تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815571388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمريكا مالكي را تهديد به سرنگوني كرد


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: آمريكا مالكي را تهديد به سرنگوني كرد
سرمايه : جان نگرو پونته معاون وزير امور خارجه آمريكا، نوري مالكي نخست وزير عراق را تهديد كرد كه در صورت مخالفت با امضاي توافقنامه امنيتي او را سرنگون خواهد كرد.به گزارش پايگاه خبري عراقي «الاخبار العالميه» منابع ديپلماتيك در بروكسل فاش كردند نگروپونته در سفر يك هفته اي اخيرش به عراق حامل هشداري صريح و آشكار به مالكي بود كه براساس آن وي مختار است بين امضاي توافقنامه امنيتي يا رويارويي با شرايط سخت كه احتمالاً به سرنگوني دولت وي منجر خواهد شد، يكي را انتخاب كند.

به گفته اين منابع معاون رايس گفته است ما به هيچ وجه از اعطاي مصونيت قضايي به سربازان خود عقب نشيني نمي كنيم و هر كس درخصوص اين توافقنامه با ما باشد ما با آنها هستيم و هر كس كه با منافع ما مخالفت كند، پاسخ مناسبي دريافت خواهد كرد. گزارش ها حاكي از آن است كه مالكي به تهديدات نگرو پونته، در كمال آرامش گوش داده و در پاسخ به تهديدات وي گفته است وي از اساس هيچ اعتراضي با امضاي توافقنامه امنيتي با واشنگتن ندارد ولي با گفت وگو مي توان موارد اختلاف را حل و فصل كرد.

تهديد رئيس جمهوري عراق

همزمان با تهديد نوري مالكي توسط نماينده ويژه آمريكا در سفر به عراق، جلال طالباني رئيس جمهوري عراق نيز فاش كرد در جريان سفر درماني دوماهه اش به آمريكا، مقام هاي واشنگتن وي را تهديد كرده اند كه در صورت عدم امضاي توافقنامه، دارايي هاي عراق را بلوكه كرده و اختيار منابع نفت اين كشور را نيز سلب خواهند كرد.
به گزارش روزنامه دارالخليج چاپ امارات، طالباني پيش بيني كرد بغداد و واشنگتن در آينده نزديك به توافق نهايي در زمينه تمام بندهاي توافقنامه امنيتي دست يابند.

مالكي: آمريكايي ها امتيازات بزرگي داده اند

به گزارش پايگاه خبري اصوات العراق نوري المالكي ديروز پس از ديدار با آيت الله سيستاني در نجف اشرف در جمع خبرنگاران گفت: «آمريكايي ها امتيازات بزرگي درباره توافقنامه امنيتي به ويژه در زمينه جدول زمانبندي براي خروج نظاميان داده اند اما مساله مصونيت قضايي همچنان حل نشده است و در حال بررسي قرار دارد.» مالكي اظهار داشت: «مرجعيت ديني (آيت الله سيستاني)، پارلمان و نهادهاي دولتي را مسوول تصميم گيري نهايي درباره توافقنامه امنيتي با آمريكا دانست.»

مخالفت ايران با توافقنامه

از سوي ديگر روزنامه الوطن چاپ عربستان به نقل از محمود المشهداني رئيس پارلمان عراق نوشت: تحولات عراق بر كشورهاي همسايه تاثيرگذار است لذا با توجه به اهميت اين موضوع، عراقي ها بايد پيش از تصميم گيري در اين خصوص با كشورهاي همسايه مشورت كنند. المشهداني پيش از اولين نشست كميته اجرايي اتحاديه پارلمان عربي در دمشق تصريح كرد مذاكراتي را با مقامات ايران درخصوص توافقنامه امنيتي انجام داده و آنها با اين توافقنامنه مخالفت كرده اند.در همين رابطه اسامه النجيفي يكي از نمايندگان پارلمان عراق در گفت وگو با الوطن گفت: دولت عراق خواهان امضاي سريع اين توافقنامه نيست.از سوي ديگر خبرگزاري اخبار النجف عراق به نقل از سامي العسكري از معاونان نوري مالكي نوشت: توافقنامه را بايد پارلمان عراق تصويب كند اما با چارچوب كنوني اين توافقنامه، در صورت مطرح شدن در پارلمان نمايندگان آن را كاملاً رد خواهند كرد.

لكه ننگ در تاريخ عراق

در رابطه با امضاي توافقنامه و تهديد مقامات عراقي توسط آمريكا، ديروز نوري مالكي به ديدار آيت الله سيستاني رفت. به گزارش پايگاه خبري اصوات العراق، يك منبع در استانداري نجف در اين باره گفت نخست وزير عراق، مرجع بزرگ ديني عراق را در جريان آخرين خبرهاي مربوط به توافقنامه امنيتي قرار داد. پيش از اين آيت الله سيستاني به مالكي توصيه كرده بود، توافقنامه امنيتي را تا زماني كه تضمين كننده حقوق ملت عراق و حاكميت اين كشور نباشد، امضا نكند.اين مرجع خطاب به مالكي گفته بود، من نمي خواهم كه اين دست، توافقنامه اي را امضا كند كه لكه ننگي در تاريخ عراق باشد.

نكات مورد اختلاف

عراق و آمريكا درباره توافقنامه امنيتي از جمله مصونيت قضايي سربازان آمريكايي در عراق (كاپيتولاسيون)، پيمانكاران ارتش آمريكا كه مشمول قوانين عراقي مي شوند، موضوع وجود زندانيان عراقي در بازداشتگاه هاي آمريكا و نيز موعد نهايي براي خروج نيروهاي آمريكايي از عراق اختلاف نظر دارند.
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن