تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805112177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي خبرداد: طرد363 هزار و142تبعه غيرمجاز خارجي از كشور در يك‌سال گذشته كاهش 58 درصدي دستگيري اشرار افزايش 20درصدي نيروهاي مرزباني


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: فرمانده مرزباني نيروي انتظامي خبرداد: طرد363 هزار و142تبعه غيرمجاز خارجي از كشور در يك‌سال گذشته كاهش 58 درصدي دستگيري اشرار افزايش 20درصدي نيروهاي مرزباني
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - حوادث

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي، شهادت گروگان‌هاي سراوان را قطعي ندانست و گفت: شواهد قطعي درباره شهادت گروگان‌هاي سراوان وجود ندارد و ممكن است، تبليغات انجام شده در اين باره تنها يك صحنه‌سازي باشد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، سردار قاسم رضايي در نشست خبري به مناسبت هفته نيروي انتظامي، گفت: ما كشور پاكستان را در رابطه با وضعيت گروگان‌هاي ايراني مسوول مي‌دانيم، چون مسوولان پاكستاني مطلع هستند كه گروگان‌ها وارد كشورشان شده‌اند و شواهد نشان مي‌دهد كه حمايت‌هايي از طرف دولت پاكستاني در اين باره وجود دارد، يا اين‌كه پاكستاني‌ها نسبت به اين گروگان‌گيري بي‌تفاوت هستند.

وي با اشاره به اين كه پاكستان درباره وضعيت گروگان‌هاي سراوان بايد پاسخگوي ايران باشد، افزود: همكاري‌هايي از سوي پاكستان در رابطه با تحويل دادن يك شرور صورت گرفت، اما نتيجه مثبتي با تعاملات انجام شده بين دو كشور به وجود نيامده است.

سردار رضايي اظهار كرد: يكي از افراد گروگان گرفته شده با پيگري خانواده‌اش و مسوولان آزاد شد و پس از بازگشت به كشور در حالي كه شكنجه شده بود، از نوع برخوردهاي گروگان‌گيرها و مكان‌هايي كه گروگان‌ها را برده بودند، صحبت كرده بود.

وي با بيان اين‌كه فاجعه گروگان‌گيري سراوان اتفاق تلخي بود كه در مناطق مرزي كشور نبايد تكرار شود، ادامه داد: براي پيشگيري از بروز چنين اقداماتي، پليس مرزباني در زمينه استحكامات، آموزش و اصلاح تكنيك‌هاي عملياتي اقداماتي را در نظر گرفته است، به طوري كه در اين رابطه به تمام پاسگاه‌هاي مرزي ابلاغ شده كه از يك حيوان هشدار‌دهنده استفاده كنند كه اين ابلاغيه در حال حاضر اجرا شده است.

به گزارش ايسنا، فرمانده مرزباني نيروي انتظامي در ادامه از افزايش 20 درصدي نيروهاي مرزباني طي يك‌سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر گزينش نيروي انساني در مرزها اصلاح شده كه براساس نياز تخصصي براي مرزباني اين گزينش‌ها انجام و آموزش‌هايي نيز متناسب با ماموريت مرزباني به ماموران داده مي‌شود.

وي ادامه داد: شيوه خاصي از مرزباني در هر بخش از طول مسير مرزهاي كشور بسته به موقعيت جغرافيايي، مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه اين موضوع روند مرزباني در كشور را به يك كار سخت و طاقت‌فرسا تبديل كرده كه با توجه به اين شرايط، امتيازاتي براي مرزبانان در نظر گرفته شده است.

سردار رضايي گفت: طي يك‌سال گذشته، هزار و 800 خودرو و دو هزار موتورسيكلت به مرزها وارد شده است.همچنين سيستم فاوا مرزباني نسبت به دو سال گذشته، 70 درصد رشد داشته، به طوري كه هدايت و كنترل بسياري از مناطق مرزي به روز شده است.

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي با اشاره به اين‌كه انسداد مرزهاي مشترك ايران با كشورهاي افغانستان و پاكستان از جمله اولويت‌هاي پليس در مرزهاست، اظهار كرد: انسداد بخشي از مرزها در اين مناطق در سال جاري انجام شده است و اميدواريم با برآورده‌ شدن امكانات پيش‌بيني شده در جنوب‌شرق و شرق كشور، طرح انسداد اين مناطق نيز صورت گيرد.

سردار رضايي با اشاره به اين كه هزينه ديواركشي هر كيلومتر از مرزهاي مشترك ايران و افغانستان 400 ميليون تومان است، گفت: اعتبار داده شده براي انسداد مرزها متناسب با نياز موجود نيست، اما اميدواريم كه انسداد بخشي از منطقه زابل به عنوان پايلوت كه مساحت جغرافيايي آن 300 تا 400 كيلومتر است، تا پايان امسال صورت گيرد و مرزبانان با اشرافيت كامل، حركت‌هاي خودرويي و غيرخودرويي را در اين مناطق كنترل كنند.

وي ادامه داد: مجلس بالغ بر 103 ميليارد تومان اعتبار براي مرزهاي كشور پيش‌بيني كرده، اين در حالي است كه برآورد اعتبار پليس مرزباني در مرزهاي جنوب شرق كشور بيش از 300 ميليارد تومان بوده است.

سردار رضايي با بيان اين كه انتظار داشتيم، امسال بيش از 500 ميليارد تومان اعتبار در رابطه با مرزها اختصاص داده شود، افزود: با توجه به اعتبار در نظر گرفته شده از سوي مجلس، مبلغ 42 ميليارد تومان اعتبار در مرزهاي جنوب شرق كشور هزينه خواهد شد. در نتيجه با اندك اعتبار اختصاص داده شده نمي‌توانيم بگوييم كه انسداد مرزهاي كشور به طور كامل انجام خواهد شد.

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي برآورد اعتبارات مورد نياز براي انسداد كامل مرزهاي كشور را سه هزار ميليارد تومان عنوان كرد و افزود: اميدواريم اين اعتبار تا پايان برنامه پنجم توسعه براي انسداد مرزها در اختيار مرزباني قرار گيرد.

به گزارش ايسنا، سردار رضايي در ادامه از افزايش هفت درصدي كشفيات موادمخدر در مرزها طي يك‌سال گذشته خبر داد و گفت: در اين مدت 32 تن و 666كيلو مواد مخدر در مرزهاي كشور كشف شد كه بيشترين اين كشفيات در مرزهاي شرق و جنوب شرق ايران بوده است.

وي با اشاره به اين كه در طي يك‌سال گذشته، هزار و 322 قبضه سلاح كشف شد كه اين آمار رشد 10 درصدي كشفيات سلاح را در اين مدت نشان مي‌دهد، افزود: تعداد كشفيات مشروبات الكلي 800 هزار بطري بوده كه اين آمار سه درصد افزايش داشته است. همچنين كشفيات مواد سوختي نيز در اين مدت به دليل سهميه‌بندي بنزين در مرزها 26 درصد كاهش يافته است.

سردار رضايي از رشد 143 درصدي كشف ريسور ماهواره كه عمدتا از طريق مرزهاي غربي وارد كشور مي‌شود، در يك‌سال گذشته خبر داد.

فرمانده مرزباني كشور با بيان اين كه در اين مدت، چهار هزار و 426 تبعه غيرمجاز كه قصد خروج از كشور را داشتند توسط مرزبانان دستگير شده‌اند، گفت: ميزان اين دستگيرها در اين مدت شش درصد افزايش يافته است. همچنين ميزان دستگيرشدگان متجاوزان به مرز كه قصد ورود به كشور را داشتند، 46 هزار تن بوده كه اين آمار 82 درصد رشد داشته است.

وي تعداد طردشدگان اتباع خارجي غيرمجاز از ايران در يك‌سال گذشته را 363 هزار و 142 تبعه عنوان كرد و افزود: تعداد اتباع طردشده از كشور در اين مدت هفت درصد كاهش نشان مي‌دهد كه دليل آن، كم شدن جديت اخراج اتباع بيگانه از كشور در سال جاري از سوي دولت است.

وي با اشاره به كنترل مرزهاي شرقي كشور، از كاهش 58 درصدي دستگيري اشرار در يك‌سال گذشته خبر داد و گفت: امسال 17شرور دستگير و 170 شرور نيز كه عمدتا در رابطه با مواد مخدر بودند، در مرزهاي كشور به هلاكت رسيدند كه هلاكت اشرار در اين مدت 31 درصد افزايش يافته است. همچنين مرزبانان در اين مدت 424 بار با اشرار در مرزهاي كشور درگير شدند.

سردار رضايي درباره عملكرد مرزبانان دريايي نيز گفت: مرزبانان طي يك‌سال گذشته، 105 فروند شناور را كه اقدام به قاچاق كالا كرده بودند، را در آب‌هاي ايران متوقف كردند.

وي درباره وضعيت امنيتي اروندرود نيز گفت: چهار درگيري سنگين با سارقان مسلح در شش‌ماه دوم سال 86 در اين منطقه رخ داد، اما در حال حاضر اروندرود جزو امن‌ترين مناطق كشور محسوب مي‌شود.

انتهاي پيام
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن