تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815375944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در دور دوم سفر هيات دولت به خراسان شمالي صورت گرفت115 مصوبه براي آباداني استان خراسان شمالي


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: در دور دوم سفر هيات دولت به خراسان شمالي صورت گرفت115 مصوبه براي آباداني استان خراسان شمالي
27 طرح بزرگ صنعتي با اعتبار 9هزار‌ميليارد ريال در سفر دولت به خراسان شمالي به تصويب رسيدگروه استان‌ها- رييس‌جمهوري و هيات دولت در دور دوم سفرهاي استاني در سيزدهمين سفر به استان خراسان شمالي سفر كردند تا از نزديك نتايج اجراي مصوبات دور اول به اين استان را پيگيري كنند.


بر اساس اين گزارش، سفر اول دولت به استان خراسان شمالي در سال 85 انجام گرفت كه حاصل آن 188 مصوبه در قالب 375 طرح بوده است. اين در حالي است كه از مصوبات ياد شده تاكنون 81درصد به طور كامل به بهره‌برداري رسيده است، 17درصد مصوبات نيز با 40 تا 80درصد پيشرفت فيزيكي در دست اجرا است و تنها دودرصد از مصوبات در دست پيگيري است.محمدحسين جهانبخش، استاندار خراسان شمالي در جمع مردم اين استان در استاديوم تختي بجنورد كه به پيشواز رييس‌جمهوري آمده بودند، گفت: دولت نهم در سه سال گذشته سه‌هزار و 200 طرح براي استان تصويب كرد كه يك‌هزار و 150 طرح آن به بهره‌برداري كامل رسيده است. رييس‌جمهور نيز در بدو ورود به بجنورد مركز استان خراسان شمالي گفت: در دور دوم سفر استاني دولت به خراسان شمالي مصوبات بسيار خوبي براي پيشرفت و جهش اين استان پيش‌‌بيني شده است.
115 مصوبه
بر اساس اين گزارش، هيات دولت در جلسه چهار ساعته خود در دوم سفر به استان خراسان شمالي كه به رياست دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهوري تشكيل شد بيش از 115 مصوبه براي تسريع در آباداني و پيشرفت اين استان به تصويب رساند.دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهوري در پايان دور دوم سفر استاني دولت به خراسان شمالي، تصميمات و مصوبات نشست هيات دولت در اين استان را براي خبرنگاران تشريح كرد.
به گزارش «ايرنا» رييس‌جمهوري گفت: در دومين نشست هيات دولت در استان خراسان شمالي علاوه بر بررسي مصوبات نشست اول، تصميمات مهمي ‌براي رشد و توسعه اين استان گرفته شد.دكتر احمدي‌نژاد افزود: در اين نشست دولت بر خلاف نشست نخستين ، مصوبات زيربنايي را براي توسعه استان خراسان شمالي به تصويب رساند.
رييس‌جمهوري اظهار كرد: در نشست دوم دولت در خراسان شمالي اجراي 27 طرح بزرگ صنعتي با اعتبار 9‌هزار‌ميليارد ريال به تصويب رسيد.احمدي‌نژاد افزود: براساس تصميم هيات دولت اين طرح‌ها بايد در تمام مناطق و شهرستان‌هاي استان بر اساس استعداد و قابليت‌ها به اجرا گذاشته شود.
وي گفت: همچنين هيات دولت براي تشويق سرمايه‌گذاري بخش خصوصي براي اجراي طرح‌هاي توليدي و صنعتي در داخل شهرك‌هاي صنعتي و طرح‌هاي گردشگري معافيت مالياتي 10 ساله را براي اين استان تصويب كرد.
احمدي‌نژاد افزود: بر اساس اين مصوبه سرمايه‌گذاران در بخش‌هاي توليدي و گردشگري خراسان شمالي به مدت 10 سال از معافيت مالياتي برخوردار مي‌شوند.وي خاطرنشان كرد: همچنين علاوه بر تجهيز شهرك‌ها و نواحي صنعتي موجود در استان خراسان شمالي دولت شهرك‌هاي ديگري را نيز مصوب كرده است.
رييس‌جمهوري گفت: هيات دولت همچنين وزارت نيرو را موظف كرد تا امكانات مورد نياز در بخش آب و برق را براي اين شهرك‌ها تامين كند.احمدي‌نژاد تصويب طرح توسعه راه‌هاي خراسان شمالي، تجهيز و بهسازي فرودگاه و ناوبري فرودگاه بجنورد را از ديگر مصوبات هيات دولت در بخش راه‌ها اعلام كرد.
وي اظهار كرد: با تجهيز فرودگاه و ناوبري آن، فرودگاه بجنورد براي انجام پرواز در تمام شرايط آب و هوايي مهيا مي‌شود.
رييس‌جمهوري ساخت و بهسازي 11‌هزار مسكن روستايي را از ديگر مصوبات هيات دولت در خراسان شمالي برشمرد و گفت: در صورتي كه استان توانايي جذب بيش از اين ميزان را داشته باشد نيز محدوديتي براي آن وجود ندارد.
احمدي‌نژاد در مورد تصميمات دولت براي ساماندهي سكونتگاه‌هاي غيررسمي ‌در شهرهاي بجنورد و شيروان نيز اظهار كرد: براي شهر بجنورد وزارت مسكن و شهرسازي موظف شد 20 هكتار زمين را براي ساماندهي سكونتگاه‌هاي غيررسمي‌ در اختيار شهرداري و شوراي اسلامي ‌شهر قرار دهد.وي اظهار كرد: همچنين تامين زمين مورد نياز براي ساماندهي سكونتگاه‌هاي غيرمجاز در شيروان نيز بر عهده وزارت مسكن گذاشته شد.
رييس‌جمهوري افزود: بايد ساماندهي سكونتگاه‌هاي غيرمجاز به صورتي انجام گيرد تا ماجراهايي نظير آنچه در «احمدآباد» بجنورد صورت گرفت را شاهد نباشيم.وي بر تلاش دولت براي فراهم ساختن زمينه براي زندگي عزتمند مردم تاكيد كرد و گفت: اقداماتي كه در احمدآباد بجنورد صورت گرفت مورد تاييد دولت نبود و دولت بناي انجام چنين كاري را در هيچ جايي ندارد.
رييس‌جمهوري توسعه ايستگاه‌هاي تحقيقات كشاورزي و طرح‌هاي پژوهشي و اصلاح نژاد اسب‌تركمن و گوسفند كردي را از مصوبات هيات دولت در بخش كشاورزي اعلام كرد.
احمدي‌نژاد گفت: دولت همچنين تسهيلات لازم را براي توسعه آبياري قطره‌اي در استان خراسان شمالي فراهم مي‌كند.
رييس دولت نهم تامين آب براي توسعه كشت گلخانه‌اي و طرح‌هاي احيا و مرمت قنوات استان را از ديگر مصوبات هيات دولت براي توسعه كشاورزي دانست.
وي به مصوبات هيات دولت براي بخش ورزشي استان خراسان شمالي اشاره كرد و گفت: در اين بخش هيات دولت 250‌ميليارد ريال اعتبار مصوب كرد تا با اين اعتبار 36 فضاي ورزشي در مناطق روستايي، سه گود ورزش باستاني در شهرهاي استان و ساماندهي و ايجاد سقف براي گود چشمه زينل خان اسفراين هزينه شود.
رييس‌جمهوري همچنين از تصويب اجراي خط انتقال فرآورده‌هاي نفتي از سبزوار به اسفراين خبر داد و گفت: براساس تصميم هيات دولت با اجراي اين خط انتقال خط مطمئني براي تامين فرآورده‌هاي نفتي خراسان شمالي فراهم مي‌شود.احمدي‌نژاد اتمام برق‌رساني به روستاهاي 20 خانوار، عدم محدوديت در واگذاري تلفن ثابت و همراه به مشتركان، ساخت بيمارستان 320 تختخوابي بجنورد، 200 تختخوابي شيروان و ارائه كمك به راه‌اندازي شبكه سيماي استاني را از ديگر مصوبات دومين نشست هيات دولت در خراسان شمالي اعلام كرد.
رييس‌جمهوري افزود: براي تجهيز دانشگاه‌هاي خراسان شمالي نيز تصميمات خوبي اتخاذ شده به صورتي كه براي دانشگاه پيام نور 75‌ميليارد ريال اعتبار پيش‌‌بيني شده است. احمدي‌نژاد افزود: در بودجه سال آينده سهم اعتباري دانشگاه‌هاي استان خراسان شمالي افزوده مي‌شود و براي تامين كادر پزشكي منابع تشويقي از جمله واگذاري زمين ارزان قيمت تصويب شده است.
رييس‌جمهوري، تصويب شروع عمليات اجرايي فاز سوم نيروگاه سيكل‌تركيبي شيروان را از ديگر مصوبات مهم هيات دولت برشمرد و گفت: اين طرح تا پايان سال 89 به بهره‌برداري مي‌رسد و خراسان شمالي در رديف استان‌هاي صادركننده برق قرار مي‌گيرد.
احمدي‌نژاد تخصيص تسهيلات براي تجهيز ناوگان حمل و نقل درون شهري، ايجاد 13 منطقه نمونه گردشگري و سه پايگاه امداد و نجات جاده‌اي را ديگر مصوبات هيات دولت براي توسعه استان خراسان شمالي عنوان كرد.
رييس‌جمهوري از رسانه‌ها خواست تا علاوه بر اطلاع‌رساني مصوبات هيات دولت به مردم، پيگير اجرايي شدن آن نيز باشند. احمدي‌نژاد همچنين ضمن قدرداني از مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان در اجراي مصوبات دور اول سفر استاني هيات دولت از آنها خواست با جديت و فارغ از هرگونه تبعيض، براي اجراي مصوبات دور دوم تلاش كنند. همزمان با سفر رييس‌جمهوري و هيات دولت به استان خراسان شمالي، 225 طرح نيز با اعتبار 450ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيد كه اين طرح‌ها غالبا مربوط به مصوبات دور اول سفر دولت به اين استان است.
فاز اول نيروگاه سيكل‌تركيبي شيروان
در اولين روز از اين سفر با حضور رييس‌جمهوري بهره‌برداري از فاز اول نيروگاه سيكل‌تركيبي شيروان آغاز شد.
بر اساس اين گزارش، همزمان با بهره‌برداري از فاز اول اين نيروگاه، توسعه‌ فاز دو بخار اين نيروگاه نيز شروع شد. هزينه فاز اول اين نيروگاه 350‌ميليارد تومان بوده كه فاز دوم نيز 400‌ميليون تومان هزينه در بر خواهد داشت. با ايجاد فاز دوم اين نيروگاه ظرفيت اين نيروگاه به 1500 مگاوات خواهد رسيد.
مركز شيرخوارگاه خراسان
نخستين مركز شيرخوارگاه استان خراسان شمالي با حضور وزير رفاه و تامين اجتماعي در شيروان به بهره‌برداري رسيد. در مركز شيرخوارگاه خراسان شمالي 18 نوزاد بي‌سرپرست دختر و پسر نگهداري مي‌شوند. براي ساخت اين مركز كه عمليات اجرايي آن از سال 1385 آغاز شده 600‌ميليون ريال اعتبار هزينه شده است.
آغاز ساخت 554 مسكن مهر
همزمان با دومين سفر رييس‌جمهور به خراسان شمالي ساخت 554 واحد مسكوني در قالب طرح مسكن مهر نيز با حضور وزير تعاون در شهرك گلستان بجنورد آغاز شد. مديركل اداره تعاون خراسان شمالي در اين مراسم گفت: اين واحدهاي مسكوني از طريق دو شركت تعاوني ساخته مي‌شود كه زيربناي منظور شده براي هر واحد مسكوني 75 مترمربع است.
شبكه آبياري سد اسفراين
همچنين طرح شبكه آبياري يك و دو سد بيدواز شهرستان اسفراين در حاشيه سفر هيات دولت به خراسان شمالي با حضور وزير نيرو به بهره‌برداري رسيد. اين شبكه شامل دو بخش لوله‌هاي يك و دو و انهار مزرعه شبكه درجه سه و چهار است كه شبكه يك و دو با حضور وزير نيرو افتتاح شد و مطالعات شبكه سه و چهار نيز پايان يافته است. شبكه آبياري بيدواز به صورت تحت فشار است كه مساحت شبكه در بخش بهبود و توسعه هفت‌هزار و 300 هكتار شامل زمين‌هاي راست و چپ، منبع تامين آب شبكه از سد و رودخانه بيدواز با حجم حقابه از سد 16‌ميليون مترمكعب و حجم آب مازاد 3/12‌ميليون متر مكعب است.
افتتاح تصفيه‌خانه فاضلاب اسفراين
مرحله نخست طرح تصفيه خانه فاضلاب شهر اسفراين نيز طي مراسمي‌ با حضور وزير نيرو و در حاشيه سفر رييس‌جمهور به خراسان شمالي به بهره‌برداري رسيد.
براي اجراي اين طرح يك‌ميليارد و 920‌ميليون ريال از محل اعتبارات ملي هزينه شده است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري خراسان شمالي در اين باره گفت: ظرفيت اين تصفيه خانه هشت‌هزار مترمكعب در روز است كه براي تكميل آن 5/5‌ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است.
وي اظهار كرد: مرحله نخست اين طرح با ظرفيت چهار‌هزار و 500 مترمكعب در روز به بهره‌برداري رسيد و تا پايان سال جاري با تامين اعتبار مورد نياز، اين طرح به‌طور كامل به بهره‌برداري مي‌رسد.
آزادراه بجنورد-شيروان، طرح‌هاي مخابراتي و آبرساني و طرح‌هاي عمراني از ديگر طرح‌هاي افتتاح شده در اين سفر هستند.
رييس‌جمهور در پايان سفر به خراسان شمالي به مشهد سفر كرد و در اين سفر نيز طرح‌هايي به بهره‌برداري رسيد.
افتتاح يك كارخانه خودرو در مشهد
بهره‌برداري از خط توليد كارخانه سناباد خودرو واقع در مجموعه خودروسازي توس مشهد با حضور رييس‌جمهوري آغاز شد.
اين واحد توليدي در فاز نخست با توليد سالانه 15‌هزار دستگاه خودرو و سرمايه‌گذاري 325‌ميليارد ريال ساخته شده كه از اين ميزان 250‌ميليارد ريال سرمايه‌گذاري ريالي و هفت‌ميليون و 500‌هزار دلار آن سرمايه‌گذاري ارزي است.
ماشين‌آلات واحد توليدي سناباد خودرو توس مشهد توسط كشورهاي چين و آلمان ساخته شده و خودروهاي توليدي اين كارخانه با مشاركت اين كشورها توليد مي‌شود.
نيروگاه بادي بينالود
همچنين با حضور رييس‌جمهوري اسلامي‌ايران، نيروگاه بادي بينالوددر استان خراسان رضوي به بهره‌برداري رسيد.
اين نيروگاه باهزينه اي بالغ بر 280‌ميلياردريال براي تامين برق با استفاده از انرژي تجديد پذير باد و جلوگيري از آلودگي محيط زيست در وسعتي به مساحت 37 هكتار و در محدوده بينالود بنا شده است. ظرفيت نصب شده اين نيروگاه 3/28 مگاوات است كه در فاز يك 43 دستگاه توربين بادي هر يك به قدرت 660 كيلو وات نصب شده است.
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 321]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن