تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815305542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نادران: تحقيق و تفحص از قوه قضاييه بي‌نظير‌ترين اقدام مجلس هفتم بود باهنر: به مصلحت نيست مدام مجلس هفتم و هشتم كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نادران: تحقيق و تفحص از قوه قضاييه بي‌نظير‌ترين اقدام مجلس هفتم بود باهنر: به مصلحت نيست مدام مجلس هفتم و هشتم كنيم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

الياس نادران در تذكر شفاهي خود در پايان جلسه‌ي امروز مجلس نسبت به بحث دعوت قاضي پرونده‌ي پاليزدار و هم‌چنين بحث توزيع شب‌نامه‌ها در زمان گرفتن راي اعتماد وزير كشور در مجلس تذكر داد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، الياس نادران در ابتداي تذكر خود با بيان اين‌كه از 7 نفر عضو هيات رييسه‌ اكنون تنها سه نفر حضور دارند، گفت: تذكر من اكنون تنها به درد ثبت در تاريخ خواهد خورد و كم اثر خواهد بود؛ فكر نمي‌كنم خاصيت ديگري در اداره‌ مجلس داشته باشد.

وي افزود: تذكر من ماده‌ي 200 آيين‌نامه‌ي داخلي است كه به استناد آن، در صورت احراز تخلف و ضرورت تغيير توسط هيات تحقيق و تفحص، متخلف توسط هيات رييسه‌ي مجلس به محاكم قضايي معرفي مي‌شود و دستگاه قضايي موظف است طبق مقررات خارج از نوبت، تقاضاي كميسيون را مورد رسيدگي قرار داده و نتيجه‌ي آن را به كميسيون اعلام نمايد.

نادران افزود: در مجلس هفتم از بي‌نظير‌ترين كارهايي كه انجام گرفت تحقيق و تفحصي بود كه از قوه قضاييه انجام شد كه بحمدالله و با پشتيباني شجاعانه و مجدانه رييس مجلس اين كار به انجام رسيد و براي آن‌كه تحقيق و تفحص‌كنندگان حسن نيت خود را نشان دهند، بارها و بارها متن تحقيق و تفحص را به قوه قضاييه تقديم كردند، و نهايتا قبل از اين‌كه در صحن قرائت شود، پنج جلسه‌ي طولاني مدت با يكي از افرادي كه در مظان اتهام بود گذاشته شد تا مساله روشن شود، و اگر شائبه‌اي وجود داشت، مرتفع شود، اما متاسفانه در تمام مراحل رسيدگي كه نزديك به چهار سال طول كشيد، قوه قضاييه مقاومت مي‌كرد و حتي پرونده‌هاي مختومه را در اختيار منتخبين مجلس قرار نداد.

وي اظهار داشت: متاسفانه امروز از تريبون مجلس نمايندگان مجلس مورد تهديد قرار مي‌گيرند؛ حالا قاضي پرونده‌ي پاليزدار را دعوت كنيد تا بيايد و محتويات پرونده را اعلام كند؛ اين در حالي است كه براساس قانون تا زماني كه پرونده در حال رسيدگي است، نه قاضي و نه بازپرس ، هيچ كدام حق افشاي محتويات پرونده‌ها را ندارند.

وي با بيان اين‌كه افرادي اين پرونده را سياسي كرده و آن را ابزار تسويه حساب با اعضاي تحقيق و تفحص از قوه قضاييه قرار داده‌اند، گفت: متاسفانه هيات رييسه به وظيفه‌ خود در پيگيري اين مساله كه ‌تشكيل دادگاه صالحه و رسيدگي به مساله است عمل نكرده و موجب شده تا متهمان امروز در موضع طلبكارانه قرار بگيرند و مدعي شوند.

وي به توضيح شب‌نامه‌ها در روز گرفتن راي اعتماد كردان از مجلس اشاره كرد و گفت: در آن روز بيش از ده مورد تذكر در اين مورد داده شد كه در كازيوهاي نمايندگان شب‌نامه‌هايي گذاشتند كه رييس جلسه در ابتدا گفت اين مساله وارد است و ما آن را بررسي مي كنيم و بعدا خود آقاي رييس عنوان كرد كه شب‌نامه‌اي در كازيوي نمايندگان نبوده و بررسي اين موضوع را به آقاي باهنر موكول كردند تا اين مساله را از طريق حراست مجلس پيگيري كنند.

وي افزود: اكنون ماه‌ها از اين جريان گذشته و ما هنوز از نتيجه‌ي اين مساله آگاه نيستيم در حالي كه در همان جلسه‌ي راي گيري نمايندگان را به توزيع شب‌نامه متهم كردند و اين باعث به وجود آمدن سوءتفاهماتي عليه نمايندگان شد.

بنابر گزارش خبرنگار ايسنا محمدرضا باهنر رييس جلسه‌ي علني امروز در پاسخ به وي گفت: اين‌كه دو يا سه نفر در جايگاه هيات رييسه نشسته‌اند خيلي به موضوع ارتباط ندارد.

وي گفت:‌ اينكه ما مدام مجلس هفتم يا مجلس هشتم بكنيم واقعا به مصلحت مجلس هفتم و هشتم نيست ما هم مجلس هفتم بوده‌ايم و هم مجلس هشتم، بنابراين مجلس هشتم در مقابل مجلس هفتم نيست همانطور كه مجلس هفتم نيز در مقابل هشتم نيست. و بايد اين مسائل را از ذهن ها بيرون بياوريم تا بتوانيم كار كنيم.

وي اظهارداشت: اين گونه هم نيست كه هر كس مي خواهد كاري بكند عنوان شود كه مي‌خواهد كار سياسي بكند خود حضرتعالي شاهد بوديد كه هيات رييسه اين دفعه از كساني كه تحت عنوان نماينده و افشاگري و اين حرف‌ها از سوي قوه قضاييه احضار شدند چه دفاعي كرد و ما كاملا مساله را محدود كرديم و اجازه نداديم قوه قضاييه طوري عمل كند كه متهم بشود و نشان داده شود كه پاسخ تحقيق و تفحص مجلس را مي د‌هد.

وي با اشاره به سخنان لاريجاني كه در جلسه‌ِي روز گذشته در ارتباط دعوت از قاضي پرونده‌ي پاليزدار به مجلس عنوان شده بود، گفت: اينكه آقاي لاريجاني گفتند قاضي پرونده‌ي پاليزدار را مي خواهيم، در واقع درخواست خود نمايندگان بوده است و اگر هم اين نبود اين حق را بايد به هيات رييسه داد كه در جلسه ي غيرعلني از قاضي پرونده دعوت كند تا بيايد و بگويد كه اين پرونده چه بوده است.

وي از نمايندگان خواست كه اين گونه مسائل را فورا به مسائل سياسي ترجمه نكنند.

باهنر همچنين درباره‌ي توزيع شب‌نامه‌ها در كازيوهاي نمايندگان نيز گفت: اين شب‌نامه‌ها در كازيوهاي نمايندگان نبوده، ولي تعدادي ازنمايندگان اين نامه‌ها را در آن جلسه دريافت كردند. ضمن آن‌كه در آن جلسه شما يا فرد ديگري متهم نشديد.

وي گفت: ما در همان روز تحقيق در مورد اين مساله را انجام داديم و مشخص شد كه در كازيوها نامه‌اي نبوده است، اما در جلسه‌ي علني به تعدادي از نمايندگان ارائه شده بود و حداقل به بنده نيز در آن جلسه يك جزو‌ه‌ي 50 تا 60 برگي را دادند كه ما داريم بر روي آن بررسي‌هاي لازم را انجام مي دهيم تا ببينيم منشاء آن در داخل يا خارج مجلس بوده، ما اين تحقيق و بررسي را انجام مي دهيم تا حق كسي ضايع نشود.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن