تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815546248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ابراز مخالفت وزير نفت با مصوبه دولت


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: ابراز مخالفت وزير نفت با مصوبه دولت
غلامحسين نوذري در پاسخ به سئوال نماينده دهلران در خصوص علل اجرايي نشدن مصوبات دولت در گاز رساني به شهرهاي دره شهر، دهلران و آبدانان گفت: اگر طرح گاز رساني به اين سه شهر در زمان وزارت من مطرح مي شد به هيچ وجه با آن موافقت نمي كردم .
به گزارش مهر، غلامحسين نوذري كه در جلسه علني امروز و براي پاسخ به سئوال علي عزتي نماينده دهلران، دره شهر و آبدانان مبني بر علل اجرايي نشدن مصوبات هيئت دولت در سفر اول و دوم رئيس جمهور به استان ايلام در گازرساني به حوزه انتخابيه حاضر شد، نتوانست اين نماينده را قانع كند.

عزتي با اشاره به مراسم كلنگ زني گاز رساني به دره شهر با حضور معاون وزير نفت اظهار داشت: كسايي زاده پس از گذشت 4 ماه از مراسم كلنگ زني، ازآغاز عمليات اجرايي آن خبر داد اما هم اكنون با گذشت 230 روز ازآن هيچ اقدامي صورت نگرفته است.

وي با طرح اين سئوال كه انگيزه برگزاري مراسم كلنگ زني براي طرحي كه اعتبار نداشته، چه بوده است؟ گفت: آيا اجرا نشدن طرحي كه مصوب هيئت دولت است موجب بي اعتمادي مردم نمي شود.

نوذري وزير نفت در پاسخ به اين سئوال نماينده دهلران به احداث 9 هزار كيلومتر خطوط سراسري انتقال گاز در كشور در سه سال گذشته اشاره كرد و افزود: در سه سال گذشته بيش از 3 هزار و 800 روستا به شبكه گاز كشور متصل شده كه اين تعداد دو برابر تعداد تمام روستاهايي است كه در 27 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي به آنها گاز رساني شده است.

نوذري اعتبار امسال استان ايلام در توسعه گازرساني را 160 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: پالايشگاه پتروشيمي و صنايع بالادستي استان ايلام آماده بهره برداري است و اين امر نويد بخش توسعه اين استان است.

وزير نفت هزينه اجراي خط انتقال شبكه، سيستم ها و تجهيزات لازم براي شهرهاي دهلران، دره شهر و آبدانان براي 12 هزار انشعاب را بيش از 880 ميليارد ريال اعلام كرد. وي گفت : براي راه اندازي هر انشعاب بيش از 77 ميليون ريال بايد سرمايه گذاري شود كه به هيچ وجه مقرون به صرفه نيست.

نوذري به صراحت اعلام كرد كه اگر طرح گازرساني به اين سه شهر در زمان وزارت من مطرح مي شد به هيچ وجه به آن موافقت نمي كردم چرا كه اگر مردم اين شهرها براي مدت 20 سال كپسول گاز مايع توزيع شود به صرفه تر از اجراي طرح است.

وزير نفت گفت: براي 3200 تا 4 هزار انشعاب گاز در دره شهر بايد 188 كيلومتر خط لوله احداث شود و براي اجراي آن 10 ميليارد تومان در نظر گرفته شده كه به يكباره اين كار ميسر نيست.نوذري افزود: انتقال گاز به آبدانان و دهلران هم تنها با ايجاد خط نهم گاز عسلويه به آذربايجان غربي و مرز تركيه امكان پذير است.

وي با تاكيد بر اينكه اجراي هر طرح بايد توجيه اقتصادي داشته باشد، گفت: به تعداد هر شهرستان تقاضاي پتروشيمي وجود دارد و بايد براي اجراي هر طرح اشتغال پايدار، مسائل ملي و منطقه اي و نگاه عادلانه به توزيع ثروت را در نظر گرفت و بر اساس آن طرح ها را اجرا كرد.

عزتي نماينده دهلران پس از پايان سخنان نوذري اعلام كرد كه از پاسخ وزير اقنع نشده و سئوال به كميسيون تخصصي ارجاع شد.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن