تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815534837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس علوم پزشكي گلستان: مصدومان حوادث ترافيكي استان كاهش يافته‌است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس علوم پزشكي گلستان: مصدومان حوادث ترافيكي استان كاهش يافته‌است
داخلي. اجتماعي. بهداشتي.

رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني گلستان گفت: سال گذشته با اصلاح نقاط حادثه خيز استان مصدومان حوادث ترافيكي استان حدود ‪ ۵۰‬درصد كاهش يافت.

دكتر "شهريار سمناني" روز چهارشنبه در دوازدهمين همايش سراسري روساي مراكز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي كشور به ميزباني دانشگاه علوم پزشكي گلستان در هتل آذين گرگان، افزود: اين موفقيت به‌علت برنامه ريزي‌ها، تصميمات و فعاليت‌هاي انجام شده از سوي دستگاههاي مرتبط با سلامت در شوراي سلامت استان به دست آمده است.

وي با بيان اينكه براي كاهش حوادث و سوانح بايد به سمت پيشگيري حركت كنيم، تصريح كرد: مهمترين نكته درجلوگيري از بروز حوادث و سوانح پيشگيري است كه اين امر به تنهايي كار يك دستگاه و وزارت بهداشت نيست و بايد مردم آموزش‌هاي لازم را ديده و توانمند شوند و همه دستگاههاي مرتبط با امر سلامت نيز براي كاهش حوادث و سوانح در كشور بسيج شوند.

دكتر سمناني با بيان اينكه اولين علت از دست رفتن عمر در كشور حوادث هستند تصريح كرد: حوادث و سوانح از علت‌هاي مهم مرگ و مير در كشور و استان به شمار مي‌رود و در اين ميان حوادث ترافيكي بيشترين ميزان را به خود اختصاص داده است.

وي خاطرنشان كرد: هم‌اكنون ميانگين سن افرادي كه در كشور دچار سانحه مي شوند به حدود ‪ ۳۵‬سال كاهش پيدا كرده كه اين امر موجب خسارات مالي، جاني و از دست رفتن سالهاي عمر مفيد نيروهاي جوان كشور مي‌شود.

وي ادامه داد: طبق آمارها در سال ‪ ،۱۳۷۹‬از هر يكصد مورد حادثه ترافيكي در كشور يك مورد منجر به مرگ و ‪ ۲۰‬مورد مجروحيت و ‪ ۴۵‬مورد سرپايي بوده و يك ميليارد و ‪ ۲۰۰‬ميليون دلار خسارت از حوادث ترافيكي بر كشور تحميل شده كه هزينه‌هاي سنگيني را بر بخش بهداشت و درمان گذاشته است.

رييس علوم پزشكي گلستان در ادامه با اشاره به وضعيت و فعاليت‌هاي مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي دانشگاه (اورژانس ‪ (۱۱۵‬گفت: تا قبل از سال ‪ ،۸۴‬وضعيت پايگاههاي اورژانس استان اسفبار و ناوگان آن مستهلك بود.

وي ادامه داد: خوشبختانه با اولين سفر رييس جمهور و هيات دولت به استان و با اختصاص اعتبارات لازم، ناوگان اورژانس در استان ظرف مدت كوتاهي ترميم و ‪ ۲۲‬پايگاه اورژانس جديد در استان راه‌اندازي شد.

دكترسمناني افزود: هم‌اكنون تعداد پايگاههاي اورژانس استان به ‪ ۳۹‬پايگاه رسيده است و در هر ‪ ۲۵‬كيلومتر از جاده‌هاي گلستان يك پايگاه اورژانس جاده اي وجود دارد.

وي همچنين با بيان اينكه پرسنل اورژانس ازيكصد و ‪ ۴۰‬به ‪ ۲۶۰‬نفر رسيده، يادآور شد: راه‌اندازي پايگاههاي جديد اورژانس در استان و تجهيز آنها، موجب رضايتمندي مردم ار اورژانس و خدمات آن شده است و در بخش اورژانس به بسياري از شاخص‌هاي برنامه چهارم دست يافته ايم.

دكتر سمناني همچنين با اشاره به ديگر دستاوردهاي سفر رئيس جمهور به استان گفت: پيش از سال ‪ ،۱۳۸۴‬تنها ‪ ۲۰‬تخت ‪ ICU‬در استان وجود داشت اما اكنون ‪ ۶۰‬تخت ‪ ICU‬مجهز در استان وجود دارد.

وي ادامه داد: قبلا بخش اورژانس بسيار محروم مانده بود اما اكنون با افزايش آموزش‌هاي عمومي مردم، تغيير نام آن به مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي و عضويت مديران مراكز در ستاد بحران استان‌ها تحول بسياري در اين بخش ايجاد شده است.

اين مسئول بخش بهداشت و درمان گلستان در همين زمينه با اشاره به مشكلات پرسنل اين بخش تصريح كرد: با اينكه پرسنل اورژانس و گروه امداد و نجات به صورت شبانه روز در تلاش هستند و وظيفه آنها تعطيل ناپذير است با اين حال مشكلات معيشتي بسياري دارند و با كسري بودجه وزارتخانه و دانشگاه در استان نمي توانيم مطالبات پرسنل اين بخش را به موقع پرداخت كنيم.

دكتر سمناني با ذكر گوشه از از زحمات كاركنان اورژانس در استان اضافه كرد: در سرماي بي‌سابقه سال گذشته در استان بااين كه بسياري از دستگاههاي اجرايي با توجه به ماهيت نوع كار خود، تعطيل بودند اما پرسنل بهداشت و درمان و اورژانس به صورت شبانه‌روز و درسخت‌ترين شرايط در حال انجام وظيفه بودند.

وي در ادامه با اشاره به برگزاري همايش مشترك مديران مراكز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي كشور و امداد و نجات جمعيت هلال احمر كشور در گرگان خواستار برگزاري جلسات مشتركي از اين دست براي بررسي راههاي كاهش حوادث و سوانح در كشور و استان شد.

دكتر سمناني گفت: در سالي كه به فرموده رهبر معظم انقلاب سال نوآوري و شكوفايي نام گرفته بايد همه دستگاههاي عضو شوراي سلامت كشور و استانها دست به دست هم داده تا بتوانيم با نوآوري در اين بخش و با پيشگيري از بروز حوادث جامعه سالمي داشته باشيم.

به گزارش ايرنا اولين همايش مشترك مديران مراكز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي و سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر كشور از ديروز در هتل آذين گرگان آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.ك ‪۳‬
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن