تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815473156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون نصرالله: حزب الله حامي روند آشتي‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: معاون نصرالله: حزب الله حامي روند آشتي‌ها
شيخ نعيم قاسم گفت : ارزيابي مقاومت اين است كه اسرائيلي ها سردرگم و آشفته هستند و هدف آنها، بالابردن روحيه از دست رفته آنهاست و اينكه اين پيام را ارسال كنند كه در جايگاه توانمندي قرار دارند.
معاون دبيركل حزب الله لبنان با تاكيد بر حمايت اين جنبش از روند آشتي ها به ويژه ميان مسيحيان، به رژيم صهيونيستي هشدار داد در صورت دست زدن به حماقت ديگر و تجاوز مجدد عليه لبنان، بهايي به مراتب سنگين تر از جنگ جولاي پرداخت خواهد كرد.
شيخ نعيم قاسم گفت : ارزيابي مقاومت اين است كه اسرائيلي ها سردرگم و آشفته هستند و هدف آنها، بالابردن روحيه از دست رفته آنهاست و اينكه اين پيام را ارسال كنند كه در جايگاه توانمندي قرار دارند.
وي درباره طرحهاي رژيم صهيونيستي اظهار داشت : اسرائيلي ها هنوز حجم و اندازه گورستاني بزرگي را كه در صورت ارتكاب حماقت ديگر و تجاوز مجدد به لبنان براي خود خواهند كند، درك نكرده اند.
شيخ نعيم قاسم خاطر نشان كرد: مقاومت در لبنان، امروز درآمادگي بسيار بالايي قرار دارد؛اسرائيلي ها بايد بدانند هرگونه تجاوز ديگر، بهاي سنگيني براي آنها خواهد داشت. ما مي دانيم كه اسرائيل نياز به توجيه و بهانه اي در صورت تجاوز مجدد ندارد، اما وقتي مي داند كه بايد بهاي سنگيني براي اين تجاوز بپردازد،به اعتقاد من، پيش از اين تجاوز، بسيار خواهد انديشيد.
شيخ نعيم قاسم درباره اوضاع داخلي لبنان،بر ضرورت اصلاح قانون انتخابات و كاهش سن راي به هجده سال تاكيد كرد و گفت : گفت : نبايد جوانان هجده ساله را از دادن راي در انتخابات پارلماني محروم كرد.
وي افزود : تجربه ما به عنوان اسلامگرايان در سطح سياسي و سطح مقاومت و آموزش، تجربه موفقي است و اين هجمه گسترده عليه ما، به سبب اين موفقيت است در نتيجه آنها روياروي ما قرار گرفته اند؛ نه به اين دليل كه ما به دنبال گرفتن اشتباه از آنها هستيم، بلكه به اين خاطر با ما رقابت مي كنند، زيرا از آنها به سبب عملكرد مثبت و درست برتر هستيم.
وي گفت : ما امروز در لبنان تنها با يك چالش روبرو نيستيم، بلكه چالشهاي متعددي در برابر ما قرار دارد؛ اسرائيل پيوسته لبنان را تهديد مي كند، اما برخي با كلمات تهديدآميز با ما سخن مي گويند.
معاون نصرالله خاطر نشان كرد : به روشني بايد بگويم ارزيابي ما اين است كه اسرائيلي ها دچار آشفتگي و سردرگمي شده اند، آنها گاهي تهديد مي كنند و گاهي تهديد خود را واكنشي در صورت رويارويي حزب الله با آنها قلمداد مي كنند، هدف اين تهديدها، بالابردن روحيه اسرائيلي ها است، زيرا آنها به عملكرد رهبران خود در جنگ جولاي آگاه هستند، همچنين خبرهايي درباره طرحهاي مختلفي براي تجاوز مي شنويم، يك بار از طرح هوايي و بار ديگر از طرح زميني سخن مي گويند و به شيوه هاي مختلف خواهان سيطره هستند، و مدعي هستند مي توانند موفقيتهاي زيادي به دست آورند، اما به نظر مي رسد اسرائيلي ها هنوز حجم و گستردگي گورستاني را كه براي آنها در صورت ارتكاب حماقت و تجاوز مجدد ايجاد خواهد شد، درك نكرده اند.
وي گفت : در هر حال ما از دولت لبنان مي خواهيم در قبال اظهارات جنگ طلبانه مقامهاي رژيم اسرائيل موضع گيري كنند تا جهان با مسئوليت خود آشنا شود، زيرا اسرائيل حق ندارد دست به تحرك و تهديد بزند، و جهان هم بدون هرگونه بازخواستي از اين رژيم، تنها تماشاگر باشد.
شيخ نعيم قاسم تاكيد كرد : ما هرگز مرعوب تهديدهاي اسرائيل نمي شويم و اگر اسرائيل بخواهد بار ديگر تجربه جنگ جولاي را تكرار كند، مانعي ندارد، آن را تجربه كند، زيرا ضرباتي شديدتر و دردناك تر از جنگ جولاي متحمل خواهد شد.
شيخ نعيم قاسم به توافقنامه دوحه اشاره كرد و گفت : توافقنامه دوحه مرحله جديدي را ترسيم كرد كه مدت آن از زمان امضاي توافقنامه تا انتخابات پارلماني آتي، ده ماه است دراين مدت، شرايط منطقه اي وبين المللي آشفته ومتشنج است، درنتيجه هركشوري در جهان به بررسي مشكلات و معضلات خود مي پردازد كه در راس اين كشورها، آمريكا قرار دارد كه بيشترين مشكلات و معضلات را براي خود و ديگران به وجود آورده است و برخي در لبنان بر كساني تكيه مي كنند كه بيشترين مشكلات را دارند.
وي افزود : بنابراين آرامش در لبنان در اين ده ماه، يك مسئله ضروري است و روند آشتي ها، نتيجه طبيعي اين آرامش است، هيچ كس نگفته است آشتي به معناي ائتلاف سياسي يا انتخاباتي است، آشتي يعني اينكه ازاينكه گروههاي شبه نظامي با سلاحهاي خود و جنجال آفريني و فتنه افكني بخواهند جايگاه خود را تغيير دهند، جلوگيري شود.
معاون نصرالله گفت : اگر كسي گمان مي كند علت حمايت ما از روند آشتي، نياز به ائتلافات سياسي يا انتخاباتي است، دچار توهم شده است،بلكه ما روند آشتي را تشويق مي كنيم، زيرا مي خواهيم هر گروه و جريان سياسي، جايگاهي را كه شايسته آن هستند از طريق آراي آنها به دست آوردند نه از طريق حمايتهاي خارجي و تنشهاي داخلي و فتنه افكني .
شيخ نعيم قاسم افزود : ما خواهان تكميل روند آشتي در ميان مسيحيان هستيم و براي تكميل روند آشتي اسلامي تلاش مي كنيم، زيرا معتقديم اين نوع آشتي ها، روند امور را به سوي رقابت انتخاباتي سالم سوق خواهد داد؛ما هرگز به تنش آفريني سياسي بر اساس اختلافات فكر نمي كنيم، ما پيوسته بر اساس حق و براي آزادي و اقتدار كشور عمل مي كنيم كه اين مسئله به نوبه خود، ارزش و جايگاه ايجاد مي كند و ما هرگز در پس شعارهاي سياسي توهمي مخفي نشده ايم.
وي گفت : ما هرگز نمي پذيريم كه بر موج فتنه سوار شويم، تجارب ثابت كرده است كه فتنه افكنان شكست خواهند خورد، اما رويارويي ما با دشمن واقعي است و تلاش در همكاري سياسي افزايش خواهد يافت.
معاون نصرالله به دموكراسي غربي اشاره كرد و اظهار داشت : روز به روز فاجعه بار بودن دموكراسي غربي و شكست نظام اقتصاد سرمايه داري بيشتر روشن مي شود، تمام كساني كه خواستار غربي و آمريكايي شدن بودند و مي گفتند دموكراسي غربي، يك الگو است، بگويند كجاي اين دموكراسي مي تواند الگو باشد؛ اين چه دموكراسي است كه تحمل پخش اخبار شبكه المنار در آمريكا يا فرانسه يا ديگر مناطق را ندارد، اين چه دموكراسي است كه كشتار روزانه ملت فلسطين را تاييد مي كند، اين چه دموكراسي است كه بدون هرگونه توجيهي در كشورهاي مختلف دخالت مي كند، اين چه دموكراسي است كه در برابر دستيابي ايران به حق خود در برخورداري از انرژي هسته اي صلح آميز مانع تراشي مي كند در حالي كه اسرائيل چهارصد كلاهك هسته اي دارد و تمام جهان را تهديد مي كند و به جاي اينكه از كلاهكهاي هسته اي فرضي و موهوم كه در اختيار ديگران نيست،بايد از كلاهكهايي بترسيد كه در اختيار تروريستهاي اسرائيلي و آمريكايي قرار دارد و جهان را تهديد مي كنند.
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن