تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813146119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جديد شوراي حكام:مساله ايران بايد از طريق راهكارهاي ديپلماتيك حل شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رئيس جديد شوراي حكام:مساله ايران بايد از طريق راهكارهاي ديپلماتيك حل شود


تهران- خبرگزاري كار ايران
رئيس جديد شوراي حكام خواستار حل‌‏و‌‏فصل مسائل بين ايران، سوريه و كره‌‏شمالي با آژانس از طريق راهكارهاي ديپلماتيك شد.

به گزارش "ايلنا" به نقل از خبرگزاري آكي، «طاووس فروخي» كه روز دوشنبه گذشته به‌‏عنوان رئيس جديد شوراي حكام انتخاب شده است، بر اهميت حل‌‏وفصل مسائل موجود بين ايران، كره‌‏شمالي و سوريه با آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي از طريق گفت‌وگو و ساير ابزارهاي ديپلماتيك به‌‏گونه‌اي كه منافع مشترك طرفين را تامين كند، تاكيد كرد و گفت: «اين همكاري‌ها بايد به‌‏گونه‌اي باشد كه بستر مناسبي براي انجام فعاليت‌هاي آژانس و اختيارات آن و از همه مهم‌‏تر نظارت، بازرسي و تحقيق درباره عدم وجود هرگونه فعاليت هسته‌‏اي ممنوعه فراهم آورد.»
وي در ادامه بر ضرورت باقي ماندن آژانس به‌‏عنوان يكي از مهم‌‏ترين نهادهاي بين‌‏المللي در استفاده از انرژي صلح‌‏آميز هسته‌‏اي در زمينه‌هاي پزشكي، كشاورزي و صنعتي و انتقال تكنولوژي هسته‌‏اي به كشورهاي در حال رشد از جمله كشورهاي عربي تاكيد كرد.
وي در ادامه سياسي نشدن آژانس و حفظ فعاليت‌‏هاي تكنيكي و بي‌‏طرفانه اين نهاد را خواستار شد.
رئيس جديد شوراي حكام درباره برنامه هسته‌‏اي ايران گفت: «برنامه هسته‌اي ايران همواره به‌‏عنوان يكي از مهم‌‏ترين دستورهاي كاري شورا قرار دارد و به‌‏رغم پيشرفت‌هاي زيادي كه از سال2003 ميلادي در اين راستا حاصل شده است، همچنان‌‏ مساله بين ايران و آژانس باقي مانده است و آن هم مساله مطالعات ادعايي است.»
وي در ادامه حل مساله مطالعات اداعايي از طريق گفت‌‏وگو و راهكارهاي مسالمت‌‏آميز را خواستار شد و براي همكاري بيشترايران با آژانس ابراز اميدواري كرد.
طاووس فروخي، نماينده دائم الجزاير در آژانس بين‌‏المللي انرژي هسته‌‏اي و سومين زني است كه به رياست دوره‌‏اي شوراي حكام انتخاب مي‌‏شود.
پايان پيام

كد خبر: 450549
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن