تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814722673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشدار رئيس پليس امنيت اخلاقي نسبت به افزايش استخدام دختران در شركت هاي هرمي و كاغذي


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: هشدار رئيس پليس امنيت اخلاقي نسبت به افزايش استخدام دختران در شركت هاي هرمي و كاغذي
گروه حوادث -به قصد گزارش و گرفتن مصاحبه راهي نمايشگاه نيروي انتظامي شديم.

با اين كه صبح بود و هوا هم كمي گرم اما استقبال خوب بود، در بين شلوغي جمعيت به دنبال يك مسئول، مي گشتيم تا بتوانيم با او مصاحبه كنيم.

كمي جلوتر كه رفتيم، چشممان به سرهنگ دوم كاهني رئيس پليس امنيت اخلاقي فرماندهي انتظامي استان افتاد، جلو رفتيم و پس از احوال پرسي و چاق سلامتي گرم، با وي به گفتگو نشستيم

در جوي بسيار صميمانه كه احساس مي كرديم ديگر آن حس نظامي گري وجود ندارد راحت سوالاتمان را مطرح كرديم و خيلي راحت هم جوابمان را گرفتيم.

ما در اين مصاحبه سوالات شما شهروندان را كه به ما منتقل كرده بوديد پرسيديم.

به نظر مي رسداستخدام دختران جوان و كم سن و سال در شركت هاي هرمي و كاغذي در استان ما روز به روز افزايش مي يابد شما چه تدبيري و چه نظارتي در اين گونه موارد داريد؟

من قبول دارم كه استخدام دختران كم سن و سال با حقوق كم در اين گونه شركت ها زياد است، همه اين شركت ها حتي اصناف، اتحاديه دارند و بايدآن ها نظارت اصلي را انجام دهند، بايد نظارت به اين گونه استخدام ها از طريق اداره كار و امور اجتماعي بيشتر باشد.

به همه دختران توصيه مي كنم اگر خداي ناكرده در محيط كار خود، صحبت غير متعارفي با آن ها شد، سريعا به ما و يا خانواده خود اطلاع دهند و مطمئن باشند ما محرم اسرار آن ها خواهيم بود.

گاهي ديده مي شود در بعضي از فروشگاه و كافي نت ها تكثير سي دي هاي غير مجاز صوتي به فراواني انجام مي شود، اين در حالي است كه همين افراد تكثير سي دي تصويري را غير مجاز مي دانند، اين چه قانوني دارد؟

سرهنگ حسن كاهني پاسخ داد: تكثير سي دي به هر صورت غير مجاز است.

آيا شما بر اين اماكن نظارت كافي داريد؟ چگونه بر روي واحدهاي فيلم برداري از مجالس عروسي و تكثير سي دي ها نظارت مي كنيد.

به نظر مي رسد تكثير فيلم هاي خانوادگي و مجالس عروسي افراد توسط سودجويان در شهرمان كم نيست آيا درست است؟

وي گفت: ماموران و همكاران ما در اداره اماكن به طور مرتب سركشي و نظارت بر اين اماكن را دارند.

مطمئن باشيد با متخلفان در اين زمينه به شدت برخورد خواهيم كرد.

ما نظارت مي كنيم تا فردي كه صاحب پروانه كسب است حتما در مغازه باشد زيرا اين فرد از طرف اتحاديه مورد تاييد قرار گرفته و به ما معرفي شدهاست.

اگر احيانا كساني احساس مي كنند كه فردي جواز دارد ولي فردي به غير از خود فرد صاحب جواز كسب در مغازه يا شركت در حال فعاليت است سريعا مراتب را به ما اطلاع دهند.

مطمئن باشيد اداره اماكن با تذكر و اخذ تعهد، با ردوم جريمه و بار سوم ابطال پروانه را براي اين متخلفان خواهد داشت.ضمن آن كه در بيرجند آمار اين تخلفات نيز كم نيست.اما نسبت به سال گذشته از كاهش چشم گيري برخوردار بوده است.وي متذكر شد: در خصوص آرايشگاه هاي زنانه نيز پرسنل زن ما به طور مرتب سركشي دارند علاوه بر اين براي تمام صاحبان آرايشگاه ها كلاس هاي آموزشي گذاشته مي شود.وي در پاسخ به اين سوال كه ديده مي شود در فروشگاه هاي موبايل، افراد اقدام به تكثير آهنگ بر روي گوشي هاي تلفن همراه مي كنند چه نظارتي داريد جواب داد: در اين خصوص بايد افراد هوشيار باشند، ما نظارت داريم اما نمي توانيم براي هر فردي كه به موبايل فروشي مراجعه مي كند يك مامور بگذاريم، مردم بايد خود هوشيار باشند و در اين راه به ما كمك كنتند مطمئنا اگر تقاضا كم شود عرضه هم كم خواهد شد.سرهنگ كاهني تاكيد كرد: در مراسم عروسي، شهروندان ما بايد هوشيار باشند اگر مي خواهند گروه اركست بياورند بايد حتما اين گروه داراي مجوز رسمي از فرهنگ و ارشاد باشد.وي از شهروندان خواست تا حساسيت بيشتري بر افرادي كه قرار است كار فيلم برداري از مراسم عروسي آن ها بر عهده بگيرند داشته باشند، دقت كنند كه مغازه داراي مجوز رسمي باشد.

محيطي كه در آن جشن بر پا مي شود نيز بايد داراي مجوز باشد.

وي در پاسخ به اين سوال ديگر ما كه شايعه پليس موبايل آيا درست است يا نه گفت: در بيرجند ما اين مورد را نداشتيم.

سرهنگ كاهني درباره برخورد با مزاحمين خياباني و افرادي كه پوشش مناسب ندارند افزود: اگر هر خانواده فرزند خود را اصلاح كند خود به خود جامعه هم اصلاح خواهد شد.

مطمئن باشيد اگر هر كس خودش رعايت كند نياز به حضور مامور نيست.وي با انتقاد از اين كه چرا ما چهره نيروي انتظامي را براي فرزندان خود خشن جلوه مي دهيم گفت: ما هم زماني كه يك ناهنجاري را در جامعه مي بينيم قلبمان به درد مي آيد همه ما مسئوليم و همه مسئولان، همه مردم بايد تذكر بدهند.وي تصريح كرد: پليس به تنهايي از همه چيز خبر ندارد مردم بايد با ما همكاري بيشتري داشته باشند.اگر احيانا با 110 تماس گرفتند و ان ها نيامدند، مراتب را فوري با 197 به ما اطلاع بدهند مطمئن باشيد با ان ها برخورد مي كنيم.

ولي بيشتر مردم از اين مي ترسند كه به شما خبر بدهند از اين كه شايد هويت آن ها فاش شود و يا كار آن ها به مقامات قضايي بكشد.

بيشتر آن ها مي گويند وقتي به 110 تلفن مي زنيم اولا از ما آدرس و شماره تلفن مي خواهند نظرتان چيست؟ او ادامه داد:110 به اين دليل اين كار را مي كند كه اگر مقام قضايي از آن ها پرسيد شما به استناد چه چيزي اين فرد را گرفته ايد، سند و مدركي داشته باشند اما همان طور كه گفتم ما راز دار مردميم و محرم اسرار آن ها و يقينا كاري نخواهيم كرد كه براي آن ها درد سري پيش بيايد.

در بحث برخورد با تجهيزات ماهواره اي، مردم مي گويند شما حق نداريد داخل منازل آن بشويد و بدون شاكي خصوصي اين تجهيزات را توقيف كنيد.نه اين طور نيست، اگر يقين پيدا كنيم كسي صاحب اين تجهيزات است با دستور مقام قضايي حق توقيف اين گونه تجهيزات را داريم، از طرفي در قانون ماده 8 و 9 هم صراحتا به اين موضوع اشاره شده است.وي تصريح كرد: ما مخالف تكنولوژي نيستيم داد ما اين است كه استفاده درست و صحيح و به موقع مي تواند حافظ خوبي براي خانواده و هويت فردي افراد باشد.

چرا فرهنگ سازي در خصوص استفاده صحيح از اين تكنولوژي نمي كنيد فكر نمي كنيد اجبار نتيجه معكوس خواهد داشت؟

آن هايي كه متولي اين كارند يعني 26 دستگاه بالاتر از ما بايد در اين راه اقدام كنند آن ها بايد راه كار بدهند نه ما.پليس راه كار دهنده نيست پليس مشاوره و ارشاد دهنده است.ما تصميم گيرنده نيستم كه از تكنولوژي چگونه استفاده شود.مگر در چند سال پيش ويدئو قاچاق نبود، مسئولان راه كار دادند، داشتن آن آزاد شد.غرب با اين وسيله ها مي خواهد بنياد خانواده ها را متزلزل كند.90 درصد فيلم ها گاهي بدون اطلاع افراد و پنهان پخش مي شود.به دليل آگاهي جوانان ما به مواردي بر مي خوريم كه ناآگاهانه ارتباط برقراركردند، از هم جدا شدند و باعث سرافكندگي خود و خانواده هايشان شدند.

از همه نوجوانان و جوانان مي خواهم كه والدين خود را دوست خود بدانند.

از والدين نيز مي خواهم اولين مشوق فرزندانشان براي رفتن به راه درست باشند.

بعد از آن مدرسه و محيط جامعه است كه مي تواند معضلات ارتباط ناپسند را براي جوانان ما باز كند و آيا شما آماري مبني بر نظر سنجي در خصوص كنترل حجاب و تعداد موافقان و مخالفان با اين طرح داريد يا نه؟

سرهنگ كاهني، پاسخ داد: در يك نظر سنجي كه در كل كشور انجام شده است 9/87 درصد پاسخ دهندگان به سوالات معتقدند كه بي حجابي يكي از مهم ترين عوامل ايجاد مزاحمت براي بانوان است و 6/8 درصد نيز ابراز داشته اند بي حجابي به عنوان يك معضل در جامعه شيوع پيدا كرده است.همچنين 5/80 درصد افراد حجاب را به عنوان يك ارزش ديني دانستند كه بايد مورد توجه قرارگيرد و 8/71 درصد نيز معتقد بودند بايد با پديده بد حجابي به صورت مناسب برخورد كرد.

5/75 درصد هم حجاب را به عنوان يك ارزش ملي مورد توجه قرار دادند.

وي افزود: قابل توجه است كه بدانيد 90 درصد فيلم ها با استفاده از تلفن و يا ساير تجهيزات فني به صورت ماهرانه اي مورد استفاده قرار مي گيرد.

وي تصريح كرد: نصب دوربين كوچك و فيلم برداري در داخل خودرو، اماكن خاص زنانه، اماكن اقامتي غير مجاز، پاتوق ها و محل هاي ملاقات با هدف هاي مختلف تهديد و اخاذي استفاده از تلفن همراه و فيلم برداري از رفتارهاي خاص افراد به خصوص در پارتي ها و پارك ها و ... همه از راه هاي ساخت و تكثير فيلم ها است.

سرهنگ كاهني، دستاورد غرفه شما در اين نمايشگاه چيست؟

وي پاسخ داد: عفاف و حجاب و پيامدهاي ناشي از آن، پيامدهاي ناگوار استفاده ناصحيح ار اينترنت گوشي هاي تلفن همراه كه به صورت بنر در غرفه ما به نمايش گذاشته شده است.

من خواهش مي كنم بازديد كنندگان ضمن خواندن دقيق اين مطالب به آن ها نيز عمل بكنند.

وي ادامه داد: در راستاي جرايم اخلاقي نيز بنري را نصب كرديم و 12 مورد جرايم اخلاقي را كه شامل مجالس عروسي مختلط، پارتي، اردوهاي مختلط، كاروان عروسي آلودگي صوتي، دختران و پسران فراري، حمل حيوانات، زنان خياباني، شبكه ها و باندهاي فساد و فحشا، تجهيزات ماهواره اي و مشروبات الكلي مي باشد را به نمايش گذاشته ايم كه خوب است خانواده ها در اين زمينه آگاهي كامل را داشته باشند.سرهنگ كاهني از همه هم استاني ها خواست تا قبل از اجاره دادن اماكن خود به اتباع خارجي مراتب را با نيروي انتظامي هماهنگ كنند.

و اما خاطره شما در اين چند سال خدمتتان؟

هر زماني كه بتوانيم جلوي مشكلي را كه براي جواني پيش مي آيد بگيريم آن روز، روز خوبي براي ما خواهد بود، من موارد زيادي را داشته ام كه به محض ارشاد ما ديگر دختر و پسر جوان ما به دنبال فساد و فحشا نرفتند و در منجلاب تباهي گرفتار نشدند.

اين شغل را خودتان و با علاقه انتخاب كرديد يا نه؟من عاشق خدمت گزاري به مردم هستم خانواده ام هم اين موضوع را به خوبي پذيرفته اند من شغلم را دوست دارم.

آيا مي گذاريد فرزندانتان پليس شوند؟

با كمي تامل و با لبخندي جواب داد: من به آن ها خوبي ها و هم سختي ها و دشواري هاي كارمان را گوش زد خواهم كرد بعد تصميم با خودشان است.از وي تشكر مي كنيم و از غرفه آن ها به قصد پيدا كردن يه سوژه ديگر خارج مي شويم منتظر مصاحبه هاي ديگرمان باشيد.
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 634]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن