزاير و سنگال و گامبيا با هم مصاف مى دهند كه باز هم ستاره ديگرى را بايد در اين ۲ بازى جست و جو كنيم.ساحل عاج، دروگبا را به دليل آسيب ديدگى ندارد تا مقابل ماداگاسكار براى گلزنى مشكل داشته باشند و مراكش به لطف چهره هاى باتجربه در ليگ برتر و لاليگا سعى در برترى مقابل موريتانى دارد كه اين ديدار از گروه H مسابقات است.«مالى» به سيسوكو و ديارا و كانوته مى نازد تا در گروه J برترى ديگرى را در مصاف با چاد نصيب كشور خود كنند، ضمن اينكه در اين گروه سودان و كنگو هم با يكديگر بازى مى كنند.بدين ترتيب پرونده بازى ها در ۴ قاره ياد شده بسته مى شود. تعدادى از تيم ها روز چهارشنبه هم بازى دارند كه به وقت مقتضى نسبت به بررسى آن خواهيم پرداخت و به نظر مى رسد در پايان اين هفته تكليف بسيارى تيم ها براى صعود روشن شود و بى شك تيم هايى كه در نتيجه گيرى مشكل داشته اند بايد در انتظار تغييرات كادر فنى باشند!
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن