تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815274087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده پليس مرزباني ناجا در يكسال گذشته نيروي انساني مرزباني 20 درصد افزايش يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فرمانده پليس مرزباني ناجا در يكسال گذشته نيروي انساني مرزباني 20 درصد افزايش يافته است
فرمانده پليس مرزباني نيروي انتظامي جمهوري اسلامي گفت: با توجه به توپوگرافي و جغرافياي مرزهاي كشور و نياز به كنترل سرحدات با برنامه ريزي هاي انجام شده در يك سال گذشته نيروي انساني پليس مرزباني كشور 20 درصد افزايش داشته است.


به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار اجتماعي ايرنا،سردار سرتيپ قاسم رضايي در چهارمين روز از هفته ناجا در نشست خبري با خبرنگاران افزود: حضور اين ميزان نيرو در پليس مرزباني تحول بسيار خوبي است ولي هنوز هم براي كنترل دقيق و بيشتر مرزها كافي نيست.
وي تصريح كرد: بيش از هشت هزار و 755 كيلومتر مرز مشترك با 15 كشور در مناطق كوهستاني ، كوير ، دشت ، رمل و دريا داريم كه كنترل اين مرزها با توجه به وضعيت جغرافيايي هر منطقه كار بسار دشواري است كه پليس مرزباني برغم همه كاستي ها اين وظيفه را تاكنون به خوبي انجام داده است.
سردار رضايي اظهار داشت: در يك سال گذشته براي اجراي بهتر وظايف و ماووريت هاي پليس مرزباني يك هزار و 800 دستگاه خودرو و دو هزار دستگاه موتورسيكلت متناسب با نياز مرزها و تعدادي شناورهاي مجهز براساس نياز پليس مرزباني دريايي در اختيار مرزبانان قرار گرفته است.
وي با اشاره به اختصاص هزار و 30 ميليارد ريال اعتبار امسال پليس مرزباني تاكيد كرد: هر چند تخصيص اين ميزان اعتبار براي اجراي طرح هاي پليس مرزباني در مرزهاي كشور بسيار كم است ولي از اين ميزان 420 ميليارد ريال براي اجراي طرح هاي انسداد و كنترل مرزي جنوب شرق كشور اختصاص داده شد.
رييس پليس مرزباني ناجا يادآور شد: انتظار ما در پليس مرزباني اختصاص پنج هزار ميليارد ريال اعتبار در سال جاري بوده تا بتوانيم با اين اعتبار بخش مهمي از طرح هاي تحولي در مرزها همچون ديواركشي ، فنس كشي و سيم خاردار ، ايجاد پاسگاه ، احداث جاده در طول مرزها براي دستيرسي بيشتر مرزبانان و احداث منازل مسكوني براي پرسنل مرزباني را اجرا كنيم.
به گفته وي ، ما براي انسداد كامل مرزهاي شرق و جنوب شرق كشور با توجه به تهديداتي كه در اين مرزها به خصوص قاچاق مواد مخدر و ورود اشرار و اتباع بيگانه وجود دارد به سه هزار ميليارد ريال اعتبار نياز داريم در حالي كه كل اعتبار امسال پليس مرزباني تنها هزار و 30 ميليارد ريال است.
سردار رضايي در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان كرد: از مجموع دو هزار كيليومتر مرز مشترك ما با دو كشور پاكستان و افغانستان كه تقريبا جزء مرزهاي ناامن ما از سوي اين دو كشور محسوب مي شود اقدامات بازدارنده و انسداد مرزها را انجام داده ايم تا بتوانيم بخشي از نا امني اين مرزها را به خصوص در بخش مواد مخدر كنترل كنيم.
وي افزود: وي در خصوص كشفيات يك سال گذشته پليس مرزباني گفت: كشف 32 تن و 666 كيلوگرم مواد مخدر با 7 درصد رشد در مرزهاي شرق و جنوب شرقي ، كشف 1063 قبضه سلاح جنگي با 10 درصد رشد ، كشف 800 هزار ليتر و بطر مشروبات الكلي با 3 درصد رشد در مرزهاي شمال غربي و غرب ، كشف تجهيزات و ابزار تهاجم فرهنگي (ماهواره و ريسيور) با 143 درصد رشد و كاهش 26 درصدي در كشف سوخت قاچاق بدليل اجراي طرح هاي امنتي و انتظامي از جمله اقدامات است.
رييس پليس مرزباني ناجا اظهار داشت: دستگيري افراد ايراني و خارجي غير مجاز هنگام سفر به خارج از كشور به صورت غير قانوني كه بيشتر از مرزهاي دريايي صورت گرفته در اين مدت به چهار هزار و 426 نفر رسيد كه شش درصد بيش از مدت مشابه سال قبل بوده و اتباع بيگانه غير مجازي كه در هنگام ورود به كشور در مرزها دستگير شدند به 46 هزار و 140 نفر رسيد كه 82 درصد رشد داشته است.
وي تصريح كرد: در اين مدت 343 هزار و 142 نفر از مرزهاي كشور تردد داشتند كه 7 درصد كاهش داشته و درگيري با اشرار مسلح نيز با 442 فقره نسبت به پارسال 58 درصد كاهش داشته كه در اين عمليات ها 170 نفر از اشرار كشته ، 17 نفر دستگير شدند و 30 نفر از پرسنل مرزباني نيز در اين درگيري ها به شهادت رسيدند.
اين مقام انتظامي يادآور شد: ما براي كنترل بيشتر مرزهاي كشور كه در حال حاضر همه آنها توسط مرزبانان مراقبت و حفاظت مي شود بايد در هر 7 كيلومتر تا 10 كيلومتر يك پاسگاه داشته باشيم در حالي كه هم اكنون اين فاصله بسيار بيشتر است و ما ناگزير اقدام به احداث برجك در برخي مناطق مرزي كرده ايم.
وي در خصوص وضعيت گروگان هايي كه توسط گروهك اشرار (ريگي) در مرزهاي شرق كشور ربوده شدند گفت: كشور پاكستان در قبال وضعيت اين افراد مسوول است چرا كه براساس پروتكل هاي امضاء شده بين دو كشور بايد پاسخگو باشد ولي ما از وضعيت اين افراد به طور دقيق اطلاعي نداريم و تلاش ها از طريق دستگاه ديپلماسي و امنيتي دو كشور در حال پيگيري است.
سردار رضايي افزود: در سال جاري براي انسداد و كنترل بيشتر مرزهاي شرق و جنوب شرقي تداوم طرح ديواركشي در اين مرزها را در دستور كار داريم ولي با توجه به جغرافيايي اين مناطق كار بسيار سخت است و نياز به اعتبارات مناسب دارد كه اميداوريم با مساعدت مسوولان ارشد نظام اين امر در سال هاي آتي محقق شود.
 پنجشنبه 18 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن