تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815684874




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

2 ( دريچه )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 2 ( دريچه )
دكتر پريز: 25 درصد ظرفيت دانشگاه جامع علمي- كاربردي هنوز خالي است

خراسان امروز - خجسته نيا: سرپرست دانشگاه جامع علمي كاربردي واحد خراسان رضوي از خالي بودن يك چهارم ظرفيت اين دانشگاه در استان خبر داد.

دكتر ناصر پريز كه به مناسبت پانزدهمين سالگرد تأسيس دانشگاه جامع علمي كاربردي در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، افزود: در حال حاضر 15 هزار دانشجو در اين دانشگاه تحصيل مي كنند كه 7 هزار و 360 نفر در مقطع كارداني پودماني، 5 هزار و 640 نفر در كارداني ترمي و دو هزار نفر در مقطع كارشناسي جذب شده اند.
وي با اشاره به دانش آموختگي 14 هزار و 150 دانشجو از مراكز اين دانشگاه در خراسان رضوي گفت: از اين تعداد 8 هزار نفر در مقاطع كارداني ترمي، 3 هزار و 50 نفر در كارداني پودماني و 3 هزار و 100 نفر نيز در مقطع كارشناسي دانش آموخته شده اند.
وي با اظهار خرسندي از اشتغال 85 درصد دانش آموختگان اين دانشگاه افزود: بيش از نيمي از اين تعداد بعد از فراگيري رشته مورد علاقه شان جذب فرصتهاي شغلي شده اند.
سرپرست دانشگاه جامع علمي كاربردي واحد خراسان رضوي از تأسيس 10 مركز جديد اين دانشگاه تا پايان سال جاري در استان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر 40 مركز آموزش علمي كاربردي در استان خراسان رضوي فعاليت دارند كه از اين تعداد 15 مركز دولتي، 17 مركز خصوصي و 8 واحد آموزشي عمومي است.
وي با اشاره به وجود دو نظام ترمي و پودماني در دانشگاه جامع علمي كاربردي گفت: مدرك اين دانشگاه مورد قبول وزارت علوم است و دانش آموختگان مي توانند درتمامي مقاطع بعدي بدون هيچ محدوديتي جذب شوند.
به گفته وي، پذيرش در مقاطع كارداني ترمي اين دانشگاه از طريق آزمون سراسري سازمان سنجش و دوره هاي پودماني بدون آزمون و فقط با شرط معدل ديپلم امكان پذير است.
دكتر ناصر پريز با بيان اينكه شهريه رشته هاي پودماني اين دانشگاه از سال 84 حدود 30 درصد و رشته هاي ترمي 5 درصد كاهش يافته است، افزود: اين در حالي است كه دانشجويان اين دانشگاه نيز مانند ساير مراكز آموزش عالي از وامهاي ضروري، شهريه و ازدواج برخوردار خواهند شد.
وي يكي از ويژگيهاي بارز اين دانشگاه را ايجاد رشته هاي «ديناميكي» برشمرد و گفت: اين رشته ها همراه با نياز جامعه، خلق شده و بر حسب عدم نياز مي ميرند.
سرپرست دانشگاه جامع علمي كاربردي واحد خراسان رضوي براعمال اين رويه در ساير دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي كشور تأكيد كرد و افزود: متأسفانه تغيير نظام موجود روند كندي را طي مي كند.
وي افزايش تعداد مراكز آموزشي، دانشجويان و رشته هاي اين دانشگاه تا پايان سال و نيز راه اندازي انجمنهاي علمي را از طرحهاي كوتاه مدت دانست و گفت: ارتقاي سطح آموزشها، تأسيس كانون دانش آموختگان، ايجاد شوراي فرهنگي پژوهشي و كارآفريني از برنامه هاي ميان مدت اين دانشگاه است. وي افزود: طبق برنامه بلند مدت ايجاد مراكز علمي كاربردي بين المللي در خراسان رضوي و توسعه آن در كشورهاي همسايه نيز در دستور كار قرار دارد.
دكتر پريز از پذيرش 17 نفر از دانشجويان اين دانشگاه در سومين جشنواره ملي علمي كاربردي خبر داد و گفت: اين افراد به عنوان كارآفرينان نمونه مورد تجليل قرار خواهند گرفت.
سرپرست دانشگاه جامع علمي كاربردي واحد خراسان رضوي در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبني بر شرايط حذف آزمون جامع رشته هاي پودماني اظهار داشت: طبق تمهيدات انجام شده دانشجويان رشته هاي پودماني در دو صورت از شركت در اين آزمون معاف خواهند شد.
به گفته وي، قبولي در مقاطع بعدي تحصيلي در يكي از دانشگاه هاي سراسري، علمي كاربردي و غيرانتفاعي و يا ارايه يك طرح كار آفرين با ويژگيهاي خاص، بديع و زودبازده بودن اشتغالزايي دانشجو و تطابق با رشته تحصيلي، از شروط حذف اين آزمون مي باشد.
دكتر ناصر پريز در پاسخ به پرسش ديگري، دليل خالي بودن يك چهارم ظرفيت اين دانشگاه را كاهش تعداد جمعيت دانشجويي و ناآشنايي عموم با اين دانشگاه اعلام كرد و از رسانه هاي گروهي براي معرفي مراكز آموزش علمي كاربردي و بيان ويژگيهاي آنان استمداد طلبيد.

كودكان خراساني صلح، دوستي و سلامتي را فرياد زدند

خراسان امروز: همزمان با روز جهاني كودك شهرهاي مختلف استانهاي خراسان شاهد حضور گسترده كودكان در خيابانها و بوستانها بودند.

كودكان مهدهاي مشهد نيز در حركتي نمادين گردهم آمدند و با قرائت قطعنامه اي خواسته هاي كودكانه خود را فرياد زدند.
گزارش خبرنگاران ما از شهرهاي مختلف نيز از اجراي برنامه هاي متنوع ويژه كودكان حكايت دارد.

سبزوار: همزمان با روز جهاني كودك جشن قرآن در دبستان دخترانه شاهد 8 شهرستان سبزوار با حضور مسؤولان و اولياي دانش آموزان برگزار گرديد.
حجة الاسلام و المسلمين ابراهيمي امام جمعه سبزوار در اين مراسم بر اهميت اين گونه جشنها تأكيد كرد و خواستار برگزاري اين جشنها به صورت گسترده و بدون تشريفات شد.

فردوس: روز جهاني كودك با شعار «احتياط - شادي - زندگي - كودكان» با شركت كودكان مهدكودكهاي خصوصي و دولتي سطح شهر فردوس و مسؤولان اين شهر برگزار شد.
اين خبر حاكي است، پس از راهپيمايي كودكان و اجراي برنامه هاي متنوع و شاد هدايايي به كودكان اهدا شد.

خليل آباد: همزمان با روز جهاني كودك مراسم باشكوهي با حضور بيش از 200 كودك از مهدهاي خليل آباد و مسؤولان شهرستان برگزار گرديد.
در اين مراسم كه به همت بهزيستي خليل آباد و در سالن شهيد مهديان برگزار گرديد كودكان با قرائت شعر، سرود و اجراي دكلمه حمايت خود را از كودكان مظلوم فلسطين و افغانستان اعلام كردند.

شهر خرو: حجة الاسلام والمسلمين دستجردي امام جمعه شهر خرو در مراسم افتتاح دومين مهد قرآن همزمان با روز جهاني كودك گفت: كودكان بهترين سرمايه زندگي خانواده ها هستند و بهترين زمان براي فراگيري قرآن و رهنمودهاي ديني سن كودكي مي باشد كه خانواده ها بايد كودكان خود را در زمينه يادگيري مسايل ديني و قرآني تشويق نمايند.
رحماني مسؤول اين مهد نيز گفت: اين مهد به منظور آشنايي كودكان بين 4 تا 7 ساله با قرآن در قالب شعر - سرود - حفظ سوره هاي كوتاه فعال مي باشد.

10 هزار دانش آموز خليل آبادي با انبوه مشكلات

خليل آباد خبرنگار قدس: آموزش و پرورش شهرستان خليل آباد اولين اداره اي است كه حتي پيش از ارتقاي بخش خليل آباد به شهرستان در سال 1373 از نمايندگي به اداره ارتقا يافت.
در شهرستان خليل آباد قريب به هزار نفر فرهنگي در 103 واحد آموزشگاهي به امر تعليم و تربيت حدود 10 هزار دانش آموز، مشغول هستند.
كسب مقامهاي علمي، فرهنگي، پرورشي و ورزشي و همچنين گسترش فرهنگ نماز و قرآن از جمله موفقيتهاي آموزش و پرورش شهرستان مي باشد.
سال تحصيلي گذشته به علت سرماي زمستان، مدارس شهرستان با تعطيلات زودهنگام و ناخواسته روبه رو گرديد و چون مديران با اين موضوع تقريباً براي اولين بار مواجه گرديدند با مشكلات زيادي از جمله نبود سوخت جايگزين، تعطيلي مدارس، يخ زدگي لوله هاي آب و مشكلات ديگري از اين دست مواجه بودند كه لازم است در سال جديد و از هم اكنون براي مقابله با اين گونه حوادث غيرمترقبه تمامي مدارس را به سوخت جايگزين و لوازم مورد نياز حرارتي مجهز نمايند تا با بحراني ديگر رو به رو نگردند.
در بعد مسايل آموزشي مي توان به نبود مراكز آموزش عالي، نبود آموزشگاههاي علمي آزاد، خانه هاي فعال رياضيات و علوم، آزمايشگاه مجهز، مدارس غيرانتفاعي شاهد و نمونه دولتي در مقطع متوسطه اشاره كرد. سكونت بيش از 80 درصد از فرهنگيان در شهرستانهاي همجوار و انتقال و جابه جايي تعداد زيادي از مديران باتجربه در ابتداي هر سال تحصيلي، اياب و ذهاب بيش از 70 درصد از دانش آموزان مقطع متوسطه و پيش دانشگاهي از روستاها به شهر و شركت نكردن آنان در كلاسهاي فوق برنامه به دليل بعد مسافت و نبود كتابخانه باز با كتابهاي جديد و مرجع در شهرستان را مي توان از علل كاهش افت تحصيلي و نبود انگيزه براي علاقه مندان به تحصيل نام برد.
آنچه مسلم است، حمايت از آموزش و پرورش كه مهمترين سازمان تأمين كننده نيروي انساني محسوب مي گردد، به نفع تمامي آحاد جامعه است و در دنياي كنوني جامعه اي موفق تر خواهد بود كه از نيروي انساني متعهد و متخصص بهره مند باشد.

مستند «آقاي كيميايي» در دانشگاه مشهد

خراسان امروز: مستند «آقاي كيميايي» ساخته امير قادري ساعت 12 امروز در دانشگاه آزاد مشهد به نمايش درخواهد آمد و پس از آن جلسه نقد و بررسي با حضور كارگردان برگزار مي شود.
در اين جلسه همچنين قرار است با موضوع «نقد فيلم در ايران» بحثي صورت بگيرد.
اين فيلم نگاه شخصي قادري به زندگي و آثار مسعود كيميايي مي باشد كه در قالبي خاص و با استفاده از نور و تصوير و موسيقي ساخته شده است. حضور در اين جلسه براي عموم علاقه مندان آزاد است.

جشنواره تئاتر رضوي ؛ انتخاب 13 نمايش براي اجرا

بجنورد - خبرنگار قدس: از سوي هيأت داوران بخش صحنه اي ششمين جشنواره سراسري تئاتر رضوي 13 نمايش براي اجرا در خراسان شمالي انتخاب شد.
 پنجشنبه 18 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن